werken voor nederlandse of belgsiche firma's ?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
werken voor nederlandse of belgsiche firma's ?
Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
weten jullie geen belgische of nederlandse firma's of de site van deze lijst ?
Ik moet eerst werk vinden van hieruit , eer ik me daar kan gaan vestigen...
thx for your help
thx for your help
-
- Expat
Re: werken voor nederlandse of belgsiche firma's ?
En daar hebben we er weer een.
Sorry Stofke,niet gemeen bedoeld hoor

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Volgens mij kan dit niet eens echt zijn.dutch schreef:En daar hebben we er weer een.![]()

Hij zoekt werk in Thailand en heeft zijn jobje alvast opgezegd.
Nu nog even een lijst zien te vinden met firma's om te gaan solliciteren.
- Pieter
- Volwaardig lid
In plaats van wat misnoegd kommentaar te leveren hier wat nuttigs:
er is een Netherlands-Thai Chamber of Commerce
website : http://www.ntccthailand.org
email info@ntccthailand.org
Misschien heb je er wat aan.
(soms weet ik wat)
Pieter

er is een Netherlands-Thai Chamber of Commerce
website : http://www.ntccthailand.org
email info@ntccthailand.org
Misschien heb je er wat aan.
(soms weet ik wat)

Pieter

- Ben
- Expat
Die heeft Tenminste BALLENstofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help

nu nog een job

-
- Volwaardig lid
Ik ken ook wel iemand die zijn baan heeft opgezegd en naar thailand vertrok om werk te zoeken, dus nog niets had. En dat is hem ook gelukt, schijnbaar niet eens zo slecht!! 

-
- Volwaardig lid
Het zal van zijn karma afhangen zullen in Thailand zeggen... Tijd voor Tam Boen 

Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-
- Volwaardig lid
Verstand is in zijn ballen gezaktBen schreef:Die heeft Tenminste BALLENstofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help![]()
nu nog een job

Werk om te leven leef niet om te werken.
-
- Volwaardig lid
Stofke eerst een Baan vinden als je die al krijgt dan workpermit visa en dat soort dingen regelen het is zeker niet onmogelijk maar ook zeker niet makkelijk.stofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help
En dan en dan zeg je je baan pas op.
In Thailand is het ook crisis net zoals overal
Werk om te leven leef niet om te werken.
-
- komt net kijken
waarom zou het niet lukken ?
ik weet dat het slimmer is van je huidige job te blijven behouden en dergelijke en terwijl op zoek gaan naar een nieuwe job ..
maar met mijn vorige job werkte ik van 7 tot 7 bijna elke dag.. veel overuren enz dan ben je moe en blijf je het uitstellen..
hier in belgie krijg je dop.. ik heb volle dop.. dat betekend 6 maanden lang 1100 euro ongeveer... iets minder
erna na 6 maanden begint t bedrag te minderen.. dus waar is mijn verstand nu ??? lolll ik geniet van mn leven
ik vroeg voor hulp geen commentaar... dank aan de gene die hier wel me serieus opnemen. ik weet wel wat ik doe .. sommigen hier daarintegen reageren nogal zonder eerst na te denken.
thx
ik weet dat het slimmer is van je huidige job te blijven behouden en dergelijke en terwijl op zoek gaan naar een nieuwe job ..
maar met mijn vorige job werkte ik van 7 tot 7 bijna elke dag.. veel overuren enz dan ben je moe en blijf je het uitstellen..
hier in belgie krijg je dop.. ik heb volle dop.. dat betekend 6 maanden lang 1100 euro ongeveer... iets minder

erna na 6 maanden begint t bedrag te minderen.. dus waar is mijn verstand nu ??? lolll ik geniet van mn leven

ik vroeg voor hulp geen commentaar... dank aan de gene die hier wel me serieus opnemen. ik weet wel wat ik doe .. sommigen hier daarintegen reageren nogal zonder eerst na te denken.
thx

-
- komt net kijken
read above :^)Corinne schreef:Volgens mij kan dit niet eens echt zijn.dutch schreef:En daar hebben we er weer een.![]()
Sorry Stofke,niet gemeen bedoeld hoor![]()
Hij zoekt werk in Thailand en heeft zijn jobje alvast opgezegd.
Nu nog even een lijst zien te vinden met firma's om te gaan solliciteren.
-
- komt net kijken
ahzo ? read above ! ff verdedigen eperry schreef:Verstand is in zijn ballen gezaktBen schreef:Die heeft Tenminste BALLENstofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help![]()
nu nog een job

-
- komt net kijken
thx i will get thereBen schreef:Die heeft Tenminste BALLENstofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help![]()
nu nog een job

- Ben
- Expat
En nu de hamvraag wat voor een job zoek jestofke schreef:thx i will get thereBen schreef:Die heeft Tenminste BALLENstofke schreef:Ik wil in thailand wonen en werken.. heb zelfs mijn job opgezegt zodat ik er nu volledig voor kan gaan en niets meer ga uitstellen. Nu weet ik dat er een site is met allemaal nederlandse en belgische firma's .. kheb overal al naar geemaild en sommigen weten dat er een lijst is maar kunnen me deze niet bezorgen...
thx for your help![]()
nu nog een job

Ballen heb je.
Nu je CV .
-
- Volwaardig lid
ik denk dat je als persoon die graag in thailand wil wonen niet op zoek moet gaan naar een nederlands/belgisch bedrijf wat jou wil uitzenden naar thailand !
daar dit zo weinig voor komt en deze funties maar voor een bepaalde groep zijn weg gelegd , zou ik gaan kijken naar een anderen mogelijkheid
- eigen ondernemer ( in en export )
- af en toe naar nederland terug om 100 uur in de week te werken ( ook niet echt een optie in nederland met wetten en regels)
ik denk dat als je naar thailand vertrekt met de gedachten daar even een baan te vinden zonder hulp van wie dan ook je bedrogen uitkomt!
maar van de anderen kant gaan er voor falang vaak ook deuren op die voor anderen gesloten blijven.
als falang gewoon vragen , meestal krijg je ja te horen.
maak gebruik van je status, ook bij het werk zoeken .
daar dit zo weinig voor komt en deze funties maar voor een bepaalde groep zijn weg gelegd , zou ik gaan kijken naar een anderen mogelijkheid
- eigen ondernemer ( in en export )
- af en toe naar nederland terug om 100 uur in de week te werken ( ook niet echt een optie in nederland met wetten en regels)
ik denk dat als je naar thailand vertrekt met de gedachten daar even een baan te vinden zonder hulp van wie dan ook je bedrogen uitkomt!
maar van de anderen kant gaan er voor falang vaak ook deuren op die voor anderen gesloten blijven.
als falang gewoon vragen , meestal krijg je ja te horen.
maak gebruik van je status, ook bij het werk zoeken .