'dure' baht - ineens???
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: 'dure' baht - ineens???
EUR Euro Zone 43.89 45.18 bkk bank 15.35 uur vandaag
pluk de dag (carpediem)
- jumbo
- Expat
De koers van gisteren bij de BOT, heeft dus (in een fluctuerende markt) weinig met de huidige koers te maken....en is ook niet de vermelde middenkoers maar de aankoopkoers voor biljetten, niet bancair verkeerdutch schreef:quotejumbo schreef:dutch schreef:Nu 45,45
welke bank is dat Dutch en welke koers? buy or sell?
Currency Exchange Rates at 2008-10-31 (mid-market rates)
ARCHIVE - SELECT DATE
« ‹ Oct, 2008 › »
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Code Currency Value
USD United States Dollar 34.8712 THB
GBP Pound Sterling 57.4944 THB
EUR Euro 45.4545 THB
JPY Japanese Yen 0.354019 THB
unquote
Thaivisa currency converter
Tikken ze gewoon hard in ovegenomen van de BOT.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Maar het klopt aardig met de on line koersen van UOB en SCB
Het gaat mij maar om de trend/indicatie.

Het gaat mij maar om de trend/indicatie.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
Wedden dat binnen kort de financiele pleuris uitbreekt, en dat de bath keldert lees onderstaande krante berichten en huiver!!
Thailand's real economic sector begins to feel effects of US crisis
Unemployment likely to increase by one million
BANGKOK: -- Thailand's real economic sector has begun to experience tangible impacts from the financial crisis in the United States, as many entrepreneurs have closed their businesses due to reduced liquidity, according to a top economic forecaster.
Thanawat Palavichai, director of the University of the Thailand Chamber of Commerce (UTCC) Economic and Business Forecasting Center, said that its survey of the Thai economic situation in the fourth quarter of this year found that the US economic crisis had not adversely affected the Thai economy.
Despite that assessment, Dr. Thanawat went on to say that clear signs of business slowdown are seen because entrepreneurs are uncertain about the future economy, particularly that of next year.
Should the economy expand less than 3.5 per cent in the fourth quarter, overall Thai economic growth for this year is likely to be in a range of 3.5-4 per cent.
It bodes ill for economic conditions next year with the ranks of Thailand's unemployed very likely to increase by one million.
To prevent such an unfavourable situation, he said the government must attempt every possible concrete measure o drive the economy ahead in the remaining two months of this year.
Dr. Thanawat advised the Bank of Thailand to cut the policy interest rate by 0.5-1 per cent, keep the baht moving at 35-37 to the US dollar, and oversee diesel fuel prices to ensure it stays at 26 baht per litre.
In addition, it should more quickly distribute the budget, implement construction of long-planned mega-projects, and promote tourism.
Should these measures work, the gross domestic product (GDP) could grow at least 4.5-5 per cent this year and at the same rate next year.
-- TNA 2008-10-31
BoI applications drop on concerns over global economic woes
BANGKOK: -- The number of applications for Board of Investment (BoI) promotional privileges dropped by 20 per cent in the first nine months of 2008 due to mounting concerns over the global economic upheaval, according to BOI Secretary-General Atchaka Sibunruang Brimble.
She said the global financial crisis made entrepreneurs worry that Thailand's total exports would not meet the country's earlier export target and that financial institutions would reduce the number and value of loans extended. Under the circumstances, the liquidity of both Thai and international entrepreneurs will gradually vanish.
However, a survey conducted among entrepreneurs seeking BoI applications showed that most believed the US economic crisis would not affect the Thai economy so adversely that entrepreneurs would be forced to close their businesses or reduce the number of their staff.
Mrs. Atchaka disclosed that total purchase orders for this year had so far remained normal, but are likely to decrease next year.
She said the BoI had warned entrepreneurs to be careful of their spending and liquidity.
The number of applications for BoI investment promotions had declined by 20 per cent in the first nine months of this year due mainly to concerns over a spillover of the American crisis into other regions of the world.
In addition, not as many industries had sought investment promotions in the past year.
Mrs. Atchaka said BoI had decreased its estimate on the number of applications for investment promotions to Bt 450,000-500,000 for this year from the Bt650,000 targeted earlier.
She believed measures to offer incentives and privileges would help increase the number of applications slightly.
-- TNA 2008-10-31
Thailand's real economic sector begins to feel effects of US crisis
Unemployment likely to increase by one million
BANGKOK: -- Thailand's real economic sector has begun to experience tangible impacts from the financial crisis in the United States, as many entrepreneurs have closed their businesses due to reduced liquidity, according to a top economic forecaster.
