Reisschema -> feedback svp

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RemV
komt net kijken
komt net kijken

Reisschema -> feedback svp

#1 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 09:51

Ik ga voor de eerste keer naar Thailand (alleen) en heb hiervoor het volgende schema opgesteld:

Nacht Plaats (Vervoer naar plaats)

27-28 okt Vliegtuig Duss-Bkk (Vliegtuig)
28-29 okt Bangkok (Taxi)
29-30 okt Bangkok
30-31 okt Kanchanaburi (Bus)
31 okt - 1 nov Kanchanaburi
1-2 nov Ayutthaya (Bus)
2-3 nov Phitsanulok (Bus)
3-4 nov Chiang Rai (Bus)
4-5 nov Chiang Rai
5-6 nov Chiang Mai (Bus)
6-7 nov Chiang Mai
7-8 nov Bangkok (Trein)
8-9 nov Hua Hin / Cha-Am (Trein)
9-10 nov Chumphon (Trein)
10-11 nov Koh Phangan (Boot)
11-12 nov Koh Phangan
12-13 nov Koh Phangan
13-14 nov Bangkok (Vliegtuig vanaf Koh Samui)
14-15 nov Dubai (Vliegtuig)

Graag ontvang ik wat nuttige feedback (voor zover nodig). Ik zit nog te twijfelen of ik misschien een extra dag in Chiang Mai zal blijven, maar de vraag is dan wat ik zou moeten schrappen... Dank alvast.

Ben
Expat
Expat

Re: Reisschema -> feedback svp

#2 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 09:58

RemV schreef:Ik ga voor de eerste keer naar Thailand (alleen) en heb hiervoor het volgende schema opgesteld:

28-29 okt Bangkok (Taxi)
29-30 okt Bangkok
1-2 nov Ayutthaya (Bus)
2-3 nov Phitsanulok (Bus)
3-4 nov Chiang Rai (Bus)
4-5 nov Chiang Rai
5-6 nov Chiang Mai (Bus)
6-7 nov Chiang Mai
7-8 nov Bangkok (Trein)
8-9 nov Hua Hin / Cha-Am (Trein)
9-10 nov Chumphon (Trein)
10-11 nov Koh Phangan (Boot)
11-12 nov Koh Phangan
12-13 nov Koh Phangan
13-14 nov Bangkok (Vliegtuig vanaf Koh Samui)
14-15 nov Dubai (Vliegtuig)

Graag ontvang ik wat nuttige feedback (voor zover nodig). Ik zit nog te twijfelen of ik misschien een extra dag in Chiang Mai zal blijven, maar de vraag is dan wat ik zou moeten schrappen... Dank alvast.

Dat lijkt me heel makkelijk Hua Hin en Chumpon eruit 1 dag langer Chiang Mai en 1 dag langer Koh Panngan :D

Direct met de trein van BKK naar Surat maar bij voorkeur nog beter is om te vliegen
neem dan een retour ticket .

RemV
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 10:21

Okee, dank. Ik blijf iig een nachtje extra in Chiang Mai en de laatste nacht Bkk ruil ik in tegen een nacht extra op Koh Phangan.

neele
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door neele » vrijdag 10 oktober 2008, 10:23

Ziet er naar mijn mening een beetje uit zoals een Japanner door europa crost.
Veel te snel en nergens lekker rust ingebouwd.

Als ik alleen zou reizen (overigens als ik niet alleen reis ook) zou ik de vrijheid inbouwen om ergens te blijven als het er mooi is. Nu vlieg je echt door Thailand heen.
Zoals de vorige schrijver al melde zou ik ook Hua Hin skippen.
Chumpon zelf is ook niet geweldig maar ten noorden ervan heb je wel een aardig strand.

Maar gezien je korte reis zou ik lekker van Chumpon de boot naar Tao nemen. Dichter bij dan Phangan en ik denk voor iemand die alleen reist leuker dan Phangan. Daar komen volgens mij meer stellen en gezinnen.

Als ik jou was, zou ik een hotel in BKK boeken, je reis als leidraad aanhouden en gewoon kijken hoe ver je komt.
Je moet de relaxedheid van dit land niet doorbreken door zelf te gaan haasten.

Veel plezier daar!

RemV
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 10:39

neele schreef:Ziet er naar mijn mening een beetje uit zoals een Japanner door europa crost.

Als ik alleen zou reizen (overigens als ik niet alleen reis ook) zou ik de vrijheid inbouwen om ergens te blijven als het er mooi is. Nu vlieg je echt door Thailand heen.
Chumpon zelf is ook niet geweldig maar ten noorden ervan heb je wel een aardig strand.

Maar gezien je korte reis zou ik lekker van Chumpon de boot naar Tao nemen. Dichter bij dan Phangan en ik denk voor iemand die alleen reist leuker dan Phangan. Daar komen volgens mij meer stellen en gezinnen.

Als ik jou was, zou ik een hotel in BKK boeken, je reis als leidraad aanhouden en gewoon kijken hoe ver je komt.

Veel plezier daar!
Dank. Dan ga ik misschien toch maar meteen met de trein naar het noorden ipv tussenstops in Ayutthaya en Phitsanulok. En dan schrap ik Hua Hin en Chumpon waarschijnlijk en dan ga ik meteen door naar Tao en vanaf daar zie ik wel verder 8-)

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 10:47

RemV schreef:
neele schreef:Ziet er naar mijn mening een beetje uit zoals een Japanner door europa crost.

