Bijna vier jaar in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Bijna vier jaar in Thailand

#61 Bericht door jumbo » maandag 01 december 2008, 08:46

weten schreef:Dus eigenlijk zijn alle farangs met een stomme de h..r spelende Thaise getrouwd.
Je maatje
buddy

ik denk dat er tussen deze twee uitersten nog een aantal fases en types liggen waar je vrij gemakkelijk overheenstapt, kan persoonlijke ervaring zijn, dat weet ik niet.....

Overigens stel ik dat nergens, een 'onwijze' vrouw kan onwijs lief, leuk, slim, trouw en monogaam zijn....lezen is inderdaad niet eenvoudig zoals jezelf al eerder aangaf.... ;)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door weten » maandag 01 december 2008, 08:56

jumbo schreef:
weten schreef:Dus eigenlijk zijn alle farangs met een stomme de h..r spelende Thaise getrouwd.
Je maatje
buddy

ik denk dat er tussen deze twee uitersten nog een aantal fases en types liggen waar je vrij gemakkelijk overheenstapt, kan persoonlijke ervaring zijn, dat weet ik niet.....

Overigens stel ik dat nergens, een 'onwijze' vrouw kan onwijs lief, leuk, slim, trouw en monogaam zijn....lezen is inderdaad niet eenvoudig zoals jezelf al eerder aangaf.... ;)
Toch je mening maar een beetje bijgesteld.
Goed bedoelt hoor maar in Nederland hebben ze een bep.definitie voor Buddy
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

jumbo
Expat
Expat

#63 Bericht door jumbo » maandag 01 december 2008, 09:02

Je maatje
Heb er nog eens overnagedacht en (met uitzondering uiteraard van de leden op dit forum :roll: )
het gros wel ja schat ik zo in...ik denk wel dat ze uitgespeeld zijn nu, hoewel ik sommige van mijn collegaexpat hun vrouwen nog wel eens zie rondstreunen in de farangruif. In volle gezicht van vrienden en vriendinnen.... so much for loyalty....

Ik kan uiteraard ook ongelijk hebben, waarom niet, maar dat zou betekenen dat de meesten hun vriendin/vrouw op het platteland in de Isan in niemandsdorp bij toeval tegen het lijf zijn gelopen en dat deze dames hun ongekuisde engels veelal tijdens de rijstoogst hebben geleerd of anders in de tesco lotus tijdens het boodschappen doen......

Ik ben persoonlijk al stellen tegengekomen waarvan zij geen Engels sprak en hij geen Thai, dat moet haast wel een boeiend eerste half jaar zijn geweest...zeker op afstand....

IK ken de definitie van buddy, amigo

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#64 Bericht door sombat » maandag 01 december 2008, 10:19

dat vragen zeook altijd, waar heb je je vrouw ontmoet? en die farrang er maar omheen draaien met een rood hoofd :oops: .

ik heb geen geheimen, die van mij zat niet achter de bar in phuket maar er voor. samen met 2 vriendinnen uit de isaan(zelfde dorp) om een farrang als man te zoeken.

er zijn trouwens verschillende types, zo zijn er de zuipende en rokende hoeren vol met tatoo,s welke er zitten om feest te vieren. en zo zijn er ook die een goede farrang te zoeken om te trouwen. zo zijn er ook de hoeren welke al zo,n beetje alle soa,s ondere de leden hebben en welke het geen donder meer uitmaakt, en de dood niet vrezen. maar er zijn er ook die niet mee willen doen met de perverse spelletjes van de farrang, en alleen met het licht uit :oops: intiem willen.

maar ik weet zeker dat er niemand op dit forum een bar vrouw heeft,

IK EEN BAR vrouw WELNEE DIE VAN MIJ HEEFT RIJKE OUDERS(WEL 5 KOEIEN)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door carpediem » maandag 01 december 2008, 11:21

De twee uitersten zijn welgevoegelijk bij de meeste bekend.

Interessant wordt het als je ergens in de middenmoot zit en wat er dan kan gebeuren in de relatie dat het toch stukloopt of blijft bloeien.

