Thai Airways

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Thai Airways

#1 Bericht door Edje » maandag 05 januari 2009, 15:50

Voor de mensen die graag met Thai Air vliegen maar de prijzen aan de hoge kant vinden.
Probeer http://www.lufthansa.de Hier zijn veel vluchten bij die vanaf Frankfort/Munchen naar BKK vv worden gevlogen door Thai Air, meerendeels tegen veel lagere tarieven als Thai Air zelf. Vertrek vanaf Schiphol of Dusseldorf.
Deze vluchten zijn ook te boeken bij http://www.vliegtarieven.nl
Groetjes; Edje

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thai Airways

#2 Bericht door pong » donderdag 08 januari 2009, 16:03

THAI air is erom bekend-zie bvb een insider site zoals flyertalk.com-dat de meeste van hun sites alleen de hoge-officiele prijzen aangeven.
ze zijn sinds vorig jaar begonnen on op enkele specifieke landensites de lokale prijzen voor web-bookers te geven. bvb. op http://www.thaiair(ways?).de- en mogelijk nu ook .se of .co.uk. maar dan krijg je enkel de plaatselijke taal-voor duits makkelijk-voor zweeds minder! ook kunnen er dan beperkingen zijn aan hoe je kan betalen-bvb, enkel via lokale banken.
voor vetrek vanaf DE-om die 45€ tax te sparen-zijn er 10tallen duitse sites die bijna allemaal prima werken. ik dacht dat er enkele daarvan al diverse keren hier genoemd zijn.-zoniet-volgedne keer meer dan

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » maandag 23 februari 2009, 11:39

pong schreef:THAI air is erom bekend-zie bvb een insider site zoals flyertalk.com-dat de meeste van hun sites alleen de hoge-officiele prijzen aangeven.
Toen ik nog in Nederland woonde boekte ik altijd bij Thai Air. Soms via een - voordelig - reisbureau, maar soms ook rechtstreeks bij hun kantoor in Amsterdam. Altijd goede lage prijzen betaald.
Nu wonen wij in Thailand. Vorig jaar probeerde ik via hun site tickets te boeken naar Nederland. Ik kwam niet onder de 100.000 baht per persoon voor Economy. Dan maar eens gebeld met hun kantoor. Nee meneer, die prijzen zijn juist :x ! Het lijkt wel of ze reisbureaus willen beschermen met deze truc. En dat in deze moderne tijd met E-tickets enz. :(

Groet,
Ruud

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door JohanS » maandag 23 februari 2009, 12:41

RuudThai schreef:
pong schreef:THAI air is erom bekend-zie bvb een insider site zoals flyertalk.com-dat de meeste van hun sites alleen de hoge-officiele prijzen aangeven.
Toen ik nog in Nederland woonde boekte ik altijd bij Thai Air. Soms via een - voordelig - reisbureau, maar soms ook rechtstreeks bij hun kantoor in Amsterdam. Altijd goede lage prijzen betaald.
Nu wonen wij in Thailand. Vorig jaar probeerde ik via hun site tickets te boeken naar Nederland. Ik kwam niet onder de 100.000 baht per persoon voor Economy. Dan maar eens gebeld met hun kantoor. Nee meneer, die prijzen zijn juist :x ! Het lijkt wel of ze reisbureaus willen beschermen met deze truc. En dat in deze moderne tijd met E-tickets enz. :(

Groet,
Ruud
Is dit ook zo voor hun binnenlandse vluchten ?

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » maandag 23 februari 2009, 12:56

JohanS schreef:Is dit ook zo voor hun binnenlandse vluchten ?
Volgens mij niet: daar staan hun reeële prijzen dacht ik. Maar ik weet het niet zo precies want vanaf Sakon Nakhon vliegt PB Air naar Bangkok en we hebben wel eens Thai Air vluchten genomen BKK- Phuket of Chiang Mai, maar die waren altijd gratis vanwege onze gespaarde airmiles bij Thai....

Groet,
Ruud

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » vrijdag 27 februari 2009, 03:19

