Bijna vier jaar in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Bijna vier jaar in Thailand
Of je nu een Thaise hebt een Nederlandse of een andere nationaliteit ze willen allemaal een stukje zekerheid Financieel gezien dan.
Als je een Nederlandse tegen komt en zij heeft werk en jij loopt al jaren in de bijstand om dat je geen zin in werken hebt dan geloof mij maar dan blijft ze niet lang bij je.
En zo is dat met en Thaise vrouw het zelfde.
Mijn moeder zei vroeger altijd soort zoekt soort
En dat is hier het zelfde ben jij gefortuneerd rijk dus dan begeef je je in andere kringen en zul je meestal met een rijke thaise thuiskomen.
Ben je gewoon werknemer dan kom je thuis met een normale werkende Thaise en met werk bedoel ik geen barmeid.
Ga je in de barren op zoek naar een vrouw geheid dat het misgaat 25% kans dat het goed gaat en dan ligt het echt aan je Finaciele situatie.
Als je een Nederlandse tegen komt en zij heeft werk en jij loopt al jaren in de bijstand om dat je geen zin in werken hebt dan geloof mij maar dan blijft ze niet lang bij je.
En zo is dat met en Thaise vrouw het zelfde.
Mijn moeder zei vroeger altijd soort zoekt soort
En dat is hier het zelfde ben jij gefortuneerd rijk dus dan begeef je je in andere kringen en zul je meestal met een rijke thaise thuiskomen.
Ben je gewoon werknemer dan kom je thuis met een normale werkende Thaise en met werk bedoel ik geen barmeid.
Ga je in de barren op zoek naar een vrouw geheid dat het misgaat 25% kans dat het goed gaat en dan ligt het echt aan je Finaciele situatie.
Werk om te leven leef niet om te werken.
-
- Volwaardig lid
Dat vraag ik me af.perry schreef: Mijn moeder zei vroeger altijd soort zoekt soort
Als ik om me heen kijk en naar mezelf kijk zie ik dat de verschillen groot zijn qua status, opleiding, intelligentie enz.
Mensen die in Nederland nooit een relatie zouden aangaan buiten hun eigen kring doen dat hier met het grootste gemak.
Mensen met goede banen in de middel en hogere klassen die hier de tropenkolder krijgen en de eerste de beste juffrouw uit de lagere klasse, zonder enige opleiding met culturele waarden en normen van een eeuw geleden, omarmen, financieren en ermee trouwen.
Als je een beetje geluk hebt ontmoet je de verpleegster uit het ziekenhuis waar je moet komen om je schaafwondjes van je brommerongeluk te laten behandelen of een secretaresse van het hotel of bedrijf waar je toevallig komt.
Ook deze dames geven geen zekerheid dat ze een beetje gelijkwaardig zijn in culturele en educatieve zin.
De gewone jongen uit de arbeidersklasse zonder poeha met het hart op z'n tong, niet gierig maar ook niet dom zie ik hier nog het beste gedijen.
De liefde kan veel bergen trotseren
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Misschien is "soort zoekt soort" wel de beste formule voor een relatie
Je bent dan meer gelijkwaardig ook qua machtsverhouding, maar wellicht ook qua doel in het leven. Dan krijg je toch minder snel teleurstellingen. Maar op zich kan elke relatie slagen zolang je beide niet te egoïstisch bent.

Je bent dan meer gelijkwaardig ook qua machtsverhouding, maar wellicht ook qua doel in het leven. Dan krijg je toch minder snel teleurstellingen. Maar op zich kan elke relatie slagen zolang je beide niet te egoïstisch bent.
Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
- jumbo
- Expat
Nimnuan schreef:Misschien is "soort zoekt soort" wel de beste formule voor een relatie![]()
Mijn enorme voordeel in opleiding en veronderstelde intellect en inkomsten (voorstaande allen licht bagatelliserend en met voldoende zelfspot) wordt teniet gedaan door mijn onwetendheid over de cultuur en de taal, en het verschil in leeftijd in mijn nadeel

Ik denk dat je er open voor moest staan, meer niet....
Maar als je elke verhouding als een soort superman ingaat omdat je accenten legt op de verschillen in jouw voordeel dan wordt het never en nooit wat...niet hier, niet in Mexico en al bewezen ook niet in Nederland