Thanawat Palavichai, director of the University of the Thailand Chamber of Commerce (UTCC) Economic and Business Forecasting Center, said that its survey of the Thai economic situation in the fourth quarter of this year found that the US economic crisis had not adversely affected the Thai economy.
Despite that assessment, Dr. Thanawat went on to say that clear signs of business slowdown are seen because entrepreneurs are uncertain about the future economy, particularly that of next year.
Should the economy expand less than 3.5 per cent in the fourth quarter, overall Thai economic growth for this year is likely to be in a range of 3.5-4 per cent.
It bodes ill for economic conditions next year with the ranks of Thailand's unemployed very likely to increase by one million.
To prevent such an unfavourable situation, he said the government must attempt every possible concrete measure o drive the economy ahead in the remaining two months of this year.
Dr. Thanawat advised the Bank of Thailand to cut the policy interest rate by 0.5-1 per cent, keep the baht moving at 35-37 to the US dollar, and oversee diesel fuel prices to ensure it stays at 26 baht per litre.
In addition, it should more quickly distribute the budget, implement construction of long-planned mega-projects, and promote tourism.
Should these measures work, the gross domestic product (GDP) could grow at least 4.5-5 per cent this year and at the same rate next year.
-- TNA 2008-10-31
BoI applications drop on concerns over global economic woes
BANGKOK: -- The number of applications for Board of Investment (BoI) promotional privileges dropped by 20 per cent in the first nine months of 2008 due to mounting concerns over the global economic upheaval, according to BOI Secretary-General Atchaka Sibunruang Brimble.
She said the global financial crisis made entrepreneurs worry that Thailand's total exports would not meet the country's earlier export target and that financial institutions would reduce the number and value of loans extended. Under the circumstances, the liquidity of both Thai and international entrepreneurs will gradually vanish.
However, a survey conducted among entrepreneurs seeking BoI applications showed that most believed the US economic crisis would not affect the Thai economy so adversely that entrepreneurs would be forced to close their businesses or reduce the number of their staff.
Mrs. Atchaka disclosed that total purchase orders for this year had so far remained normal, but are likely to decrease next year.
She said the BoI had warned entrepreneurs to be careful of their spending and liquidity.
The number of applications for BoI investment promotions had declined by 20 per cent in the first nine months of this year due mainly to concerns over a spillover of the American crisis into other regions of the world.
In addition, not as many industries had sought investment promotions in the past year.
Mrs. Atchaka said BoI had decreased its estimate on the number of applications for investment promotions to Bt 450,000-500,000 for this year from the Bt650,000 targeted earlier.
She believed measures to offer incentives and privileges would help increase the number of applications slightly.
-- TNA 2008-10-31
-
- Volwaardig lid
Huiver? Waarom? Waarvoor? Als de baht keldert, dan lacht de gemiddelde expat toch in zijn vuistje. Harde euro's dan inwisselen voor zachte baht.Mitmig schreef:Wedden dat binnen kort de financiele pleuris uitbreekt, en dat de bath keldert lees onderstaande krante berichten en huiver!!
Voorlopig is het nog lang niet zo ver en dat werklozengetal, dat weten ze wel weer af te zwakken. Niet gelijk paniek zaaien, want rijst zaaien levert uiteindelijk meer op.
- -
-
- Expat
Dus wereldvreemd heeft ook een glazen bol , maar die bol zegt
dat het voorlopig nog lang niet zo ver is .
Vertrouw toch meer op mijn eigen glazen bol.
De thaise baht is in 1 jaar tijd 20% gestegen t.o. de dollar
Tawan
dat het voorlopig nog lang niet zo ver is .
Vertrouw toch meer op mijn eigen glazen bol.
De thaise baht is in 1 jaar tijd 20% gestegen t.o. de dollar
Tawan
-
- Volwaardig lid
Ben in mijn dorp ook maar eens naar de meest gewaardeerde waarzester geweest en heb haar het probleem van de baht voorgelegt.
Zij heeft geen glazen bol maar wel oude verfrommelde kaarten waar ze de toekomst uithaalt.
Ze heeft het denk ik een moeilijke voorspelling gevonden want ze moest de kaarten meerdere malen schudden en uitleggen en na veel wikken en wegen vroeg ze me of ik de echte waarheid wilde horen en na een positief antwoord deelde ze me mee: "het kan vriezen en het kan dooien"
Een mooi advies en dat maar voor 100 baht oftewel bijna twee en een halve euro.
Zij heeft geen glazen bol maar wel oude verfrommelde kaarten waar ze de toekomst uithaalt.
Ze heeft het denk ik een moeilijke voorspelling gevonden want ze moest de kaarten meerdere malen schudden en uitleggen en na veel wikken en wegen vroeg ze me of ik de echte waarheid wilde horen en na een positief antwoord deelde ze me mee: "het kan vriezen en het kan dooien"

pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Gezien de wereldwijde ontwikkelingen met ingrepen (door het IMF) in staatseconomieen als Hongarije, Oekraine, IJsland, en als het kan mogelijk ook Griekenland en Spanje, kan ik me voorstellen dat zelfs een waarzegger geen uitspraak durft te doen.
Echter die ingrepen treffen op dit moment nog geen Aziatische landen en ik denk ook niet dat dat op korte termijn nodig is. Persoonlijk denk ik dat de miljoen werklozen waar elders overgerept wordt het grootst mogelijke doemscenario is, wat alleen zichzelf ontvouwt als andere werelddelen het nog slechter hebben.
Waarzeggen is normaal gesproken gefundeerd gokken (multiple choice), maar in deze situatie is waarzeggen gokken in de zuiverste vorm.
Echter die ingrepen treffen op dit moment nog geen Aziatische landen en ik denk ook niet dat dat op korte termijn nodig is. Persoonlijk denk ik dat de miljoen werklozen waar elders overgerept wordt het grootst mogelijke doemscenario is, wat alleen zichzelf ontvouwt als andere werelddelen het nog slechter hebben.
Waarzeggen is normaal gesproken gefundeerd gokken (multiple choice), maar in deze situatie is waarzeggen gokken in de zuiverste vorm.

- -
- joepattaya
- Expat
Tja Carpediem en dan voel je op je klompen aan, dat het in Thailand niet heel snel zal vriezen en dus..................carpediem schreef:Ben in mijn dorp ook maar eens naar de meest gewaardeerde waarzester geweest en heb haar het probleem van de baht voorgelegt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
De enige plek in Thailand waar het zou kunnen vriezen is in de bergen in het noorden.
Als het daar kan vriezen kan het ook dooien.
Zou ik daar naar toe moeten????
pluk de dag (carpediem)
- Kees
- Volwaardig lid
Kan me niet voorstellen dat je naar Thailand ben gegaan voor die temperaturencarpediem schreef:De enige plek in Thailand waar het zou kunnen vriezen is in de bergen in het noorden.

We raken nu wel lekker off-topic

Niet klagen, maar dragen.
- jumbo
- Expat
Wereldvreemd schreef:Gezien de wereldwijde ontwikkelingen met ingrepen (door het IMF) in staatseconomieen als Hongarije, Oekraine, IJsland, en als het kan mogelijk ook Griekenland en Spanje, kan ik me voorstellen dat zelfs een waarzegger geen uitspraak durft te doen.
Nog effe geduld mensen en dan is het grootste leed geleden althans naar mijn mening.
Het allemaal best wel meevallen met de recessie in de US (iets waar de heren geleerden zelf ook geen unanieme mening hebben) en dat resulteerd derhalve snel herstel van alle andere economien
Dinsdag moet de eerste stap gezet worden, over 2 weken de volgende
Zelfs in het stukje van Mitmig spreken de heren elkaar tegen over de situatie in Thailand.
Natuurlijk sneuvelen er banen en bedrijven, maar wel onder de mom van 'het kaf wat van het koren gescheiden wordt', bedrijven die toch al tegen omvallen aanstonden zullen nu eerder omvallen.
EUR Euro Zone 43.17 44.46 44.20500
knap koersje....dacht ik zo
Als de heren beleggers zichzelf weer hebben vermand komt het weer goed, de vraag is alleen tot welk nivo...
-
- heeft ervaring
jumbo schreef:Als de heren beleggers zichzelf weer hebben vermand komt het weer goed, de vraag is alleen tot welk nivo...[/quote schreef:
Om het weer goed te laten komen moet het minimaal tot hetzelfde niveau terugkeren. Het kan best wel een een lange rit worden voor de AEX terug is op het niveau van voor de crisis.
- jumbo
- Expat
Halfaboy schreef:jumbo schreef:Verdiensten (want daar daait het om) kunnen lager zijn en evenzogoed een zelfde return on investment geven als voorheen. Gezien de structuur van hulp is dat ook de verwachting.Als de heren beleggers zichzelf weer hebben vermand komt het weer goed, de vraag is alleen tot welk nivo...[/quote schreef:
Om het weer goed te laten komen moet het minimaal tot hetzelfde niveau terugkeren. Het kan best wel een een lange rit worden voor de AEX terug is op het niveau van voor de crisis.
Juist een terugkeer naar het nivo van de AEX of welk peil dan ook als hiervoor zou niet gezond zijn, want eea bleek dus al wat meer opgeblazen als gedacht...
Degenen die verloren hebben op de beurs zijn dezelfde speculanten en meelopers die de beurs zo opgepompt hebben en/of de waarschuwingen zo nadrukkelijk hebben genegeerd
De economie staat los van de beurs, de beurs is slechts een van de graadmeters, de economie kan derhalve sneller en sterker teruggkomen terwijl de beurs wat kan blijven hangen, kijk maar naar de cijfers van bijvoorbeeld voor de euro toen was de beurs sterker als recent, de echte economie was echter allang uit het dot.com dalletje
En de eurokoers zelfs te ver vooruit....
ergo de beurs terug willen hebben naar de het nivo van voor de kredietcrisis heeft weinig te maken met het herstel van de economie
-
- Expat
Vandaag Euro 1.30
Thaise Baht 45.44
I loveeeeeeeee mijn glazen bol
Tawan
Thaise Baht 45.44
I loveeeeeeeee mijn glazen bol
Tawan