multiple entry visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: multiple entry visa

#16 Bericht door Khon Neua » zaterdag 27 september 2008, 19:28

:D :D :D :D :D Binnen de grenzen van Thailand
verlengen doe je er dan buiten Bv in Nederland Maleisie etc .
En dan heb je weer een heel leven van +/- 450 dagen binnen de grenzen van Thailand .
Je verlengt je visa in Thailand bij de immigratie als je aan de eisen voldoet dan kun je daarna een heel jaar in thailand blijven en dien je niet elke 90 dagen een run te maken. ( kan niet bij een toeristen visa dacht ik dus alleen bij non im )

Of

Je vraagt een nieuw visa aan wat Ben bedoeld in nederland of maleisie en begind weer van vooraf aan.

TIP kreeg van het consulaat in Adam de opmerking dan vanaf 2009 je bij aanvraag van een non imm O ook een bangafschrift moet laten zien de eisen waaraan dit moet voldoen zijn nog niet bekent maar men dacht aan een saldo van 1250 euro

Ben
Expat
Expat

#17 Bericht door Ben » zaterdag 27 september 2008, 20:22

Khon Neu schreef:
:D :D :D :D :D Binnen de grenzen van Thailand
verlengen doe je er dan buiten Bv in Nederland Maleisie etc .
En dan heb je weer een heel leven van +/- 450 dagen binnen de grenzen van Thailand .
Je verlengt je visa in Thailand bij de immigratie als je aan de eisen voldoet dan kun je daarna een heel jaar in thailand blijven en dien je niet elke 90 dagen een run te maken. ( kan niet bij een toeristen visa dacht ik dus alleen bij non im )

Of

Je vraagt een nieuw visa aan wat Ben bedoeld in nederland of maleisie en begind weer van vooraf aan.

TIP kreeg van het consulaat in Adam de opmerking dan vanaf 2009 je bij aanvraag van een non imm O ook een bangafschrift moet laten zien de eisen waaraan dit moet voldoen zijn nog niet bekent maar men dacht aan een saldo van 1250 euro

Als je de aanvraag doet bij de immigratie bv op basis van NON O marriage duurt het een maand voor de officiele stempel met een toerist visa zou het kunnen 60 dagen een VOA is erg krap maar niet onmogeijk ligt aan de geprikte datum van de immigratie maar dat is meestal 30 dagen en zal me je het advies geven een run te maken tussentijds .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Mario08 » zondag 28 september 2008, 03:27

Extensie binnen Thailand van je non-immigrant visa voor een jaar doe je in Thailand zelf, bij het dichtst bij zijnde immigratie kantoor. Hiervoor gelden wel de nodige voorwaarden, afhankelijk van op welke gronden je een verlenging aanvraagt. Of je in aanmerking voor een verlenging komt kun je hier bekijken:
http://www.lawyer.th.com/National_Polic ... t_2006.pdf

Verlenging van een visa tot een jaar kan ook met een toeristen visa en zelfs met een visa exempt entry, mits je nog minimaal 21 dagen in het land mag verblijven. Je moet dan wel 2000 baht betalen voor de verandering van visa en daarnaast 1900 voor de extensie zelf. Je moet bij een verandering van visa direct aan de voorwaarden voor een extensie voldoen. Bij een non-B wil dit wel eens problemen opgeven.

Als je verlengt op basis van een huwelijk met een Thai krijg je in eerste instantie een verlenging van 30 dagen omdat deze extensie eerst moet worden goedgekeurd door het hoofdkantoor. Na goedkeuring krijg je de rest van het jaar.

Nederlanders komen niet in aanmerking voor een visa on arrival, maar voor een visa exempt entry. Het zijn twee verschillende dingen en op het vliegveld van Bangkok zou je voor een VOA in de verkeerde rij gaan staan. Negeer daar de borden voor VOA.

