(hoogdravend) Eisen levert denk ik alleen maar meer weerstand op en mogelijk gezichtsverlies voor degene die wordt aangesproken dus uiteindelijk zal het alleen maar averechts werken.RuudThai schreef:Kun jij niet EISEN dat ze jou aantonen op grond van welk wetsartikel zij dit doen?prajak schreef:En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
Als niemand herrie gaat maken dan kunnen ze de volgende keer nog wel gekkere eisen gaan stellen. Aan zulk opgeblazen baasjesgedoe moet je toch niet willen meewerken?
Kun je niet gewoon een gesprek aanvragen met de baas van het kantoor? Ik bedoel, niet de zaalchef, maar de echt hoogste in rang op dat kantoor. En dan naar voren brengen dat zij volgens jouw gegevens de enige zijn in Thailand die dit eisen en dat het wel een erg grote belasting is voor vreemdelingen om aan dat stempeltje te komen? Wij zijn ook mensen en die moet je toch gewoon gastvrij tegemoet kunnen treden?
Alweer nieuwe regels ret visum ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Alweer nieuwe regels ret visum ?
Live your dream, don't dream your life.
- Ben
- Expat
Allemaal leuk en aardig wat er geschreven wordt maar je moet het wel formeel bekijken allemaal en niet de immigratie afkraken JE BENT HIER IN THAIAND en daar hebben ze ook regels dat die op sommige adressen niet zo nauw worden nageleeft is alleen maar in vele gevallen een geluk.Wouter_Udon schreef:(hoogdravend) Eisen levert denk ik alleen maar meer weerstand op en mogelijk gezichtsverlies voor degene die wordt aangesproken dus uiteindelijk zal het alleen maar averechts werken.RuudThai schreef:Kun jij niet EISEN dat ze jou aantonen op grond van welk wetsartikel zij dit doen?prajak schreef:En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
Als niemand herrie gaat maken dan kunnen ze de volgende keer nog wel gekkere eisen gaan stellen. Aan zulk opgeblazen baasjesgedoe moet je toch niet willen meewerken?
Kun je niet gewoon een gesprek aanvragen met de baas van het kantoor? Ik bedoel, niet de zaalchef, maar de echt hoogste in rang op dat kantoor. En dan naar voren brengen dat zij volgens jouw gegevens de enige zijn in Thailand die dit eisen en dat het wel een erg grote belasting is voor vreemdelingen om aan dat stempeltje te komen? Wij zijn ook mensen en die moet je toch gewoon gastvrij tegemoet kunnen treden?
Een Thaise die een aanvraag doet voor een Visum voor Nederland moet ook al haar documenten laten vertalen en verrifieren .
Dat men in NK daarom vraagt is eigenlijk niets vreemds
Je kan de documenten wel leuk en aardig door de Ambassade laten afstempelen
Maar als een Thaise met Documenten in het Thais bij de Ambassade komt wil men wel weten wat er de inhoud van is dus vraagt men om een vertaling .
Dus als men in NK wil weten wat erop dat document staat kan men zelfs bij de thaise wet vragen om een vertaling en dit weer geverrifieerd door het ministery van foreign affairs .
Voor degen die in Thailand in het huwelijk zijn getreden zouden de procedure moeten kennen
En zo kan het dus dat men net als voor een huwelijk ook voor een visa de documenten vertaald en geverrifieerd wil hebben , Bij wet hebben ze daar recht op om het te vragen .
Andere landen doen dat al jaren , En als men er niet om vraagt je alleen maar mazzel hebt .
Maar niet alle Thai kunnen die papieren door de Ambassade gestempeld lezen en vraagt men dus van de Thaise overheid een verrificatie en als men op lakSi iets moet verrifieren wil men wel graag weten wat ze verrifieren dus graag vertaald .
Laatst gewijzigd door Ben op donderdag 09 juli 2009, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RuudThai
- Expat
"Een Thaise die een aanvraag doet voor een Visum voor Nederland moet ook al haar documenten laten vertalen en verrifieren", zeg je. Maar het is NIET verplicht om dat in het Nederlands te doen. In NL worden vertalingen in het Engels geaccepteerd. Dat zouden de Thai ook eens moeten accepteren. Ik heb ook aan de balie van Burgerzaken vele buitenlandse akten aangenomen, maar in NL wordt van je geëist dat je kennis hebt van de moderne talen. Zouden die Thai ook eens moeten invoeren: eerst fatsoenlijk de Engelse taal beheersen voordat ze op een dergelijke functie terecht mogen komen.Ben schreef: Een Thaise die een anvraag doet voor een Visum voor Nederland moet ook al haar documenten laten vertalen en verrifieren .
