Hi Angelo,
Leuk de trip die je wilt maken. Ik denk dat het wel haalbaar is afhankelijk hoe je gaat reizen. Om vanuit Bangkok naar Krabi te komen kun je met een nachtbus (even informeren bij kao san road bangkok voor tijden en vertrekplaats) Je stapt savonds in en smorgens ben je in Krabi. Maar het makkelijkste is natuurlijk vliegen. Vanaf daar kun je naar de pier en dan de boot nemen naar phiphi toe. Mocht je vervolgens verder willen reizen dan kun je bij de div. reisbureautjes een combiticket voor de bus/boot kopen naar koh Tao, of Panang of samui. Je krijgt dan een bus naar surathani en dan met de boot. (bus duurt zo'n 5 uur en dan afhankelijk naar welk eiland 1 tot 2 uur op de boot)
Persoonlijk zou ik geen week op Tao blijven hangen of je moet een fervent duiker zijn of dit willen leren of van de ultieme rust willen genieten.
Andersom is de trip natuurlijk ook mogelijk en vanuit Bankok vertrekken naar Koh Tao. Je kunt dan de nachttrein naar Chumpon nemen. Die komt rond 4.00 snachts aan (beetje ongelukkig) Van daaruit ga je richting Pier waar de boot rond 6.00 vertrekt naar Koh Tao. Wel allemaal achter elkaar te doen dus.
Maar alles is afhankelijk van hoe graag je reist, hoeveel geld je wilt besteden en watprcies je verwachting is.
Veel plezier in ieder geval!
Groetjes
Kirsten
is het wel haalbaar?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- komt net kijken
Re: is het wel haalbaar?
wederom iedereen bedankt voor de reacties!!
De antwoorden die al zijn gegeven kan ik zeer goed gebruiken.
De precieze route staat nog niet vast, maar wel een aantal dingen die we willen zien/doen.
Wat raden jullie mij aan om logistiek gezien als eerst te doen:
De oost zijde - koh tao/koh phangang/koh samui - en dan naar de west zijde -krabi en koh phi phi - of vice versa?
(hier tussendoor zullen we dan een aantal dagen in een nationaal park doorbrengen)
Verwachtingen van Thailand zijn eigenlijk nihil. Bedoel hiermee dat ik geheel onbevangen er naar toe ga en alles op me af laat komen. 3 jaar geleden ben ik 3 weken in indonesie geweest, dus met het aziatische leven ben ik al een klein beetje bekend (of is dit in thailand weer heel anders?)
Kwa financiën ben ik nooit zo moeilijk op vakantie. Ik ga daar niet op mijn centen letten, uiteraard moet het niet te gek worden.
Ik houd rekening met ticket €1500 euro
en om daar van rond te komen een €1250,- tot €1500,-.
Als het wat meer word dan 'So be it'", houden we over dan is het mooi meegenomen (bovenstaande is wel voor 2 personen).
De antwoorden die al zijn gegeven kan ik zeer goed gebruiken.
De precieze route staat nog niet vast, maar wel een aantal dingen die we willen zien/doen.
Wat raden jullie mij aan om logistiek gezien als eerst te doen:
De oost zijde - koh tao/koh phangang/koh samui - en dan naar de west zijde -krabi en koh phi phi - of vice versa?
(hier tussendoor zullen we dan een aantal dagen in een nationaal park doorbrengen)
Verwachtingen van Thailand zijn eigenlijk nihil. Bedoel hiermee dat ik geheel onbevangen er naar toe ga en alles op me af laat komen. 3 jaar geleden ben ik 3 weken in indonesie geweest, dus met het aziatische leven ben ik al een klein beetje bekend (of is dit in thailand weer heel anders?)
Kwa financiën ben ik nooit zo moeilijk op vakantie. Ik ga daar niet op mijn centen letten, uiteraard moet het niet te gek worden.
Ik houd rekening met ticket €1500 euro
en om daar van rond te komen een €1250,- tot €1500,-.
Als het wat meer word dan 'So be it'", houden we over dan is het mooi meegenomen (bovenstaande is wel voor 2 personen).