Terugvlucht

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
searcher
kenner
kenner

Terugvlucht

#1 Bericht door searcher » donderdag 04 juni 2009, 17:02

Momenteel ben ik aan het droogzwemmen, immers misschien gaan we als gezin volgend jaar naar Thailand.

Als de terugvlucht gaat vanaf Bangkok -Amsterdam - Dusseldorf is het dan mogelijk om tijdens de incheck in Bangkok aan te geven dat de bagage in Amsterdam afgegeven kan worden. :roll:

Heen is dit niet mogelijk omdat er dan een No Show is.

Terug zou dit wenselijk zijn en een rit Dusseldorf Amsterdam besparen :D

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Terugvlucht

#2 Bericht door Jim » donderdag 04 juni 2009, 17:07

waarom zou je in boedhas naam van bangkok via amsterdam naar dusseldorf vliegen en daarna met de auto naar amsterdam gaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

searcher
kenner
kenner

#3 Bericht door searcher » donderdag 04 juni 2009, 17:19

Er zijn div vliegticket aanbieders, voor Juli ,Aug zijn de prijzen hoger i.v.m ons hoogseizoen.
Helaas zit ik hier i.v.m schoolgaande kinderen aan vast.

Als je van Dusseldorf vertrekt is het op promoties,last minutes na soms goedkoper.

Echter de blauwe ... vliegt terug via Amsterdam en dan naar Dusseldorf.

Vandaar mijn vraag.

Gr Searcher

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Borat » donderdag 04 juni 2009, 17:19

Voor zover ik heb gehoord kan dit dus niet, omdat je ook op de terugweg de gehele route moet maken. Weet niet met wie je vliegt maar volgens mij heb ik zoiets op de site van KLM gelezen.

searcher
kenner
kenner

#5 Bericht door searcher » donderdag 04 juni 2009, 17:31

Borat schreef:Voor zover ik heb gehoord kan dit dus niet, omdat je ook op de terugweg de gehele route moet maken. Weet niet met wie je vliegt maar volgens mij heb ik zoiets op de site van KLM gelezen.
Bedankt,

Ik ben me alleen aan het orienteren. :roll:
Ik wist wel dat je op de heenweg de gehele route moet maken , men kan niet starten in Amsterdam.

Waarom dat ook op de terugweg moet weet ik niet , immers reizigers met alleen handbagage kunnen dan in Amsterdam het vliegtuig verlaten. :?
Het vliegtuig vliegt immers toch niet door maar er wordt een City Hopper ingezet voor Amsterdam Dusseldorf.

Misschien was het mogelijk om bij de incheck op Bangkok aan te geven dat de bagage niet wordt doorgevoerd naar Dusseldorf.

Gr Searcher

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Singtoo » donderdag 04 juni 2009, 17:50

Dit is wel een goede vind ik.
Maar ik ben bang dat ze je bagage pas weer op Düsseldorf willen laten zien aan je.
Een tijdje terug was dit onderwerp in een consumentenprogramma Radar dacht ik.
Toen ging het over iemand die inderdaad in Amsterdam woonde.
En die wilde pas instappen in Amsterdam.
Maarhij moest met die boeking toch echt fysiek eerst naar Düsseldorf.
Want als hij pas op Schiphol wilde inchecken ging dat niet lukken begreep ik.
Raar maar waar.

Maar heeft met concurrentie regels etc. te maken.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

searcher
kenner
kenner

#7 Bericht door searcher » donderdag 04 juni 2009, 18:23

Dat was inderdaad bij Radar.
Ik kan me op de heenweg daar iets bij voorstellen dat werd ook bij Radar besproken.

Maar ik heb het over de terugweg. :mrgreen:

Echter als je Heen en Terug je bij de aanvang van de reis keurig meldt dan is het zoals ik beschrijf voor de terugweg een bagage probleem.

Het gekke is dat je uren op Amsterdam moet wachten voor de City Hopper naar Dusseldorf.

Gr Searcher

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Rene » donderdag 04 juni 2009, 19:53

searcher schreef:Momenteel ben ik aan het droogzwemmen, immers misschien gaan we als gezin volgend jaar naar Thailand.

Als de terugvlucht gaat vanaf Bangkok -Amsterdam - Dusseldorf is het dan mogelijk om tijdens de incheck in Bangkok aan te geven dat de bagage in Amsterdam afgegeven kan worden. :roll:

Heen is dit niet mogelijk omdat er dan een No Show is.

Terug zou dit wenselijk zijn en een rit Dusseldorf Amsterdam besparen :D
Heb je al overwogen om naar Düsseldorf te rijden, daar (goedkoper dan op Schiphol)te parkeren, vandaar te vliegen (vaak goedkoper) en op de terugweg weer vanaf Düsseldorf naar huis te rijden? Ik betaalde in maart €79,- voor een maand parkeren bij Airparks. Zie hun website.
http://www.airparks.de/duesseldorf-flug ... arken.html
Deze keer van 21-6 t/m 9-7 kost het me €77,-
Ze hebben ook vroegboekkorting.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

searcher
kenner
kenner

#9 Bericht door searcher » vrijdag 05 juni 2009, 17:17

KLM timmert de deur aardig dicht immers je moet de halve dag op Schiphol blijven voor de aansluitende vlucht.
Hierna naar Dusseldorf en dan weer naar Nederland.

Bovendien rijden er bussen vanaf o.a Rotterdam naar Luchthaven Dusseldorf een enkele reis is ook te boeken.

Voor deze zomer heb ik wederom geboekt via een Duitse Touroperator met vertrek van Amsterdam naar Turkije
Dat scheelt enorm , echter omdat de vliegtickets steeds goedkoper worden en je genoeg bouwstenen hebt voor Thailand wordt dit aantrekkelijk.

Helaas zijn de tickets in Juni zo gunstig geprijsd... maar goed Juli / Aug moet het worden.
Zoeken en wachten.

Gr Searcher

Ketsara
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door Ketsara » zondag 07 juni 2009, 02:49

searcher schreef:Dat was inderdaad bij Radar.
Ik kan me op de heenweg daar iets bij voorstellen dat werd ook bij Radar besproken.

Maar ik heb het over de terugweg. :mrgreen:

Echter als je Heen en Terug je bij de aanvang van de reis keurig meldt dan is het zoals ik beschrijf voor de terugweg een bagage probleem.

Het gekke is dat je uren op Amsterdam moet wachten voor de City Hopper naar Dusseldorf.

Gr Searcher
Heb het een keer gedaan vanaf Frankfurt, waar ik een hele nacht op de terug weg op de doorvlucht naar Schiphol moest wachten (was voor een sterfgeval naar Thailand gegaan, en had niet de luxe om te kiezen uit veel vluchten).
Het lukt als je alleen handbagae meeneemt, dan kun je zonder verdere gevolgen gewoon uitstappen. Ingecheckte bagage zie je pas op laatste plaats terug.
Maar of het je lukt om met alleen handbagage te reizen?

Ket

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Rene » zondag 07 juni 2009, 10:46

Ketsara schreef: Maar of het je lukt om met alleen handbagage te reizen?
Als ik soms zie wat voor koffers er bij Air Berlin/LTU als handbagage meegenomen wordt dan verbaas ik me wel eens. Ik zal eens de proef op de som nemen. Vaak heb ik alleen handbagage bij me want dingen die ik nodig heb koop ik wel in TL en in die tas kan genoeg. Koffers is wat lastiger. Tassen kun je in de vorm drukken.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”