Maar als een Thaise met Documenten in het Thais bij de Ambassade komt wil men wel weten wat er de inhoud van is dus vraagt men om een vertaling .
Even terzijde: wa een ramp om nuiets e tiken opdit form, ij slaat de elft van de letters ovr!! Heeft iedereen daar last van?
- Ben
- Expat
RuudThai schreef:"Een Thaise die een aanvraag doet voor een Visum voor Nederland moet ook al haar documenten laten vertalen en verrifieren", zeg je. Maar het is NIET verplicht om dat in het Nederlands te doen. In NL worden vertalingen in het Engels geaccepteerd. Dat zouden de Thai ook eens moeten accepteren. Ik heb ook aan de balie van Burgerzaken vele buitenlandse akten aangenomen, maar in NL wordt van je geëist dat je kennis hebt van de moderne talen. Zouden die Thai ook eens moeten invoeren: eerst fatsoenlijk de Engelse taal beheersen voordat ze op een dergelijke functie terecht mogen komen.Ben schreef: Een Thaise die een anvraag doet voor een Visum voor Nederland moet ook al haar documenten laten vertalen en verrifieren .
Even terzijde: wa een ramp om nuiets e tiken opdit form, ij slaat de elft van de letters ovr!! Heeft iedereen daar last van?
Gut Gut , Als men jou de Thaise grondwet zou laten wijzigen
waren alle buitenlanders binnen een week Thailand uit en zaten alle Thai bij een Psychiater

Het leven van een Thai zit heel anders in elkaar dan jij denkt .
Maar als je zo flexiebel als een stalen balk bent zal je daar nooit achterkomen .
Zouden die Thai ook eens moeten invoeren: eerst fatsoenlijk de Engelse taal beheersen voordat ze op een dergelijke functie terecht mogen komen.
En daaruit blijkt dat je maar al te graag de Thai wat wil opleggen naar jou maatstaaf
en ze door DIE Thai te noemen geef je maar weer aan hoe over deze bevolking denkt .
Als jij werkelijk denkt dat de iemand die bij de overheid werkt waar jij mee te maken kunt krijgen maar Engels moet kunnen is dat jou zaak .
Maar men zal eerder zeggen leer jij maar eerst de Thaise taal en anders zout je maar op .
ze dat dus niet doen en blijkt dat ze veel toleranter zijn dan jij.
- joepattaya
- Expat
Als die eis van het laten verifieren inderdaad alleen voor NK-ers geldt, zou het natuurlijk ook kunnen dat er in het recente verleden het 1 en ander fout is gegaan met dergelijke inkomsten-verklaringen. Met andere woorden, het zou kunnen dat OF Immigratie NK het niet te nauw heeft genomen met die eis OF dat er verschillende buitenlanders wat malversaties hebben gepleegd.
Komt er dan op neer, dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken even centraal de zaken gaat verifieren om het 1 en ander uit te sluiten cq. extra te checken.
In het eerste geval ligt de blaam bij het Immigratie kantoor NK en in het tweede geval ligt de schuld bij de malverserende buitenlanders en dan zeg ik: Eigen schuld dikke bult, en dikke pech voor de goedwillenden.
Je kunt dan gaan klagen en eisen, maar dat werkt in 999 van de 1000 keer averechts, WANT: elk immigratie kantoor heeft het recht om aanvullende documenten te vragen of om aanvullende eisen neer te leggen.
Ik geef slechts 2 voorbeelden van eisen/aanvullingen die in Pattaya even gevraagd zijn:
- voor enige tijd moesten de aanvragers van een extentie kopien maken van hun ATM-card en credit-card en deze kopien bij de documenten voegen die je al in moest leveren.
Credit card nummer en banknummer mochten onleesbaar gemaakt worden. Op dit moment wordt er niet meer gevraagd naar dit fenomeen.
