zit idd onder siam paragon, is wel een aanrader en je kan dan daarna heerlijk eten in 1 van de vele restaurants in the mall, of heerlijk ijs eten bij Swensens !Inge schreef:In een van de shoppingmalls ( siam Paragon geloof ik) zit een prachtig zeeaquarium, leuk voor de kids( en niet te vergeten airco!)
Met gezin naar thailand
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
Re: Met gezin naar thailand
-
- Veel ervaring
Mooi schema, de mooiste plekken van Thailand ga je bezoeken !!Gecko schreef:We hebben nu ook al wat advies gewonnen bij goede vrienden die door thailand zijn getrokken. We hebben er ook een weekje extra aan geplakt en komen nu met het volgende reis schema:
Thailand 2009
07/08 dag 1 Landen bangkok .
08/08 dag 2 Bangkok,
09/08 dag 3 Bangkok,
10/08 dag 4 Vlucht Krabi => Koh Lanta,
11/08 dag 5 Koh Lanta,
12/08 dag 6 Koh Lanta,.
13/08 dag 7 Koh Lanta,
14/08 dag 8 Koh Lanta,
15/08 dag 9 Koh Lanta Boot => Koh Phi Phi,
16/08 dag 10 Koh Phi Phi,
17/08 dag 11 Koh phi phi Boot => Phuket,
18/08 dag 12 Phuket,
19/08 dag 13 Phuket,
20/08 dag 14 Phuket,
21/08 dag 15 Phuket,
22/08 dag 16 Khao Lak,
23/08 dag 17 Khao Lak,
24/08 dag 18 Khao Lak,
25/08 dag 19 Khao Lak,
26/08 dag 20 Khao Lak,
27/08 dag 21 Koh Samui,
28/08 dag 22 Koh Samui,
29/08 dag 23 Koh Samui,
30/08 dag 24 Koh Samui,
31/08 dag 25 Koh Samui,
01/09 dag 26 Koh Samui,
02/09 dag 27 Bangkok => Pattaya dolfijn zwemmen
03/09 dag 28 Vertrek Bangkok
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Gecko schreef:Hallo allemaal,
Wij gaan met 2 families naar Thailand. 4 volwassenen en 4 kinderen van 1,3,6,10 jaar oud.
Nou zouden wij graag eerst 2 dagen in Bangkok willen blijven en daarna een weekje naar Phuket (patong beach).
Vanuit Phuket willen we verder trekken naar een ander gebied in Thailand waar we nog niet echt uit zijn. Alles bij elkaar willen we 3 weken in Thailand spenderen.
Onze interesses gaan uit naar Zon, Zee, snorkelen, olifanten ritjes en zwemmen met dolfijnen. Eventueel duiken en diepzee vissen voor de mannen
's avonds willen we het liefst lekker genieten op een terrasje of ergens aan een strand tentje een cocktail benutte of een BBQ aansteken. Het lijkt me ook leuk om b.v. een Quad te huren en lekker de omgeving verkennen. Misschien ook nog een tripje naar de jungle met de kids.
Nou hebben we al vele sites bekeken maar weten door de bomen het bos niet meer te zien. Hebben jullie wat tips voor ons? Leuke plaatsen, "must see" locaties, alle tips zijn enorm welkom!
Alvast bedankt!!!
Groeten,
Ronnie
Nog niet gedacht aan Chiangmai en omgeving?? heetwaterbronnen , olifant tocht de mooie groene natuur ............etc.etc.
-
- Veel ervaring
wij gaan ook naar zuid thailand ( 3 of 4 eilanden ).
Ik snap sommige mensen echt niet wat betreft de kinderen.
30 jaar gelden gingen er lang niet zoveel gezinnen op vankatie als tegenwoordig, dat snap ik.
Ik heb 3 kinderen 1,5, 4, en 6. Met 2 daarvan ben ik in o.a. zuid afrika, mexico, brazilie, dominicaanse geweest.
Waarom raden jullie het dan af om naar een kindvriendelijk land als thailand te reizen ?
Iedereen die daar met jonge kinderen zijn geweest praten over een super vakantie.
De temeraturen liggen op vakantie nagenoeg even hoog 30+ ( in turkeije zelfs ooit 40 gehad ).
Nooit problemen mee gehad.
Dus voor de hitte hoeft je het niet te laten.
