30 dagen na single entry visum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

30 dagen na single entry visum?

#1 Bericht door Martijn J » vrijdag 16 november 2007, 14:30

Hi,
Wie kan me helpen met de volgende vraag:
Kan ik na afloop van een single entry visum Thailand nog eenmaal in voor maximaal 30 dagen? Ga waarschijnlijk na ongeveer 45 dagen de grens over en 2 weken daarna viaa Bangkok naar Hong Kong.
Bedankt,
Martijn

Ben
Expat
Expat

Re: 30 dagen na single entry visum?

#2 Bericht door Ben » vrijdag 16 november 2007, 16:27

Martijn J schreef:Hi,
Wie kan me helpen met de volgende vraag:
Kan ik na afloop van een single entry visum Thailand nog eenmaal in voor maximaal 30 dagen? Ga waarschijnlijk na ongeveer 45 dagen de grens over en 2 weken daarna viaa Bangkok naar Hong Kong.
Bedankt,
Martijn

Toerist

1 entry € 30,-
geldig: 3 mnd.
verblijf: 60 dgn. daarna moet je een run doen
Het land uit dus je zegt dat je na 45 dagen de grens over gaat
wat betekend dat je bij terugkomst in Thailand weer 30 dagen mag blijven en je binnen 14 dagen dus naar Hongkong kan vliegen .

Dus het Kan
Laatst gewijzigd door Ben op zaterdag 17 november 2007, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door Martijn J » zaterdag 17 november 2007, 13:38

Dank je!
Martijn

koh wat
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door koh wat » zondag 18 november 2007, 12:51

Volgens mij klopt dit niet. Een single entry visum, de naam zegt het al, kan slechts eenmalig gebruik worden volgens mij. Dus als je met een, in feite nog niet verlopen single entry visum Thailand verlaat, kan je volgens mij niet dat zelfde single entry visum nogmaals gebruiken bij een nieuwe binnenkomst in Thailand. Maar ja, dat hoeft op zich geen probleem te zijn, want dan neem je gewoon een visum on arrival. Tenzij natuurlijk al de max. toegestane dagen per jaar (90) hebt bereikt, dan wordt het een andere situatie en zou je dus beter een multiple entry visum kunnen aanvragen. Anders voor alle zekerheid en om twijfels weg te nemen, toch nog even kontakt opnemen met het consulaat in A'-dam of de ambassade in Den Haag.

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » zondag 18 november 2007, 13:11

koh wat schreef:Volgens mij klopt dit niet. Een single entry visum, de naam zegt het al, kan slechts eenmalig gebruik worden volgens mij. Dus als je met een, in feite nog niet verlopen single entry visum Thailand verlaat, kan je volgens mij niet dat zelfde single entry visum nogmaals gebruiken bij een nieuwe binnenkomst in Thailand. Maar ja, dat hoeft op zich geen probleem te zijn, want dan neem je gewoon een visum on arrival. Tenzij natuurlijk al de max. toegestane dagen per jaar (90) hebt bereikt, dan wordt het een andere situatie en zou je dus beter een multiple entry visum kunnen aanvragen. Anders voor alle zekerheid en om twijfels weg te nemen, toch nog even kontakt opnemen met het consulaat in A'-dam of de ambassade in Den Haag.

Dus het kan wel hij komt idd op een VOA weer binnen 30 dagen recht op verblijf .

koh wat
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door koh wat » zondag 18 november 2007, 19:58

De vraag en de wijze van formulering suggereerde min of meer, althans na mijn lezing, of een single entry visum voor dat doel geschikt was en vanuit die invalshoek heb ik als zodanig geantwoord.

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » zondag 18 november 2007, 21:04

koh wat schreef:De vraag en de wijze van formulering suggereerde min of meer, althans na mijn lezing, of een single entry visum voor dat doel geschikt was en vanuit die invalshoek heb ik als zodanig geantwoord.

eigenlijk is een single entry het zelfde als een VOA
alleen de lengte voor verblijf is anders als je met een single entry
binnenkomt en je Thailand weer verlaat na 2 dagen kan je dag 3 wel weer binnenkomen niet met je single entry maar met een VOA .

met een multy entry moet je ook elke 60 dagen een run doen

Maar als je het zo idd leest kan je met een single entry maar 1 keer binnenkomen en dan is het vervallen .

