'dure' baht - ineens???
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: 'dure' baht - ineens???
Via ABN naar UOB Thailand (steeds hetzelfde bedrag in euro's)
31 Oct. 43,11
29 Nov. 45,19
30 Dec. 48,70
31 Oct. 43,11
29 Nov. 45,19
30 Dec. 48,70
Laatst gewijzigd door dutch op woensdag 31 december 2008, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Zeer veel ervaring
@jomel17:
open gewoon een 2e betaalrekening bij de Rabo > stuur haar deze bankpas op...en voila, je kan zelf geld overmaken van de ene naar de andere rekening. Je vrouw kan dit gewoon bij de ATM pinnen (met Maestro logo). De currency koers is dan veel gunstiger.
open gewoon een 2e betaalrekening bij de Rabo > stuur haar deze bankpas op...en voila, je kan zelf geld overmaken van de ene naar de andere rekening. Je vrouw kan dit gewoon bij de ATM pinnen (met Maestro logo). De currency koers is dan veel gunstiger.
-
- heeft ervaring
Dit is wel een heel slim idee !
-
- Volwaardig lid
Is al vaker op dit forum aangegeven, zorg dan wel dat je de pas in Nederland activeert door er 1 keer mee te pinnen anders werkt de pas niet in het buitenland.Halfaboy schreef:Dit is wel een heel slim idee !
-
- Waarschuwing!
5-1-2009 maandag 47,46200 THB EUR THB koers voor 5-1-2009
die glazen bol van Tawan die is in waarde gedaald. ik neem hem niet zo serieus meer.

-
- Expat
Oke Sombat we zullen zien
Dollar mag gerust ff sterker worden komt door het optimisme
en geloof in wat Obama gaat doen
Glazen bol nog steeds niet te koop
Tawan
Dollar mag gerust ff sterker worden komt door het optimisme
en geloof in wat Obama gaat doen
Glazen bol nog steeds niet te koop
Tawan
- Jim
- Volwaardig lid
zelfs obama trekt dit niet meer vlot.
de problemen zijn veroorzaakt door te veel geld (voornamelijk geleend) uit te geven.
dat kan je niet oplossen door mensen nog meer te laten uitgeven of mensen proberen nog meer te laten lenen door de rente op 0% te zetten.
de luchtbel wordt al maar verder en verder opgepompt en intussen maken de dollar persen overuren.
maar ja, iedereen verwacht wonderen van obama dus daarom stijgen de koersen en de dollar..
de problemen zijn veroorzaakt door te veel geld (voornamelijk geleend) uit te geven.
dat kan je niet oplossen door mensen nog meer te laten uitgeven of mensen proberen nog meer te laten lenen door de rente op 0% te zetten.
de luchtbel wordt al maar verder en verder opgepompt en intussen maken de dollar persen overuren.
maar ja, iedereen verwacht wonderen van obama dus daarom stijgen de koersen en de dollar..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
goed gezien Jim,
alle reserve potten worden leeg gemaakt en overal
is financiele steun nodig zoals General moters , Crysler
de banken , bouwbedrijven etc.
Het is bijna op in de USA
Tawan
alle reserve potten worden leeg gemaakt en overal
is financiele steun nodig zoals General moters , Crysler
de banken , bouwbedrijven etc.
Het is bijna op in de USA
Tawan
-
- Erelid
07-01-09 46.64dutch schreef: 31 Oct. 43,11
29 Nov. 45,19
30 Dec. 48,70

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Het peil van de baht, geen pijl op te trekken. Ik kijk net 22.43 uur bij Kasikorn en zie 47.10 staan. Op 17 dec kreeg ik nog dik 49. Dat is hogere economie en daar snappen wij stuivertjesvolk toch niks van.....alleen dat de een er rijk van wordt en ik niet.....
-
- heeft ervaring
De koers van de baht loopt gelijk met de koers van de dollar opdat ze aan elkaar zijn gekoppeld.Wordt de dollar zwakker tegenover de euro dan wordt de baht eveneens zwakker tegenover de euro.
Momenteel staat te verwachten dat de euro weer iets zal verzwakken tegenover de dollar aangezien verwacht wordt dat de Europese Centrale Bank op 15 januari aanstaande de rente zal verlagen met 0.25 dan wel 0.50 punten.
Momenteel in deze woelige tijden zijn allerhande uitspraken van belangrijke personen zoals politici bankvoorzitters of economen genoeg om de koersen te beinvloeden...Ook allerhande economische resultaten spelen een rol in de koers.De dollar is wel sedert altijd een zeer volatile munteenheid geweest en daar lijkt momenteel nog geen verandering in te zijn gekomen.Maar tot nu toe en al bij al is de Euro een sterke munteenheid gebleken....de Britten zijn momenteel slechter af als wij in Thailand net als de dollarbezitters trouwens
Momenteel staat te verwachten dat de euro weer iets zal verzwakken tegenover de dollar aangezien verwacht wordt dat de Europese Centrale Bank op 15 januari aanstaande de rente zal verlagen met 0.25 dan wel 0.50 punten.
Momenteel in deze woelige tijden zijn allerhande uitspraken van belangrijke personen zoals politici bankvoorzitters of economen genoeg om de koersen te beinvloeden...Ook allerhande economische resultaten spelen een rol in de koers.De dollar is wel sedert altijd een zeer volatile munteenheid geweest en daar lijkt momenteel nog geen verandering in te zijn gekomen.Maar tot nu toe en al bij al is de Euro een sterke munteenheid gebleken....de Britten zijn momenteel slechter af als wij in Thailand net als de dollarbezitters trouwens
-
- heeft ervaring
Blijf toch zitten met een vraag.
