reisverzekering in thailand
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
reisverzekering in thailand
Ik woon de helft van het jaar in Thailand en de helft van het jaar in Nederland. Heb een nederlandse zorgverzekering en wil die graag houden. Tot nu toe, als ik drie maanden ging, nam ik ook een reisverzekering. Maar dat wordt wel erg duur als je lang gaat en ik vraag mij af of ik niet dubbel verzekerd ben en teveel betaal. Wie heeft hier ervaring mee?
-
- Expat
Re: reisverzekering in thailand
Wat te doen als je gerepatrieerd moet worden (medische noodzaak) naar Nederland.
Staat jouw reguliere verzekering dan klaar om de rekening te betalen?
Staat jouw reguliere verzekering dan klaar om de rekening te betalen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Neem een doorlopende reisverzekering. Zoals Dutch aangeeft, lees de voorwaarden van je reguliere verzekering eens goed door en kijk wat voor zorg ze leveren wanner je in het buitenland ziek wordt.
- joepattaya
- Expat
Ik heb gelukkig niet meer verstand van verzekeren dan nodig, maar let er bij een doorlopende verzekering op, dat je maar een maxiaaml aantal dagen achtereen aanspraak kunt maken op de doorlopende reisverzekering.Mario08 schreef:Neem een doorlopende reisverzekering. Zoals Dutch aangeeft, lees de voorwaarden van je reguliere verzekering eens goed door en kijk wat voor zorg ze leveren wanner je in het buitenland ziek wordt.
Ik weet dus ook niet hoe het zit met een 'aanvullende reisverzekering' op je bestaande basisverzekering. Het lijkt me dat de assuradeur, behalve de basisverzekering ook een aanvullende reisverzekering aanbiedt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- weten
- Volwaardig lid
Ik weet niet bij wie je verzekerd ben maar wij zijn bij DSW verzekerd,basis plus top, en alles wordt vergoed zelfs je reispartner mag gratis mee terug vliegen. Hiervoor bij zilveren kruis verzekerd zelfde verhaal. Geld werdt alla de minuut overgemaakt niks aan het handje kijk je nieuwe polis er eens op na.De meeste mensen zijn dus inderdaad dubbel verzekerd.Ben daar verschillende keren over in discussie gegaan dat heeft geen zin ze willen je nu eenmaal een verz.aansmeren. En als je de forums leest waarom willen de expats dan zo graag in Nederland verzekerd blijven? Omdat ze niet betalen?Onzin alles wordt gewoon vergoed al moeten ze je met een heli komen halen.
Let wel ik heb dit niet van horen zeggen maar helaas uit ervaring zowel in Kaapverdie als in Thailand en alles geregeld via de tel. werdt zeer vr.geholpen. Gr.
Let wel ik heb dit niet van horen zeggen maar helaas uit ervaring zowel in Kaapverdie als in Thailand en alles geregeld via de tel. werdt zeer vr.geholpen. Gr.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Expat
Omdat je,wanneer je op je midden 60ste bij een NIEUWE verzekering moet beginnen,deze daar absoluut niet op zit te wachten en ALS je al geaccepteerd wordt, dit met hoge(re) premies en uitsluitingen gepaard gaat.weten schreef:Ik weet niet bij wie je verzekerd ben maar wij zijn bij DSW verzekerd,basis plus top, en alles wordt vergoed zelfs je reispartner mag gratis mee terug vliegen. Hiervoor bij zilveren kruis verzekerd zelfde verhaal. Geld werdt alla de minuut overgemaakt niks aan het handje kijk je nieuwe polis er eens op na.De meeste mensen zijn dus inderdaad dubbel verzekerd.Ben daar verschillende keren over in discussie gegaan dat heeft geen zin ze willen je nu eenmaal een verz.aansmeren. En als je de forums leest waarom willen de expats dan zo graag in Nederland verzekerd blijven? Omdat ze niet betalen?Onzin alles wordt gewoon vergoed al moeten ze je met een heli komen halen.