Iemand met een NON O bv die Thailand wil verlaten moet een re enrty aanvragen afrekenen en bij terugkomst binnen 90 dagen weer melden op immigratie .

vinie
kenner
kenner

#8 Bericht door vinie » donderdag 06 november 2008, 00:08

Dus ik verblijf 29dagen in thailand, nadien ga ik naar vietnam voor 2weken, nadien terug in thailland voor 29dagen en dan terug naar europa. Dus moet ik niets aanvragen. toeristen visa 30dagen is meer dan voldoende

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » donderdag 06 november 2008, 06:25

vinie schreef:Dus ik verblijf 29dagen in thailand, nadien ga ik naar vietnam voor 2weken, nadien terug in thailland voor 29dagen en dan terug naar europa. Dus moet ik niets aanvragen. toeristen visa 30dagen is meer dan voldoende

correct .

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Singtoo » maandag 09 maart 2009, 13:23

Iemand wil van Nederland naar Thailand en dan na een week in Thailand geweest te zijn wil hij naar Australië voor een dag of 10.
Hierna komt hij terug naar Thailand voor nog een 6 weken ongeveer.
Als hij nu een toeristenvisum voor 60 dagen in Den Haag haalt.
Of je dit visum dan ongebruikt kunt laten bij de 1e binnenkomst in Thailand?
Dan zou hij dus aan het gewone Visa on Arrival genoeg hebben.
En het geplakte 60 dagen visum gebruiken als hij voor de 2e keer vanuit Australië binnenkomt in Thailand.
Ik verwacht dat het niet op deze manier gaat lukken.
Want de douane op Suvarnabhumi ziet het visum en stempelt deze gelijk af lijkt me.

Ik wilde dat hier ook neerzetten of iemand ervaring heeft met zo een manier.
IK ga morgen voor mezelf een 60 dagen toeristenvisum halen in Den Haag.
Als het goed is word het een Hollands voordeeltje ;)
Een multi tourist visum zal wel niet gratis zijn denk ik.
En ik zal het daar ook vragen of dit wel of niet mogelijk is.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Mario08 » maandag 09 maart 2009, 15:13

Het legt aan de ambtenaar, maar meestal vorm het geen enkel probleem om de touristen visa ongebruikt te laten tot de volgende keer. Vul dan de eerste keer NIET het nummer van je touristenvisa in op je arrival card.
Men kan natuurlijk ook in het andere land gewoon een toeristenvisa halen.

Momenteel zijn toeristenvisas gratis, maar onduidelijk is of dit ook voor dubbele entries geldt of niet. Op Thaivisa berichtte iemand in Laos een gratis dubbel entry te hebben gekregen, terwijl Phnom Phem uitsluitend enkele touristen visa geeft.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Okie » maandag 09 maart 2009, 15:18

Dus ik verblijf 29dagen in thailand, nadien ga ik naar vietnam voor 2weken, nadien terug in thailland voor 29dagen en dan terug naar europa. Dus moet ik niets aanvragen. toeristen visa 30dagen is meer dan voldoende
Normaal gesproken is dit zo, mits jij bij vertrek uit Nederland kunt aantonen dat je Thailand verlaat na 29 dagen, dmv een geldig vliegticket naar Vietnam bijvoorbeeld. Zo niet dan kan de vervoerende maatschappij je weigeren te vervoeren omdat je geen geldig visum hebt. De emmigratie in Thailand doet meestal niet zo heel moeilijk maar ook zij kunnen je weigeren als je niet kunt aantonen dat je Thailand weer verlaat na 30 dagen.

Even voor de duidelijkheid, Nederlanders en Belgen krijgen een visa exemption stamp in hun paspoort, en dit is geen Visa on Arrival, wat volgens mij ook maar 15 dagen geldig is.

Dus is je terug reis naar Nederland later als na 30 dagen is het verstandig een tourist visa aan te vragen om problemen te voorkomen of je moet aan kunnen tonen dat je na 30 dagen Thailand verlaat dmv een geldig vliegticket bijvoorbeeld.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”