malaria
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Re: malaria
Marielle schreef:Ik vertrek over 3 weken naar Thailand en zit hoofdzakelijk rond Bangkok, Chiang Mai en Hua Hin.
In Chiang Mai zit ik een week in Elephant Nature Park. Heb ik malariatabletten nodig?
gr,
Marielle
Neem ook voor alle zekerheid contact op met je huisarts, plaatselijke GGD en/of travelclinic.
Die kunnen je van alles vertellen over dit soort zaken en adviezen geven. En niet alleen over malaria maar ook over eventuele wenselijke/noodzakelijke vaccinaties.
http://www.travelclinic.com/266/thailand.htm
Live your dream, don't dream your life.
- marinusmali
- Standaard Lid
Voor de lezers, "nop" van Jim betekend: Niets, Niente, Nada!!!
- jodokus
- Volwaardig lid
Marielle schreef:Ik vertrek over 3 weken naar Thailand en zit hoofdzakelijk rond Bangkok, Chiang Mai en Hua Hin.
In Chiang Mai zit ik een week in Elephant Nature Park. Heb ik malariatabletten nodig?
gr,
Marielle
Nee, de kuur is erger dan de kwaal.
Zonder tabletten ben je beter te genezen dan met...
J.
Toch wel...
- Roger
- Volwaardig lid
Ik zou ze niet gebruiken, je wordt er alleen maar zieker van.
Ik heb zo'n Coctail spuit bij de GGD gehaald in 2002,. en dat is zeker voldoende..
Gr,
Roger

Ik heb zo'n Coctail spuit bij de GGD gehaald in 2002,. en dat is zeker voldoende..
Gr,
Roger
~ ENJOY THE SILENCE ~
-
- komt net kijken
Van Malarone ben ik een half jaar geleden niet ziek geworden, maar toen ik in het binnenland van Suriname hoorde dat er al jaren geen malaria meer was, ben ik wel gestop met innemen :-)
Is hondsdolheid (rabies) een big thing binnen Thailand? Ik ga vrijwilligerswerk doen in Elephant Nature Park waar veel honden en katten zijn. Ik heb het vermoeden dat de dieren zijn ingeënt maar heb vandaag toch ook even een e-mail gestuurd om dit te verifiëren.
Is hondsdolheid (rabies) een big thing binnen Thailand? Ik ga vrijwilligerswerk doen in Elephant Nature Park waar veel honden en katten zijn. Ik heb het vermoeden dat de dieren zijn ingeënt maar heb vandaag toch ook even een e-mail gestuurd om dit te verifiëren.
-
- Zeer veel ervaring
Geen idee wat er van waar is.
Maar ik heb me ooit laten vertellen dat, als je de meerdaagse (3 of meer) Jungle trekking in CM gaat doen dat het dan misschien wel aan te raden is...
Maar ik heb me ooit laten vertellen dat, als je de meerdaagse (3 of meer) Jungle trekking in CM gaat doen dat het dan misschien wel aan te raden is...
- joepattaya
- Expat
Er wordt op dit moment in Thailand wel grootschalig gewaarschuwd voor een andere mug: http://www.phac-aspc.gc.ca/id-mi/chikungunyaf-eng.php
Met name in de zuidelijke provincies komt het gevaar het meeste voor.
De verschijnselen zijn weliswaar niet dodelijk, maar zijn wel heftig en hebben vooral hun weerslag op spieren en gewrichten. Een niet afdoende behandeling KAN tot blijvende schade lijden.
Met name in de zuidelijke provincies komt het gevaar het meeste voor.
De verschijnselen zijn weliswaar niet dodelijk, maar zijn wel heftig en hebben vooral hun weerslag op spieren en gewrichten. Een niet afdoende behandeling KAN tot blijvende schade lijden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
En dan niet te vergeten....THAI FEVER. Daar heb ik momenteel zwaar last van, alhoewel de dokter zegt dat het voornamelijk tussen de oren zit. 

- joepattaya
- Expat
Alleen tussen de oren.........?Borat schreef:En dan niet te vergeten....THAI FEVER. Daar heb ik momenteel zwaar last van, alhoewel de dokter zegt dat het voornamelijk tussen de oren zit.

Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
Dat is alleen te genezen in het land waar je het hebt opgelopen Borat heheBorat schreef:En dan niet te vergeten....THAI FEVER. Daar heb ik momenteel zwaar last van, alhoewel de dokter zegt dat het voornamelijk tussen de oren zit.
-
- komt net kijken
Daar heb ik niets van gehoord. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat niet waar is natuurlijk.Zaan schreef:Geen idee wat er van waar is.
Ikzelf heb ook geen malariatabletten genomen tijdens mijn reis (maart 2009).
Wel de nodige overige vaccinaties (Hepa/Hepb/buiktyf en DTP-maar deze had ik al) gehaald.
Ik heb ook een 3-daagse jungletrekking gedaan in CM en heb geen malaria opgelopen.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik zeer royaal bezig was met flesjes Deet ( vooral daar kopen in Thailand! flesjes met 95% DEET)....zelfs zo royaal dat ik flink ben uitgelachen door mijn gids en de apotheker waar ik het gekocht had!!!

Zo'n rare farang!

Maar ja....die kleine muggen vinden mij altijd heerlijk...dus had het zekere voor onzekere genomen.
Had op einde vakantie alleen 2 muggebulten...deze was ik opgelopen in Koh phi phi (in het zuiden).
Heb je tabletten nodig voor malaria? NEE zou ik zeggen..