Gisteren iemand opgehaald van Suvarnabuhmi Airport.
Auto geparkeerd in de parkeergarage en ter hoogte van deur 8 het terminal gebouw binnen gegaan (1e verdieping).
Ik wilde naar de 2e verdieping waar de Arrival hal is. Van dat punt uit (bij deur 8) kon ik dat wel vergeten.
Ik moest eerst helemaal naar deur 3, daar ergens naar de 2e verdieping en daar kun je dan wachten op je passagier. Ik vroeg of dit het punt was, waar ALLE passagiers langs zouden komen en het antwoord was uiteraard: "Yes, sir!"
Er is in de buurt van deur 8 op de 1 etage ook een lift, maar die stopt niet op de 2e en je moet dan eerst naar de 3e etage en dan lopen naar de eerstvolgende mogelijkheid om af te dalen naar de 2e etage en je komt dan weer uit bij het eerder genoemde Meetingpoint ter hoogte van deur 3.
Voor de passagier: Deze komt zoals gewoonlijk aan, passeert immigratie en neemt zijn/haar bagage. De passagier komt uit in de arrival Hal ter hoogte van deur 10.
In principe is er een "sluis" gecreerd, die de aangekomen passagiers moeten volgen tot aan het meetingpunt bij deur 3.
Tot zover klinkt alles heel aannemelijk, MAAR.........tussen deur 10 en deur 3 bevinden zich nog 6 deuren en sommige van deze deuren bieden de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Terwijl ik dus stond te wachten, zag ik dus diverse mensen in de verte de "sluis" verlaten en een uur na aankomst van Etihad EY408 begon ik me toch zorgen te maken, dat mijn passagier aan het rondzwerven was gegaan. Hetgeen dus ook zo was.
Het verhaal klinkt heel ingewikkeld en in principe komt het ook zo over..........heel wazig allemaal:
Wordt er een peperdure luchthaven gebouwd met immense afmetingen; direct na de openingen worden diverse start en landingsbanen al gesloten vanwege de kwaliteit van het beton, en nu wordt de hele toegankelijkheid al weer terug gebracht tot 1 deur. Rijst bij mij de vraag: Waarom in Godsnaam deze luchthaven!!
Of dit een tijdelijke aktie is of dat dit blijvend is weet ik niet, maar 1 klein adviesje: Mocht je mensen op moeten/willen halen van de luchthaven, spreek af bij het Meetingpoint thv deur 3. Laat ze in geen geval tussen deur 10 en deur 3 de terminal verlaten.
Voor de passagiers: De feitelijke uitgang van de Arrival Terminal is nu bij deur 3. Hier vind je je afgesproken vervoer terug, hetzij vrienden/kennissen of de geboekte taxi/hotel shuttle.
Suvarnabuhmi Arrivals
Moderator: Loempia
- joepattaya
- Expat
Suvarnabuhmi Arrivals
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Expat
Re: Suvarnabuhmi Arrivals
Joep, dat is al een hele tijd aan de gang. Ik ging mijn zus ophalen in oktober verleden jaar en had dezelfde ervaring. Als het goed is staat er een bord bij uitgang 10 dat de meeting point bij uitgang 3 is, maar je kijkt als aankomende passgier er zo over heen.
Ik zocht me ook eerst wezenloos naar dat meetingpoint, vond het en vroeg waarom dat alles veranderd was. Het bleek dat de ruimte tussen de deuren vanuit de baggage banden en de uitgang 10 te klein was om alle ophalers te bergen. Ik maakte dat zelf mee toen ik een jaar eerder mijn moeder ophaalde op een druk tijdstip. Het krioelde van de ophalers, passagiers die zich daar een weg door moesten banen etc.
Nu is er dat meeting point bij uitgang 3, maar zoals je al zei, vaak gaan de aangekomen passagiers meteen bij uitgang 10 naar buiten. Meest logische keuze. Ze zien dat bord niet.
Echt Thais, van de een uiterste naar een ander uiterste oplossing.
Ik zocht me ook eerst wezenloos naar dat meetingpoint, vond het en vroeg waarom dat alles veranderd was. Het bleek dat de ruimte tussen de deuren vanuit de baggage banden en de uitgang 10 te klein was om alle ophalers te bergen. Ik maakte dat zelf mee toen ik een jaar eerder mijn moeder ophaalde op een druk tijdstip. Het krioelde van de ophalers, passagiers die zich daar een weg door moesten banen etc.
Nu is er dat meeting point bij uitgang 3, maar zoals je al zei, vaak gaan de aangekomen passagiers meteen bij uitgang 10 naar buiten. Meest logische keuze. Ze zien dat bord niet.
- joepattaya
- Expat
Oh, maar toen ik in Mei jongstleden aankwam was er van dat gebeuren nog niks te merken en in Januari heb ik de zelfde gast opgehaald en heb ik gewacht bij uitgang 10.printen44 schreef:Joep, dat is al een hele tijd aan de gang. Ik ging mijn zus ophalen in oktober verleden jaar en had dezelfde ervaring. Als het goed is staat er een bord bij uitgang 10 dat de meeting point bij uitgang 3 is, maar je kijkt als aankomende passgier er zo over heen.
Waarschijnlijk is het dus WEER zo'n wazige maatregel, uitgedacht door zo'n Thais management mijnheertje.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- Pieter
- Volwaardig lid
joepattaya schreef:Oh, maar toen ik in Mei jongstleden aankwam was er van dat gebeuren nog niks te merken en in Januari heb ik de zelfde gast opgehaald en heb ik gewacht bij uitgang 10.printen44 schreef:Joep, dat is al een hele tijd aan de gang. Ik ging mijn zus ophalen in oktober verleden jaar en had dezelfde ervaring. Als het goed is staat er een bord bij uitgang 10 dat de meeting point bij uitgang 3 is, maar je kijkt als aankomende passgier er zo over heen.
Waarschijnlijk is het dus WEER zo'n wazige maatregel, uitgedacht door zo'n Thais management mijnheertje.
Nou vorig jaar september was dat ook al zo en gewoon vertellen dat de mensen rechts af moeten slaan
Wat je ook kan doen is gewoon brutaal zijn en zeggen dat je bij Avis of Budget car moet zijn voor een auto kan je wel doorlopen (zaterdag nog gedaan) ; zie staan tegenwoordig wel buiten de douane zone ; eerst stonden die ook daar binnen

