GRATIS 3 maanden visa vanaf 20 januari

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: GRATIS 3 maanden visa vanaf 20 januari

#16 Bericht door Ben » zondag 18 januari 2009, 17:58

prajak schreef:Perry, als ze het ergens weten is dat in westerse landen. Daar zitten westerse mensen en die leven de regels keurig na. Maar in andere landen ?

Ik ben in Amsterdam immer keurig behandeld.

Ze zullen het inmiddels wel op de hoogte zijn alleen het is nu 18 Jan
en er moet eerst beslist worden op 20 jan of de regel wordt toegepast .

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » dinsdag 20 januari 2009, 13:49

Free visas for all tourists
By Suchat Sritama
The Nation

The Cabinet on Tuesday waived travel visa for all nationals for over the next three months as one of four short-term recovery measures to restore tourism industry.

The move is expected to draw more Chinese travellers, one of the main target group, to the country.

The second strategy is to reduce entrance fee to all national parks in the Kingdom. The agreement is aimed to boost domestic tourism.

The third is to allow private sector to claim back-meeting and conference tax at double rate from original. Last measure is cutting the landing and parking fee for aircrafts at major airports in the country.

Speaking after chairing Cabinet meeting, Prime Minister Abhisit Vejjajiva expressed hope that the tourism industry could be restore through theses measures.

He earlier said number of tourist is returning closed to normal rate prior to the start of economic crisis.

However, it is speculated that only four tourism measures, from total 13 measures submitted to the Cabinet were approved.

Proposed measures that was rejected are includes cutting hotel room rate and airfare proposed to Thai Airways International, reducing value added tax on hotel room rates for one year, an exemption annual fee of Bt80 per room and urgent plan to promote the major destinations of Phuket, Krabi and Phang Nga for local tourism.

Bron:http://www.nationmultimedia.com/2009/01 ... 093727.php
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door soulwy » dinsdag 20 januari 2009, 19:49

Mart schreef:Free visas for all tourists
By Suchat Sritama
The Nation

The Cabinet on Tuesday waived travel visa for all nationals for over the next three months as one of four short-term recovery measures to restore tourism industry.
...
Klinkt goed, maar snap het niet helemaal. Is het voor de periode dat je daar bent, tot max. 3 maanden? (Dat zou me wel goed uitkomen ;) )
Of voor de eerste maand dat je daar bent?
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door soulwy » dinsdag 27 januari 2009, 12:48

Heb de Royal Thai Consulate Amsterdam gemaild, maar nog steeds geen reactie.

Okee, een concreet voorbeeld:

Als je van 20 febr.- 16 mei naar Thailand gaat, wat heb je nu precies nodig aan visa?
1 of 2 entries? (1x 60 dagen of 2x 60 dagen)
K.S. 2008

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Emanuel » dinsdag 27 januari 2009, 16:56

1 Entry, dan heb je 60 dagen.

Op de laatste dat even naar de dichtstbijzijnde immigratie gaan. Dat zijn er meerdere.. hangt er even vanaf waar je zit of dat ver is. Ik woon er om de hoek :)

Hier vraag je een extensie van 30 dagen aan. Dit kost (als dat nog klopt) 1900 THB.
Dan hoef je dus niet te grens over...

Mocht je dichter bij de grens zitten kan je ook een tweede entry nemen, maar dan moet je dus wel een rondje bij de grens maken. Met de extensie mag je die 30 dagen gewoon in het land blijven.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door soulwy » dinsdag 27 januari 2009, 17:51

Emanuel schreef:1 Entry, dan heb je 60 dagen.

Op de laatste dat even naar de dichtstbijzijnde immigratie gaan. Dat zijn er meerdere.. hangt er even vanaf waar je zit of dat ver is. Ik woon er om de hoek :)

Hier vraag je een extensie van 30 dagen aan. Dit kost (als dat nog klopt) 1900 THB.
Dan hoef je dus niet te grens over...

Mocht je dichter bij de grens zitten kan je ook een tweede entry nemen, maar dan moet je dus wel een rondje bij de grens maken. Met de extensie mag je die 30 dagen gewoon in het land blijven.
Maar waar zie ik dan de free visa terug in je verhaal?
Goed dat ik lees over de mogelijkheid van de extensie, was ik nog niet tegengekomen.
Qua prijs maakt het niet veel uit, maar misschien scheelt het wel in de kilometers die gemaakt moet worden.
K.S. 2008

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » woensdag 28 januari 2009, 13:30

Emanuel, ga maar gauw bij je om de hoek navragen, De extentie is voor 7 dagen a 1900 Bht.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Mario08 » woensdag 28 januari 2009, 14:06

Een touristen visa is te verlengen met 30 dagen. De verlenging van alle andere visa en een visa exempt entry is 7 dagen. Ongeacht de duur van de verlenging moet 1900 baht betaal worden.