Hoe kan ik nu het beste, met zo min mogenlijk onkosten, mijn geld omwisselen van Euro naar Thb.
1. Ik maak iedere maand Euro's over naar een Thaise bank en zij kan dan zelf (Tbt.) gaan pinnen. De onkosten worden door mijn bank betaald en die maakt van het bedrag Euro-Thb. tegen de dan geldende koers.
2. Ik lees hier dat enkele forum leden een extra rekening openen, waarop euro's gestort worden en dan de pas opsturen naar Thailand en zij kan dan naar hartelust pinnen. Als er geld op staat.
3. Cash geld meenemen naar Thailand en daar omwisselen.
Graag wil ik enige info over wat voor soort rekening en welke bank (zelf zit ik bij de ABN).
Is het niet handig om een Thaise en/of rekening te openen op beide namen en daar geld naar toe te sturen?
Zo ja welke bank?
Hoe kan ik nu het beste, met zo min mogenlijk onkosten, mijn geld omwisselen van Euro naar Thb.
1. Ik maak iedere maand Euro's over naar een Thaise bank en zij kan dan zelf (Tbt.) gaan pinnen. De onkosten worden door mijn bank betaald en die maakt van het bedrag Euro-Thb. tegen de dan geldende koers.
2. Ik lees hier dat enkele forum leden een extra rekening openen, waarop euro's gestort worden en dan de pas opsturen naar Thailand en zij kan dan naar hartelust pinnen. Als er geld op staat.
Graag wil ik enige info over wat voor soort rekening en welke bank (zelf zit ik bij de ABN).
Is het niet handig om een Thaise en/of rekening te openen op beide namen en daar geld naar toe te sturen?
Zo ja welke bank?
-
- kenner
Is toch allemaal niet zo moeilijk!arie zwart schreef:Blijf toch zitten met een vraag.
Zo ja welke bank?
VRAAG 1. Geld overmaken van abnamro kost je minimaal 5.50 euro per keer.
VRAAG 2. Rekening openen op jouw naam en er een clausule in laten zetten dat de rekening NIEt onder nul mag gaan , dus geen credit. Je stort maandelijks een bedrag en zij kan het pinnen in bijna elke ATM, maximaal 20.000 bath per keer, kosten 2.50 euro bij ABNAMRO per transactie en altijd een goede wisselkoers en...jij bepaald wat ze per maand kan verbuiken.
VRAAG 3.Geld meenemen en omwisselen en op een thaise rekening storten houd in dat ze dit bedrag in 1 x er af kan halen, of je dat wilt, neem aan dat je haar maandelijks wil steunen ;-)
of kom je maandelijk geld brengen...... Kosten vliegtickets....
Gezamelijke rekening openen zou ik niet doen omdat jij niet de Thiase lettertjes kan lezen welke je ondertekend..(neem ik even aan) Kan zijn dat er een credit aanvraag aanhangt, helaas zijn niet alle vrouwen ( waar dan ook ter wereld) te vertrouwen als het op geld aankomt.
Ieder zijn eigen rekening en ieder is er zelf voor verantwoordelijk en... geen problemen als de relatie om welke redenen dan ook wordt stopgezet.
Dus zoals ik al zei is het toch allemaal niet zo moeilijk, gewoon nuchter boeren verstand gebruiken. OPTIE 2 is de goedkoopste en gemakkelijk.
-
- Volwaardig lid
US$-niet helemaal-ongeveer voor de helft: voor de kiene rekenaars: de koers wordt zowel door de US$ EN de JPY=yen bepaald-als US gelijk blijft en de JPY daalt-daalt toch de THB-tegenover de €=ons geld.
ik heb nagerekend-als je alles van te voren zou weten-als ik voor cash € veel JPY gekocht zou hebben-hier in Amsterdam kan dat heel vordelig cash-en in nov/dec met die JPY THB gewssield zou hebben in BKK-dat ik dan nog voordeliger uit zou zijn geweest als ik dan US$ tegen 1,60 of zoiets gekocht zou hebben. maar ja-achteraf weet je alles beter en had je maar..........
dit als telichting voor degenen die boven enkel op de US$ inzetten....
ik heb nagerekend-als je alles van te voren zou weten-als ik voor cash € veel JPY gekocht zou hebben-hier in Amsterdam kan dat heel vordelig cash-en in nov/dec met die JPY THB gewssield zou hebben in BKK-dat ik dan nog voordeliger uit zou zijn geweest als ik dan US$ tegen 1,60 of zoiets gekocht zou hebben. maar ja-achteraf weet je alles beter en had je maar..........
-
- kenner
Ja, achteraf..... had ook beter FORTIS kunnen verkopen toen ze nog tegen de 30 euro waren en had ik mijn zooitje euri's even moeten inwissellen toen ze vorige week nog 49.. en een beetje waard waren. Maar nee hoor, wou er minimaal 50 bath voor hebben. Dus wacht ik maar tot de volgende ronde.pong schreef:US$-niet helemaal-ongeveer voor de helft: voor de kiene rekenaars: de koers wordt zowel door de US$ EN de JPY=yen bepaald-als US gelijk blijft en de JPY daalt-daalt toch de THB-tegenover de €=ons geld.