stop in abu dhabi
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
stop in abu dhabi
Heb zojuist geboekt via vliegtarieven.nl.
Heen- en terug brussel - bangkok en dit met vertrek op 17 december 2008 en terugkomst op 11 januari 2009. Dit voor 900 euro en een volledige annulatieverzekering inbegrepen.
Heb wel een vraag voor jullie .
In de terugvlucht heb ik 1 overstap in abu dhabi die vrij lang duurt.Ik arriveer er om 12u 35 op 10/01 en vertrek pas om 02u 45 op 11/01.
Dit is toch een 14u tussentijd. Wat raden jullie me aan?
Een hotel nemen lijkt me de beste optie.
Heeft iemand een goed voorstel? Is er iemand die deze vlucht al genomen heeft?
Mvg,
Bertnarak
Heen- en terug brussel - bangkok en dit met vertrek op 17 december 2008 en terugkomst op 11 januari 2009. Dit voor 900 euro en een volledige annulatieverzekering inbegrepen.
Heb wel een vraag voor jullie .
In de terugvlucht heb ik 1 overstap in abu dhabi die vrij lang duurt.Ik arriveer er om 12u 35 op 10/01 en vertrek pas om 02u 45 op 11/01.
Dit is toch een 14u tussentijd. Wat raden jullie me aan?
Een hotel nemen lijkt me de beste optie.
Heeft iemand een goed voorstel? Is er iemand die deze vlucht al genomen heeft?
Mvg,
Bertnarak
-
- heeft ervaring
Re: stop in abu dhabi
Met welke maatschappij is dat Etihad vermoed ik,
hangt er vanaf wat ge zelf wilt, heb ook al zo eens een 12 uur in Dubai gezeten dan ook eens rondgekeken voor eventueel een hotel, maar de prijs die ik zo betalen!!! In die Olie staten Dubai, abu dhabi is alles toch prijzig is keuzen dat jezelf maakt...
hangt er vanaf wat ge zelf wilt, heb ook al zo eens een 12 uur in Dubai gezeten dan ook eens rondgekeken voor eventueel een hotel, maar de prijs die ik zo betalen!!! In die Olie staten Dubai, abu dhabi is alles toch prijzig is keuzen dat jezelf maakt...
-
- Zeer veel ervaring
Is inderdaad met etihad airways.Zolang dat tussen de 5O en 100 euro is valt dat nog goed mee.
Bert
Bert
-
- Veel ervaring
Voor zo'n lange stopover is een hotel wel aan te raden!
In 2005 hier een korte stopover gemaakt van zo'n 2 uur en vond het al te lang om daar maar rond te hangen.
Het vliegveld stelt niet zoveel voor namelijk, voor een paar uur wel te doen maar langer lijkt mij echt verschrikkelijk.
In 2005 hier een korte stopover gemaakt van zo'n 2 uur en vond het al te lang om daar maar rond te hangen.
Het vliegveld stelt niet zoveel voor namelijk, voor een paar uur wel te doen maar langer lijkt mij echt verschrikkelijk.
Some things are just meant to be!!
-
- komt net kijken
Wij zitten ook met een tussenstop van 1 a twee uur te Abu Dhabi. Moet je dan opnieuw inchecken enz, of mag je gewoon van het ene vliegtuig op het andere overstappen? Wat met de bagage?
-
- Zeer veel ervaring
Hallo,
Neen, je kan u bagage inchecken in bangkok. En die wordt dan doorgestuurd naar
u eindbestemming. Wel vragen aan de incheckbalie.
Veel groeten,
Bert
Veel groeten,
Bert
-
- Expat
Zelf vind ik het lange wachten niet echt erg , dan zet ik me in een andere modus en doe ik "people watching" een hobby van me als ik veel tijd heb (liefst met hapje en drankje erbij
) in het hotel zit je ook maar op een kamer .....of in de lobby .

คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
-
- komt net kijken
Eigenlijk bedoelen we, moeten wij dan bij aankomst in abu dhabi onze bagage van de band halen? opnieuw inchecken? Of blijven wij in de transitzone en moeten wij ons van onze bagage niets aantrekken?bertnarak schreef:Hallo,
Veel groeten,
Bert
-
- Veel ervaring
Wij vlogen in 2005 via abu dhabi met een tussenstop van zo'n 2 uur.
Bagage gaat gewoon door hoef je niets voor te doen.
Je hoeft niet opnieuw in te checken, boardingpass heb je dan waarschijnlijk al op zak voor de reis abu naar bkk.
Je komt in een klein vliegveld in ieder geval, waar weinig tot niets te doen of te beleven is. Wel 1 pin automaat!
Een paar kleine winkeltjes en iets waar je wat kunt eten maar wat dus echt niets voorsteld.
Taaie kuch broodjes die wij niet echt weg kregen.
De sfeer die er daar in het algemeen hangt voelde een beetje grimmig, veel beveiliging die er goed bewapend bij staan.
Vlucht was verder wel ok, alleen ging mijn zoontje telkens echt over zijn nek als er weer eten naar binnen kwam, deze geuren kon hij gewoon niet verdragen. Veeel complete arabische families in onze vlucht die zich wat raar gedroegen zullen we maar zeggen.
Bagage gaat gewoon door hoef je niets voor te doen.
Je hoeft niet opnieuw in te checken, boardingpass heb je dan waarschijnlijk al op zak voor de reis abu naar bkk.
Je komt in een klein vliegveld in ieder geval, waar weinig tot niets te doen of te beleven is. Wel 1 pin automaat!
Een paar kleine winkeltjes en iets waar je wat kunt eten maar wat dus echt niets voorsteld.
Taaie kuch broodjes die wij niet echt weg kregen.
De sfeer die er daar in het algemeen hangt voelde een beetje grimmig, veel beveiliging die er goed bewapend bij staan.
Vlucht was verder wel ok, alleen ging mijn zoontje telkens echt over zijn nek als er weer eten naar binnen kwam, deze geuren kon hij gewoon niet verdragen. Veeel complete arabische families in onze vlucht die zich wat raar gedroegen zullen we maar zeggen.
Some things are just meant to be!!
- jumbo
- Expat
Een beetje maatschappij biedt wat aan met een dergelijke stopover en zeker als het nacht betreft. Indien je ticket 1 maatschappij betreft of je kan met je tickets aantonen wat het einddoel is kan je laten doorlabelen.
J
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
En dat doorlabelen doen ze in Bangkok automatisch al indien je met dezelfde luchtvaartmaatschappij van Bangkok via Dubai naar Amsterdam vliegt?
En moet je je paspoort laten zien, indien het een zogenaamde transit betreft? Mijn vriendin heeft namelijk een toeristenvisum voor Nederland en niet voor Dubai. Ik neem aan dat het geen problemen oplevert, maar zoiets moet je natuurlijk wel 100% zeker weten. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
En moet je je paspoort laten zien, indien het een zogenaamde transit betreft? Mijn vriendin heeft namelijk een toeristenvisum voor Nederland en niet voor Dubai. Ik neem aan dat het geen problemen oplevert, maar zoiets moet je natuurlijk wel 100% zeker weten. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
- Edje
- Expat
Bij een Transit hoef je normaal gesproken niet langs de Douane, dus geen enkel probleem.
Groetjes; Edje