Eerste keer Thailand ......... keuzes maken
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Eerste keer Thailand ......... keuzes maken
Hallo, wij zijn Marlijn & Martijn en nieuw op dit forum.
Wij willen in 2009 (11/4 t/m 3/5) een reis maken naar Thailand en zijn nu bezig met van alles
uit te zoeken. Helaas is er zoveel wat je kan en zou willen doen dat er keuzes gemaakt moeten
worden. We willen niets afraffelen, maar genieten van zoveel mogelijk, natuur en strand.
Wie heeft er goede must-do's , do-not's , ervaringen , adviezen , mooie reisschema's ?? Is het
bijvoorbeeld aan te raden om hier alles al te regelen , of regel je alleen een ticket hier en dan de
rest terplaatse ?? Wij horen graag van jullie.
Alvast bedankt , M&M
Wij willen in 2009 (11/4 t/m 3/5) een reis maken naar Thailand en zijn nu bezig met van alles
uit te zoeken. Helaas is er zoveel wat je kan en zou willen doen dat er keuzes gemaakt moeten
worden. We willen niets afraffelen, maar genieten van zoveel mogelijk, natuur en strand.
Wie heeft er goede must-do's , do-not's , ervaringen , adviezen , mooie reisschema's ?? Is het
bijvoorbeeld aan te raden om hier alles al te regelen , of regel je alleen een ticket hier en dan de
rest terplaatse ?? Wij horen graag van jullie.
Alvast bedankt , M&M
-
- Volwaardig lid
Re: Eerste keer Thailand ......... keuzes maken
Neem een rondreis van b.v. Fox of een andere reis organisatie
Boek een reis van tenminste 4 weken dan heb je ongeveer 1/4 gedeelte """"gezien""""
Kun je volgende keer op je zelf gaan
Weet je waar je naar kijken moet.
Boek een reis van tenminste 4 weken dan heb je ongeveer 1/4 gedeelte """"gezien""""
Kun je volgende keer op je zelf gaan
Weet je waar je naar kijken moet.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
- Soi 24
- Expat
Tja over smaak valt niet te twisten, iedereen zit anders in elkaar. Ik heb vanaf het eerste moment Thailand op eigen houtje verkend en ben allergisch voor georganiseerde rondreizen. Maar ik weet dat er heel veel mensen zijn die dat wel prettig vinden. Dus die afweging mag je lekker zelf maken.
Weet in ieder geval dat je in Thailand eigenlijk bijna alles vrij gemakkelijk en voordelig op eigen houtje kunt doen. Het openbaar vervoer (skytrain, metro, taxi, bus, trein en vliegtuig) brengt je bijna overal comfortabel, op tijd en voordelig. Met de Rough Guide en/of de Lonely Planet en wat surfen weet je vaak al meer dan de gemiddelde Thai.
Tja de must do's, ook al zoiets, ieder zijn voorkeuren. Ik ben dol op Bangkok, maar er zijn minstens zoveel mensen die niets moeten hebben van hitte, smog en drukte die deze stad kenmerken. Zoals de Thais graag zeggen:"up to you".
Weet in ieder geval dat je in Thailand eigenlijk bijna alles vrij gemakkelijk en voordelig op eigen houtje kunt doen. Het openbaar vervoer (skytrain, metro, taxi, bus, trein en vliegtuig) brengt je bijna overal comfortabel, op tijd en voordelig. Met de Rough Guide en/of de Lonely Planet en wat surfen weet je vaak al meer dan de gemiddelde Thai.
Tja de must do's, ook al zoiets, ieder zijn voorkeuren. Ik ben dol op Bangkok, maar er zijn minstens zoveel mensen die niets moeten hebben van hitte, smog en drukte die deze stad kenmerken. Zoals de Thais graag zeggen:"up to you".
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
-
- Volwaardig lid
Klopt Soi 24, ik zou voor geen goud in Bangkok willen wonen. Ben er nu 8 x geweest weliswaar iedere keer 5 of 6 dagen achtereen. Maar ik werd gek van die drukte en al die mensen. Nee geef mij maar gewoon een klein provincie (hoofd)stadje en daarnaast de rust van het "platte" land.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
-
- komt net kijken
Hoi Marlijn en Martijn,
Zoals al geschreven zeg ik ook bekijk het aanbod van de rondreizen voor alle hoogtepunten. Maak je keuzes en ga dan lekker zelf ongeorganiseerd reizen.