Om nogmaals te herhalen (want het blijft me hoog zitten),je hele werkende leven (42 jaren)betaald hebben en op midden januari 2006 te horen krijgen dat je er per 1-1-2006 uitgegooid wordt.

OP, kijk goed uit wat je doet.Het zijn linke jongens die verzekeringsmannetjes.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- weten
- Volwaardig lid
Wat heeft dat met een reisverzekering te maken als een normale verzekering je niet verzekerd doen hun het ook niet hoor was dat maar waar dan zijn al je problemen opgelost.
Ik heb geen idee wat een verz. in Thailand kost ik weet wel dat ik hier €127 per maand betaal voor dat geld moet je er toch ook een in Thailand af kunnen sluiten?
Ik heb geen idee wat een verz. in Thailand kost ik weet wel dat ik hier €127 per maand betaal voor dat geld moet je er toch ook een in Thailand af kunnen sluiten?
- weten
- Volwaardig lid
Waarom hebben ze dat gedaan?dutch schreef:Omdat je,wanneer je op je midden 60ste bij een NIEUWE verzekering moet beginnen,deze daar absoluut niet op zit te wachten en ALS je al geaccepteerd wordt, dit met hoge(re) premies en uitsluitingen gepaard gaat.weten schreef:Ik weet niet bij wie je verzekerd ben maar wij zijn bij DSW verzekerd,basis plus top, en alles wordt vergoed zelfs je reispartner mag gratis mee terug vliegen. Hiervoor bij zilveren kruis verzekerd zelfde verhaal. Geld werdt alla de minuut overgemaakt niks aan het handje kijk je nieuwe polis er eens op na.De meeste mensen zijn dus inderdaad dubbel verzekerd.Ben daar verschillende keren over in discussie gegaan dat heeft geen zin ze willen je nu eenmaal een verz.aansmeren. En als je de forums leest waarom willen de expats dan zo graag in Nederland verzekerd blijven? Omdat ze niet betalen?Onzin alles wordt gewoon vergoed al moeten ze je met een heli komen halen.
Om nogmaals te herhalen (want het blijft me hoog zitten),je hele werkende leven (42 jaren)betaald hebben en op midden januari 2006 te horen krijgen dat je er per 1-1-2006 uitgegooid wordt.![]()
OP, kijk goed uit wat je doet.Het zijn linke jongens die verzekeringsmannetjes.
-
- Expat
Omdat Nederland geen verdrag heeft met Thailand v.w.b. ziektekostenverzekering.
In de eind jaren 90 kreeg ik zwart op wit dat ik OOK in het buitenland verblijvend (definitief dus!!) bij de ziektekostenverzekering kon blijven.Dit is goed gegaan van 1998 tot en met 2005 en toen kreeg ik dat bericht.
(overigens 2 weken nadat de nieuwe wet al was ingegaan). Een mogelijkheid om eerder (enkele jaren) een alternatieve verzekering te zoeken terwijl je nog in je leeftijd onder de beruchte lijn van 60 jaar zit,was daarmede ook om zeep geholpen.
De verzekeringskamer gaf als antwoord dat ik het mezelf kon verwijten omdat ik vrijwillig naar Thailand was vertrokken.
(alsof de eerder gegeven garantie in 1998 niets betekende en ik in 1998 had moeten weten wat de regering in 2006 zou gaan doen
)
Men gaf ook nog aan dat Thailand behoorde tot de groep van duurste landen (v.w.b. de ziektekosten) ter wereld.Dit tesamen met Singapore-USA-Canada-Japan
Leuk als je hier Nederlanders tegenkom die door hun verzekering hier naar toe worden gestuurd voor de behandeling
( is mij overkomen in het Bumungrad en dat waren geen prive miljonairs !!)
In de eind jaren 90 kreeg ik zwart op wit dat ik OOK in het buitenland verblijvend (definitief dus!!) bij de ziektekostenverzekering kon blijven.Dit is goed gegaan van 1998 tot en met 2005 en toen kreeg ik dat bericht.
