Ok beste mensen ik verblijf al een tijdje in Phuket. Ben werkzaam momenteel als chef van een hotel. Het is leuk hier. En kan hier wel een tijd blijven. Vandaar dat ik een auto ga kopen deze week. Honda Jazz leuke bak. Heb alle papier werk al rond. Maar heb natuurlijk nog een aantal vragen.
Ben in het bezit van een Nederlands rijbewijs uiteraard. En voor vertrek ook een internationaal rijbewijs van het ANWB meegenomen. Nu lees ik dat sommige mensen een Thais rijbewijs aanvragen. Is dat noodzakelijk? Of voldoet een Nederlands rijbewijs ook. Op de scooter is mijn ervaring dat mijn Ned. rijbewijs altijd voldoende is.
Verder zal ik mijn auto dadelijk moeten gaan verzekeren natuurlijk. Een vriend van me kocht laatst ook een auto en hij vertelde mij dat je kunt kiezen tussen een verzekering van 16.000 of 20.000. Wat voor verzekeringen zijn dat precies? Ik neem aan dat het geen all risk verzekeringen zijn voor die premie.
Zijn het diefstal verzekeringen, of aansprakelijkheids verzekeringen.
Ik meen laatst te lezen dat er geen all risk verzekeringen zijn in Thailand. klopt dit?
Dus alle vragen op een rijtje.
- Is een Thais rijbewijs noodzakelijk
- En zo ja is het lastig te verkrijgen
- Wat is precies een Tabien
- Wat voor een verzekering krijg ik voor 20.000 baht
- Is een all risk verzekering mogelijk in Thailand
Ben bang namelijk dat als ik deze week die vragen stel bij de Honda dealer niemand mij het precies kan uitleggen gezien niemand goed Engels spreekt daar.
Mijn dank alvast.
Verzekering
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Verzekering
een allrisk verzekering kan maar voor de rest zou ik het niet weten maar er zullen ongetwijfelt
wel forum leden zijn die je hier wel een goed antwoord op kunnen geven.
Hans
[quote="kimbacardi"]Ok beste mensen ik verblijf al een tijdje in Phuket. Ben werkzaam momenteel als chef van een hotel. Het is leuk hier. En kan hier wel een tijd blijven. Vandaar dat ik een auto ga kopen deze week. Honda Jazz leuke bak. Heb alle papier werk al rond. Maar heb natuurlijk nog een aantal vragen.
Ben in het bezit van een Nederlands rijbewijs uiteraard. En voor vertrek ook een internationaal rijbewijs van het ANWB meegenomen. Nu lees ik dat sommige mensen een Thais rijbewijs aanvragen. Is dat noodzakelijk? Of voldoet een Nederlands rijbewijs ook. Op de scooter is mijn ervaring dat mijn Ned. rijbewijs altijd voldoende is.
Verder zal ik mijn auto dadelijk moeten gaan verzekeren natuurlijk. Een vriend van me kocht laatst ook een auto en hij vertelde mij dat je kunt kiezen tussen een verzekering van 16.000 of 20.000. Wat voor verzekeringen zijn dat precies? Ik neem aan dat het geen all risk verzekeringen zijn voor die premie.
Ik meen laatst te lezen dat er geen all risk verzekeringen zijn in Thailand. klopt dit?
Ben bang namelijk dat als ik deze week die vragen stel bij de Honda dealer niemand mij het precies kan uitleggen gezien niemand goed Engels spreekt daar.
Mijn dank alvast.[/quote]
wel forum leden zijn die je hier wel een goed antwoord op kunnen geven.
Hans
[quote="kimbacardi"]Ok beste mensen ik verblijf al een tijdje in Phuket. Ben werkzaam momenteel als chef van een hotel. Het is leuk hier. En kan hier wel een tijd blijven. Vandaar dat ik een auto ga kopen deze week. Honda Jazz leuke bak. Heb alle papier werk al rond. Maar heb natuurlijk nog een aantal vragen.
Mijn dank alvast.[/quote]
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.
-
- Erelid
Waarde Kim,
Als je een Honda wenst te kopen, vraagt daar dan naar de all in verzekering die Honda kan regelen.