Thailand is erg groot en het lukt niet om alles te zien in de weken die je gaat. Maar zoals de rest hier wordt je vast verliefd op het land en zul je er nog wel eens heengaan
Jullie reizen in het laagseizoen dus er is altijd plek genoeg om te slapen.
Zoals al geschreven zeg ik ook bekijk het aanbod van de rondreizen voor alle hoogtepunten. Maak je keuzes en ga dan lekker zelf ongeorganiseerd reizen.
Thailand is erg groot en het lukt niet om alles te zien in de weken die je gaat. Maar zoals de rest hier wordt je vast verliefd op het land en zul je er nog wel eens heengaan

Jullie reizen in het laagseizoen dus er is altijd plek genoeg om te slapen.
-
- komt net kijken
nog even.......
Als je er een beetje uit bent gooi dan je schema even op het forum, hiermee kunnen we je van alle informatie voorzien.
Als je er een beetje uit bent gooi dan je schema even op het forum, hiermee kunnen we je van alle informatie voorzien.
-
- Volwaardig lid
De belangrijkste keuze is, of je het midden en het noorden wilt doen of het midden en het zuiden.
Houdt er wel rekening mee dat dit de warmste periode in Thailand is en tevens hoog seizoen ivm de school/unniversiteits vakanties van de Thai zelf.
Okie
Houdt er wel rekening mee dat dit de warmste periode in Thailand is en tevens hoog seizoen ivm de school/unniversiteits vakanties van de Thai zelf.
Okie
-
- Volwaardig lid
Voor de eerste trip
Do's Bangkok Ciang Mai met een stop in bv sukhothai dan een van de eilanden Koh Samet of Koh Chang .
Dit is in 25 dagen goed en relaxed te doen .
Dont's Pattaya , Hua Hin , Cha Am en verder naar het toch wel saaie zuiden op Krabi Phuket en Pangna na dat kan je in een latere trip nog altijd wel doen de eilanden Koh Samui en Koh Phangan en Koh Toa zijn wel zeker de moeite waard maar voor een eerste trip net iets te ver om het niet af te rafelen .
Kanchanaburi en omgeving zijn heel mooi maar voor de eerste trip is het beter om Chiang Mai en omgeving te doen te doen .
Neem bij aankomst de tijd voor Bangkok 3 dagen min dan op weg naar het Noorden min 7 dagen 15 over 2 dagen voor Bangkok op het eind 9 dagen over
voor 1 of 2 eilanden .
Do's Bangkok Ciang Mai met een stop in bv sukhothai dan een van de eilanden Koh Samet of Koh Chang .
Dit is in 25 dagen goed en relaxed te doen .
Dont's Pattaya , Hua Hin , Cha Am en verder naar het toch wel saaie zuiden op Krabi Phuket en Pangna na dat kan je in een latere trip nog altijd wel doen de eilanden Koh Samui en Koh Phangan en Koh Toa zijn wel zeker de moeite waard maar voor een eerste trip net iets te ver om het niet af te rafelen .
Kanchanaburi en omgeving zijn heel mooi maar voor de eerste trip is het beter om Chiang Mai en omgeving te doen te doen .
Neem bij aankomst de tijd voor Bangkok 3 dagen min dan op weg naar het Noorden min 7 dagen 15 over 2 dagen voor Bangkok op het eind 9 dagen over
voor 1 of 2 eilanden .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
-
- Volwaardig lid
En jij noemt Pattaya een don't?? Ik zou eerder een must zeggen. Wel zou ik daar eindigen, en niet beginnen. Anders zie je van de rest van Thailand niet zo veel. Maar smaken verschillen nu eenmaal.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- jodokus
- Volwaardig lid
Duiker schreef:En jij noemt Pattaya een don't?? Ik zou eerder een must zeggen. Wel zou ik daar eindigen, en niet beginnen. Anders zie je van de rest van Thailand niet zo veel. Maar smaken verschillen nu eenmaal.
