Sportvissen
Moderator: Loempia
- weten
- Volwaardig lid
Sportvissen
Hallo allemaal zijn er op dit forum sportvissers die mij advies kunnen geven over de sportvisserij in Thailand zowel zoet als zout water ook ben ik geintreseerd in de duiksport liefst met Nederlandse begeleiding.Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Waarschuwing!
Re: Sportvissen
ik dacht dat daar zat op internet over te vinden is. ik weet 1 ding dat is als je op merlijn gaat vissen met een dure sharter boot dat dan de kans dat je er 1 vangt zeeeeeeer klein is. haaien zelfde verhaal.
zag jaren terug eens een documantere van gustau die met zijn boot de hele wereld rond was geweest. thailand kwam ook aan de orde daar schijnen ze 25 jaar terug al in de buurt van pukhet met onderwater bommem bezig waren de koraal riffen naar de vernieling te helpen.
zag jaren terug eens een documantere van gustau die met zijn boot de hele wereld rond was geweest. thailand kwam ook aan de orde daar schijnen ze 25 jaar terug al in de buurt van pukhet met onderwater bommem bezig waren de koraal riffen naar de vernieling te helpen.
- weten
- Volwaardig lid
Wat ik bedoel is sporvissen in het algemeen gewoon vanaf de kant of zelf een bootje huren dus mensen die zelf terplaatste aan het vissen pionieren zijn. Internet staat genoeg op maar dat is uiteraard zeer commerc.beloven je grove vangsten vang je helaas vaak alleen maar in de catologus en is ook nog is zeer kostbaar.Marlijn vangen ja dat wil ik ook wel maar die kans is zo klein begin ik nog geneens aan moet je voor naar Kaap Verdie en dan nog. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.thx voor je antwoord. Weten Ps.Lokatie Hua Hin
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- dirk
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ben zelf ook een fervent visser. In de 30 jaar die ik nu in Thailand kom heb ik alleen de laatste keer (april/mei) een paar dagen gevist.
Er zijn in Thailand veel "visparken" waar je (soms grote) vis kan vangen. Je kan zelfs een persoonlijke gids verkrijgen, tegen een prijsje natuurlijk. Ikzelf vind vissen in die afgesloten vijvertjes helemaal niets. Zoek graag de stilte en de rust op. De kans dat je een grote vis (75/100kg) vangt is wel groter. Meestal zwemmen er 1 of 2 van die grote rond. Gemiddeld zijn het diverse meervalsoorten van 5 tot 20 kg.
Zoals gezegd, ik heb gevist dit jaar, oa in Phayao en Chiang Mai. Niet in de steden zelf, maar in diverse grote stuwmeren in de bergen. In april/mei in de droge tijd is het waterpeil aardig laag, heb veel vis zien springen achter aasvis. En ja, heb zelf ook vissen gevangen, de meeste waren kleine meervalletjes (div.soorten) en div. andere vissen waar ik de naam zelfs nog niet op het internet heb gevonden. Ze werden wel graag door de plaatselijke bevolking meegenomen voor consumptie. De grootste was een Giant Mekong Catfish van een kilo of 10.
Wil in de komende vakantie meer gerichter op bepaalde vissoorten gaan vissen. Tot nu toe was ik weinig op de hoogte van de vissoorten/materiaal.
Bij deze bergmeren waren veel vissers aan het vissen, ga eens een praatje maken, je komt zo heel veel te weten, en vissers hebben toch een bepaalde band met elkaar.
In zee heb ik nog niet gevst, maar dat komt ook nog wel een keertje.
Er zijn in Thailand veel "visparken" waar je (soms grote) vis kan vangen. Je kan zelfs een persoonlijke gids verkrijgen, tegen een prijsje natuurlijk. Ikzelf vind vissen in die afgesloten vijvertjes helemaal niets. Zoek graag de stilte en de rust op. De kans dat je een grote vis (75/100kg) vangt is wel groter. Meestal zwemmen er 1 of 2 van die grote rond. Gemiddeld zijn het diverse meervalsoorten van 5 tot 20 kg.
Zoals gezegd, ik heb gevist dit jaar, oa in Phayao en Chiang Mai. Niet in de steden zelf, maar in diverse grote stuwmeren in de bergen. In april/mei in de droge tijd is het waterpeil aardig laag, heb veel vis zien springen achter aasvis. En ja, heb zelf ook vissen gevangen, de meeste waren kleine meervalletjes (div.soorten) en div. andere vissen waar ik de naam zelfs nog niet op het internet heb gevonden. Ze werden wel graag door de plaatselijke bevolking meegenomen voor consumptie. De grootste was een Giant Mekong Catfish van een kilo of 10.
Wil in de komende vakantie meer gerichter op bepaalde vissoorten gaan vissen. Tot nu toe was ik weinig op de hoogte van de vissoorten/materiaal.
Bij deze bergmeren waren veel vissers aan het vissen, ga eens een praatje maken, je komt zo heel veel te weten, en vissers hebben toch een bepaalde band met elkaar.
In zee heb ik nog niet gevst, maar dat komt ook nog wel een keertje.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?
-
- komt net kijken
Jammer dat hier niet meer forumleden op hebben gereageerd met tips..
Dit zijn juist leuke activiteiten die je met vrienden of vader en zoon kunt doen.
Lekker in de zon met een pilsje een vis vangen, heerlijk...
Ik denk helaas dat de eerstvolgende reactie gelijk staat aan:
"Ahjoh, Google ff"
Handig zo'n forum
Dit zijn juist leuke activiteiten die je met vrienden of vader en zoon kunt doen.
"Ahjoh, Google ff"
Handig zo'n forum

- Jim
- Volwaardig lid
ieder z'n hobby natuurlijk maar de lol van vissen is me nooit duidelijk geworden.
de enige vissers die ik ken doen het om vrouw en kinderen te ontvluchten en/of gebruiken het als excuus om zich klem te zuipen en een beetje in een stoel te liggen snurken.
en dat noemen ze nog sport ook.
zolang er geen harpoen aan te pas komt, vis ik m'n vis wel van de BBQ
de enige vissers die ik ken doen het om vrouw en kinderen te ontvluchten en/of gebruiken het als excuus om zich klem te zuipen en een beetje in een stoel te liggen snurken.
en dat noemen ze nog sport ook.
zolang er geen harpoen aan te pas komt, vis ik m'n vis wel van de BBQ

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- komt net kijken
HAHA 

-
- Volwaardig lid
Zou je ook nog gaan vissen als die dieren geluid konden maken?Raimon schreef:Jammer dat hier niet meer forumleden op hebben gereageerd met tips..
"Ahjoh, Google ff"
Handig zo'n forum
Neem dan wel oordoppen mee of stop er mee.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.