- voor onze studenten vragen wij al geruime tijd ED-visa's aan. Bij het eerste verlenging van 90 dagen wilde de Immigratie in Pattaya foto's zien van de betrokken student voor de woning (huisnummer moest zichtbaar zijn), in de woning (referentiepunten) en als het even kon ook nog een foto van het bordje met de Soi erop. Volslagen belachelijk. Tegenwoordig accepteert men gewoon een visitekaartje van het condo-complex of een huurcontract of een utility-bill.
Nog een voorbeeldje, maar dan uit Hua Hin (heb ik van horen zeggen):
enige tijd geleden was men als buitenlander verplicht om 24 uur na de inreis in hailand zich te melden bij de Immigratie in Hua Hin (als je daar woonde natuurlijk). Verschillende buitenlanders hebben destijds een boete gekregen van THB 2000 omdat ze dit verzuimd hadden. Waarschijnlijk hebben een aantal fanatieke medewerkers de wet op de melding verkeerd begrepen. Hoe het nu is weet ik niet, maar ik hoor of zie er niets meer over.
Alleen maar een paar voorbeelden van "afwijkende" regeltjes op diverse plaatsen. Waarom afwijkend? Zal altijd een beetje gissen blijven.
Komt er dan op neer, dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken even centraal de zaken gaat verifieren om het 1 en ander uit te sluiten cq. extra te checken.
In het eerste geval ligt de blaam bij het Immigratie kantoor NK en in het tweede geval ligt de schuld bij de malverserende buitenlanders en dan zeg ik: Eigen schuld dikke bult, en dikke pech voor de goedwillenden.
Je kunt dan gaan klagen en eisen, maar dat werkt in 999 van de 1000 keer averechts, WANT: elk immigratie kantoor heeft het recht om aanvullende documenten te vragen of om aanvullende eisen neer te leggen.
Ik geef slechts 2 voorbeelden van eisen/aanvullingen die in Pattaya even gevraagd zijn:
- voor enige tijd moesten de aanvragers van een extentie kopien maken van hun ATM-card en credit-card en deze kopien bij de documenten voegen die je al in moest leveren.
Credit card nummer en banknummer mochten onleesbaar gemaakt worden. Op dit moment wordt er niet meer gevraagd naar dit fenomeen.
- voor onze studenten vragen wij al geruime tijd ED-visa's aan. Bij het eerste verlenging van 90 dagen wilde de Immigratie in Pattaya foto's zien van de betrokken student voor de woning (huisnummer moest zichtbaar zijn), in de woning (referentiepunten) en als het even kon ook nog een foto van het bordje met de Soi erop. Volslagen belachelijk. Tegenwoordig accepteert men gewoon een visitekaartje van het condo-complex of een huurcontract of een utility-bill.
Nog een voorbeeldje, maar dan uit Hua Hin (heb ik van horen zeggen):
enige tijd geleden was men als buitenlander verplicht om 24 uur na de inreis in hailand zich te melden bij de Immigratie in Hua Hin (als je daar woonde natuurlijk). Verschillende buitenlanders hebben destijds een boete gekregen van THB 2000 omdat ze dit verzuimd hadden. Waarschijnlijk hebben een aantal fanatieke medewerkers de wet op de melding verkeerd begrepen. Hoe het nu is weet ik niet, maar ik hoor of zie er niets meer over.
Alleen maar een paar voorbeelden van "afwijkende" regeltjes op diverse plaatsen. Waarom afwijkend? Zal altijd een beetje gissen blijven.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
De directe benadering werkt niet in dit land. En helemaal niet zoals wij "Hollanders" dat plegen doen. Dat is de bek open trekken. Geen enkele kans als farang. Ik zie hoe Thais reageren op vragen van de officieren aldaar en de mensen in het Transport Office. De ambtenaren en officieren zijn van een, lijkt wel, hogere orde. Alsof alle anderen van een lagere kaste zijn. De bureaucratie in dit land is immens en iemand op het pluche, laat het katoen zijn, is belangrijk. Verder sta je daar als farang met een inkomen waarvan het die mensen in de kop gaat draaien en dan nog praatjes ook ?
Nee, ik volg eerst de instructies en ga een dagje Bangkok doen. Die 6 k baht die dat kost geef ik dan niet hier uit. Want ik heb mijn budget per maand. Op jaarbasis is dat 16 baht per dag ? Waarom dan dikke benen maken. This is Thailand.
