Weet iemand hoe dit gaat werken???

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mitmig
Expat
Expat

Weet iemand hoe dit gaat werken???

#1 Bericht door Mitmig » zondag 05 oktober 2008, 03:02

Thailand to issue new immigration card

BANGKOK: -- A new immigration card will be introduced for use by those going in and out of Thailand by the end of this year, said Immigration Police chief Pol. Lt-Gen. Chatchawan Suksomchit.

Holders of the Immigration Card will include those who travel in and out of the country three to five times in a year, regardless of their nationality.

The Immigration Card holders, Thai and foreign alike, will bypass normal procedures of the Immigration Police which include scanning for criminal suspects or those on the police and immigration Watch List.

Instead, the Immigration Card holders will have the privileges to go through fast passage at airports, the Immigration Police chief said.

The Immigration Card, which will be issued to tourists and others by the end of this year, marking the advent of a fresh tourist season, was part of the efforts to promote tourism and investment in the country.

Meanwhile, the Immigration Police will open Call Centre 1178 early next year to provide tourism-related information in eight languages. Besides, the Immigration Police will take part in the crackdown on the exploitation of foreign labour and flesh trade throughout the country.

-- TNA 2008-10-02

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Weet iemand hoe dit gaat werken???

#2 Bericht door Mario08 » zondag 05 oktober 2008, 06:38

Dat weet niemand nog en het is maar afwachten wat er van het plan terecht komt.
In ieder geval is duidelijk dat dit plan bedoeld is voor mensen die veelvuldig reizen van naar Thailand.

Soi 24
Expat
Expat

#3 Bericht door Soi 24 » zondag 05 oktober 2008, 08:49

Lijkt wel een soort frequent-flyer card van Thai Immigration. Ik val in de doelgroep dus in beginsel goed nieuws, ga de ontwikkelingen met belangstelling volgen.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » zondag 05 oktober 2008, 11:05

Dit kan maar 1 ding betekenen: Er moet uiteraard voor betaald worden. En daar draait het weer om.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jomel17
Expat
Expat

#5 Bericht door jomel17 » zondag 05 oktober 2008, 11:28

Joepattaya, ik denk dat het daar inderdaad weer om gaat maar als je er sneller mee langs de lange rijen mag zie ik daar wel een toekomst in :o
หลงรัก

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door JohanS » zondag 05 oktober 2008, 19:04

jomel17 schreef:Joepattaya, ik denk dat het daar inderdaad weer om gaat maar als je er sneller mee langs de lange rijen mag zie ik daar wel een toekomst in :o
Behalve indien iedereen zo een kaart neemt, dan sta ik met mijn vrouw alleen aan de gewone rijen.
Ook goed ... :D

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » maandag 06 oktober 2008, 01:47

JohanS schreef:
jomel17 schreef:Joepattaya, ik denk dat het daar inderdaad weer om gaat maar als je er sneller mee langs de lange rijen mag zie ik daar wel een toekomst in :o
Behalve indien iedereen zo een kaart neemt, dan sta ik met mijn vrouw alleen aan de gewone rijen.
Ook goed ... :D
Het is op zich wel leuk: de ene Minister oppert dit plan met als 1 van de redenen: Het stimuleren van het toerisme door de wachttijden bij Immigratie op de luchthavens drastisch in te korten, terwijl de andere Minister een algemeen alcoholverbod oppert tijdens ALLE feestdagen in Thailand, wetende dat alcohol toch een wezenlijk bestanddeel vormt voor veel vakantievierders (lees=toeristen) in Thailand.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#8 Bericht door jumbo » maandag 06 oktober 2008, 02:03

Snap de heisa niet zo goed...
duurt me nimmer langer als een 30-40 minuten wat nagenoeg op elk vliegveld zo is
zeker in deze regio en rekening houdend met visa en zo, ze zullen toch gewoon je paspoort moeten stempelen en nazien lijkt me..

1 keer duurde het langer door een eikeltje achter de balie, maar die heb je overal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Mario08 » maandag 06 oktober 2008, 03:15

Vrees dat je na het passeren van de douane gewoon de normale tijd tijd op je koffer zal moeten wachten. Zoals Jumbo aangeeft heb ik nog nooit lang hoeven wachten bij immigratie. Zowel bij aankomst als vertrek. Dus tenzij je met alleen handbagage reist is de winst minimaal.
Het zal pas echt handig zijn als het ook voor de politie als identificatie geldt, zodat je niet meer met het ongemakkelijke paspoort hoeft rond te lopen.

jumbo
Expat
Expat

#10 Bericht door jumbo » maandag 06 oktober 2008, 03:34

Je kan toch je rijbewijs als ID gebruiken??
Er staat een ID nummer op vermeldt dat verwijst naar je land nummer en paspoort
Ik heb wel altijd een kopie paspoort, visa, wp in de auto, maar daar is nooit naar gevraagd
Eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit aangehouden voor een ID controle...schijnt wel eens te gebeuren in de RCA achtige uitgaansomgevingen waar drugs gemeengoed schijnt te zijn...
In een restaurant, kroeg of op straat nog nooit gezien of bemerkt

Je koffer zal je inderdaad ook op moeten blijven wachten.