Ik ben er ook niet erg van onder de indruk.
Kan je uitleggen waarom het een must is, en wat ik gemist heb?
J.
Toch wel...
-
- Volwaardig lid
Nou ja, je schrijft niet of je er geweest bent. Daarom weet ik niet of je wel eens van de geweldige sfeer geproefd hebt die daar hangt. En barretjes in alle soorten en maten. Voor elk wat wils. Dit ben ik nooit elders tegen gekomen. Absoluut een aanrader. En gezien de drukte denken er meer zo over. Ja, je kan natuurlijk op je hotelkamer blijven in de avond. Maar ik niet.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- Jim
- Volwaardig lid
pattaya is een must als je van uitgaan houdt.
kanchanaburi is sowieso een must.. als de bridge over the river kwai je iets zegt tenminste..
kanchanaburi is sowieso een must.. als de bridge over the river kwai je iets zegt tenminste..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Men heeft het over de eerste reis en men wil natuur en strand
Ik praat niet negatief over pattaya uitgaan prima Natuur Mwa .
De eerste trip met inhoud natuur en strand dan zou ik zeker het Noorden keizen
met een of 2 eilanden onder Pattaya
kunnnen ze nog altijd een kijkje nemen daar .
En zeker de highlights van Bangkok aandoen .
En natuurlijk is er meer in te passen in een reis van 25 dagen maar dan gaan ze aan het afraffelen en dat was de bedoeling niet .
Wie op de eerst geplande trip niet het Noorden bezoekt naar mijn mening krijgt niet een algehele indruk van Thailand .
Ik praat niet negatief over pattaya uitgaan prima Natuur Mwa .
De eerste trip met inhoud natuur en strand dan zou ik zeker het Noorden keizen
met een of 2 eilanden onder Pattaya

En zeker de highlights van Bangkok aandoen .
En natuurlijk is er meer in te passen in een reis van 25 dagen maar dan gaan ze aan het afraffelen en dat was de bedoeling niet .
Wie op de eerst geplande trip niet het Noorden bezoekt naar mijn mening krijgt niet een algehele indruk van Thailand .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
-
- Volwaardig lid
Pattaya is gewoon voornamelijk 1 grote hoerenkeet met veel russen en mannen in het algemeen op zoek naar vertier. Dat is voor de 1 een verschrikking en voor de ander een genot.
-
- heeft ervaring
Als Martijn en Martijn een gezellig vriendensetje zijn hebben ze niets in dat vreselijke Pattaya te zoeken toch?
Het is er idd druk maar naar mijn mening niet met het leukste type mens.
En in Centerparcs is het ook druk maar daar wil ik ook niet dood gevonden worden.
M&M Ik heb Thailand vanaf de eerste keer op de bonnefooi gedaan. Alleen een starterspakket geregeld zodat het hotel in BKK geregeld was. En verder met een aantal reisgidsen op stap.
We hebben lang niet alles gedaan wat we wilden maar des te meer redenen om ondertussen al 4 keer te zijn teruggeweest.
Wellicht is het idd een goed idee om na BKK richting Chiang Mai te gaan en daar ook de omgeving te bekijken.
Vandaar vliegen naar Samui en dan met de boot naar Phagnan en/of Thao.
Naar mijn mening heb je dan een hele goede afwisseling van leuke plekken.
Heel veel plezier!
Het is er idd druk maar naar mijn mening niet met het leukste type mens.
En in Centerparcs is het ook druk maar daar wil ik ook niet dood gevonden worden.
M&M Ik heb Thailand vanaf de eerste keer op de bonnefooi gedaan. Alleen een starterspakket geregeld zodat het hotel in BKK geregeld was. En verder met een aantal reisgidsen op stap.
We hebben lang niet alles gedaan wat we wilden maar des te meer redenen om ondertussen al 4 keer te zijn teruggeweest.
Wellicht is het idd een goed idee om na BKK richting Chiang Mai te gaan en daar ook de omgeving te bekijken.
Vandaar vliegen naar Samui en dan met de boot naar Phagnan en/of Thao.
Naar mijn mening heb je dan een hele goede afwisseling van leuke plekken.
Heel veel plezier!