90 dagen regel met geen visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
renggezich
komt net kijken
komt net kijken

90 dagen regel met geen visa

#1 Bericht door renggezich » zaterdag 19 juli 2008, 08:41

ik vertoef hier in koh chang en ken een engelsman die geen visum had hij ging dus iedere maand naar de grens voor een visa run.
Nu is hij 11 april gekomen en 2 visa runs gedaan naar hat lek (cambodia)nu afgelopen week wou hij voor de 3e keer gaan , maar kreeg dus niets(zelfs niet de 7 dagen om het land te verlaten).
Dit alles niet omdat hij in alle 3 de gevallen een overstay had van tussen 2 en 5 dagen.
Nu is hij in cambodia naar het thaise embassy voor een toerist visa van 3 maanden , maar mij is vertelt dat als je 90 dagen in 180 verblijft in thailand dat je dan echt voor 3 maanden het land uit moet.
Hij krijgt dus gen visa voor 3 maanden , of het ik het mis.

groet
mike

Ben
Expat
Expat

Re: 90 dagen regel met geen visa

#2 Bericht door Ben » zaterdag 19 juli 2008, 13:50

renggezich schreef:ik vertoef hier in koh chang en ken een engelsman die geen visum had hij ging dus iedere maand naar de grens voor een visa run.
Nu is hij 11 april gekomen en 2 visa runs gedaan naar hat lek (cambodia)nu afgelopen week wou hij voor de 3e keer gaan , maar kreeg dus niets(zelfs niet de 7 dagen om het land te verlaten).
Dit alles niet omdat hij in alle 3 de gevallen een overstay had van tussen 2 en 5 dagen.
Nu is hij in cambodia naar het thaise embassy voor een toerist visa van 3 maanden , maar mij is vertelt dat als je 90 dagen in 180 verblijft in thailand dat je dan echt voor 3 maanden het land uit moet.
Hij krijgt dus gen visa voor 3 maanden , of het ik het mis.

groet
mike
Dat heb je mis zonder visa kan je in principe maar 30 dagen blijven met 2 visa runs
en bij de 3e een terugreis ticket tonen dat zal ook wel zijn geval zijn 11 april tot mei
30 dagen van mei tot juni 30 dagen en juni tot juli 30 dagen geen terugreisticket
jammer maar dan mag je 90 dagen buiten blijven .

Die 3 maanden zal hij over de grens mogelijk ook niet krijgen .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Mario08 » zondag 20 juli 2008, 03:11

De 90 dagen regel geldt alleen voor visa exempt entries en houdt in dat je in een periode van 6 maanden niet langer dan 90 dagen op visa exempt entries in Thailand mag verblijven. Het geldt niet ten aanzien van verblijf op een visa, deze worden ook niet meegeteld t.a.v. de 90 dagen regeling. Dus ja, hij kan een touristen visa krijgen.
Een touristen visa is overigens 60 dagen. Hij kan echter verlengd worden met 30 dagen op een immigratiekantoor voor 1900 baht.

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » zondag 20 juli 2008, 03:56

Mario08 schreef:De 90 dagen regel geldt alleen voor visa exempt entries en houdt in dat je in een periode van 6 maanden niet langer dan 90 dagen op visa exempt entries in Thailand mag verblijven. Het geldt niet ten aanzien van verblijf op een visa, deze worden ook niet meegeteld t.a.v. de 90 dagen regeling. Dus ja, hij kan een touristen visa krijgen.
Een touristen visa is overigens 60 dagen. Hij kan echter verlengd worden met 30 dagen op een immigratiekantoor voor 1900 baht.

Klopt Mario , De 90 dagen regel geldt alleen voor visa exempt entries .

vinie
kenner
kenner

#5 Bericht door vinie » maandag 10 november 2008, 18:52

Mario08 schreef:De 90 dagen regel geldt alleen voor visa exempt entries en houdt in dat je in een periode van 6 maanden niet langer dan 90 dagen op visa exempt entries in Thailand mag verblijven. Het geldt niet ten aanzien van verblijf op een visa, deze worden ook niet meegeteld t.a.v. de 90 dagen regeling. Dus ja, hij kan een touristen visa krijgen.
Ik vertrek 25jan 2009 en ben terug 20april2009.

Kan ik hier naar de ambassade gaan en gewoon zo'n 90dagen visa aanvragen.
Die visaruns vind ik stresserend :mrgreen:

Als je nu een 90dagen visa hebt en na 20 dagen thailand maak ik een citytrip van 10dagen naar bvb Hanoi, kan ik dan nog 60 dagen probleemloos blijven? Want ik had een visa van 90dagen Thailand :?: Alhoewel ik waarschijnlijk heel die periode in thailand zal blijven en rondtrekken.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Loe » maandag 10 november 2008, 22:25

Vinie,

Zoals reeds eerder is vermeld kun je een touristvisa aanvragen voor 60 dagen en niet voor 90, dit visa kun je wel tegen betaling van 1900 bath met dertig dagen verlengen. Maar wanneer je de grens overgaat is het "einde oefening" en zul je weer een nieuw visum moeten hebben. Dit kan dus weer een 30dagen visa exempt zijn of je kunt bij de ambasade een touristvisum vragen met MULTIPLE entries je betaalt dan voor ieder entry (ik meen) 30 euro.

groetjes vanuit een warm Thailand

Loe

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door carpediem » dinsdag 11 november 2008, 00:53

U heeft 3 maanden na afgiftedatum van het visum de tijd om naar Thailand te reizen. Vanaf de dag van binnenkomst in Thailand kunt u dan 60 dagen blijven, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. Zodra u het land verlaat, is het visum verlopen.

Het is ook mogelijk om een visum voor meerdere bezoeken in één keer te regelen. U krijgt dan een marge van 6 maanden om deze bezoeken (entries) te gebruiken. Een double-entry kost
€ 60,- en een triple-entry € 90,-.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”