daar gaan we weer!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring

daar gaan we weer!

#1 Bericht door Maaike&Fons » dinsdag 02 juni 2009, 23:07

hallo allemaal!

In 2006 hebben maaike en ik (fons) een super reis gemaakt door thailand. mede door het lezen op dit forum is de reis perfect geweest.

Dit jaar gaan we weer!!!

we hebben besloten om eind van het jaar weer naar thailand te gaan en wel van 9 nov tot 9 dec, dat betekend een maand lang naar het land van de glimlach!

Vandaag hebben we de tickets geboekt. omdat we pas een aantal dagen geleden groen licht kregen om te gaan, hadden we geen idee wat het allemaal zou gaan kosten, ik hield rekening met
€ 1000 per persoon maar kwam er dus vandaag achter dat we maar € 600 per persoon betalen! dus dat is mooi meegenomen, gewoon vliegen met china airlines.

Dus nog een maand of 5 hard werken dan gaan we weer.... dat betekend ook dat we nog 5 maand hebben om de reis voor te bereiden, dat wordt dus veel lezen op het forum!

We hebben we een idee wat we gaan doen, we zijn gek op de eilanden dus we zullen er wel een aantal bezoeken in die maand.

groeten maaike & fons

ps. mocht iemand nog iets weten wat we gezien of meegemaakt moeten hebben tijdens onze aankomende reis dan horen wij dat graag!

joepattaya
Expat
Expat

Re: daar gaan we weer!

#2 Bericht door joepattaya » woensdag 03 juni 2009, 02:38

Maaike&Fons schreef:hallo allemaal!

In 2006 hebben maaike en ik (fons) een super reis gemaakt door thailand. mede door het lezen op dit forum is de reis perfect geweest.

Dit jaar gaan we weer!!!

we hebben besloten om eind van het jaar weer naar thailand te gaan en wel van 9 nov tot 9 dec, dat betekend een maand lang naar het land van de glimlach!

Vandaag hebben we de tickets geboekt. omdat we pas een aantal dagen geleden groen licht kregen om te gaan, hadden we geen idee wat het allemaal zou gaan kosten, ik hield rekening met
€ 1000 per persoon maar kwam er dus vandaag achter dat we maar € 600 per persoon betalen! dus dat is mooi meegenomen, gewoon vliegen met china airlines.

Dus nog een maand of 5 hard werken dan gaan we weer.... dat betekend ook dat we nog 5 maand hebben om de reis voor te bereiden, dat wordt dus veel lezen op het forum!

We hebben we een idee wat we gaan doen, we zijn gek op de eilanden dus we zullen er wel een aantal bezoeken in die maand.

groeten maaike & fons

ps. mocht iemand nog iets weten wat we gezien of meegemaakt moeten hebben tijdens onze aankomende reis dan horen wij dat graag!
Nog een meevaller misschien: in 2006 mocht je nog THB 500 (later THB 700) betalen voor je het land verliet; de zogenaamde airport tax. Nu is deze tax inbegrepen in de ticket prijs, dus je kunt nu echt alles opmaken!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door greenthaiway » woensdag 03 juni 2009, 07:41

joepattaya schreef:
Maaike&Fons schreef:hallo allemaal!

Dit jaar gaan we weer!!!

groeten maaike & fons

Nog een meevaller misschien: in 2006 mocht je nog THB 500 (later THB 700) betalen voor je het land verliet; de zogenaamde airport tax. Nu is deze tax inbegrepen in de ticket prijs, dus je kunt nu echt alles opmaken!!
Kijk, daar is een forum nu zo handig voor...
Totaal gemist dat die 500 THB nu in de vliegtax zit, bedankt joepattaya :D
Ik herinner mij een trip naar Nederland in 2006, net na die coup, moest inderdaad 500 THB betalen, daar had ik totaal niet op gerekend, gelukkig zat het nog in de portemonnee.