Ben
Expat
Expat

#19 Bericht door Ben » zondag 28 september 2008, 08:20

Mario08 schreef:Extensie binnen Thailand van je non-immigrant visa voor een jaar doe je in Thailand zelf, bij het dichtst bij zijnde immigratie kantoor. Hiervoor gelden wel de nodige voorwaarden, afhankelijk van op welke gronden je een verlenging aanvraagt. Of je in aanmerking voor een verlenging komt kun je hier bekijken:
http://www.lawyer.th.com/National_Polic ... t_2006.pdf

Verlenging van een visa tot een jaar kan ook met een toeristen visa en zelfs met een visa exempt entry, mits je nog minimaal 21 dagen in het land mag verblijven. Je moet dan wel 2000 baht betalen voor de verandering van visa en daarnaast 1900 voor de extensie zelf. Je moet bij een verandering van visa direct aan de voorwaarden voor een extensie voldoen. Bij een non-B wil dit wel eens problemen opgeven.

Als je verlengt op basis van een huwelijk met een Thai krijg je in eerste instantie een verlenging van 30 dagen omdat deze extensie eerst moet worden goedgekeurd door het hoofdkantoor. Na goedkeuring krijg je de rest van het jaar.

Nederlanders komen niet in aanmerking voor een visa on arrival, maar voor een visa exempt entry. Het zijn twee verschillende dingen en op het vliegveld van Bangkok zou je voor een VOA in de verkeerde rij gaan staan. Negeer daar de borden voor VOA.
De datum van je huwelijk speeld(e) hierin voorheen of nog een belangrijke rol
je moest voorheen minmaal 2 maanden gehuwd zijn voor verlenging van visa exempt
en kon je alsnog een run maken blijkbaar was dit om schijnhuwelijken te voorkomen
of dit nog van toepassing is weet ik niet .
Klopt Mario we gooien de term VOA en visa exempt entry vaak in een groep
terwijl het 2 verschillende dingen zijn Nederlanders komen in aanmerking voor Visa exempt entry Correct opgemerkt .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Mario08 » zondag 28 september 2008, 08:35

Voor zover ik weet speelt de datum van je huwelijk tegenwoordig geen rol meer. Je kunt een visa exempt entry tegenwoordig gewoon gewoon binnen de eerste 9 dagen omzetten naar een non-immigrant op basis van een huwelijk met een Thai.

Wat wel een rol kan spelen is het inkomen. De eisen verschillen per imigratiekantoor en de meeste zijn voor de eerste extensie niet zo streng, maar ze kunnen eisen dat je het vorafgaande jaar al een (gezins)inkomen had van ten minste 40,000 baht. Sommige lossen dit op door met terugwerkende kracht belasting te betalen over een inkomen van hun vrouw van 40,000 baht.

Visa on arrival en visa exempt entry wordt inderdaad ontzettend vaak door elkaar gehaald. Ik hamer er meer op omdat mensen anders in de war raken en op de luchthaven onnodig in de rij gaan staan voor een visa on arrival.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Mario08 » zondag 28 september 2008, 09:48

Khon Neu schreef:

Zag op de website van het Thaise consutlaat in Amsterdam dat men nu al voor een non-o voor gepesioneerden een copie van het laatste bankafschrift wil zien van minimaal 1250 Euro.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

Ben
Expat
Expat

#22 Bericht door Ben » zondag 28 september 2008, 10:10

Mario08 schreef:
Khon Neu schreef:

Zag op de website van het Thaise consutlaat in Amsterdam dat men nu al voor een non-o voor gepesioneerden een copie van het laatste bankafschrift wil zien van minimaal 1250 Euro.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

Vraag me af wat een laaste bankafschrift met 1250 euro voor zin heeft
lijkt me vanzelfsprekender waar het vandaan komt en de continuiteit met een NON O kan je minimaal een jaar in Thailand verblijven met 1250 euro red je dat niet .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Mario08 » zondag 28 september 2008, 10:29

