1e keer: goede route?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
noodles
komt net kijken
komt net kijken

1e keer: goede route?

#1 Bericht door noodles » maandag 23 maart 2009, 21:02

Zooo mijn ticket is in de pocket (530,- met LTU, Dusseldorf >> BKK)
Nu de route, ik zoek een goede mix van cultuur, bezienswaardigheden, met strand, relaxen en een paar dagen een beetje redelijk nachtleven...

Dit is mijn eerste, ruwe schets. Ben niet helemaal tevreden want ik wil eigenlijk ook naar Chiang Mai en de Erawan watervallen ergens halverwege (?? toch?)

Wat zeggen de experts, is dit te licht, te strand, te eenzijdig? Ik sta open voor alle suggesties, speel rustig met mijn dagen en bestemmingen :P

Dag 01 Vliegen
Dag 02 BKK
Dag 03 BKK
Dag 04 BKK >> Ayutthaya
Dag 05 Ayutthaya
Dag 06 Ayutthaya >> BKK >> Phuket
Dag 07 Phuket
Dag 08 Phuket
Dag 09 Phuket
Dag 10 Phuket >> Krabi
Dag 11 Krabi
Dag 12 Krabi
Dag 13 Krabi
Dag 14 Krabi
Dag 15 Krabi >> Pattaya
Dag 16 Pattaya
Dag 17 Pattaya
Dag 18 Pattaya
Dag 19 Pattaya >> BKK
Dag 20 BKK
Dag 21 Vliegen

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 1e keer: goede route?

#2 Bericht door Borat » maandag 23 maart 2009, 21:09

Ayutthaya kan in 1 dag, pattaya zou ik dan niet doen maar naar kanchanaburi gaan voor de erawan watervallen etc.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Wereldvreemd » maandag 23 maart 2009, 23:05

Te strand?

Je hebt je lijst gevuld met Phuket, Krabi en Pattaya. Volgens mij slaap je in de meeste gevallen aan het strand en anders ben je er met een paar minuten.

Ayutthaya zou ik een complete dag voor nemen. Dat betekent vanuit het hotel gelijk naar de eerste ruine en dat zo door tot eind van de dag. De dagen er omheen kun je reizen naar en van Ayutthaya. Uiteraard verschillen interesses maar als ruines leuk zijn, dan vermaak je je wel.

Het nachtleven kun je opsnuiven in Pattaya. Cultuur dan is BKK goed, maar ook in Chanchaburi kun je zeker het nodige doen. Er liggen daar nog wat ruines van oude beschavingen, je hebt de watervallen, veel interessante tempels, de brug met bijbehorende oorlogsbegraafplaats (veel Nederlanders begraven).
- -

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » dinsdag 24 maart 2009, 01:08

ayutthaya zou ik ook inkorten.
1 middagje er een brommertje huren en dan heb je het wel gezien.
dan heb je meteen een dagje om naar kanchanaburi te gaan.

1 nachtje phi phi eiland als je toch op phuket bent is ook wel relaxed.

chiang mai mss de volgende keer? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » dinsdag 24 maart 2009, 03:51

Wereldvreemd,
Als je het over "de brug" hebt, schrijf er dan even bij dat het Kanchanaburi is, waar ook de JEATH begraafplaats is.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door JohanS » dinsdag 24 maart 2009, 12:07

Indien je naar Phuket en Krabi gaat zie ik niet in wat je in Pattaya gaat zoeken grote afstand en tijd voor niets.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Fritsie » dinsdag 24 maart 2009, 17:00

JohanS schreef:Indien je naar Phuket en Krabi gaat zie ik niet in wat je in Pattaya gaat zoeken grote afstand en tijd voor niets.
Voor het nachtleven hoef je inderdaad niet naar Pattaya toe, daar kun je in Bangkok ook prima uit de voeten. Bovendien is het strand van Pattaya een drama met al het afval (o.a. glas) en Beachroad is ook niet bepaald de boulevard van Scheveningen hehe ;) . Dan zou ik eerder kiezen voor Koh Samui, vanaf Krabi in een halve dag te bereiken en veel mooiere stranden en 's avonds genoeg vertier in Chaweng en Lamai. Vooral in Lamai veel barretjes. Een bezoek aan Angthong marine park is zeer de moeite waard en vanaf Samuite boeken als een dagtrip. Succes!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 24 maart 2009, 19:13