(overigens 2 weken nadat de nieuwe wet al was ingegaan). Een mogelijkheid om eerder (enkele jaren) een alternatieve verzekering te zoeken terwijl je nog in je leeftijd onder de beruchte lijn van 60 jaar zit,was daarmede ook om zeep geholpen.
De verzekeringskamer gaf als antwoord dat ik het mezelf kon verwijten omdat ik vrijwillig naar Thailand was vertrokken.
(alsof de eerder gegeven garantie in 1998 niets betekende en ik in 1998 had moeten weten wat de regering in 2006 zou gaan doen

Men gaf ook nog aan dat Thailand behoorde tot de groep van duurste landen (v.w.b. de ziektekosten) ter wereld.Dit tesamen met Singapore-USA-Canada-Japan

Leuk als je hier Nederlanders tegenkom die door hun verzekering hier naar toe worden gestuurd voor de behandeling

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Edje
- Expat
Je vergeet wel te vermelden dat je werkgever ook een flink bedrag inhoud van je loon. Dit is bij een minimum loon ongeveer € 110.-weten schreef:Wat heeft dat met een reisverzekering te maken als een normale verzekering je niet verzekerd doen hun het ook niet hoor was dat maar waar dan zijn al je problemen opgelost.
Goed geteld betaal je dus minimaal € 237.- per maand aan ziektekostenverzekering.
Groetjes; Edje
- weten
- Volwaardig lid
Als je het minimum loon verdient krijg je terug kan oplopen tot ong.67 a 70€ per maand.
En we hadden het over ziekenfonds en niet over zieken verzorgings wet dat is wat anders.En die premie wordt idd elke mnd. ingehouden en gaat naar ratio van je inkomen kan dus meer zijn als wat je aanhaalt.
Ik ben zelfstandig ondernemer en krijg dus wel een naheffing wij dachten nl. dat het voor ons goedkoper zou worden dan een part.verz. helaas.
Trouwens wat je aanhaalt weten maar heel weinig mensen hier in Nederland daarom betalen ze ook zo makkelijk.
En we hadden het over ziekenfonds en niet over zieken verzorgings wet dat is wat anders.En die premie wordt idd elke mnd. ingehouden en gaat naar ratio van je inkomen kan dus meer zijn als wat je aanhaalt.
Ik ben zelfstandig ondernemer en krijg dus wel een naheffing wij dachten nl. dat het voor ons goedkoper zou worden dan een part.verz. helaas.
Trouwens wat je aanhaalt weten maar heel weinig mensen hier in Nederland daarom betalen ze ook zo makkelijk.
- weten
- Volwaardig lid
een garantie eenmaal gegeven is toch niet zomaar teniet te doen lijkt mijn contractbreuk.Heb je die contracten nog?dutch schreef:Omdat Nederland geen verdrag heeft met Thailand v.w.b. ziektekostenverzekering.
(alsof de eerder gegeven garantie in 1998 niets betekende en ik in 1998 had moeten weten wat de regering in 2006 zou gaan doen![]()
![]()
)
Men gaf ook nog aan dat Thailand behoorde tot de groep van duurste landen (v.w.b. de ziektekosten) ter wereld.Dit tesamen met Singapore-USA-Canada-Japan![]()
![]()
![]()
Leuk als je hier Nederlanders tegenkom die door hun verzekering hier naar toe worden gestuurd voor de behandeling![]()
![]()
En Thailand duur!!! is ook makkelijk aan te vechten het zijn wel grote bedrijven maar ze zijn niet almachtig.Ruchtbaarheid daar hebben ze een hekel aan je kan het echter niet alleen en er zijn (goedkope) wegen om je doel te bereiken.Dus mensen laat je stem horen.
-
- Expat
Wel als de REGERING het complete verzekeringssysyteem (per 1-1-2006) op de helling zet.
