'dure' baht - ineens???

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

Re: 'dure' baht - ineens???

#196 Bericht door sombat » vrijdag 13 februari 2009, 04:55

:mrgreen: :D :P die jumbo toch . iedereen ziet en weet dat de bath aan de dollar is gekoppeld.

:ugeek: probeer geen mensen te hersenspoelen Jumbo.

sterker nog: op de markt is uw euro een dollar waard. :?: :?: :?:

jumbo
Expat
Expat

#197 Bericht door jumbo » vrijdag 13 februari 2009, 07:21

sombat schreef::mrgreen: :D :P die jumbo toch . iedereen ziet en weet dat de bath aan de dollar is gekoppeld.
leuker kunnen we het niet maken...dommer wel...

leg mij dan even het verschil uit in de koersen van de laatste pak 'em beet 24 maanden
of is de koppeling van gisteren

MMM YYYY THB/USD
Jan 2007 35.302
Feb 2007 33.972
Mar 2007 32.785
Apr 2007 32.526
May 2007 32.968
Jun 2007 32.406
Jul 2007 30.437
Aug 2007 31.942
Sep 2007 32.103
Oct 2007 31.587
Nov 2007 31.407
Dec 2007 30.324
Jan 2008 30.445
Feb 2008 31.230
Mar 2008 31.442
Apr 2008 31.581
May 2008 32.052
Jun 2008 33.209
Jul 2008 33.497
Aug 2008 33.873
Sep 2008 34.267
Oct 2008 34.452
Nov 2008 35.092
Dec 2008 35.043
Jan 2009 34.912

Of zijn ze onzichtbaar gekoppeld :D :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#198 Bericht door sombat » vrijdag 13 februari 2009, 07:34

Jan 2009 34.912

goed je legt me het vuur aan de schenen. daar komt ie.

in januari was 1 dollar Jan 2009 34.912 thaise bath. :shock: als je het nieuws hebt gevolgd dan heb je zeker de situatie in amerka mee gekregen. ook was het toen in thailand niet veel beter. daarnaast hebben ze de rente ook nog eens verlaagd in amerka. iedereen weet dat de dollar slappper word je meer thaise baths krijgt voor een euro.

met ander wooorden er is duidelijk een koppeling tussen die 2.

en tot slot 1 euro maakt nog geen 3 dode kippen. :o denk hier maar eens over na

jumbo
Expat
Expat

#199 Bericht door jumbo » vrijdag 13 februari 2009, 07:57

sombat schreef:Jan 2009 34.912

in januari was 1 dollar Jan 2009 34.912 thaise bath. :shock: als je het nieuws hebt gevolgd dan heb je zeker de situatie in amerka mee gekregen. ook was het toen in thailand niet veel beter. daarnaast hebben ze de rente ook nog eens verlaagd in amerka. iedereen weet dat de dollar slappper word je meer thaise baths krijgt voor een euro.

je blijft een komiek, maar dan wel zonder je grappen daar in te betrekken..... :P :P

Als er een koppeling is tussen munten dan is er een vaste koers met minimale afwijkingen

Daar kan je proberen over na te denken maar dat zal ongetwijfeld weer in een 'mop' eindigen.

In jouw ene zin over de koppeling 'iedereen weet dat de dollar slappper word je meer thaise baths krijgt voor een euro' haal je 4 verschillende varianten aan in koers en valuta principes :lol:

joepattaya
Expat
Expat

#200 Bericht door joepattaya » vrijdag 13 februari 2009, 11:16

jumbo schreef:
sombat schreef:Jan 2009 34.912

je blijft een komiek, maar dan wel zonder je grappen daar in te betrekken..... :P :P

Als er een koppeling is tussen munten dan is er een vaste koers met minimale afwijkingen

Daar kan je proberen over na te denken maar dat zal ongetwijfeld weer in een 'mop' eindigen.

In jouw ene zin over de koppeling 'iedereen weet dat de dollar slappper word je meer thaise baths krijgt voor een euro' haal je 4 verschillende varianten aan in koers en valuta principes :lol:
Volgens mij is de 'koppeling' tussen USD, EURO en THB niet meer en niet minder dan de normale marktwerking. Kwestie van vraag en aanbod. Toch?
Als je dit wilt zien als een koppeling, dan is dat zo, maar de werkelijke koppeling tussen de USD en de Euro is er nooit geweest; dat was de kracht van de Euro toendertijd.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#201 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 13 februari 2009, 14:26

Die koppeling is er niet. Het is gewoon de waardering van een munt ten opzicht van andere munteenheden.

Thailand heeft (net als China) enorme dollarreserves en nauwelijks goudreserves. Deze reserves worden gebruikt als onderliggende waarde voor de nationale munt. Een daling van de dollar zorgt dus voor een daling van de nationale munt, in dit geval de Baht.