Mart schreef:Wereldvreemd,
Als je het over "de brug" hebt, schrijf er dan even bij dat het Kanchanaburi is, waar ook de JEATH begraafplaats is.
Voor een volgende keer.
- -

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Inge » donderdag 26 maart 2009, 10:02

Zou ook idd een andere indeling maken. Pattaya overslaan ( ben er zelf nooit geweest en zou er ook niet willen wezen, en nachtleven heb je overal in Thailand wel)

Bijv: Bangkok, zeker 2 of 3 volle dagen, fietsen met Co van Kessel niet overslaan!
Kanchanaburi , 2 of 3 dagen, met trein mee,Erawan watervallen,tijgertempel
Terug naar Bangkok, dan naar Ayutthaya
Vanaf Ayutthaya met trein naar ChaingMai , zeker 3 dagen,is veel te doen
Vanaf Chainmai vliegen naar Phuket , daarvandaan bijv.een aantal nachten op Phi Phi of dit met een dagtrip doen

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Inge » donderdag 26 maart 2009, 10:04

Ging even fout: vervolg!!!!

Als je daarna nog tijd over hebt evt. oversteken naar Krabi, vonden wij geweldig! Daarvandaan kun je weer terugvliegen naar Bangkok.

Veel succes met plannen!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Jim » donderdag 26 maart 2009, 14:12

heb ik iets gemist in kanchanaburi?

een kerkhofje, een grote boeddha, een museumpje en een nep bruggetje en dan heb je het wel weer gehad toch?
wat moet je daar 3 dagen doen?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Inge » donderdag 26 maart 2009, 14:51

Op weg naar Kanchanaburi de drijvende markt bezoeken. Erawan op de scooter is toch wel een hele dag als je onderweg ook nog wat wilt zien, tijgertempel idem dito.
Kanchanaburi niet zo heel bijzonder, museum , begraafplaats ect als het je interreseerd. Beetje luieren langs de rivier of een stuk varen in zo´n restaurantboot en naar de drijvende disco´s ( weet zo niet hoe ze dat noemen ) en je dagen zijn zo vol.

noodles
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door noodles » dinsdag 07 april 2009, 20:54

aah wat een reacties, bedankt!

Nog wat vraagjes

Is het mogelijk om in het Erawan National Park te overnachten? Ik zou dat liever doen dan in Kanchanaburi zelf, heb niks met die oorlogshistorie en zou het fijn vinden als ik een of twee dagen door dat park kan struinen/fietsen/??

En is het de moeite om dat te doen of is er daarvoor te weinig te doen?

Dan zou ik het zo doen

BKK >> Kanchanaburi Erawan
2 dagen daar blijven
Erawan >> Ayutthaya
1 dag?
En dan via Bangkok naar Phuket

goed idee?

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Inge » woensdag 08 april 2009, 10:43

Weet niet of je daar in het park kunt overnachten. Anders vast wel in de buurt. Is het park wel groot genoeg om meetdere dagen te blijven? Wij hebben de waterval beklommen en daar ben je wel een tijdje zoet mee, maar voor de rest is er verder niks volgens mij??? Je kan daar natuurlijk ook in de buurt slapen en de volgende dag bijv. naar de tijgertempel en dan terug naar Kanchanaburi. Wel mooi in kanch. is de chinese begraafplaats en je kunt ook een stuk met de trein mee( weet even niet meer de naam van het traject) bedoel dus niet het toeristentreintje over de brug!! Je kan slapen op zo´n drijvend hotel , errug leuk!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Inge » woensdag 08 april 2009, 10:50

Via Bkk naar Phuket vliegen of de nachttrein naar Surrathani en dan de treetops doen in Khao sok park. Erg basic, bungalow op het water , eten wat de pot schaft maar erg relaxed voor 2 nachten. 1 nacht slapen in een boomhut. Kijk even bij Bmair reizen , hebben wij de nachttrein geboekt + treetops ( in ned,al.gedaan) Zij werken samen met greenwoodtravel, zit in Bkk in de Bao Bo tower( hotel ) Kun je het ook terplekke boeken als je nog geen datum weet. Vandaaruit kun je een transfer nemen naar Phuket met de bus. ( bussen staan je na de treetops al op te wachten, goed geregeld)

Als je op Phuket bent , pak dan de Phi Phi eilanden mee en van daaruit naar Krabi. Heb je volgens mij het perfecte rondje.

Succes weer.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”