Indien je getrouwd bent met een Thaise onderdaan kun je overigens een verlenging van 60 dagen krijgen, ongeacht welke visa je hebt.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Emanuel » donderdag 29 januari 2009, 07:29

Ja inderdaad. Dat klopt niet helemaal elst, of dat moet heel recent veranderd zijn.
De visa exempt is te verlengen met 7 dagen volgens mij.

Nog geen 4 maanden geleden heb ik nog op het immigratie kantoor gestaan om het toeristen visum te verlengen met 30 dagen. Geen probleem en 1900 Baht inderdaad ongeacht welke verlening je van plan bent aan te vragen.
Mocht het nu 7 dagen zijn (of duurder), dan moet dit binnen die periode veranderd zijn.

Volgens mij verwar je dus het visa exempt met het toeristen visum. Het visa exempt is voor 30 dagen (binnenkomst via het vliegveld) of 14 dagen (binnenkomst via land) en het toeristen visum is 60 dagen per entry en bij consulaten en ambassades aan te vragen en wordt dus niet uitgegeven on arival. Het toeristen visum wordt per 1 tot 3 entries uitgeven, naar keuze en afhankelijk waar het aangevraagd wordt. Sommige consulaten/ambassades geven minder entries uit dan andere.
Heb je bijvoorbeeld 3 entries, dan is ook elke entry appart te verlegen met 30 dagen in mijn ervaring.

Wat ik eerder al zei is mijn ervaring gebasseerd op een maand of 4 geleden, dus je weet nooit wat er veranderd is, maar ik heb er niets over vernomen.
Groeten,

Emanuel

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Emanuel » donderdag 29 januari 2009, 07:50

soulwy schreef:
Emanuel schreef:1 Entry, dan heb je 60 dagen.
Maar waar zie ik dan de free visa terug in je verhaal?
Dat klopt als een bus. Ik ben zelf nog niet zo goed op de hoogte van het free visa gebeuren, zoals dat bij velen, inclusief het consulaat in Amsterdam, het geval is.
Ik zou dan ook, mocht je er nog geen zekere informatie over vinden, het zekere voor het onzekere nemen en in dit geval (langer dan 30 dagen) een touristen visum aanvragen om eventuele problemen voor te zijn. Dat is natuurlijk persoonlijk.
Groeten,

Emanuel

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Singtoo » donderdag 29 januari 2009, 13:51

Gisteren de, Thailand, ambassade in Den Haag gebeld.
En de man zei alleen de 1 x entree toeristen visa zijn gratis.
Voor alle andere moet gewoon betaald worden.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

#27 Bericht door ponchovogel » dinsdag 10 februari 2009, 14:03

kan iemand mij helpen aan de prijs van een single entry 2 maanden visum te regelen in vientiane...ik wil nog voor zo'n 6 weken en een dag thailand in namelijk

las dat er nog betaald moest worden in vientiane

is t beter te betalen in kip, bath of dollars???

dollars hebben we niet bij ons, kip en bath wel (evt nog euro's?)

ps mocht je mij een PM willen sturen dan graag!

Ben
Expat
Expat

#28 Bericht door Ben » dinsdag 10 februari 2009, 14:44

ponchovogel schreef:kan iemand mij helpen aan de prijs van een single entry 2 maanden visum te regelen in vientiane...ik wil nog voor zo'n 6 weken en een dag thailand in namelijk

las dat er nog betaald moest worden in vientiane

is t beter te betalen in kip, bath of dollars???

dollars hebben we niet bij ons, kip en bath wel (evt nog euro's?)

ps mocht je mij een PM willen sturen dan graag!

http://www.thaiembassy.org/vientiane/img/visa.pdf

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

#29 Bericht door ponchovogel » woensdag 11 februari 2009, 16:55

aiai als ik m vrijdag aanvraag in vientiane kan ik m pas op zn vroegst maandag halen zeker ivm openingstijden!?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door prajak » woensdag 11 februari 2009, 17:07

Een T visum kopen in Vientiane kost je twee dagen. Wees er vroeg bij want er staan lange rijen. Dan de volgende dag afhalen. Je kunt bemiddelaars inschakelen die via de achterdeur gaan maar die moet je betalen voor extra service, uiteraard. Je geeft je paspoort af aan vreemden...ik ben huiverig daarvoor.

Vanuit Nongkhai ga je de grens over. Je kunt best met usd betalen want ze hanteren een lage koers, hebben die usd graag. Kip ?? Hoe kun je die hebben in Thailand ? Geldt er niet een uitvoerverbod ? Maar aan kip heb je niks, de koers is explosief, ik meen nu 300 kip in een baht.....

Regel je Lao visum zelf. Er is strenge kontrole voor het geval je in NK een bemiddelaar hebt gevraagd. Dan kun je worden geweigerd. Je hebt nodig een pasfoto maar ik nam er altijd twee mee. Het formulier ligt direct achter de brug op je te wachten. Je kunt alles zelf doen. Heb je geen foto dan maken ze een kopie van jouw paspoort als foto. Kost een usd meer.....

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”