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Daar kan ik verder meejumbo schreef:Nimnuan schreef:Misschien is "soort zoekt soort" wel de beste formule voor een relatie![]()
Mijn enorme voordeel in opleiding en veronderstelde intellect en inkomsten (voorstaande allen licht bagatelliserend en met voldoende zelfspot) wordt teniet gedaan door mijn onwetendheid over de cultuur en de taal, en het verschil in leeftijd in mijn nadeel, ergo er kan dus best een balans zijn in de verhouding
Ik denk dat je er open voor moest staan, meer niet....Maar als je elke verhouding als een soort superman ingaat omdat je accenten legt op de verschillen in jouw voordeel dan wordt het never en nooit wat...niet hier, niet in Mexico en al bewezen ook niet in Nederland![]()

pluk de dag (carpediem)
- jumbo
- Expat
carpediem schreef:Daar kan ik verder meejumbo schreef:Nimnuan schreef:Misschien is "soort zoekt soort" wel de beste formule voor een relatie![]()
Mijn enorme voordeel in opleiding en veronderstelde intellect en inkomsten (voorstaande allen licht bagatelliserend en met voldoende zelfspot) wordt teniet gedaan door mijn onwetendheid over de cultuur en de taal, en het verschil in leeftijd in mijn nadeel, ergo er kan dus best een balans zijn in de verhouding
Ik denk dat je er open voor moest staan, meer niet....Maar als je elke verhouding als een soort superman ingaat omdat je accenten legt op de verschillen in jouw voordeel dan wordt het never en nooit wat...niet hier, niet in Mexico en al bewezen ook niet in Nederland![]()

goed verstaander en het halve woord

-
- Volwaardig lid
Welke keurig nette, slanke, beleefde, integere, liefdevolle, hulpvaardige oudere heer droomt en verlangt niet naar een jonge bloem?
Realiseren hiervan kost geld en is soms van korte duur maar het plezier wat je er aan kunt hebben is onbetaalbaar en kan je ego aardig strelen op dat moment.
Net zo goed als de thaise droomt hoe ze het beste een farang liefdevol wil bejegenen met de voorwaarde dat ze materieel beschermd is.
Als we het misbruik door de thaise en de farang even weglaten houden we een hele grote middengroep over waar de verwachtingen er wederzijds wel zijn (geld en liefde) en waar patijen in principe alle goede bedoelingen hebben.
Dat lijkt me een nuttig te bespreken onderwerp.
Realiseren hiervan kost geld en is soms van korte duur maar het plezier wat je er aan kunt hebben is onbetaalbaar en kan je ego aardig strelen op dat moment.
Net zo goed als de thaise droomt hoe ze het beste een farang liefdevol wil bejegenen met de voorwaarde dat ze materieel beschermd is.
Als we het misbruik door de thaise en de farang even weglaten houden we een hele grote middengroep over waar de verwachtingen er wederzijds wel zijn (geld en liefde) en waar patijen in principe alle goede bedoelingen hebben.
pluk de dag (carpediem)
-
- Waarschuwing!
shit mijn inzending is verwijderd. dacht toch niet dat die grog taalgebruik bevatte en of kwetsend was.
- jumbo
- Expat
sombat schreef:shit mijn inzending is verwijderd. dacht toch niet dat die grog taalgebruik bevatte en of kwetsend was.
groggy taalgebruik bedoelde je???

- jumbo
- Expat
Ik denk dat je hulpbehoevend bedoelde??carpediem schreef:Welke keurig nette, slanke, beleefde, integere, liefdevolle, hulpvaardige oudere heer droomt en verlangt niet naar een jonge bloem?
Maar praat je niet over het feit dat je liefde wilt/kunt kopen.... dat lijkt me nou stug..
of lees ik je inzending verkeerd
-
- Waarschuwing!
shit ik schreeg grog
wat raar de fffffffffffffffffff doet het niet meer
verdomd nu doet ie het wel weer.
faggang wat raar ik bedoel farrang.
liefde kopen dat bedoelde ik inderdaad. of jou je zeggen dat een dame van 18 niet door opa gekocht is als opa 70 jaar is. ik denk dat het grootste gros van de farrang niet beseft dat ie als het ware zijn vrouw heeft gekocht. van liefde is vaak geen spraak. wel van toneel spel van dame haar kant. hoe kun je het spelen eigenlijk on als 18 jarige van iemand te houden van rond de 70. en de farrang die moet toch wel enig sinds dom zijn, of zou ie zich dom houden?
wat raar de fffffffffffffffffff doet het niet meer

liefde kopen dat bedoelde ik inderdaad. of jou je zeggen dat een dame van 18 niet door opa gekocht is als opa 70 jaar is. ik denk dat het grootste gros van de farrang niet beseft dat ie als het ware zijn vrouw heeft gekocht. van liefde is vaak geen spraak. wel van toneel spel van dame haar kant. hoe kun je het spelen eigenlijk on als 18 jarige van iemand te houden van rond de 70. en de farrang die moet toch wel enig sinds dom zijn, of zou ie zich dom houden?
-
- Volwaardig lid
De opa van 70 acteert toch ook in dit geval? Die houdt dan toch ook alleen van haar uiterlijk en de sex en neemt het andere voor lief?sombat schreef:shit ik schreeg grog
wat raar de fffffffffffffffffff doet het niet meerverdomd nu doet ie het wel weer.
Uitzonderingen zoals Anna Nicole Smith daargelaten

