Beste Prajak bedankt voor je reactie, afgelopen vrijdag ben ik naar mijn huisarts geweest met het verzoek mijn health certificaat in te laten vullen, huidige huisarts weigerde dit en adviseerde mij een keuring.....bij het havenziekenhuis in Rotterdam.prajak schreef:Thaijan : Eerst nog even de belastingpapieren invullen ivm met teruggaaf van betaalde rente van hypotheek.
Hum, je krijgt nog veel meer te doen met betrekking tot jouw fiscale aangelegenheden. Een correspondentie adres is nummer EEN. Adreswijziging nummer TWEE. Vrijstelling voor jouw inkomen uit NL is DRIE. Straks een M biljet invullen is nummer VIER. Een opgave van de kapitaalswaarde van jouw pensioen- en lijfrente-aanspraken is nummer VIJF. En je voorbereiden op een joekel van een conserverende aanslag is nummer ZES.
Maar het is allemaal te overleven hoor. Ik ben er ook nog steeds.....
Telefonisch geinformeerd, kosten 400-450 euro voor een gezondheidsonderzoek, deze keuring staat gelijk aan een bedrijfskeuring, voor het bemachtigen voor een simpel visa best wel veel geld, dus andere oplossing gezocht, oude huisarts heeft mij "gekeurd" zonder al te veel problemen, kosten 1 consult a 24 nog wat euro.
Ben kerngezond en al die vreselijke ziektes die op dat certificaat staan heb ik niet....zou ik ze wel hebben dan pleur ik zo op de grond neer als ik ze onder de leden zou hebben.....
Nu even terug komen op Prajam, wat de fiscale aangelegenheden enzo betreft....
1.correspondentieadres heb ik al hier in Nederland, 2. adreswijziging is ook nodig maar kan ik pas doen als ik mijn stekkie heb gevonden, 5 dagen voordat ik emigreer schrijf ik me uit bij de gemeente, hou wel een postadres aan. Ik heb geen inkomen uit Nederland, dat zal ik pas hebben als ik met pensioen ga en ook AOW krijg, alleen de rente van mijn spaargeld zou inkomen zijn, daar betaal ik gewoon belasting over en ook 1.2 % vermogensbelasting.
M biljet ? Heb altijd een P biljet gehad als ik het goed heb, zo eentje die huiseigenaren krijgen, laten we eerst maar de belasting van 2008 regelen, dan heb ik nog wat tegoed van de belasting, belasting betalen over 2009 zie ik wel weer als het zover is'

Punt nummer 5 heb ik voorlopig nog niet mee te maken dacht ik, dat komt wel als ik de pensioengerechtigde leeftijd heb, punt 6 ach ja we betalen allemaal belasting, het zal wel loslopen hoop ik want ik heb geen inkomen meer

In ieder geval bedankt Prajak voor het mij herinneren omtrent de belastingzaken ghe ghe wrijf het er maar in die belastingzooi

beste grt van Jan