Maar ik heb de ambassade al 2 emails gezonden over dit onderwerp en wacht hun reactie af. Afhankelijk daarvan zou ik kunnen overwegen een lokale advocaat in te schakelen die een brief stuurt aan de hoogste baas op Soi Suan Plu. Hoe die m/v heet, daar komen we wel achter. Daar heb ik een netwerkje voor.
Die brief zal ik zelf maken in het Engels en in Thais laten vertalen door mijn leraar Thais en daarna mag de advocate dat raamwerk ordenen en verzenden. Ik zal me beroepen op het gelijkheidsbeginsel en de praktische uitvoering en de overzichtelijkheid van regels. Opmerkingen over hoeveel we hier spenderen missen hun doel. Grote woorden ook.
Maar eerst mijn visum halen.
Nee, ik volg eerst de instructies en ga een dagje Bangkok doen. Die 6 k baht die dat kost geef ik dan niet hier uit. Want ik heb mijn budget per maand. Op jaarbasis is dat 16 baht per dag ? Waarom dan dikke benen maken. This is Thailand.
Maar ik heb de ambassade al 2 emails gezonden over dit onderwerp en wacht hun reactie af. Afhankelijk daarvan zou ik kunnen overwegen een lokale advocaat in te schakelen die een brief stuurt aan de hoogste baas op Soi Suan Plu. Hoe die m/v heet, daar komen we wel achter. Daar heb ik een netwerkje voor.
Die brief zal ik zelf maken in het Engels en in Thais laten vertalen door mijn leraar Thais en daarna mag de advocate dat raamwerk ordenen en verzenden. Ik zal me beroepen op het gelijkheidsbeginsel en de praktische uitvoering en de overzichtelijkheid van regels. Opmerkingen over hoeveel we hier spenderen missen hun doel. Grote woorden ook.
Maar eerst mijn visum halen.
- RuudThai
- Expat
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is het volgende.Ben schreef:[Als jij werkelijk denkt dat de iemand die bij de overheid werkt waar jij mee te maken kunt krijgen maar Engels moet kunnen is dat jou zaak .
Maar men zal eerder zeggen leer jij maar eerst de Thaise taal en anders zout je maar op .
ze dat dus niet doen en blijkt dat ze veel toleranter zijn dan jij.
Nederland is een klein land met een kleine taal. Om internationaal mee te tellen moet je je dan aanpassen en zorgen dat je met "grotere" talen kunt communiceren. En dat is in Nederland goed gezien, die talen zijn al lang geleden in het leerpakket op de scholen opgenomen en daarom is Nederland zo'n handelsland geworden.
Thailand is ook een klein land met een kleine taal. Waarom passen zij zich niet aan en blijven maar ronddraaien in dat nationalistische kringetje met dat spijkerschrifttaaltje? Als ze ooit echt wat willen bereiken in de wereld als handelsnatie dan moeten ze zich toch eens anders gaan opstellen. Dus zorgen dat ze hun handelspartners kunnen bedienen in het Engels en dat ze hun gasten wat gastvrijer behandelen. Waarmee ik behalve de discriminerende regeltjes ook een internationale vorm van communicatie bedoel: een redelijke kennis in woord en geschrift van de internationaal meest erkende taal, het Engels.
En op hun beurt mogen ze best verwachten dat hun zich hier vestigende gasten zich inburgeren, dus op een gegeven moment de Thaise taal meester worden, als dat tenminste mogelijk is.
Ik heb het verschillende malen geprobeerd met cursussen, maar ik krijg het niet meer in mijn hoofd gestampt. In de praktijk vang ik wel wat woorden op en sommige onthou ik, maar een goed gesprek in het Thais lukt mij niet.
Groet,
Ruud
-
- Volwaardig lid
Joep, men zou zich beter concentreren op de waarde van die ambassade brief. Iedere USA-er die een income statement gaat aanvragen op zijn ambas doet dat met twee vingers in de lucht. Want de USA ambassade mag geen jaaropgaven vragen. Privacy, weet je wel. Bij de Britten gaat het ook gemakkelijk.
En bij andere en apenlanden ? Laat ik eens raden ?