Als je een Honda wenst te kopen, vraagt daar dan naar de all in verzekering die Honda kan regelen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
Normaal krijg je als je een nieuwe auto koopt o.a. een "gratis" All Risk (First Class) verzekering aangeboden bij de meeste Dealers. Vaak is dit aanbod alleen op de goedkopere types en bijvoorbeeld niet op een Toyota Fortuner. Dit gratis is natuurlijk relatief en dit betaal je natuurlijk zelf; je kunt ook een korting vragen en dan naar je eigen agent gaan voor een verzekering.kimbacardi schreef:Ok beste mensen ik verblijf al een tijdje in Phuket. Ben werkzaam momenteel als chef van een hotel. Het is leuk hier. En kan hier wel een tijd blijven. Vandaar dat ik een auto ga kopen deze week. Honda Jazz leuke bak. Heb alle papier werk al rond. Maar heb natuurlijk nog een aantal vragen.
Mijn dank alvast.
Afhankelijk van de leeftijd, slechts 1 of meerdere bestuurders, het eigen risico (deductible) en nog wat andere zaken, is het bedrag wat je noemt inderdaad 16.000 tot 20.000 Baht voor een All Risk verzekering voor een Honda Jazz. Meestal is een agent in staat om slechts van 1 Maatschappij een aanbieding te doen omdat hij/zij slechts voor deze werkt zoals vroeger ook in Nederland het geval was. Probeer een goede Broker te vinden. Die is in staat om van meerdere maatschappijen een prijsopgave aan te bieden. Dit geldt ook voor andere verzekeringen.
Te adviseren is een Polis te vinden in de Engelse taal en met Engelstalige polisvoorwaarden. Dit hoeft niet duurder te zijn.
Een verzekering "loopt" in Thailand meestal slechts voor 1 jaar en het is dus zaak dit goed in de gaten te houden want veelal doet je agent/broker dit niet afdoende, waarschijnlijk door taalproblemen, omdat je agent geen agent meer is, of omdat hij/zij wat laks is.
Ook hier bestaat er een no-clain korting en een goede broker kan veelal bij het afsluiten van een nieuwe verzekering een korting aanbieden van 20%, wat bij een dealer vaak niet mogelijk is. Soms lukt het zelfs een grotere korting te bedingen als je je opgebouwde no-claim in Nederland kunt overleggen.
Waarschuwing; De laaste tijd krijg ik regelmatig mensen in mijn kantoor die denken dat ze verzekerd zijn, betaald hebben, soms zelfs een polis hebben maar waarvan blijkt dat het geld nooit is betaald aan desbetreffende maatschappij of is gecancelled door de niet bonafiede agent/broker. Je kunt dit controleren door zelf naar de maatschppij te (laten) bellen met de vraag of je werkelijk verzekerd bent. Zorg wel dat je het polisnummer bij de hand hebt.
Omdat dit regelmatig voorkomt hebben de maatschappijen gezamelijk besloten dat er geen dekking meer is totdat de premie is ontvangen. In praktijk betekend dit dat je moet gaan betalen voor je je polis binnen hebt of om dit te voorkomen ervoor zorgdragen dat je tijdig gaat verlengen, 3-4 weken voordat je huidige polis afloopt. Houdt natuurlijk goed bij dat je na zo'n 2-4 weken je polis ontvangt.
Hoop dat je nu voldoende info hebt over de verzekering. Als je nog meer wil weten hierover; stuur me een PB.
"THE FIRST STEPS ARE WORTHLESS IF THE PATH IS NOT FOLLOWED TO ITS END"
-
- Expat
Zonder het bewijs van je verzekeringsmaatschappij kan je het wegenbelastings vignet (ook jaarlijks) niet krijgen/kopen.
Ik zit nu in mijn a.s. 5e jaar met 45% korting op mijn all risk verzekering die ik het eerste jaar gratis had bij de aankoop van mijn Fortuner.
Ik krijg 3-4 weken voor einde verzekeringsperiode een brief thuis.
Doe rechtstreeks zaken met de verzekeringsmaatschappij.
Ik zit nu in mijn a.s. 5e jaar met 45% korting op mijn all risk verzekering die ik het eerste jaar gratis had bij de aankoop van mijn Fortuner.
Ik krijg 3-4 weken voor einde verzekeringsperiode een brief thuis.
Doe rechtstreeks zaken met de verzekeringsmaatschappij.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Erelid
Ja, in Hua Hin kan je wat wijzer wordenWereldburger in Thailand schreef:Hoop dat je nu voldoende info hebt over de verzekering.

Was het maar waar dat ....................