Men verschuilt zich achter regeringsbeleid.Alle polissen werden omgezet naar die nieuwe eenheidsworst en die worst was niet voor Thailand van toepassing gezien het ontbreken van een verdrag.
Ik moet eerlijk zijn,men heeft niet echt opgezegd maar eenvoudig de premies zo enorm verhoogd dat het onbetaalbaar wed.
Even uit mijn hoofd gesproken (voor echtpaar en dat waren we dus) zou het me nu ca.1720 euro per maand hebben gekost en dat zou indien ik boven de 80 uitkwam op zo'n 3300 euro per MAAND uitkomen.
Elke willekeurige buitenlander die vanuit Nederland naar zijn geboorteland terugkeert (bijv.Marokko of Turkije) blijft verzekerd.Echter de onnozele halsen die het waagden om Thailand uit te kiezen waren dus per 1-1-2006 de pineut.
Corresponderen en/of telefoneren over dit soort zaken is zeer frustrerend en bekort je leven met minimaal 10 jaar.Ik ben er dus maar mee opgehouden.
Echter.........als ik echt iets ergs zou krijgen waarvoor de peperdure voorzieningen in Nederland wel beschibaar zijn dan neem ik enkele reis Holland en meldt me op de stoep bij de sociale dienst.
Men verschuilt zich achter regeringsbeleid.Alle polissen werden omgezet naar die nieuwe eenheidsworst en die worst was niet voor Thailand van toepassing gezien het ontbreken van een verdrag.
Ik moet eerlijk zijn,men heeft niet echt opgezegd maar eenvoudig de premies zo enorm verhoogd dat het onbetaalbaar wed.
Even uit mijn hoofd gesproken (voor echtpaar en dat waren we dus) zou het me nu ca.1720 euro per maand hebben gekost en dat zou indien ik boven de 80 uitkwam op zo'n 3300 euro per MAAND uitkomen.
Elke willekeurige buitenlander die vanuit Nederland naar zijn geboorteland terugkeert (bijv.Marokko of Turkije) blijft verzekerd.Echter de onnozele halsen die het waagden om Thailand uit te kiezen waren dus per 1-1-2006 de pineut.
Corresponderen en/of telefoneren over dit soort zaken is zeer frustrerend en bekort je leven met minimaal 10 jaar.Ik ben er dus maar mee opgehouden.
Echter.........als ik echt iets ergs zou krijgen waarvoor de peperdure voorzieningen in Nederland wel beschibaar zijn dan neem ik enkele reis Holland en meldt me op de stoep bij de sociale dienst.

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- joepattaya
- Expat
En dat laatste schijnt dus niet op te gaan! Ik heb eens ergens gelezen (ook naar aanleiding van een soortgelijke discussie) dat je niet hoeft te rekenen op enige steun als je terugkeert naar NL in het geval van een ernstige ziekte. Zelfs als je gezond terugkeert en weer deel wilt nemen aan het 'sociale' verzekeringswezen, dan schijn je letterlijk en figuurlijk eerst 'genaaid' te worden, omdat je zoveel jaar afwezig bent geweest. Of het waar is? Lijkt me zinvol dit eens uit te zoeken, voor je al je hoop daar op vestigt.dutch schreef:Wel als de REGERING het complete verzekeringssysyteem (per 1-1-2006) op de helling zet.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- weten
- Volwaardig lid
Ik zit me een beetje kwaad te maken gaat het nou alleen om dat f....k verdrag of is het omdat Thailand te hoog wordt ingeschat wbt.kosten med.zorg.Ik denk ook niet dat je bij de verzekeraar moet zijn maar bij de ombudsman, bewijzen overleggen kosten in Thailand tov.kosten in Nederland.Het is zaak te proberen hun argumenten te weerleggen, heb eerder zoiets meegemaakt en ja ja dat was in Holland. En als je zwart op wit heb dat je verzekerd kan blijven heb je wel iets in handen.Nooit geschoten is altijd mis.