Ik weet dat de NL ambassade uiterst serieus met die dingen omgaat. Het gaat volgens de regels en laten we daar blij om zijn. Ik heb net vandaag de spullen op de post gedaan naar soi Tonson per ems en 1.540 baht betaald voor leges en ems terug. Als die brief terug is ga ik Bangkok boeken.
Ik heb begrepen dat Chaeng Wattana (eigenlijk fout, dat is de Engelse tekst. In het Nederlands luidt het Tjeng Wattana, van tjoklat, tjerk en tjeukemeer...) open is van 0830 tot 1130 en van 1300 tot 1530 en hoop dat het juist is. Over kosten van dat stempeltje lees ik nergens.
Heb ik het visum dan ga ik aan de slag. Die vertaling kost me een paar honderd baht, maar die advocate zal meer kosten. Maar altijd minder dan een dagje vliegen naar Bangkok en de 800 baht privetaxi om vroeg vanuit Ons Dorp waar ik woon in Udon te komen. En kom ik na 18 uur aan in Udon moet ik weer een 800 baht taxi nemen want geen enkele tuktuk in Nongkhai brengt me naar huis als het donker is, dus is de Thai Airways bus voor 150 baht geen optie. Wonen op het land is leuk en goedkoop maar heeft nadelen. Eens per jaar....
Ik heb wel eens de indruk, dat zal misschien fout zijn, dat de grensplaatsen worden gebruikt om minder welgevallige ambtenaren een tijdje weg te drukken. Als ik naar de auto's kijk op de parkeerplaats van immigration is het alleen maar Bangkok, niet alleen de politie-auto's maar ook de luxe wagens van de officieren. Die mensen zitten hier dus tijdelijk te zweten en zinnen op...ja, weet ik veel.
Vandaag hadden ze allemaal een mondkapje op. Tegen de Mex Flu. Je moet maar fantasie hebben.....
En bij andere en apenlanden ? Laat ik eens raden ?
Ik weet dat de NL ambassade uiterst serieus met die dingen omgaat. Het gaat volgens de regels en laten we daar blij om zijn. Ik heb net vandaag de spullen op de post gedaan naar soi Tonson per ems en 1.540 baht betaald voor leges en ems terug. Als die brief terug is ga ik Bangkok boeken.
Ik heb begrepen dat Chaeng Wattana (eigenlijk fout, dat is de Engelse tekst. In het Nederlands luidt het Tjeng Wattana, van tjoklat, tjerk en tjeukemeer...) open is van 0830 tot 1130 en van 1300 tot 1530 en hoop dat het juist is. Over kosten van dat stempeltje lees ik nergens.
Heb ik het visum dan ga ik aan de slag. Die vertaling kost me een paar honderd baht, maar die advocate zal meer kosten. Maar altijd minder dan een dagje vliegen naar Bangkok en de 800 baht privetaxi om vroeg vanuit Ons Dorp waar ik woon in Udon te komen. En kom ik na 18 uur aan in Udon moet ik weer een 800 baht taxi nemen want geen enkele tuktuk in Nongkhai brengt me naar huis als het donker is, dus is de Thai Airways bus voor 150 baht geen optie. Wonen op het land is leuk en goedkoop maar heeft nadelen. Eens per jaar....
Ik heb wel eens de indruk, dat zal misschien fout zijn, dat de grensplaatsen worden gebruikt om minder welgevallige ambtenaren een tijdje weg te drukken. Als ik naar de auto's kijk op de parkeerplaats van immigration is het alleen maar Bangkok, niet alleen de politie-auto's maar ook de luxe wagens van de officieren. Die mensen zitten hier dus tijdelijk te zweten en zinnen op...ja, weet ik veel.
Vandaag hadden ze allemaal een mondkapje op. Tegen de Mex Flu. Je moet maar fantasie hebben.....
-
- Volwaardig lid
Ruud, als jij Thais wil leren dan lukt dat ook. Ik heb nu iedere week les en het is verdomd moeilijk. En ik ben 60+ en dan willen de grijze cellen niet meer zo. En toch stamp ik het er in. Ik moet wel. Mijn Lief spreekt zeer behoorlijk Engels maar woont nog niet bij me. Ik moet het in de regio hier doen met Thais. En word dan ook nog geconfronteerd met mensen die niet kunnen lezen en schrijven en mensen die alleen een mix spreken van Lao en Isan.