begijpend lezen blijft voor de meesten toch wel een enorm moeilijke klus.
of misschien moet gewoon iedereen eerst zelf zijn hoofd stoten voor dat ie het begrijpt.
DOMESTIC is de zelfde prijs voor iedereen-plaatselijke agenten hier in Thaild leggen er wat bovenop voor hun eigen werk. de prijzen varieren nu wel-vroeger was het gewoon, net als de bus, 1 door de regering vastgezette standaardprijs. dit is wel supermakkelijk online te boeken en met elke cred crd te pay-en.
NET als onze eigen KLM doet-en bij zowat elke plaatselijke trots airline-wordt de plaatselijke markt beschermd, Zo zijn tickets DUS of LON-(via AMS)-KLM-BKK vaak goejekoper als tickets enkel KLM AMS-BKK! dit geldt trouw-eens ook voor diverse andere bestemmingen.
Hier in THAIland is het dus vaak hetzelfde: een retour vanaf KUL of PNG in Malay-met TG-overstap BKK-naar bvb MUC/FRA kost vaak stukken minder als hier in BKK voor enkel BKK-daar-ook via local agents. en begin niet verder-de vervolg diskussie heb ik al 12345 x gelezen en gehoord. NEE, het brengt deze airlines niet meer op door de plaatselijke markt goedkoper te bedienen. Bvb op spotgoedkope GULF-airlines die voor less as 400 EUR LON-BKK (overstap in hun thuisbasis) bieden-vragen rustig het dubbele voor een reour ex thuisbasis alleen naar BKK!

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Rene » zaterdag 28 februari 2009, 17:13

pong schreef:begijpend lezen blijft voor de meesten toch wel een enorm moeilijke klus.
of misschien moet gewoon iedereen eerst zelf zijn hoofd stoten voor dat ie het begrijpt.
DOMESTIC is de zelfde prijs voor iedereen-plaatselijke agenten hier in Thaild leggen er wat bovenop voor hun eigen werk. de prijzen varieren nu wel-vroeger was het gewoon, net als de bus, 1 door de regering vastgezette standaardprijs. dit is wel supermakkelijk online te boeken en met elke cred crd te pay-en.
NET als onze eigen KLM doet-en bij zowat elke plaatselijke trots airline-wordt de plaatselijke markt beschermd, Zo zijn tickets DUS of LON-(via AMS)-KLM-BKK vaak goejekoper als tickets enkel KLM AMS-BKK! dit geldt trouw-eens ook voor diverse andere bestemmingen.
Hier in THAIland is het dus vaak hetzelfde: een retour vanaf KUL of PNG in Malay-met TG-overstap BKK-naar bvb MUC/FRA kost vaak stukken minder als hier in BKK voor enkel BKK-daar-ook via local agents. en begin niet verder-de vervolg diskussie heb ik al 12345 x gelezen en gehoord. NEE, het brengt deze airlines niet meer op door de plaatselijke markt goedkoper te bedienen. Bvb op spotgoedkope GULF-airlines die voor less as 400 EUR LON-BKK (overstap in hun thuisbasis) bieden-vragen rustig het dubbele voor een reour ex thuisbasis alleen naar BKK!
Begrijpend lezen begint met fatsoenlijk Nederlands schrijven. Ook afkortingen die niet algemeen bekend zijn kun je beter anders schrijven. Niet iedereen is volledig Thailand bekent.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Bean » zaterdag 28 februari 2009, 17:54

Rene schreef:
pong schreef:begijpend lezen blijft voor de meesten toch wel een enorm moeilijke klus.
Begrijpend lezen begint met fatsoenlijk Nederlands schrijven. Ook afkortingen die niet algemeen bekend zijn kun je beter anders schrijven. Niet iedereen is volledig Thailand bekent.
Als gast las ik ook altijd de berichten van Pong ook toen Pong nog gast was en pong schrijft altijd al zo of het nu goed is of niet doet voor mij niet terzake maar die 25 berichten die pong schrijft als lid is 1/10e deel als wat hij als gast schreef pong is een goeroe op het gebied van vervoer van / naar/ en zeker in Thailand die komma's punten doen niet terzake de info is wat ik wil en die is top .
En als ik het niet goed snap dan lees ik het wel 2 of 3 keer .
Als een forumlid bijna alle buslijnen treinverbindingen van Thailand uit zijn hoofd weet en nog veel meer van dit zijn land weet moet je daar zuinig op zijn en niet zijn schrijfstijlbekritiseren .
Volgens mij is er geen Nederlander die zijn eigen taal 100 % beheerst .
Belgen zijn daar veel beter in , vreemd he!

Houd ons op de hoogte Pong . :lol: ;)
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#9 Bericht door marceziani » zaterdag 28 februari 2009, 18:25

Met een paar punten en komma's erbij wordt het geheel veel makkelijker te lezen en dus ook te begrijpen. Dat staat los van het feit of iemand 'alle buslijnen van Thailand' uit zijn blote bol kan opsommen, wat op zich wel handig kan zijn. De informatie van Pong kan zeker een grote toegevoegde waarde hebben op dit forum.
Perfect Nederlands schrijven is maar voor weinigen weggelegd. Het blijft erg lastig om het foutloos te beheersen. Maar met een paar puntjes en kommaatjes erbij, blijft het forum begrijpelijk voor alle gebruikers.
Alvast bedankt voor het begrip en de medewerking.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”