Of zijn jullie soms bang dat je nachtrust verstoord wordt in het vliegtuig ?
Wij vliegen 7 Augustus vanuit Dusseldorf, misschien kun je je vlucht verplaatsen.
Ik snap sommige mensen echt niet wat betreft de kinderen.
30 jaar gelden gingen er lang niet zoveel gezinnen op vankatie als tegenwoordig, dat snap ik.
Ik heb 3 kinderen 1,5, 4, en 6. Met 2 daarvan ben ik in o.a. zuid afrika, mexico, brazilie, dominicaanse geweest.
Waarom raden jullie het dan af om naar een kindvriendelijk land als thailand te reizen ?
Iedereen die daar met jonge kinderen zijn geweest praten over een super vakantie.
De temeraturen liggen op vakantie nagenoeg even hoog 30+ ( in turkeije zelfs ooit 40 gehad ).
Nooit problemen mee gehad.
Dus voor de hitte hoeft je het niet te laten.
Of zijn jullie soms bang dat je nachtrust verstoord wordt in het vliegtuig ?
Wij vliegen 7 Augustus vanuit Dusseldorf, misschien kun je je vlucht verplaatsen.

-
- Erelid
Waarde SnirpAK,
Je heb volkomen gelijk, het is goed te doen met kleine kinderen, en regelmatig lees je dan ook over de geweldige vakantie.
Wat echter niet beschreven wordt, zijn de problemen die er zijn geweest met kleine kinderen, en ik heb ze persoonlijk gezien.
Kleintjes zonder T shirt te lang in het water, als kreeften kwamen ze er uit. Kleintje slaap lekker, dus pa en ma gaan lekker even zwemmen.
Een flinke wandeling langs het strand, helaas zonnebrand olie vergeten.
Ik rangschik jullie beslist niet onder de zelfde groep, maar blijf wel op de gevaren waarschuwen.
Veel drinken en niet te lang in de zon.
Je heb volkomen gelijk, het is goed te doen met kleine kinderen, en regelmatig lees je dan ook over de geweldige vakantie.
Wat echter niet beschreven wordt, zijn de problemen die er zijn geweest met kleine kinderen, en ik heb ze persoonlijk gezien.
Kleintjes zonder T shirt te lang in het water, als kreeften kwamen ze er uit. Kleintje slaap lekker, dus pa en ma gaan lekker even zwemmen.
Ik rangschik jullie beslist niet onder de zelfde groep, maar blijf wel op de gevaren waarschuwen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Veel ervaring
Mart schreef:Waarde SnirpAK,
Juist Mart dat is het probleem.
Sommige ouders gebruiken hun verstand niet.
Dit soorten mensen leggen hun baby nog wel onder de zonnebank.
Of laten deze een uur alleen in de auto zitten als ze even een boodschap moeten doen.
Ik heb zelfs in Mexico bijna slaande ruzie gehad met een belg die een kind van 2 met olie (factor 1) aan t insmeren was.
Nee daar mocht ik niks van zeggen, ik moest me met mn eigen zaken bemoeien, en dat kind maar huilen VUURROOD.
- joepattaya
- Expat
Ach laten we er maar over ophouden, er zijn nu eenmaal mensen die koste wat het kost hun kinderen van tussen de 1 en 4 de wereld willen laten zien. Hun goed recht om geen rekening te houden met het al of niet willen van hun kroost; ze hebben ten slotte nog niets te willen en hebben al helemaal geen eigen mening.SnirpAK schreef:Mart schreef:Waarde SnirpAK,
Juist Mart dat is het probleem.
Sommige ouders gebruiken hun verstand niet.
Dit soorten mensen leggen hun baby nog wel onder de zonnebank.
Of laten deze een uur alleen in de auto zitten als ze even een boodschap moeten doen.
Ik heb zelfs in Mexico bijna slaande ruzie gehad met een belg die een kind van 2 met olie (factor 1) aan t insmeren was.
Nee daar mocht ik niks van zeggen, ik moest me met mn eigen zaken bemoeien, en dat kind maar huilen VUURROOD.
Hee wacht ff, als ze al geen eigen mening hebben, omdat ze gewoonweg te jong zijn om die te hebben, dan zijn ze waarschijnlijk ook te jong om te vakantie te ervaren zoals een kind van 8 of 12 dat zou doen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Erelid
Ik wens verstandige ouders een fijne vakantie in Thailand.