Voor (een deel van) de alleenstaande mannen die hier komen is Thailand toch een paradijs door alle aandacht die je van vrouwelijk deel krijgt, zomaar op je bordje.
Aandacht is wel gerelateerd aan je vrijgevigheid, je leeftijd, je postuur en andere uiterlijke kenmerken die aantrekkelijk zijn.
Maar relatief krijgt ieder zijn deel.
Behoudens degene die er echt op uit zijn een thaise dame te scoren is weerstand bieden aan het aanlokkelijke laat ik zeggen niet gemakkelijk.

Deze dames die zich zo aanbieden, dat kan in de bar zijn maar ook op de plaatselijke markt of de leuke verpleegster in het ziekenhuis zal je toch onder een bepaalde categorie moeten plaatsen waar behoefte aan materiele geborgenheid een hoofdrol speelt om het netjes te zeggen.
De start van relaties zijn dan gebaseerd op materiele verwachtingen van thaise zijde en van westerse zijde verwachtingen die zijn gebaseerd op liefde en vertrouwen.
Buiten alle andere (multi-culturele) aspecten ligt hier een belangrijke basis dat het goed verkeerd of goed kan gaan.
Het blijft om het plat te zeggen een soort koophandel waar voor de thaise de liefde toch op de tweede plaats staat.
Een manier van denken die in het westen vroeger ook gebruikelijk was en in bepaalde (welgestelde) kringen nog steeds.
De liefde waar bij (de meeste van ons denk ik) ons de norm ligt kan in de relatie kan natuurlijk wel groeien.

Een andere categorie dames zullen je nauwelijks aankijken en je zeker niet inpalmen.
Hier ligt de (financiele) hogere status aan ten grondslag of sterke thaise normen en waarden bij de gewone burger.
Deze dames zullen dan ook met inventief veroverd moeten worden.

Mijn ervaring is dat heel langzaam in mijn relatie pas duidelijk werd dat de wederzijdse verwachtingen niet voldeden.
pluk de dag (carpediem)

jomel17
Expat
Expat

#66 Bericht door jomel17 » maandag 01 december 2008, 17:44

Carpe diem
Ik ben blij dat ik ook in die middenmoot zit en wat de toekomst brengt zal ik wel merken.....Volgens mijn vrouw kom ik in January alweer in thailand (had zij gehoord van een toekomstvoorspeller) volgens mijn ticket pas weer in Maart
หลงรัก

jumbo
Expat
Expat

#67 Bericht door jumbo » dinsdag 02 december 2008, 02:18

Prima gesteld Carpe

Wat ik nooit zo goed snap is dat mannen huis, haard, familie, kinderen en weet ik veel wat nog meer achterlaten voor wat aandacht van dames waarover bekend staat op internet e.d. dat er wat achter de glimlach schuilt wat wij niet schijnen te kunnen bevatten....
Mannen die geen contact meer hebben omdat ze belachelijk worden gemaakt door (ex)vrouw en kinderen en andere familieleden en vrienden en toch door blijven gaan met hun door iedereen met lede ogen aangeziene relatie..... dat moet een aparte ervaring zijn.

In mijn ervaring is een dergelijk genomen beslissing de valkuil waar vele expats invallen.
Van al degenen die hier naar toe zijn gestuurd voor werk is mijn evaring dat er veel minder voorvalt als in de relaties van de gelukszoekers....

Zelf ben ik 2 keer eerder getrouwd geweest. Kinderen en ex-vrouwen plus partners komen hier allemaal op vakantie.....en wij verblijven bij hen wanneer we in NL zijn ....one happy bunch....en dat snappen de meesten ook al niet.... krijg je opgetrokken wenkbrauwen en dalende mondhoeken terwijl ze zelf ALLE schepen inclusief bemanningsleden achter zich hebben verbrand....niemand ze meer aankijkt en respect een onbekende fenomeen is.....

Ik begrijp dat mijn voorbeeld niet voor de meesten zal gelden, maar met een beetje verstand en beheersing kom je een heel eind...

