Verwachting voor 2010
Moderator: Loempia
-
- kenner
Verwachting voor 2010
Normaliter is het vroegboeken van vliegtickets lonend voor het Hoogseizoen Juli / Aug.
Echter de ene na de andere aanbieding is er die nu beduidend lager is als de vroegboeking destijds.
Dit zal met mijn boerenkolen verstand liggen aan de krediet crisis.
Wat verwachten jullie voor Juli / Aug 2010 ?
Wanneer is mogelijk het beste boekings moment, zullen de airlines nu starten met lagere tarieven,om meer klanten binnen te halen?
Zullen zij wederom voor o.a deze maanden hoog inzetten?
Gr Searcher
Echter de ene na de andere aanbieding is er die nu beduidend lager is als de vroegboeking destijds.
Dit zal met mijn boerenkolen verstand liggen aan de krediet crisis.
Wat verwachten jullie voor Juli / Aug 2010 ?
Wanneer is mogelijk het beste boekings moment, zullen de airlines nu starten met lagere tarieven,om meer klanten binnen te halen?
Zullen zij wederom voor o.a deze maanden hoog inzetten?
Gr Searcher
-
- Volwaardig lid
Re: Verwachting voor 2010
De prijs van een ticket wordt voor een belangrijk deel bepaald door de prijs van ruwe olie, en wat die gaat doen blijft koffiedik kijken. Daar is weinig zinnigs over te zeggen.
Gewoon kijken wat de situatie is begin volgend jaar, nu is dat nog zeker te vroeg.
En juli/augustus is simpelweg het hoogseizoen dus de ticketprijzen zullen sowieso hoger liggen dan de omringende maanden.
Gewoon kijken wat de situatie is begin volgend jaar, nu is dat nog zeker te vroeg.
En juli/augustus is simpelweg het hoogseizoen dus de ticketprijzen zullen sowieso hoger liggen dan de omringende maanden.
Live your dream, don't dream your life.
- Ben
- Expat
Wouter_Udon schreef:De prijs van een ticket wordt voor een belangrijk deel bepaald door de prijs van ruwe olie, en wat die gaat doen blijft koffiedik kijken. Daar is weinig zinnigs over te zeggen.
Als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag .
zo ook met olie .
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Mbt de prijs voor ruwe olie en de prognosse stond er afgelopen week een artikeltje in de krant, ze verwachten dat de prijs weer flink omhoog zal gaan.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... tml?p=23,2
Ik had mn vliegticket eind januari geboekt, net te vroeg voor de crisis en stuntprijzen want als ik mn ticket 2 maanden later had geboekt scheelde dat 200 euro bij de zelfde vliegmaatschappij.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... tml?p=23,2
Ik had mn vliegticket eind januari geboekt, net te vroeg voor de crisis en stuntprijzen want als ik mn ticket 2 maanden later had geboekt scheelde dat 200 euro bij de zelfde vliegmaatschappij.
-
- Expat
- Contacteer:
Prijzen in de luchtvaart zijn zeer moeilijk te 'voorspellen'. De luchtvaart maatschappijen zijn als erste begonnen met het perfectioneren van het 'yield management'. In kort betekent dit dat je een hoeveelheid varianten neemt en op basis van de balans in deze varianten een prijs bepaald wordt. De varianten zijn bijvoorbeeld, booekingsgraad, kost prijzen, gemiddelde opbrengst van tot heden verkochte eenheden, tijd tot datum consumptie van het product (vlieg datum), boekings periode, vlieg periode etc. etc....
Dus het 'raden' naar wanneer de beste tijd is om te boeken is geen goed idee. Indien je blij met de prijs bent, boeken. jou boeking kan de prijs voor de volgende persoon die boekt alweer veranderen. Dit is dan ook de reden waarom er vaak mer dan 20 boekingsklassen zijn op 1 vlucht.
Dus het 'raden' naar wanneer de beste tijd is om te boeken is geen goed idee. Indien je blij met de prijs bent, boeken. jou boeking kan de prijs voor de volgende persoon die boekt alweer veranderen. Dit is dan ook de reden waarom er vaak mer dan 20 boekingsklassen zijn op 1 vlucht.
-
- Veel ervaring
In een jaar kan veel gebeuren, ik zou gewoon wachten 100 euro meer of minder waar hebben we het over
- Jim
- Volwaardig lid
100 euro meer of minder is al 200 euro.
dat is een modaal maandsalaris als je niet in de isaan woont want anders zijn het 2 maandsalarissen.
dat is een modaal maandsalaris als je niet in de isaan woont want anders zijn het 2 maandsalarissen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- kenner
Mee eens en zeker als je met 4 personen gaat.
333Travel heeft een mooie promotie aanbieding voor volgend jaar.
Gezien de prijzen van Juli - Aug 09 leek me deze aanbieding goed.
Ik heb het dan ook vastgelegd omdat we aan het Hoogseizoen verbonden zitten en dan ook nog een bepaalde periode ervan.
Ik heb het dan ook vastgelegd omdat we aan het Hoogseizoen verbonden zitten en dan ook nog een bepaalde periode ervan.