Onze kids zijn hier geboren. De jongste pas net 3 jaar toen ik hem mee nam naar NL, en ik kreeg van de kinderarts een waarschuwing om op te passen voor " vreemde " bacterieen, omdat zijn lichaam mogelijk vreemd zou kunnen reageren.
Onze kids zijn hier geboren. De jongste pas net 3 jaar toen ik hem mee nam naar NL, en ik kreeg van de kinderarts een waarschuwing om op te passen voor " vreemde " bacterieen, omdat zijn lichaam mogelijk vreemd zou kunnen reageren.
Was het maar waar dat ....................
-
- Expat
Als je met vakantie wilt gaan naar Thailand met kinderen van 1-4 jaar, dan vinden de ouders het leuk om naar Thailand op vakantie te gaan, anders waren ze niet gegaan. Ben benieuwd of ze aan het een-jarig kind hebben gevraagd of die het leuk vind om naar Thailand te gaan.
Ik woon nu geruime tijd in Thailand, zag niet al teveel toeristen met erg jonge kinderen, maar diegene die ik wel zag met jonge kinderen, waren pathetisch om te zien. De ouders vonden het leuk, maar de kinderen volstrekt niet. Pas al de kinderen boven de 6 jaar zijn, dan is het verstandig om met hen naar Thailand te gaan.
Maar wie ben ik, om aan ouders te zegen wat ze wel en niet moeten doen. Ik geef alleen een mening voor wat het waard is.
Ik woon nu geruime tijd in Thailand, zag niet al teveel toeristen met erg jonge kinderen, maar diegene die ik wel zag met jonge kinderen, waren pathetisch om te zien. De ouders vonden het leuk, maar de kinderen volstrekt niet. Pas al de kinderen boven de 6 jaar zijn, dan is het verstandig om met hen naar Thailand te gaan.
Maar wie ben ik, om aan ouders te zegen wat ze wel en niet moeten doen. Ik geef alleen een mening voor wat het waard is.
-
- Volwaardig lid
Zelfs voor kinderen met een Thaise moeder (en een blanke vader) geldt dat je voorzichtig moet zijn.
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het even duurt voordat kleine kinderen gewend zijn aan het klimaat en milieu in Thailand.
En wat Mart zegt is zeker waar, maar je ziet die bacteriën zo moeilijk. Daarom moet je je kinderen niet onnodig blootstellen aan zaken die ze hier in Nederland niet gewend zijn en moet je dus ook heel allert zijn op reacties van de kinderen zoals temperatuur verhoging, overgeven en dergelijke. In geval van twijfel of als er echt iets aan de hand is, direct naar een dokter. Beter voor niks dan (te) laat.
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het even duurt voordat kleine kinderen gewend zijn aan het klimaat en milieu in Thailand.
En wat Mart zegt is zeker waar, maar je ziet die bacteriën zo moeilijk. Daarom moet je je kinderen niet onnodig blootstellen aan zaken die ze hier in Nederland niet gewend zijn en moet je dus ook heel allert zijn op reacties van de kinderen zoals temperatuur verhoging, overgeven en dergelijke. In geval van twijfel of als er echt iets aan de hand is, direct naar een dokter. Beter voor niks dan (te) laat.
Live your dream, don't dream your life.
- weten
- Volwaardig lid
En vergeet de muggen niet
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- marinusmali
- Standaard Lid
Mensen ook ik heb kinderen gehad en wij gingen naar Spanje in de jaren '70.
Het was toen ook zeer warm (30 graden of meer!!).
We zaten in Calella.
De kinderen waren 4 en 2 jaar oud en ze hadden de tijd van hun leven!!
Het belangrijkste voor kinderen: Zand en water aan de zee en je hebt er geen kind meer aan!!!
Goed insmeren en desnoods dunne kleding aan! Niet de hele dag in de zon, maar dat weet iedereen toch!!!
De GGD geeft echter de raad om goed op te letten, dat je genoeg moet drinken (daar hebben de meeste leden op het forum geen last van dacht ik.....?
), en genoeg zouten naar binnen zien te krijgen, bijvoorbeeld d.m.v. bouillon.
Dit om diaree te verkomen en uitdroog verschijnselen te krijgen.
Je hebt dit ook in poedervorm, bij de drogist in Holland en ik denk zelfs in Thailand.