Postkantoor, Thais. Markt, Thais. Winkels, Thais. Tesco, Thais. Restaurant, Thais. Rekeningen lezen, Thais. Telefoon betalen, Thais. Een Nl-er in BD die jij ook kent is bang dat hij straks zijn kinderen en hun liefjes en zijn schoonfamilie niet kan verstaan. Dan moet je maar de taal leren. Inburgeren. In NL moeten de buitenlanders dat ook. Maar in NL is men meegaand. Ocherm toch. Verwacht dat niet hier. Hier val je buiten de boot. Of je dokt zwaar.
Als mijn Lief ooit een poot breekt of een maand wordt opgenomen met wat voor kwaal dan ook moet ik het alleen redden. Wij moeten gewoon doen wat ze in NL zeggen. Inburgeren.
En dat begint met de taal.
Postkantoor, Thais. Markt, Thais. Winkels, Thais. Tesco, Thais. Restaurant, Thais. Rekeningen lezen, Thais. Telefoon betalen, Thais. Een Nl-er in BD die jij ook kent is bang dat hij straks zijn kinderen en hun liefjes en zijn schoonfamilie niet kan verstaan. Dan moet je maar de taal leren. Inburgeren. In NL moeten de buitenlanders dat ook. Maar in NL is men meegaand. Ocherm toch. Verwacht dat niet hier. Hier val je buiten de boot. Of je dokt zwaar.
Als mijn Lief ooit een poot breekt of een maand wordt opgenomen met wat voor kwaal dan ook moet ik het alleen redden. Wij moeten gewoon doen wat ze in NL zeggen. Inburgeren.
- RuudThai
- Expat
Je hebt natuurlijk gelijk, je zou de taal MOETEN leren van het land waar je voorgoed verblijft. Het geldt voor Nederland, het zou voor Thailand ook moeten.prajak schreef:Ruud, als jij Thais wil leren dan lukt dat ook. Ik heb nu iedere week les en het is verdomd moeilijk. En ik ben 60+ en dan willen de grijze cellen niet meer zo. En toch stamp ik het er in. Ik moet wel. Mijn Lief spreekt zeer behoorlijk Engels maar woont nog niet bij me. Ik moet het in de regio hier doen met Thais. En word dan ook nog geconfronteerd met mensen die niet kunnen lezen en schrijven en mensen die alleen een mix spreken van Lao en Isan.
Maar ik zit niet voor niets in de WAO. Op een gegeven moment kon ik in mijn werk geen nieuwe ontwikkelingen meer opnemen c.q. bijscholingscursussen volgen. Huisarts, die mij goed en lang kent, zei dat ik teveel had meegemaakt en dat mijn harde schijf wat vol zat.
Ik zal best wel wat Thais leren: ik ken alle telwoorden en de dagen van de week, links/rechts/rechtdoor en zo nog wel wat. Maar geen gesprek. En niet lezen/schrijven. Daar heb ik mijn echtgenote voor of dochterlief, beiden spreken voortreffelijk Nederlands.
-
- Expat
Ik moet iets van een plaatselijke universiteit weten/krijgen (iets wat mijn partner niet "durft").Ga nu via een manager van mijn garage,die vriendin is met een docent aan diezelfde uni,achter een en ander aan.(beiden waren weer vriendin van mijn overleden vrouw).dutch schreef:Als je zoiets al zou willen doen,moet je het indirect (via tussenpersoon) doen.
Het liefst iemand van hoog aanzien
Alles gaat in het Thais !!!!( en zeer ontspannen

Beste Ruud,er zijn hoopjes mensen in Thailand die nooit van hun leven in aanraking hoeven te komen met buitenlanders.
Die Thai die ik via de zakenwereld in het buitenland heb ontmoet spraken uitstekend engels.Denk aan grote bedrijven zoals CP-Banpu etc.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
prajak schreef:Ben er vandaag geweest met vragen.
Wat is nodig voor bewijs van wonen. In het Engels....
About showing the housebook for a new ret visa. When you don’t have the housebook (the owner lives far away or abroad) you can also show
1. Copy of his/her Thai ID,
2. Copy of the housebook in which the lessor is stated as owner or buyer, but not as user or tenant,
3. A “Notification form for house master, (etc) where alien had stayed”,
4. A list called “Name of aliens in residence” with my name and passport number,
and all those signed by the house master.