Veel plezier daar!
Dank. Dan ga ik misschien toch maar meteen met de trein naar het noorden ipv tussenstops in Ayutthaya en Phitsanulok. En dan schrap ik Hua Hin en Chumpon waarschijnlijk en dan ga ik meteen door naar Tao en vanaf daar zie ik wel verder 8-)

Ja het kan nog alle kanten op :D :D

printen44
Expat
Expat

#7 Bericht door printen44 » vrijdag 10 oktober 2008, 13:48

Ik wordt al moe als ik het reisschema lees. Dat wordt in Nederland de video's of foto's bekijken waar je allemaal geweest ben, want je vliegt als een sneltrein door Thailand. De afstanden zijn hier groot, dus het reizen alleen al kost je erg veel tijd.

Knip die reis in tween of gooi er een aantal plaatsen uit. Ik woon zelf in het Noorden en in Chiang Mai bv. kan je makkelijk een week doorbrengen en dat heb je nog maar de helft van alles gezien.

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 14:22

printen44 schreef:Ik wordt al moe als ik het reisschema lees. Dat wordt in Nederland de video's of foto's bekijken waar je allemaal geweest ben, want je vliegt als een sneltrein door Thailand. De afstanden zijn hier groot, dus het reizen alleen al kost je erg veel tijd.

Knip die reis in tween of gooi er een aantal plaatsen uit. Ik woon zelf in het Noorden en in Chiang Mai bv. kan je makkelijk een week doorbrengen en dat heb je nog maar de helft van alles gezien.
En ook dan moet je nog heel hard rennen :D

RemV
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 14:31

Misschien blijf ik wel twee weken plakken in Chiang Mai :mrgreen:

Update:

28-29 okt Bangkok (Taxi)
29-30 okt Bangkok
1-2 nov Chiang Mai/Rai (Bus/trein/bus)
2-3 nov Chiang Mai/Rai
3-4 nov Chiang Mai/Rai
4-5 nov Chiang Mai/Rai
5-6 nov Chiang Mai/Rai
6-7 nov Chiang Mai/Rai
7-8 nov Bangkok (Trein)
8-9 nov Koh Tao/Phangan (Trein/boot)
9-10 nov Koh Tao/Phangan
10-11 nov Koh Tao/Phangan
11-12 nov Koh Phangan
12-13 nov Koh Phangan
13-14 nov Koh Phangan
14-15 nov Vliegtuig BKK-Dubai (Vliegen vanaf Samui)

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door JohanS » vrijdag 10 oktober 2008, 14:38

Knip Thailand in twee op de lijn van Bangkok.
1 Jaar doe je het noorden en het volgende het zuiden.

RemV
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door RemV » vrijdag 10 oktober 2008, 14:58

JohanS schreef:Knip Thailand in twee op de lijn van Bangkok.
Dit zou inderdaad het beste zijn maar ik kan niet kiezen en wil alles in 1 keer zien :roll: Maar misschien beslis ik wel ter plekke dat ik het zuiden een volgende keer ga doen 8-)

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door JohanS » vrijdag 10 oktober 2008, 15:32

RemV schreef:
JohanS schreef:Knip Thailand in twee op de lijn van Bangkok.
Dit zou inderdaad het beste zijn maar ik kan niet kiezen en wil alles in 1 keer zien :roll: Maar misschien beslis ik wel ter plekke dat ik het zuiden een volgende keer ga doen 8-)
Of het noorden voor een volgende keer houden ? 8-)

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » vrijdag 10 oktober 2008, 16:10

Om een voorbeeld te geven: Je blijft maar een dag in Bangkok. Je moet er minstens 2 a 3 dagen blijven. Het is een miljoenenstad en je vergeet het tijdsverschil tussen Nederland en Thailand die je moeten verwerken. De een heeft daar minder last van dan de ander, maar aan het tijdsverschil ( zes uur vanwege de wintertijd in Nederland) daar ben je minimaal twee dagen bezig om je aan het tijdsverschil met Thailand te wennen. Tenminste dat was mijn ervaring toen ik op vakantie naar Thailand ging.

Je reist vaak met bus/trein. Prima geregeld in Thailand, vooral de bus, maar je zit meer in de bus dan dat je ergens bent. Treinen moet je van tevoren bespreken. Je komt ook in de tijd van Loy Kratong, een prachtig feest, maar dan zijn alle bussen en treinen al lang van tevoren volgeboekt.

Om van hotels maar niet te spreken. Loy Kratong is van de 11e tot en met de 13e november, maar veel mensen plakken er nog een of twee dagen aan vast.

Dus voor die dagen is veel volgeboekt, tenzij je alreeds de tickets voor bus of trein heeft geboekt.

Neem de adviezen van de verschillende schrijvers aan. Doe het rustig aan in Thailand. Dat doen de meeste Thais ook en de ex-pats die hier wonen. Meestal de vakantiegangers ook. Behalve zij die met een georganiseerde reis gaan. Die moet in Nederland eerst een paar weken bijkomen van die reis :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”