Groet,
Norman

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Inge » donderdag 04 juni 2009, 10:19

Hoi,

Leuk hoor, weer richting Thailand. Zelf zitten we nog te dubben wat te doen, evt Cambodja en/of Laos erbij .

Volgens mij heb ik al eerder van jullie het een en ander gelezen ( reisverslag??)

Welke richting willen jullie dit keer op? Is misschien wel handig voor evt. tips om te geven.

waterstad
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door waterstad » dinsdag 16 juni 2009, 19:42

Tof dat jullie 4 weken gaan.
Wij gaan dit jaar ook 4 weken. Eerst via Phuket naar Khao Lak, lekker een week aan het strand.
Daarna via Bangkok naar Chiang Mai. Daar willen we dit jaar het loy krathong meemaken. weer een week later gaan we weer terug naar Bangkok en vliegen we voor een weekje naar Hanoi, Vietnam.
Daarna weer terug naar Bangkok en weer na een paar daagjes zitten onze 4 weken er weer op.
Mocht je meer willen weten stuur een Pbtje.

Rob.

printen44
Expat
Expat

#6 Bericht door printen44 » woensdag 17 juni 2009, 05:45

Jullie weten waarschijnlijk wel dat Loy kratong dit jaar vroeg in november valt. Namelijk op 2 november. Dit althans volgens mijn onvolprezen Thaise kalender. :lol:

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Duiker » woensdag 17 juni 2009, 23:09

Volgens mijn Thaise...euhh hoe zal ik het zeggen...valt Loy Krathong op 12 november dit jaar. In Pattaya in ieder geval. Misschien kan iemand me vertellen of dit feest op een en dezelfde datum voor geheel thailand geldt. Ik denk het eigenlijk van niet.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » woensdag 17 juni 2009, 23:47

nieuwe kalender kopen, duiker.
12 november was in 2008 ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 18 juni 2009, 02:00

Jim schreef:nieuwe kalender kopen, duiker.
12 november was in 2008 ;)
Klopt, de enige plaats waar de datum af zou kunnen wijken is Chiang Mai. Dit schijnt verband te houden met andere mogelijke festiviteiten rondom Loy Krathong, maar dat zouden de forumleden uit Chiang Mai e.o. kunnen weten.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

printen44
Expat
Expat

#10 Bericht door printen44 » donderdag 18 juni 2009, 06:07

Zover ik weet is in Chiang Mai Loy kratong op de dag van de volle maan in november. En dat is dit jaar op 2 november. Waar er wel rekening mee wort gehouden is de viering in andere steden zoals Lampang, die een traditie heeft van Loy Kratong vieringen en van Lamphun. Dus niet alles op een dag in die drie steden. In Chiang Mai is mij nog niet bekend wanneer precies daar Loy Kratong wordt gevierd, maar het zijn drie dagen. Het is wel de mooist Loy Kratong vieringen die ik in Thailand heeft meegemaakt. Zodra ik de juist data weet, geef ik het door.

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door dirk » donderdag 18 juni 2009, 06:20

Loy Krathong is dit jaar inderdaad op 2 november.
Van een ander forum wat andere festifals hier geplakt:

26th June 2008 - Sunthon Phu Day
7th July - Asarnha Buch Day *
8th July - Start of Buddhist Retreat *
29th July - Thai Language Day
12th August - Queen's Birthday and Mother's Day *
3rd October - Rup Bua Festival, Samut Prakan (TBC)
3rd October - Buffalo Racing, Chonburi (TBC)
4th October - End of Buddhist Retreat
9th October - Phra Samut Chedi Temple Fair, Samut Prakan
23rd October - Chulalongkorn Memorial Day *
2nd November - Loy Krathong
5th December - King's Birthday and Father's Day *
7th December - Substitution Day for King's Birthday *
10th December - Constitution Day *
31st December - New Year's Day *
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door pong » dinsdag 23 juni 2009, 12:26

ik neem aan vertr 9/11=aank BKK 10/11? anders kom je net boven de 30 dagen uit=visumvrij. Kunnen ze bij inchecken moeilijk over doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”