gewoon erg goed over nagedacht allemaal
Pieter

-
- Volwaardig lid
graag heb ik feiten als juist, er wordt al veelsteveel rondgeroepen op deze wereld:
1.opp. van deze airport is een stuk kleiner als bvb Schiphol-die heeft 5 banen. en hoe groter een airport-hoe meer keus tussen plekken, uitgangen etc. denk ook maar aan Schiphol.
2.vele banen gesloten? ze hebben er 2 op Swampy-en daarvan is er 1 een paar weken gesloten geweest voor herstel. Op zompige grond zakt beton dat ondeskundig is gelegd al snel in. Zouden wij NLers toch moeten weten.
3.fff denken-meest worden dat soort voor sommigen vervelende regels genomen om ander, wellicht groter kwaad, in te dammen. Zoals opdringerige taxisjofeurs, andere sjacheraars etc-omd die buiten te houden. of dat lukt-zeker in de muang thai-is weer aan ander verhaal-maar dan kan je nooit zeggen dat het niet geprobeerd is.
1.opp. van deze airport is een stuk kleiner als bvb Schiphol-die heeft 5 banen. en hoe groter een airport-hoe meer keus tussen plekken, uitgangen etc. denk ook maar aan Schiphol.
2.vele banen gesloten? ze hebben er 2 op Swampy-en daarvan is er 1 een paar weken gesloten geweest voor herstel. Op zompige grond zakt beton dat ondeskundig is gelegd al snel in. Zouden wij NLers toch moeten weten.
3.fff denken-meest worden dat soort voor sommigen vervelende regels genomen om ander, wellicht groter kwaad, in te dammen. Zoals opdringerige taxisjofeurs, andere sjacheraars etc-omd die buiten te houden. of dat lukt-zeker in de muang thai-is weer aan ander verhaal-maar dan kan je nooit zeggen dat het niet geprobeerd is.
- Pieter
- Volwaardig lid
pong schreef:graag heb ik feiten als juist, er wordt al veelsteveel rondgeroepen op deze wereld:
ja alleen punt 1 nou;==> als je de pech hebt om ergens in een uithoek aan te komen moet je een verdomt eind lopen..
het aantal banen zegt niet zoveel (zie frankfurt)
En ja er zitten vrij grote scheuren in de konstruktie maar des ondanks vind ik dit vliegveld dus best wel mooi
vanaf juli landen er A380 vliegtuigen in schophop dus niet

en binnenkomt inchecken in den stad en dan treintje naar vliegveld moet je in A'dam eens proberen.
Ik heb trouwens in Thailand nooit langer dan 40 minuten op mijn bagage gewacht en in adam 1 maal 2 uur
(ik vind schiphol dus 3 maal niks nada niks parkeren schei toch uit, landingskosten idioot duur)
pieter