Afgelopen najaar heeft China al besloten om een deel van de dollarreserves om te gaan zetten in goud. Naar verwachting gaan meer Aziatische landen dit voorbeeld volgen, want de inzakkende dollar deed hen pijn, veel pijn. :ugeek:
- -

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#202 Bericht door sombat » woensdag 18 februari 2009, 03:50

Rene schrijft in de topic even voorstellen: Sinds half vorig jaar is de baht weer aan de dollar gekoppeld zo te zien in de valutagrafieken en te vinden als je Googeld

:mrgreen: eindelijk iemand die dit ook in de gaten heeft.

jumbo
Expat
Expat

#203 Bericht door jumbo » woensdag 18 februari 2009, 05:25

sombat schreef:Rene schrijft in de topic even voorstellen: Sinds half vorig jaar is de baht weer aan de dollar gekoppeld zo te zien in de valutagrafieken en te vinden als je Googeld

:mrgreen: eindelijk iemand die dit ook in de gaten heeft.
het wordt dat we voor jullie en jullie eensgezinden een nieuwe 'rang' gaan aanmaken;
mag ik voorstellen komieken??

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#204 Bericht door sombat » donderdag 19 februari 2009, 04:01

ik denk jimbo dat die rene een hoog figuur is en er wel verstand van heeft. hij hangt hoog in de lucht aan een parachute :mrgreen:

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#205 Bericht door Manuel » donderdag 19 februari 2009, 06:46

sombat schreef::mrgreen: :D :P die jumbo toch . iedereen ziet en weet dat de bath aan de dollar is gekoppeld.

Er is geen koppeling tussen deze beide valuta anders dan een normale marktwerking en economische verbanden.

Jumbo heeft absoluut gelijk!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#206 Bericht door Harm » donderdag 19 februari 2009, 06:57

Manuel schreef:

Er is geen koppeling tussen deze beide valuta anders dan een normale marktwerking en economische verbanden.

Jumbo heeft absoluut gelijk!

Zou er een koppeling bestaan zoals sommigen beweren dan wordt zoiets naw bekend gemaakt in een schrijven van de desbetreffende regering volgens mij.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#207 Bericht door Rene » donderdag 19 februari 2009, 10:29

sombat schreef:ik denk jimbo dat die rene een hoog figuur is en er wel verstand van heeft. hij hangt hoog in de lucht aan een parachute :mrgreen:
Haha, Sombat ziet het goed. Ik heb inderdaad vaak een hoge positie en bekiijk en bedenk op kilometers hoog dan de wereldse problematiek al turend tussen de prachtige wolkenpartijen en het gebrom van het vliegtuig. Maar als ik dan na een enerverend avontuur weer onder die plu hang denk ik even niet aan de koppeling. :mrgreen:

Maar alle grappen op een twijgje, deze koppeling zal geen vastgelaste waarde hebben zoals ik zie maar een sterk elastiek zit er toch wel omheen. Je kunt dat niet ontkennen als je een blikje op de grafieken gooit. :shock:
Zakelijk gezien is dat natuurlijk ook een goede zet als je veel interactie hebt met de JeNaaitHetSteeds. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#208 Bericht door Bean » donderdag 19 februari 2009, 10:42

Rene schreef:
sombat schreef:ik denk jimbo dat die rene een hoog figuur is en er wel verstand van heeft. hij hangt hoog in de lucht aan een parachute :mrgreen:
Haha, Sombat ziet het goed. Ik heb inderdaad vaak een hoge positie en bekiijk en bedenk op kilometers hoog dan de wereldse problematiek al turend tussen de prachtige wolkenpartijen en het gebrom van het vliegtuig. Maar als ik dan na een enerverend avontuur weer onder die plu hang denk ik even niet aan de koppeling. :mrgreen:

Maar alle grappen op een twijgje, deze koppeling zal geen vastgelaste waarde hebben zoals ik zie maar een sterk elastiek zit er toch wel omheen. Je kunt dat niet ontkennen als je een blikje op de grafieken gooit. :shock:
Zakelijk gezien is dat natuurlijk ook een goede zet als je veel interactie hebt met de JeNaaitHetSteeds. :D

Jaja , Nu nog Beneden Leeuwen straks boven Thailand :D ;)
Sombat Koppelt alles aan elkaar dat doen alle komieken , Niks nakkes nada Bath , Dollar , Euro ,or Pond .
De finaciele elastiek is ver opgerekt .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

jumbo
Expat
Expat

#209 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 03:33

Rene schreef: Maar alle grappen op een twijgje, deze koppeling zal geen vastgelaste waarde hebben zoals ik zie maar een sterk elastiek zit er toch wel omheen. Je kunt dat niet ontkennen als je een blikje op de grafieken gooit. :shock: de vaste waarde tussen de munteenheden
contradictio in terminis???

Het kenmerk van een koppeling is .....de vaste waarde tussen de betrokken munteenheden

het elastiekje wat jij ziet is al uitgelegd en ligt aan de reserves en de zakelijk belangen van Azie mbt de USD

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#210 Bericht door sombat » vrijdag 20 februari 2009, 05:17

:twisted waarom twijfeld iedereen aan bewering?/

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”