Nu boeken of beter even wachten?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Nu boeken of beter even wachten?

#1 Bericht door Zaan » zondag 18 januari 2009, 21:19

Omdat ik nogal wat vage verhalen hoor en lees even wat vraagjes aan de kenners hier.
Wij willen in augustus een georganiseerde reis met Eva-air* naar Thailand maken (4 pers.)

-kan ik beter z.s.m. mijn reis boeken of is het beter te wachten?
-zijn de wisselende ticketprijzen ook van invloed op de totaalprijs van de georganiseerde reizen?
-als ik de totale reissom heb betaald kan ik dan evengoed een (brandstof)toeslag krijgen?
-als de reis over 2 maanden goedkoper wordt krijg je het teveel betaalde dan terug?
-denk ook even aan.....

Eigenlijk wil ik gewoon zo snel mogelijk boeken om zeker te zijn van weer een Thailand vakantie... 8-)

*deze vertrektijden spreken ons het meest aan

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nu boeken of beter even wachten?

#2 Bericht door Pieter » zondag 18 januari 2009, 22:36

Ik denk dat gezien de huidige economische situatie veel meer mensen dan verwacht
hun hand op de knip houden. Voor Thailand wordt het zeker door de toestanden in december een moeilijk jaar.
Ik denk dat er het eerste half jaar wel wat toeroperators en of reisburo's gaan omvallen (net als vlietuig maatschappijen)

Je weet natuurlijk nooit maar ik denk dat de prijzen zullen gaan zakken en dat je dus gewoon moet wachten

Achteraf korting krijgen ; meestal nie

Maar Ja :twisted :o :shock: :?:

Ik heb ook geen glazen bol

Pieter

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nu boeken of beter even wachten?

#3 Bericht door Singtoo » maandag 19 januari 2009, 00:06

Augustus is net hoogseizoen natuurlijk.
Dat is dan een nadeel dat de vliegtuigen eerder vol geboekt kunnen zijn.
Alleen nu met de recessie in de wereld weet ik niet echt of ze dit jaar wel zo snel vol zullen zijn geboekt.
En ja de vertrektijd, AMS>BKK, van EVA is inderdaad prettig de retourvlucht tijd BKK>AMS blijf ik wel wat minder vinden om 03.25 's nachts.

Ik persoonlijk boek eigenlijk nooit ver van te voren.
Maar dat heeft met mijn werk te maken.
Als je je vakantie datums vast zet dan ligt dat anders dan moet je daarvoor waarschijnlijk voor de zekerheid gaan dat je een stoel hebt op die datums dat je wilt vliegen.
Maar als je eenmaal geboekt hebt voor een X prijs dan krijg je geen geld terug al word daarna de reis goedkoper aangeboden door de airline of reisbureau.

En ja je kunt eventueel nog wel met brandstof toeslag te maken krijgen.
Al lijkt me dat dit jaar vrij onwaarschijnlijk.
Omdat de olie prijs nu op een 25% zit van een half jaar terug zoiets.
Dus de kans dat de ticket prijzen zakken is aanwezig.
Maar of je daarop wilt / kunt wachten is aan jullie.
Je geeft zelf al aan snel te willen boeken.
Als je nog met je vakantie datums kunt schuiven dan zou je zeker nog kunnen wachten met boeken.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”