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#68 Bericht door sombat » dinsdag 02 december 2008, 03:48

dit is het laatste wat ik er over wil zeggen, als een thaise een blanke kerel neemt dan is dat voor de poen en anders niet.

jumbo
Expat
Expat

#69 Bericht door jumbo » dinsdag 02 december 2008, 04:05

sombat schreef:dit is het laatste wat ik er over wil zeggen, als een thaise een blanke kerel neemt dan is dat voor de poen en anders niet.
en in de rest van de wereld gaat het om??????? hoe leuk je eruit ziet??? je fijne karakter???
je openheid in de relatie??? je geweldige voorkomen???
Ik heb nog nooit een werkloze zwerver in geen enkele nationaliteit een leuke relatie zien krijgen of onderhouden
(uitgezonderingen juist hier in Thailand daargelaten uiteraard :P )

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door carpediem » dinsdag 02 december 2008, 07:09

sombat schreef:dit is het laatste wat ik er over wil zeggen, als een thaise een blanke kerel neemt dan is dat voor de poen en anders niet.
De hamvraag is als je toch valt voor onze mooie, aantrekkelijke, glimlachende enz., thaise schonen;

Hoe ga je daar mee om???

Zolang de knip openenstaat, er huisjes gebouwd worden, de familie wordt onderhouden, gaat het allemaal wel goed.
Als alles binnen is of de stroom ophoudt; wat dan?
pluk de dag (carpediem)

jumbo
Expat
Expat

#71 Bericht door jumbo » dinsdag 02 december 2008, 07:14

carpediem schreef:
De hamvraag is als je toch valt voor onze mooie, aantrekkelijke, glimlachende enz., thaise schonen;
Hoe ga je daar mee om???
Zolang de knip openenstaat, er huisjes gebouwd worden, de familie wordt onderhouden, gaat het allemaal wel goed.
Waarom dit alleen maar schakelen aan Thaise dames, er zijn toch zat andere nationaliteiten en ook in het westen die hard bij je weglopen als je geen cent te makken meer hebt...... of men de vingers al achter alles heeft.....er zijn zelfs mannen die dan bij de dames weggaan...ongehoord toch....

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door carpediem » dinsdag 02 december 2008, 08:27

jumbo schreef:
carpediem schreef:
Hoe ga je daar mee om???
Waarom dit alleen maar schakelen aan Thaise dames, er zijn toch zat andere nationaliteiten en ook in het westen die hard bij je weglopen als je geen cent te makken meer hebt...... of men de vingers al achter alles heeft.....er zijn zelfs mannen die dan bij de dames weggaan...ongehoord toch....
Je hebt gelijk dat een aantal aspecten van relaties universeel zijn. Zo las ik laatst dat uit onderzoek blijkt dat de meeste ruzies bij nederlandse partnerschappen om geld gaan.

Het lijkt me logisch dat we op dit forum het niet hebben over liefdeslevens van nedelanders met afrikaanse, zuid amerikaanse, ijslandse, monacoaanse, eskimoos enz.
pluk de dag (carpediem)

jumbo
Expat
Expat

#73 Bericht door jumbo » dinsdag 02 december 2008, 08:32

carpediem schreef:
jumbo schreef:
carpediem schreef:
Hoe ga je daar mee om???
Je hebt gelijk dat een aantal aspecten van relaties universeel zijn. Zo las ik laatst dat uit onderzoek blijkt dat de meeste ruzies bij nederlandse partnerschappen om geld gaan.

Het lijkt me logisch dat we op dit forum het niet hebben over liefdeslevens van nedelanders met afrikaanse, zuid amerikaanse, ijslandse, monacoaanse, eskimoos enz.
helemaal terecht dus waarom Thaise ervoor schrijven??? Je maakt het zelf zo exclusief voor de Thaise dames???

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door carpediem » dinsdag 02 december 2008, 08:43

Thaise dames zijn exclusief :lol:
pluk de dag (carpediem)

jumbo
Expat
Expat

#75 Bericht door jumbo » dinsdag 02 december 2008, 08:47

carpediem schreef:Thaise dames zijn exclusief :lol:
Kijk uiteindelijk worden we het wel eens, op een ander punt dat wel maar we tonen onze dames toch maar mooi dat eenheid een buitenlands begrip is wat nog zeker bestaat in Thailand :D

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”