-
- Veel ervaring
Ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien hoor maar ik heb vorig jaar het zelfde gedaan ik vlieg volgende week,als ik 2 maanden geleden had geboekt had ik 4x 200 euro goedkoper uit geweest zoals ik al zei in een jaar kan veel gebeuren zowel zakelijk prive en financieel.
-
- heeft ervaring
@ Searcher
Of heb je iets anders geboekt?
Zoals misschien bekend, heb ik hetzelfde "probleem".
Barry
Als ik op de site van 333Travel kijk kom ik tot de conclusie dat je dan toch vanaf Düsseldorf vliegt met Emirates???"Mee eens en zeker als je met 4 personen gaat.
Ik heb het dan ook vastgelegd omdat we aan het Hoogseizoen verbonden zitten en dan ook nog een bepaalde periode ervan."
Of heb je iets anders geboekt?
Zoals misschien bekend, heb ik hetzelfde "probleem".
Barry
-
- kenner
Nee niet met de Emirates....
Als je naar 333travel surft dan staat er ergens rechts in het midden klik hier voor de laagste tarieven.
Je vult dan in de zoekmachine zoek naar de laagste tarieven Bangkok in en China Airlines.
Voila t/m 2 Juli 2010 voor 629 euro all inn .
Rechstreekse vlucht.
Echter bij bmair travel is dezelfde vlucht 609 euro pp
Als je naar 333travel surft dan staat er ergens rechts in het midden klik hier voor de laagste tarieven.
Je vult dan in de zoekmachine zoek naar de laagste tarieven Bangkok in en China Airlines.
Voila t/m 2 Juli 2010 voor 629 euro all inn .
Rechstreekse vlucht.
Echter bij bmair travel is dezelfde vlucht 609 euro pp
-
- heeft ervaring
Wow, direct boeken man!
Perfect, nonstop voor die pijs.
Leuk voor jou, niet voor mij. Zit aan de schoolvakanties gebonden en val volgend jaar in de 2e groep, vanaf vr 9 juli.....
En ik vertrek op 10 juli, prijs zal dan waarschijnlijk weer enkele tientjes hoger zijn.
Ook vreemd China hanteert die prijs t/m 2 juli. Andere maatschappijen (oa Emirates) rekenen t/m 30 juni.......
Moet nog even afwachten.....
De prijzen bij BMAir lager........ en de boekingskosten per ticket hoger.......... 1 en 1 blijft 2........
Barry

Perfect, nonstop voor die pijs.
Leuk voor jou, niet voor mij. Zit aan de schoolvakanties gebonden en val volgend jaar in de 2e groep, vanaf vr 9 juli.....
En ik vertrek op 10 juli, prijs zal dan waarschijnlijk weer enkele tientjes hoger zijn.
Ook vreemd China hanteert die prijs t/m 2 juli. Andere maatschappijen (oa Emirates) rekenen t/m 30 juni.......
Moet nog even afwachten.....
De prijzen bij BMAir lager........ en de boekingskosten per ticket hoger.......... 1 en 1 blijft 2........
Barry
-
- kenner
Ik heb inderdaad geboekt.
en meteen betaald.
Houd de sites goed in de gaten.
Ik hoop alleen dat China Airlines zijn vluchten niet annuleert zoals dit jaar.

Houd de sites goed in de gaten.
Ik hoop alleen dat China Airlines zijn vluchten niet annuleert zoals dit jaar.
-
- komt net kijken
Hebben een kleine week geleden geboekt voor Etihad (vanaf Frankfurt) voor € 509 pp. Tussenstop in Abu van 2 uur. Heen 2 juli terug 29 juli. Zitten vast aan deze periode en mooi tarief, dus geboekt Frankfurt vinden wij geen probleem. Scheelde met China Airlines al € 600 in totaal (goedkope klasse was alweer weg)
- joepattaya
- Expat
Ik herinner me nog een discussie ergens aan het begin van dit jaar, over het boeken voor de zomerperiode 2009.
Er was toen een poster die zei, dat je gewoon moet boeken op het moment dat het jou het beste lijkt qua prijs, maatschappij, datum en bestemming.
Als hier op dit forum iemand weet hoe de situatie er in 2010 voor staat, dan heeft die geen tijd om zich hier met dit forum bezig te houden, want die persoon is dan heel druk met het groot inkopen van goedkope tickets voor zijn online ticket-shop.
Dus kortom: Boek op het voor jou juiste moment en houdt je vanaf dat moment dan niet meer bezig met tickets. 9-van-10 keer kom je erachter dat je duur uit bent en da's al een slecht begin van je vakantie.
Er was toen een poster die zei, dat je gewoon moet boeken op het moment dat het jou het beste lijkt qua prijs, maatschappij, datum en bestemming.
Als hier op dit forum iemand weet hoe de situatie er in 2010 voor staat, dan heeft die geen tijd om zich hier met dit forum bezig te houden, want die persoon is dan heel druk met het groot inkopen van goedkope tickets voor zijn online ticket-shop.
Dus kortom: Boek op het voor jou juiste moment en houdt je vanaf dat moment dan niet meer bezig met tickets. 9-van-10 keer kom je erachter dat je duur uit bent en da's al een slecht begin van je vakantie.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.