hoi,
ben nu net terug van mijn verblijf van 9 maanden in thailand met mijn vrouwke, even wat zaken regelen en weer terug naar daar, nu mijn vraag is mijn paspoort is bijna vol, heb nog zo'n 7 pagina's, indien die daar vol is kan ik bij de belgishe ambassade in thailand gewoon een nieuw paspoort aanvragen of moet ik het toch maar hier doen?
groetjes bjorn
paspoort
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
Re: paspoort
HERNIEUWING VAN EEN BELGISCH PASPOORT
1. paspoortprocedure:
Zowel ingeschreven als niet-ingeschreven belgen kunnen een paspoort aanvragen bij de Ambassade van België te Bangkok (of bij het consulaat). Ingeschreven personen kunnen een nieuw paspoort aanvragen per briefwisseling; niet-ingeschreven personen dienen zich persoonlijk aan te melden op de Ambassade.
Na voorlegging van de vereiste documenten, sturen we uw aanvraag naar het productiecentrum in België. Er is een wachttijd van ongeveer 2 à 3 weken.
2. Kosten :
De kostprijs voor een paspoort bedraagt op dit ogenblik 35 euro* voor één jaar en 79 euro* voor vijf jaar.
Een paspoort voor een kind tot 18 jaar kost slechts 35 euro*.Sinds 1 september 2004 wordt worden alleen paspoorten geldig voor 5 jaar uitgereikt, inclusief voor de minderjarigen. Paspoorten geldig voor 1 jaar worden niet meer uitgereikt. Verlenging van paspoorten is ook niet meer mogelijk.
*U kan enkel betalen met cash in Thaise baht aan de toegepaste wisselkoers.
Wij raden u aan uw paspoort tijdig te vernieuwen. Terwijl we de aanvraag voor uw nieuw paspoort behandelen, houdt u natuurlijk het oude. Wanneer het nieuwe aankomt, ruilt u het oude in.
U kan op eenvoudig verzoek het oude paspoort terugkrijgen (de geldige visumbladzijden annuleren we niet).
VERNIEUWING PASPOORT VOOR VOLWASSENEN
Gelieve volgende documenten voor te leggen :
- het aanvraagformulier : dit dient volledig/in hoofdletters en leesbaar te worden ingevuld. De tweede pagina tekent u in het daartoe bestemde raampje met zwarte inkt, nadat door onze diensten de barcode werd toegevoegd. Let erop dat uw handtekening volledig binnen het raam blijft. Wie niet kan tekenen legt ter verantwoording een medisch attest voor. In geen geval mag u de bladzijde in twee vouwen. Gelieve het vak bestemd voor de consulaire dienst niet in te vullen.
- uw oude paspoort;
- 2 recente paspoortfoto's (kleurenfoto's): het moeten echte foto's zijn, niet gescand of gekopieerd; de afmetingen van de foto zijn 35 x 45 mm ; gelaat 25 à 35 mm lang ; effen en heldere achtergrond zonder artistieke effecten zoals gordijnen of wolken; het gelaat moet vanvoren genomen zijn, het hoofd niet gebogen en zonder schaduwen. De naam van de aanvrager op de keerzijde van de foto's schrijven. De foto's niet op het aanvraagformulier vast maken maar ze in een afzonderlijke hoesje bijvoegen. Deze ambassade knipt niet uw foto’s op maat.
- een fotokopie van uw visum/verblijfsvergunning voor Thailand
http://www.diplomatie.be/bangkoknl/defa ... t=9&mnu=23
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”