Nong kai - Chiang mai per bus/trein of....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

Nong kai - Chiang mai per bus/trein of....

#1 Bericht door ponchovogel » woensdag 11 februari 2009, 16:41

Hoi,

zou iemand mij kunnen helpen aan een leuke route van Nong kai naar Chiang mai.

Zou er zon 2 nachtjes aan willen besteden.
Zijn pas nog in phitsanalok/sukothai geweest dus hier hoeven we niet te komen.
Evt zat ik te denken aan de trein en dan via een grote plaats de bus maar misschien is het via Loei en wat bussen leuker/makkelijker?

hoor graag van u!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nong kai - Chiang mai per bus/trein of....

#2 Bericht door prajak » woensdag 11 februari 2009, 17:21

Er is geen rechtstreekse verbinding. Je kunt naar Udon en dan op busstation 2 aan de ringweg (vanuit NK in Udon rechtsaf, een paar km, de gewone bus stopt daar, de meeste airco niet) en daar staat meen ik op perron 8 bus ik meen 636 naar CM. Gaat in de morgen en in de avond. Full airco of zelfs VIP. Reken op 12 uur want men gaat via Loei.

Je kunt ook de bus (636 of lokaal) naar Loei nemen en daar blijven slapen. En de volgende dag verder. Loei heeft iets te bieden en ben je vroeg kun je de heuvels, bergen bezoeken. De Nam Som bergen. De dag er op de dagbus naar CM en dat voert je door een Tour de Fr achtig gebied met hellingen van 14%.

Je kunt ook naar Khon Kaen gaan en de dagbus nemen naar Pitlook. Die gaat door een van de mooiste delen van TH. Daar slapen, er zijn goeie hotels, en dan bus of trein nemen naar CM.

Wil je echt easy gaan dan neem je tussen 12 en 13 uur in NK de boemeltrein (houten bankjes...) naar KK, slaapt daar (mag ik je hotel Roma aanbevelen ?), neemt de airbus naar Pitlook, slaap daar, en dan verder.

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

#3 Bericht door ponchovogel » donderdag 12 februari 2009, 14:36

dank u!

ik denk dat we een nachtje nong kai proberen....misschien de moeite waard?!

daarna denk ik dat we naar loei gaan en daar ook een overnachting doen, vanuit daar richting CM

wij zijn pas nog in pits geweest en hoeven er niet weer heen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 12 februari 2009, 17:08

Vanaf Loei naar CM kom je wel door Pits heen ! Maar je kiest een mooie route. Wanneer ben je in NK ? Bakkie doen samen ? Effe ouwehoeren ? Ik woon nabij de stad. Luns-je in mijn bescheiden kot ? Bepaaldelijk !

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » vrijdag 13 februari 2009, 05:30

Phi-loke kun je niet ontwijken-maar je hoeft enkel het busstation even aan te zien
een ander alt is de MEKONG route vanaf NKhai-de kleine groene bus-via kliene dorpjes(die in de tijd dat Laos dicht was als alternatief Laos toeristen trokken)-tot aan Loei. Duurt zo'n 5 uur-dus ergens onderbreken wel raadzaam. al die dorpjes hebben simpele guesthouses-bijna verlaten. Eventueel kun je dan Loei-Cmai (of noordwaarts-bvb naar/via NAN of Payao)_snachts per VIP doen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » vrijdag 13 februari 2009, 05:36

o ja: per trein betekent eerst ri BKK terug-je kan dan in Ayuttaya overstappen-dus dat vreet tijd-en ook dan zal ie in Phi-loke stoppen. veel anders te zien als kokospalmen en rijstvelden is er niet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2009, 07:21

Pong, heb je wat meer info over Loei-CM via de noordelijke route ? Ik heb oude kaarten en daar staan geen snelwegen op maar mogelijk is dit nu anders en rijden er wel snelbussen. Graag info.

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

#8 Bericht door ponchovogel » vrijdag 13 februari 2009, 14:02

ja nu komen we dus een aardige nederlander tegen hier in laos met een thaise vrouw die ons met de wagen aardig op de rit wil helpen....

we kunnen meerijden naar udon thani en hen gaan dan naar verder naar lopburi, ben ik ook nooit gweest

vanuit hier rijdt dan weer de trein naar CM

lijkt me ook wel een leuk plan, maar mocht ik via loei gaan kan je altijd je thai nr Pmen naar mij prajak, dat bakje is altijd lekker

evt je mail adres mag ook!!

warme groet uit laos

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » vrijdag 13 februari 2009, 17:44

Ponchovogel, mijn email is ekuijpers@usa.net en mijn mobi is 087 2349600 en ik heet Erik
Maar svp wel minstens een dag van tevoren....ik ben, hoewel gepensioneerd en officieel niks te doen, druk bezet.....

Edje
Expat
Expat

#10 Bericht door Edje » vrijdag 13 februari 2009, 18:31

prajak schreef:Pong, heb je wat meer info over Loei-CM via de noordelijke route ? Ik heb oude kaarten en daar staan geen snelwegen op maar mogelijk is dit nu anders en rijden er wel snelbussen. Graag info.
Loei Chiang Mai is een snelbus, vertrek in Loei 22.00uur, aankomst CM 05.00 uur.
Rijdt via de 203 en 12 naar Lom Sak en vervolgens Phisanulok. Dan de 11 via Uttaradit en
Lampang naar Chiang Mai.
zie voor kaart http://www.clickthai.de/Map/
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zaterdag 14 februari 2009, 05:15

Vanuit Loei gaan de snelbussen allemaal via Pitlook naar CM. Er is een alternatief, gisteren in de Post, maar niet geheel over keurige wegen. De route is van Nongkhai naar Chiangkan en Dan Sai en Ban Kok en Nan en Thaeng en CRai maar gaat in de krant verder naar Mae Sai en Mai Ai en Fang en Wiang Heng en Pai. Grotendeel netjes begaanbaar maar geen snelweg. En natuurlijk kun je dat bus doen met lokaal vervoer al zul je niet altijd een bus treffen maar een pickup met 2 banken.... en guesthouses vinden kan een spannende opgave zijn. Toch denk ik dat als je wat avontuurlijk aangelegen bent je dit met traag openbaar vervoer kunt doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”