Johan
-
- Waarschuwing!
die anna die is toch niet meer onder ons? die is toch op misteryeuze wijze omgekomen?
-
- komt net kijken
Ho mannen , wat is hier allemaal gebeurt
Als Carpediem en ik een slechte ervaring met relatie hebben gehad ,heeft dit absoluut niets te maken met Thailand en zijn vrouwen
IK vind nog steeds de Thaise vrouwen veel meer betrouwbaarder en beter dan Europese vrouwen
-- Jullie hebben het over geld , maar wat gebeurd er als je met iemand van hier getrouwd bent en je brengt geen geld thuis , u mag er zeker van zijn dat je veel harder op uw donder zult krijgen.
-- Of het nu achter of onder of tussen de bar is , maakt helemaal niets uit , het is de persoonlijkheid die telt
Ik ken verschillende mensen in die met een dame van plezier of barmeisje zijn getrouwd , en die veel meer gelukkiger waren dan ik
vergeet niet iemand die veel slechte dinges meemaakt , die zal de minder slechte veel beter appreciëren
-- En alsjeblieft voor al de gene die het hebben over thaise die meer op geld uit zijn zeggen ,kijk eerst eens in de spiegel
denk even na over wie er allemaal , op welke leeftijden , en waarom ze een relatie met een Thaise beginnen
Ben er zeker van dat 80 % van al die gene die in Thailand een avontuur of relatie zoeken, het niet moeten proberen in een andere land
Wat met mij gebeurd is en mijn relatie heeft puur te maken met de persoonlijkheden van mij en haar die toch maar niet is geklikt en dat thailand te mooi is , om na Thailand nog in een andere land genoegen te hebben
mvgr
Als Carpediem en ik een slechte ervaring met relatie hebben gehad ,heeft dit absoluut niets te maken met Thailand en zijn vrouwen
IK vind nog steeds de Thaise vrouwen veel meer betrouwbaarder en beter dan Europese vrouwen
-- Jullie hebben het over geld , maar wat gebeurd er als je met iemand van hier getrouwd bent en je brengt geen geld thuis , u mag er zeker van zijn dat je veel harder op uw donder zult krijgen.
-- Of het nu achter of onder of tussen de bar is , maakt helemaal niets uit , het is de persoonlijkheid die telt
Ik ken verschillende mensen in die met een dame van plezier of barmeisje zijn getrouwd , en die veel meer gelukkiger waren dan ik
vergeet niet iemand die veel slechte dinges meemaakt , die zal de minder slechte veel beter appreciëren
-- En alsjeblieft voor al de gene die het hebben over thaise die meer op geld uit zijn zeggen ,kijk eerst eens in de spiegel
denk even na over wie er allemaal , op welke leeftijden , en waarom ze een relatie met een Thaise beginnen
Ben er zeker van dat 80 % van al die gene die in Thailand een avontuur of relatie zoeken, het niet moeten proberen in een andere land
Wat met mij gebeurd is en mijn relatie heeft puur te maken met de persoonlijkheden van mij en haar die toch maar niet is geklikt en dat thailand te mooi is , om na Thailand nog in een andere land genoegen te hebben
mvgr
-
- komt net kijken
Hier ben ik dan weer
Ik ben nu al sinds 1,5 maand in Thailand
Heb er meteen werk van gemaakt , en ben van zuiden naar de hele noorden afgereisd
heb een beetje uitgekeken naar nieuwe contacten
en ja hoor , heb een meisje leren kennen , ze is jonger dan mij , maar heeft ook al wat meegemaakt
De typische butterflyen van de man kon ze niet goed verdragen en had al paar keren zelfmoord proberen te plegen
ze heeft een aantal littekens op haar arm die ze nooit meer zal vergeten
We vullen elkaar perfect aan
We zijn nu op dit moment in Bangkok samen , en gaan binnen enkele dagen verder afrijzen naar Phuket
daarna gaan we terug naar haar dorp ergens dicht bij Chang Mai
Hopen dat het nu mooi lukt
Heb gemerkt dat een man snel blij is zolang er die magische gevoel van den dame bij is
Vele groetjes aan iedereen
Ik ben nu al sinds 1,5 maand in Thailand
Heb er meteen werk van gemaakt , en ben van zuiden naar de hele noorden afgereisd
heb een beetje uitgekeken naar nieuwe contacten
en ja hoor , heb een meisje leren kennen , ze is jonger dan mij , maar heeft ook al wat meegemaakt
De typische butterflyen van de man kon ze niet goed verdragen en had al paar keren zelfmoord proberen te plegen
ze heeft een aantal littekens op haar arm die ze nooit meer zal vergeten
We vullen elkaar perfect aan
We zijn nu op dit moment in Bangkok samen , en gaan binnen enkele dagen verder afrijzen naar Phuket
daarna gaan we terug naar haar dorp ergens dicht bij Chang Mai
Hopen dat het nu mooi lukt
Heb gemerkt dat een man snel blij is zolang er die magische gevoel van den dame bij is
Vele groetjes aan iedereen