Nachttrein Chiang Mai - Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

Nachttrein Chiang Mai - Bangkok

#1 Bericht door Bas1975 » donderdag 17 juli 2008, 20:52

Hoi,

IK ga 3 weken door Thailand trekken, vanaf 17 aug t/m 7 sep
Ik wil o.a. Chiang Mai en dan met de nachttrein terug naar Bangkok. Waar kan ik een plekje (1ste klas) boeken, in Bangkok of pas in Chiang Mai. Alvast bedankt!

Groetjes

Bas

Ben
Expat
Expat

Re: Nachttrein Chiang Mai - Bangkok

#2 Bericht door Ben » vrijdag 18 juli 2008, 04:31

Bas1975 schreef:Hoi,

IK ga 3 weken door Thailand trekken, vanaf 17 aug t/m 7 sep
Ik wil o.a. Chiang Mai en dan met de nachttrein terug naar Bangkok. Waar kan ik een plekje (1ste klas) boeken, in Bangkok of pas in Chiang Mai. Alvast bedankt!

Groetjes

Bas

http://www.railway.co.th/english/index.asp

Soi 24
Expat
Expat

#3 Bericht door Soi 24 » vrijdag 18 juli 2008, 07:51

Je kunt zowel in Bangkok (Hualampoong station) als in CM die ticket aan het loket kopen. De 1e klas wil nog weleens vollopen dus wacht bij voorkeur niet tot de dag van vertrek.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Khon Neua » vrijdag 18 juli 2008, 17:51

let op de trein gaat erg langzaam . De bus is velemalen sneller. Wel kun je in de trein veel better slapen.

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door theom » zaterdag 19 juli 2008, 00:22

De VIP bussen doen er 10 a 11 uur over en de rapid train doen er 12 uur over, dus niet vele malen sneller. In de nachttrein kun je zoals men al vermelde beter slapen. Ook heb je beter toezicht op je bagage. Meer ruimte om te zitten en om de benen te streeken. Je kunt een sigaretje roken in de tussenruimte tussen twee rijtuigen. En mocht je je vervelen in de trein heb je meer aanspraak en het uitzicht is afwissellender. En last but not least in de trein heb je geen last van slapende cq oververmoeide chauffeurs die van de weg af raken, iets wat te vaak gebeurd.
Is de keuze aan mij dan de trein.

StanTheExerciseMan
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door StanTheExerciseMan » maandag 27 oktober 2008, 05:17

theom schreef:De VIP bussen doen er 10 a 11 uur over en de rapid train doen er 12 uur over, dus niet vele malen sneller. In de nachttrein kun je zoals men al vermelde beter slapen. Ook heb je beter toezicht op je bagage. Meer ruimte om te zitten en om de benen te streeken. Je kunt een sigaretje roken in de tussenruimte tussen twee rijtuigen. En mocht je je vervelen in de trein heb je meer aanspraak en het uitzicht is afwissellender. En last but not least in de trein heb je geen last van slapende cq oververmoeide chauffeurs die van de weg af raken, iets wat te vaak gebeurd.
Is de keuze aan mij dan de trein.
Uiteraard is de trein comfortabeler inderdaad, maar 'Rapid' is een van de tragere treinsoorten. (Rapid heeft niet eens een 1st klas en ik meen ook geen 2e klas + aircon + sleeper) Zelfs de Special Express (die moet je hebben) lukt het meestal niet in 13 uur en komt dus vaak te laat aan. Dit is uiteraard geen probleem als je lekker 8 uur geslapen hebt in vergelijking met 10 uur wakker zitten in een bus.. :)

Ticket for Chiang Mai -> Bangkok kan je kopen bij elk groter treinstation, dus hoeft niet per se Hualamphong te zijn. Neem dus de Special Express. Merk op dat je in de eerste klas een compartiment met z'n tweeen hebt, dus doe het alleen als je met z'n tweeen bent. In je eentje is tweede klas + bed net zo goed eerlijk gezegd.

Een uitstekende site met alles dat je ooit zou willen weten over treinen in Thailand is : http://seat61.com/Thailand.htm

BaconPopper
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door BaconPopper » woensdag 05 november 2008, 14:45

Hi!

Binnen een dikke 2 weken vertrekken wij voor de eerste keer naar Thailand.
Wij zijn van plan om met de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang-Mai te gaan.

Ik had wel ergens gelezen, dat er maar 1 van de 2 (of 3) nachttreinen naar Chiang Mai effectief stopt in Auytthaya.
Kan iemand dit bevestigen en eventueel bevestigen of we uberhaupt vanuit Ayutthaya met de nachttrein naar Chiang-Mai kunnen.

Tanks!

Edje
Expat
Expat

#8 Bericht door Edje » woensdag 05 november 2008, 18:10

Groetjes; Edje

cyclops8
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door cyclops8 » donderdag 06 november 2008, 10:48

Ik ga over een week of drie die kant op en was ook van plan deze trein te nemen. Ik heb nergens kunnen vinden dat er treinen zijn die niet stoppen in Ayutthaya..

BaconPopper
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door BaconPopper » donderdag 06 november 2008, 12:49

Ja, die ken ik ondertussen bijna uit mijn hoofd :D
Maar ik wou gewoon ff zeker zijn, nadat ik dat ergens (vraag me niet meer waar) had gelezen...

Cis333
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Cis333 » dinsdag 14 april 2009, 11:22

De trein stopt gewoon in Ayatthaya. Wij hebben daar zelf een ticket in de ochtend op station gekocht (1e klas), hierna Ayutthaya verkend met de fiets en in de avond de trein gepakt. BP kun je deponeren tot vertrek op station (gratis).
Wij waren daar in maart (2009), misschien dat je als jullie gaan i.v.m. eventuele drukte eerder een ticket moeten kopen voor trein. Kan in BKK of A.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”