GPS in Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: GPS in Thailand

#16 Bericht door Nimnuan » donderdag 15 januari 2009, 22:15

Ik heb 'm gevonden. Dankjewel :D
Hij is nu aan het downloaden... ben benieuwd.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Henk Korat » vrijdag 24 juni 2011, 18:13

Ik pak dit draadje weer op. Ik ben aan het onderzoeken welk GPS car navigation system in Thailand van goede kwaliteit is.

Ik kwam op de voorgaande berichten de Garmin tegen. Ben naar hun site gegaan en ontdekte dat de maps voor Thailand uit de voorraad zijn gehaald.

Tomton heeft een map voor Thailand beschikbaar. Ik ken de kwaliteit niet en neem aan dat omringende landen ontbreken.

Welk portabel GPS navigatiesyteem gebruiken de forumleden, indien van toepassing, in Thailand?
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#18 Bericht door Gardensafari » vrijdag 24 juni 2011, 19:19

Ik ken één persoon die de TomTom in Thailand heeft gebruikt en die was enthousiast.
Slechts een enkele kleinere weg in de Isaan was er niet, of liep volgens TomTom anders dan in werkelijkheid.
Na 15 kilometer rechtdoor te zijn gereden zonder enige echte zijweg brulde de TomTom opeens: "Probeer om te draaien."
En keek je op het display, dan zat je midden in de velden, zonder een weg te zien... :cheesy:

Maar in de rest van Thailand werkte het ding goed en in de grote steden helemaal.
Let wel: de mening van één persoon.

Als je al een TomTom hebt, dan kun je de kaart gratis downloaden en eens uitproberen.
Als hij bevalt kun je hem officiëel aanschaffen met een abo voor de updates van een jaar (althans zo werkt het meestal bij TomTom).
Als je niet zelf kunt downloaden, bijvoorbeeld van UseNet, geef dan even een seintje...

Ook Navigon heeft een Thailandkaart.
En er is ook een editie te koop voor mobiele telefoons (verschillende versies, onder meer voor de iPhone, de Android en Windows Mobile).
Let op dat je daarvoor wel een echte iPhone nodig hebt en niet één van die barrels uit China die veelal via Laos en Cambodje Thailand binnenkomen en die voor een prikje te koop zijn. [|(
Op de ietwat onoverzichtelijke site heb ik hem niet kunnen ontdekken, die kaart, wel op illegale downloadsites.
Maar dat komt wellicht door de tamelijke slechte site. Daar vond ik alleen Europa en Noord-Amerika, maar ze hebben veel meer kaarten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#19 Bericht door Tonnie » vrijdag 24 juni 2011, 19:31

Henk Korat schreef:Ik pak dit draadje weer op. Ik ben aan het onderzoeken welk GPS car navigation system in Thailand van goede kwaliteit is.

Ik kwam op de voorgaande berichten de Garmin tegen. Ben naar hun site gegaan en ontdekte dat de maps voor Thailand uit de voorraad zijn gehaald.

Tomton heeft een map voor Thailand beschikbaar. Ik ken de kwaliteit niet en neem aan dat omringende landen ontbreken.

Welk portabel GPS navigatiesyteem gebruiken de forumleden, indien van toepassing, in Thailand?
Ik heb TomTom Thailand dit jaar gebruikt, gewoon goed. Een vriend van mij heeft hem daarna gebruik, en die was ook enthousiast.
Als je een TomTom hebt, kost de kaart volgens mij 49,95 euro. Downloaden en installeren.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Loe » zaterdag 25 juni 2011, 13:23

Ik gebruik sinds november vorig jaar de Garmin. Ik heb hem via een Nederlandse hobbiist in Jomtien/Pattaya gekocht voor 10.000 baht. Kon hem krijgen in alle talen ook met de Nederlandse kaarten. heb hem ook gekocht voor een andere vriend, ook deze is zeer tevreden.

groetjes Loe

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Rene » zondag 26 juni 2011, 12:14

Tomtom heeft Thailand??? :shock:
Een half jaar geleden heb ik ze nog een vraag gesteld wanneer ze eindelijk eens met Thailand op de proppen kwamen en kreeg als antwoord dat er wel over gedacht werd. Vlak voor onze trip omstreeks half mei heb ik de laatste update online geïnstalleerd (tegen betaling) en ontdekt dat ze een paar landen van Azie kunnen leveren maar niet Thailand. Dus ik verbaas me nu. Het is zeer welkom uiteraard want ik vind Tomtom veel duidelijker en makkelijker dan de Garmins.
Nu heb ik er een met harde schijf (Go 700) zonder mogelijkheid voor losse kaarten, misschien zit hem daar het euvel. Maar ik zal weer eens op ontdekkingsreis gaan op hun site.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Henk Korat » zondag 26 juni 2011, 12:21

Rene, bij Bol.Com voor bijna Euro 49.-- :thumbsup: :giggle2:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#23 Bericht door Tonnie » zondag 26 juni 2011, 13:55

Rene schreef:Tomtom heeft Thailand??? :shock:
Een half jaar geleden heb ik ze nog een vraag gesteld wanneer ze eindelijk eens met Thailand op de proppen kwamen en kreeg als antwoord dat er wel over gedacht werd. Vlak voor onze trip omstreeks half mei heb ik de laatste update online geïnstalleerd (tegen betaling) en ontdekt dat ze een paar landen van Azie kunnen leveren maar niet Thailand. Dus ik verbaas me nu. Het is zeer welkom uiteraard want ik vind Tomtom veel duidelijker en makkelijker dan de Garmins.
Nu heb ik er een met harde schijf (Go 700) zonder mogelijkheid voor losse kaarten, misschien zit hem daar het euvel. Maar ik zal weer eens op ontdekkingsreis gaan op hun site.
Hierzo:
http://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/# ... d=Thailand

Ik heb een TomTom Live, ook zonder losse kaart. Moest eerst plaats maken op de harde schijf door de kaart van Europa te kopieren/verwijderen, daarna was er plaats voor de kaart van Thailand.
Na de vakantie de kaart van Europa weer teruggeplaatst en de kaart van Thailand staat nu op de computer.
Ik doe dit allemaal met TomTom Home.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Rene » zondag 26 juni 2011, 14:09

Inderdaad, voor €49,95 kun je hem downloaden. Helemaal geweldig. Ik weet niet of ik voldoende ruimte heb op de schijf van de Go 700 maar anders kan ik het doen zoals Tonnie, eerst een map wegschrijven naar de computer zodat er ruimte vrijkomt. Maar dat is voor later, ik ben in ieder geval blij verrast dat ze de mogelijkheid nu hebben. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”