Hallo,
Ik wil samen met een vriendin backpacken in o.a. Thailand, Vietnam en Laos in oktober/november 2009. Minimaal 4 weken, maximaal 8 weken. Is dit genoeg tijd om deze 3 landen te bezoeken?
De bedoeling is dat we starten in Thailand (Bangkok) en van daaruit de plaatsen die de moeite waard zijn te bezoeken
(Nog uitzoeken..iemand tips??) Maar ook willen we in deze zelfde periode Vietnam en Laos meenemen.
Wat is de beste manier om van land naar land te reizen? Vliegtuig/bus/trein? En regel je dat het beste hier in nederland van te voren of op dat moment in Thailand?
Hopend op reacties/tips/sites...Thanks!
Groetjes Suus
vanuit Thailand naar Vietnam en Laos?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- jumbo
- Expat
Re: vanuit Thailand naar Vietnam en Laos?
s5uuu5s schreef:Hallo,
Ik wil samen met een vriendin backpacken in o.a. Thailand, Vietnam en Laos in oktober/november 2009. Minimaal 4 weken, maximaal 8 weken. Is dit genoeg tijd om deze 3 landen te bezoeken?
De bedoeling is dat we starten in Thailand (Bangkok) en van daaruit de plaatsen die de moeite waard zijn te bezoeken
(Nog uitzoeken..iemand tips??) Maar ook willen we in deze zelfde periode Vietnam en Laos meenemen.
Wat is de beste manier om van land naar land te reizen? Vliegtuig/bus/trein? En regel je dat het beste hier in nederland van te voren of op dat moment in Thailand?
Hopend op reacties/tips/sites...Thanks!
Groetjes Suus
Het is meer een verschil tussen beste manier en goedkoopste manier.....
het vleigtuig brengt je naar een paar beperkte bestemming, de bus gaat overal naartoe...
tips; gewoon effe zoeken op het forum, of is je vakantie al begonnen??? kwa lui zijn....

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Jim
- Volwaardig lid
je kan je niet permitteren om lui te zijn als je maar 4 tot 8 weken uittrekt om alles te willen zien wat bezienswaardig is in thailand, laos en vietnam.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- komt net kijken
Bedankt voor de reacties, ik moet me nog meer gaan verdiepen in het geheel merk ik..maar heb nog 1 jaar de tijd..
Misschien eerst maar alleen door Thailand reizen of...Vietnam

Misschien eerst maar alleen door Thailand reizen of...Vietnam

-
- Volwaardig lid
Ik zou inderdaad voor 1 of 2 landen gaan, want 4-8 weken is gewoon te weinig tijd.
Houdt het bijvoorbeeld bij midden en noord Thailand en dan kan je over land Laos mee nemen en terug via het noord oosten van Thailand(Isarn) en eventueel nog een weekje strand er aan vast plakken. Zo zou ik het doen als ik 6-8 weken had. Korter, dan zou ik me bij Thailand houden.
Het openbaar vervoer in Thailand is zeer goed geregeld, bussen rijden tussen alle grote plaatsen, treinen richtind het noorden en noord oosten 3 trajecten. Binnenlandse vluchten vanaf Bangkok naar alle grotere plaatsen vanaf zo'n 30-40 euro enkele reis pp.
Maar goed je hebt inderdaad nog een jaar de tijd om alles uit te stippelen.
Veel plezier
Okie
Houdt het bijvoorbeeld bij midden en noord Thailand en dan kan je over land Laos mee nemen en terug via het noord oosten van Thailand(Isarn) en eventueel nog een weekje strand er aan vast plakken. Zo zou ik het doen als ik 6-8 weken had. Korter, dan zou ik me bij Thailand houden.
Het openbaar vervoer in Thailand is zeer goed geregeld, bussen rijden tussen alle grote plaatsen, treinen richtind het noorden en noord oosten 3 trajecten. Binnenlandse vluchten vanaf Bangkok naar alle grotere plaatsen vanaf zo'n 30-40 euro enkele reis pp.
Maar goed je hebt inderdaad nog een jaar de tijd om alles uit te stippelen.
Veel plezier
Okie