GRATIS 3 maanden visa vanaf 20 januari

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Niels
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

GRATIS 3 maanden visa vanaf 20 januari

#1 Bericht door Niels » donderdag 15 januari 2009, 09:04

Op de website van het "National News Bureau of Thailand" staat vermeld dat vanaf 20 januari 2009 ALLE VISA voor buitenlanders die Thailand bezoeken GRATIS zullen zijn voor een periode van 3 maanden. Voor het hoe en waarom kun je terecht op de website van deze Thaise overheidsorganisatie via deze link: http://thainews.prd.go.th/newsenglish/p ... 5201140052.

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: GRATIS 3 maanden visa vanaf 20 januari

#2 Bericht door ponchovogel » donderdag 15 januari 2009, 09:21

ik zit nu in thailand en wil 4 feb. 2009 naar de filipijnen

in hoeverre geldt dit dan als ik terugvlieg op de 24ste feb 2009 naar bangkok??

ter info: ik heb dus al 2 x visa on arrival in mijn paspoort (4 october en 5 january) en er is een regel van 3 x 30 dgn in een half jaar

Niels
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#3 Bericht door Niels » donderdag 15 januari 2009, 09:45

Het nieuws is behoorlijk vers, meer informatie hierover nog niet gevonden. Als er meer info gevonden wordt of ervaringen gedaan worden aangaande dit onderwerp, zal ik / kan men het natuurlijk zonder meer toevoegen. Wellicht zinvol om met dergelijke concrete vragen bij Immigration langs te gaan (en de opgedane ervaring met ons te delen).

Ketsara
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door Ketsara » donderdag 15 januari 2009, 16:35

Niels schreef:Het nieuws is behoorlijk vers, meer informatie hierover nog niet gevonden. Als er meer info gevonden wordt of ervaringen gedaan worden aangaande dit onderwerp, zal ik / kan men het natuurlijk zonder meer toevoegen. Wellicht zinvol om met dergelijke concrete vragen bij Immigration langs te gaan (en de opgedane ervaring met ons te delen).
Stond vandaag ook in de Bangkokpost, dit verhaal. Als ik het goed heb begrepen moet het nog goedgekeurd worden (de 20ste?) en is het bedoeld om het toerisme te stimuleren. Moest overigens nog wel een andere bron van inmkomsten worden gezocht voor het ministerie van buitenlandse zaken die nu deze inmomsten zou mislopen...

Groeten,

Ketsara

Niels
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#5 Bericht door Niels » donderdag 15 januari 2009, 16:51

Heb ik ook even aan zitten twijfelen, maar er staat toch duidelijk "...ruled (...beslist...) to slash fees for all kinds of visas for foreingers visiting the country for three months, effective on January 20. Deputy Spokesman of Prime Minister's Office Mr. Puttipong Punnakan (พุทธิพงษ์ ปุณณกันต์) revealed that a meeting of the Council of Economic Ministers on Wednesday (January 14) consented (...hebben toegestemd...) to slash fees...". De datum 20 januari wordt genoemd als datum van ingang van de regeling en als datum dat er een inventarisatie van de schade (veroorzaakt door de blokkades) aan het kabinet moet worden voorgelegd. Verder wordt in het artikel zelf geen voorbehoud gemaakt.

Nu is het natuurlijk wel zo dat "duidelijk" en "duidelijk" in Thailand 2 totaal verschillende zaken kunnen zijn... Het zou mooi zijn als er meerdere, en de juiste, overheidsinstanties dit oppikken, opvolgen en uitdragen. De vraag die wel open staat is wat die slash (...drastische verlaging...) precies inhoudt.

johan
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#6 Bericht door johan » donderdag 15 januari 2009, 18:45

Meer antwoorden zijn op deze site te vinden

http://www.thaivisa.com/forum/Tourism-M ... 35697.html

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » vrijdag 16 januari 2009, 06:40

Gisteren kontact gehad met het TH Consulaat in Adam.
Hierbij de reactie:
Geachte heer Vermaat,

Dit is ook nieuw voor ons op het Consulaat. Ik ga direct contact opnemen met de Ambassade voor verdere informatie over dit nieuws.

Met vriendelijke groet,

Kind regards,

Natasja Plug
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Emanuel » zaterdag 17 januari 2009, 09:21

Mart schreef:Dit is ook nieuw voor ons op het Consulaat.
Minder leuk kunnen we het niet maken, wel moeilijker ;)

Ik ben dan ook wel benieuwd of dit een permit on arrival is of een aangevraagd visum.
Nog benieuwder ben ik als het een permit on arrival is. Wat is er dan veranderd aan de permits on arrival per 6 maanden.
Nu zijn dat er maximaal 3, maar 2 zou dan genoeg zijn om hier 6 maanden aaneengesloten te zitten (ja ok met een visarun).