Fortunately I can also show a letter from the Landoffice in which is stated that I rent the house for 10 years and that I have paid the registration tax for that.
En nu de inkomensverklaring van de ambassade. Met EIST dat die wordt geverifieerd op Chaeng Wattana. Daarmee is Nongkhai denk ik het enige kantoor dat zoiets vraagt. Ik zit zes weken voor verlenging dus ga geen herrie maken maar heb wel de ambassade ingeseind. En ja, dan maar een dagje Bangkok. Wordt een duur dagje voor een stempeltje....
Dit impliceert dat men elk jaar naar BKK zou moeten afreizen, allen die afhankelijk zijn van het Nong Khai kantoor.
Ik kan het mij nauwelijks voorstellen.
Zal eens kijken op ThaiVisa of het voor eenieder geldt.
Misschien doen ze alleen voor jou zo ingewikkeld Prajak...

Is toch te gek voor woorden dat iedere farang voor een jaarlijkse Non-Imm-O verlenging een 1600 kilometer moet reizen!
Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend.
Groet,
Norman
-
- Volwaardig lid
Het geldt voor iedereen op dit kantoor. Ik heb je net een email gezonden. Aan R ook. De achtergrond is fraude met die opgaven. Waarom alleen voor mij moeilijk doen ? Ik heb al vier van die stempels en immer binnen 20 minuten weer buiten. Er is dus iets aan de hand.
Er zitten hier regelmatig farang waarvan de paspoorten met een loupe worden bekeken, alle in- en uit-stempels. Aan de overkant van de brug zijn enkele visumkantoortjes uit NK niet meer aanvaard. Die hebben gerommeld met gegevens.
Er zitten hier regelmatig farang waarvan de paspoorten met een loupe worden bekeken, alle in- en uit-stempels. Aan de overkant van de brug zijn enkele visumkantoortjes uit NK niet meer aanvaard. Die hebben gerommeld met gegevens.
-
- Volwaardig lid
[Quote] Nog een voorbeeldje, maar dan uit Hua Hin (heb ik van horen zeggen):
enige tijd geleden was men als buitenlander verplicht om 24 uur na de inreis in hailand zich te melden bij de Immigratie in Hua Hin (als je daar woonde natuurlijk). Verschillende buitenlanders hebben destijds een boete gekregen van THB 2000 omdat ze dit verzuimd hadden. [unquote]
Joe, zo'n vreemd voorbeeld is dat niet, en ook niet zo'n rare eis.
Wij doen in NL toch precies hetzelfde.
Als je vriend of vriendin op bezoek komt met een toeristen visa of daarna met een MVV visa dien je ook met hem/haar te melden bij de vreemdelingenpolitie in je woon of verblijfplaats.
enige tijd geleden was men als buitenlander verplicht om 24 uur na de inreis in hailand zich te melden bij de Immigratie in Hua Hin (als je daar woonde natuurlijk). Verschillende buitenlanders hebben destijds een boete gekregen van THB 2000 omdat ze dit verzuimd hadden. [unquote]
Joe, zo'n vreemd voorbeeld is dat niet, en ook niet zo'n rare eis.
Wij doen in NL toch precies hetzelfde.
Als je vriend of vriendin op bezoek komt met een toeristen visa of daarna met een MVV visa dien je ook met hem/haar te melden bij de vreemdelingenpolitie in je woon of verblijfplaats.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Sorry dit in Hua Hin is voor mij een nieuw verhaal. Hebben al 3 jaar een intension van verblijfvisum multiple, maar heb me nog nooit hoeven te melden bij aankomst. Als je iedere keer uitreist voor de 90 dgn. krijg automatisch weer 90 dgn. Alleen als je in HH blijft moet je je na 90 dgn melden en krijg je een stempel.
Maar bij aankomst? Vreemd! Kan zijn dat als je geen multiple hebt en je dan in en uit reist, dan heb je toch een reentry nodig, wordt dat er soms mee bedoeld?
Maar bij aankomst? Vreemd! Kan zijn dat als je geen multiple hebt en je dan in en uit reist, dan heb je toch een reentry nodig, wordt dat er soms mee bedoeld?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!