Dus Thai-Mali die beslist niet Malo is, wenst iedereen met kleine kinderen een fijne vakantie in Thailand en bezoek Hua Hin ga eens naar Kao Katiap strand, werkelijk prachtig!!
Het was toen ook zeer warm (30 graden of meer!!).
We zaten in Calella.
De kinderen waren 4 en 2 jaar oud en ze hadden de tijd van hun leven!!
Het belangrijkste voor kinderen: Zand en water aan de zee en je hebt er geen kind meer aan!!!
Goed insmeren en desnoods dunne kleding aan! Niet de hele dag in de zon, maar dat weet iedereen toch!!!
De GGD geeft echter de raad om goed op te letten, dat je genoeg moet drinken (daar hebben de meeste leden op het forum geen last van dacht ik.....?

Dit om diaree te verkomen en uitdroog verschijnselen te krijgen.
Je hebt dit ook in poedervorm, bij de drogist in Holland en ik denk zelfs in Thailand.
Dus Thai-Mali die beslist niet Malo is, wenst iedereen met kleine kinderen een fijne vakantie in Thailand en bezoek Hua Hin ga eens naar Kao Katiap strand, werkelijk prachtig!!
-
- Veel ervaring
Bedankt voor het advies Marinus.
Lijkt wel of sommige mensen gewoon anti-kind zijn.
En idd printen44 jou mening is mij niks waard, aan een kind van 1 zn mening vragen...
Lijkt wel of sommige mensen gewoon anti-kind zijn.
En idd printen44 jou mening is mij niks waard, aan een kind van 1 zn mening vragen...
Laatst gewijzigd door SnirpAK op maandag 25 mei 2009, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- komt net kijken
Een beetje verantwoordelijk ouder let echt wel op dingen zoals hierboven beschreven. Let op veel water drinken, goed insmeren etc etc... Wij gaan al jaren op vakantie met kids en als ze zon, zee, strand hebben is vaak alles al prima.
-
- Volwaardig lid
leuke discussie is hier aan de gang!!
we hebben duidelijk twee kampen !
de ouders en de waarschuwers!!!
ik ben van mening dat de temp in thailand echt niet het probleem is !! het is in turkye / spanje e.d ook warm!!
waar je wel op moet letten is de gezondheid van de kinderen en ook jezelf!!
zo ben ik een paar maanden geleden op koh chang geweest waar ik pootje gebaden heb in een klein zwembad !!!
dit zwembad had wel geteld een dag leeg gestaan om het water te verversen !!
in deze dag had meneer de parasiet een paar eitjes gelegd die mijn voeten helemaal onder de rooie bultje heeft gezet!!
er was ook een klein kindje uit belgie die geheel kopje onder ging in dit zelfde zwembad !!
je snapt wel hoe dit kindje eruit zag!!!
ook buikkramp komt schijnbaar veel voor bij jonge toeristen kinderen !!
voor gezonden volwassen is thailand als niet zonder risico . laat staan voor jongen kinderen
en riciso lopen we in het leven, maar als een kindje van 1 jaar iets oploopt dan kunnen de gevolgen groot zijn !!!
laat je in goed informeren , inentingen , e.d
we hebben duidelijk twee kampen !
de ouders en de waarschuwers!!!
ik ben van mening dat de temp in thailand echt niet het probleem is !! het is in turkye / spanje e.d ook warm!!
waar je wel op moet letten is de gezondheid van de kinderen en ook jezelf!!
zo ben ik een paar maanden geleden op koh chang geweest waar ik pootje gebaden heb in een klein zwembad !!!
dit zwembad had wel geteld een dag leeg gestaan om het water te verversen !!
in deze dag had meneer de parasiet een paar eitjes gelegd die mijn voeten helemaal onder de rooie bultje heeft gezet!!
er was ook een klein kindje uit belgie die geheel kopje onder ging in dit zelfde zwembad !!
je snapt wel hoe dit kindje eruit zag!!!
ook buikkramp komt schijnbaar veel voor bij jonge toeristen kinderen !!
voor gezonden volwassen is thailand als niet zonder risico . laat staan voor jongen kinderen
en riciso lopen we in het leven, maar als een kindje van 1 jaar iets oploopt dan kunnen de gevolgen groot zijn !!!
laat je in goed informeren , inentingen , e.d