Het is nog een beetje koffiedikkijken maar als ze inderdaad de criterie 'veelreiziger' gaan gebruiken kan het met alle toeristen/visarunners wel eens wat drukker worden als in de gewone lijnen...sta ik naast Johan en zijn vrouw

Maar grootste kwestie is hier geduld....een schone zaak heb ik ooit ergens gelezen
En uiteraard zijn er weer voldoende farang die met hun 'status' dat geduld niet op kunnen brengen......

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Mario08 » maandag 06 oktober 2008, 05:20

Moet je wel een rijbewijs hebben. Maar ik heb ook copietjes van mijn paspoort en visa in de auto liggen. Normaal gesproken is het niet hebben van een ID geen probleem. Maar ik heb een tijdje in de buurt van Mae Sod gewoond. Tussen Mae Sod en Tak wordt soms streng gecontroleerd door de immigratie op het hebben van de juiste papieren, al controleren ze voornamelijk mensen die met het openbaar vervoer reizen en zijn ze in het bijzonder op zoek naar vluchtelingen. Westerlingen worden daar echter regelmatig ook gecontroleerd.
Daarbuiten heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze naar mijn paspoort vroegen.

jumbo
Expat
Expat

#12 Bericht door jumbo » maandag 06 oktober 2008, 05:23

Mario08 schreef:Moet je wel een rijbewijs hebben. Maar ik heb ook copietjes van mijn paspoort en visa in de auto liggen. Normaal gesproken is het niet hebben van een ID geen probleem. Maar ik heb een tijdje in de buurt van Mae Sod gewoond. Tussen Mae Sod en Tak wordt soms streng gecontroleerd door de immigratie op het hebben van de juiste papieren, al controleren ze voornamelijk mensen die met het openbaar vervoer reizen en zijn ze in het bijzonder op zoek naar vluchtelingen. Westerlingen worden daar echter regelmatig ook gecontroleerd.
Daarbuiten heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze naar mijn paspoort vroegen.

Effe niet aan gedacht hehehe, Inderdaad zal in het grensgebied wel anders worden gekeken naar buitenlanders hier, maar ook hier geldt; locatie, locatie, locatie

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door JohanS » maandag 06 oktober 2008, 07:49

Wij hebben ook nooit uitzonderlijk lang moeten wachten bij de imigratie. Op sommige andere luchthavens ( landen) moeten we veel langer wachten.
Ik ga wel steeds samen met mijn echtgenote in de rij van Thaise Paspoorten staan alhoewel ik dit natuurlijk niet heb. Nog nooit een probleem mee gehad en steeds maar een korte wachtrij.
Daarna is het inderdaad maar even meer wachten op de bagage en wag ben je.
Gaat vlot tot nu toe.

Zou de onderliggende zaak niet zijn, dat ze de visaruns meer onder kontrole willen krijgen ???
Laatst gewijzigd door JohanS op maandag 06 oktober 2008, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

jumbo
Expat
Expat

#14 Bericht door jumbo » maandag 06 oktober 2008, 09:11

JohanS schreef:Wij hebben ook nooit uitzonderlijk lang moeten wachten bij de imigratie. Op sommige andere luchthavens ( landen) moeten we veel langer wachten.
Ik ga wel steeds samen met mijn echtgenote in de rij van Thaise Paspoorten staan alhoewel ik dit natuurlijk niet heb. Nog nooit een probleem mee gehad en steeds maar een korte wachtrij.
Gaat vlot tot nu toe.

Zou de onderliggende oorzaak niet zijn dat ze de visaruns niet meer onder kontrole willen krijgen ???
Wat ze nou precies willen is en wordt nooit iemand duidelijk denk ik, neit met dit gegeven,niet met eerdere gegevens en niet met toekomstige ideen.
Ik heb niet de illusie dat er serieus wordt nagedacht over de gevolgen van bepaalde invoeringen van ideen, maatregels of wetten of juist het uitblijven daarvan, ze klooien maar wat aan en dat kan allemaal want het volk slikt het wel.
De lamme leidt de blinde

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door JohanS » maandag 06 oktober 2008, 10:15

jumbo schreef:
JohanS schreef:Wij hebben ook nooit uitzonderlijk lang moeten wachten bij de imigratie. Op sommige andere luchthavens ( landen) moeten we veel langer wachten.
Gaat vlot tot nu toe.

Zou de onderliggende oorzaak niet zijn dat ze de visaruns niet meer onder kontrole willen krijgen ???
Wat ze nou precies willen is en wordt nooit iemand duidelijk denk ik, neit met dit gegeven,niet met eerdere gegevens en niet met toekomstige ideen.
Ik heb niet de illusie dat er serieus wordt nagedacht over de gevolgen van bepaalde invoeringen van ideen, maatregels of wetten of juist het uitblijven daarvan, ze klooien maar wat aan en dat kan allemaal want het volk slikt het wel.
De lamme leidt de blinde
Geen positieven gedachtengang, maar waarschijnlijk wel correct.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”