Nog leuk wordt het als het on arrival is en de backpacker die hier 6 maanden wil verblijven hier op gaat rekenen.
Zo snel als ze het invoeren kunnen ze het ook weer wegnemen, wat inhoudt dat er dan misschien wat mensen na 3 maanden een probleem hebben, mochten ze niet ingepland hebben naar een consulaat te reizen tussendoor.

Mensen die hier op zoek zijn naar hotelletjes tussen de 2 en 300 baht die met de rugzak op door Thailand reizen zijn vaak financieel niet goed berekend op dit soort verassingen.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Mario08 » zaterdag 17 januari 2009, 11:11

Een visa on arrival is iets anders dan een visa exempt entry, waarvor Nederlanders in aanmering komen. Volg op de luchthaven dan ook niet de borden met "visa on arrival", daar heb je niets te zoeken.

De 90 dagen in 6 maanden regel is afgeschaft. je kunt ongelimiteerd aanspraak maken op een visa exempt entry, maar uitsluitend op een luchthaven krijg je 30 dagen. Bij landsgrenzen slechts 15 dagen per keer.

Ketsara
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door Ketsara » zaterdag 17 januari 2009, 11:48

Mario08 schreef:
De 90 dagen in 6 maanden regel is afgeschaft. je kunt ongelimiteerd aanspraak maken op een visa exempt entry, maar uitsluitend op een luchthaven krijg je 30 dagen. Bij landsgrenzen slechts 15 dagen per keer.
Hoi Mario,

dat is goed nieuws! Waar is dat terug te vinden?

Dank,

Ketsara

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Mario08 » zaterdag 17 januari 2009, 15:03

Het is hier terug te vinden:
http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2490
Je ziet, geen vermelding meer van de 90 dagen regeling. De 90 dagen regeling is uit de regelgeving gehaald en daarvoor in de plaats is de 30 dagen luchthaven/15 dagen land grens in de plaats gekomen.

De officiele regeling is:
http://www.immigration.go.th/nov2004/do ... 7_2551.pdf (in Thai)

vinie
kenner
kenner

#12 Bericht door vinie » zaterdag 17 januari 2009, 20:36

Eind Januari ben ik in thailand kan ik nu 50 dagen blijven zonder visa!
Of is het nog steeds het oude voa 30dagen.

passport holders from 41 countries and 1 special administrative region - Hong Kong SAR - are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit.

Ben
Expat
Expat

#13 Bericht door Ben » zondag 18 januari 2009, 03:00

vinie schreef:Eind Januari ben ik in thailand kan ik nu 50 dagen blijven zonder visa!

passport holders from 41 countries and 1 special administrative region - Hong Kong SAR - are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit.

VOA en Exempt zijn altijd al gratis geweest 30 dagen verblijf voor Nederlanders .
Het gaat hier on de fees die betaald moeten worden voor visa's , dwz wie bv een multiple entry aanvraagt na goedkeuring op 20 jan van deze regel hoeft geen 120 euro te betalen .
De maatregel zal volgens de berichten 3 maanden van kracht blijven .
En je moet dus bij een verblijf langer dan 30 dagen wel een visa aanvragen maar het is dan gratis .

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door perry » zondag 18 januari 2009, 03:58

Ben schreef:
vinie schreef:Eind Januari ben ik in thailand kan ik nu 50 dagen blijven zonder visa!

VOA en Exempt zijn altijd al gratis geweest 30 dagen verblijf voor Nederlanders .
Het gaat hier on de fees die betaald moeten worden voor visa's , dwz wie bv een multiple entry aanvraagt na goedkeuring op 20 jan van deze regel hoeft geen 120 euro te betalen .
De maatregel zal volgens de berichten 3 maanden van kracht blijven .
En je moet dus bij een verblijf langer dan 30 dagen wel een visa aanvragen maar het is dan gratis .
Hopelijk weten ze dat dan ook in Amsterdam :roll:
Werk om te leven leef niet om te werken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » zondag 18 januari 2009, 17:12

Perry, als ze het ergens weten is dat in westerse landen. Daar zitten westerse mensen en die leven de regels keurig na. Maar in andere landen ?

Ik ben in Amsterdam immer keurig behandeld.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”