1250 Euro is ongeveer 65000 THB, het benodigde maandinkomen voor een extensie op basis van retirement.

Waar het goed voor is vraag ik me ook af, daar het gaat om inkomen en 1250 euro op je bankrekening nog niet impliceert dat je dat bedrag ook als inkomen hebt. Maar blijkbaar wil men het steeds moeilijker maken om in Thailand te wonen als buitenlander en gooit men drempel na drempel op.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door carpediem » zondag 28 september 2008, 10:35

Categorie

O:
vrouw/man: copie trouwakte

kind: copie geboorteakte/copie paspoort moeder

huis: Copie huurcontract Thailand

50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

pensioen: bewijs van pensionering, ook financieel en copie paspoort

stage: (niet voor studie/werk) brief instantie Nederland/ stageinstantie Thailand

Zoals ik het lees is het: of-of.

Of een huurcontract
Of een bankafschrift
Of een bewijs van pensionering enz.

Verklaart ook dat iemand in een vorige posting een jaar visa kreeg alleen met een huurkontrakt.

Vraag me wel af of ik met mijn huurkontrakt van 3.300.- THB p.m. ook terecht kan.
pluk de dag (carpediem)

Ben
Expat
Expat

#25 Bericht door Ben » zondag 28 september 2008, 10:39

Mario08 schreef:1250 Euro is ongeveer 65000 THB, het benodigde maandinkomen voor een extensie op basis van retirement.

Waar het goed voor is vraag ik me ook af, daar het gaat om inkomen en 1250 euro op je bankrekening nog niet impliceert dat je dat bedrag ook als inkomen hebt. Maar blijkbaar wil men het steeds moeilijker maken om in Thailand te wonen als buitenlander en gooit men drempel na drempel op.

Zolanghet bij die drempel blijft van 1250 euro op je bankrekening is het een druppel op een gloeiende plaat en stelt het weinig voor .
En kan 99.9 % zo beschikken over een NON O .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Mario08 » zondag 28 september 2008, 10:48

Gelukkig wel. laten we hopen dat het hierbij blijft.

Maar ondertussen doen zich weer eens nieuwe geruchten voor dat de immigratie dienst ook voor dependens van gepesioneerden een inkomen of vermogen op de bank gaat eisen.
http://www.thaivisa.com/forum/Change-De ... 13831.html
Ik weet het, het zijn geruchten. Maar het ziet er naar uit dat het er toch binnen enkele jaren van zal komen. Ongetwijfeld allen voor nieuwe gevallen. Maar wie in de toekomst in Thailand met zijn vrouw wil terugtekken om van zijn oude dag te genieten doet er verstandig aan voororgsmaatregelen te nemen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door prajak » zondag 28 september 2008, 11:09

7 januari 2010 is je laatste dag. Zegt Ben.

Dank Ben, ik zit al jaren te wachten op iemand die exact de Dag des Oordels kan voorspellen.

Rekenkundig heb je gelijk denk ik. Veel mensen tellen 90 dagen maar het zijn er 89 in feite als je een run maakt en direct weer terugkomt. De laatste dag van de oude run wordt dan de eerste dag van de nieuwe.

Ben
Expat
Expat

#28 Bericht door Ben » zondag 28 september 2008, 11:18

prajak schreef:7 januari 2010 is je laatste dag. Zegt Ben.

Dank Ben, ik zit al jaren te wachten op iemand die exact de Dag des Oordels kan voorspellen.

Rekenkundig heb je gelijk denk ik. Veel mensen tellen 90 dagen maar het zijn er 89 in feite als je een run maakt en direct weer terugkomt. De laatste dag van de oude run wordt dan de eerste dag van de nieuwe.

Mijn glazen BOL doet het nog prima :D

De maya's en Asteken hadden al heel vroeg kalenders om te onthouden waneer en wat voor dag het was .
Daar maken wij nu handig gebruik van om te weten waneer we op de immigratie moeten verschijnen . :D

joepattaya
Expat
Expat

#29 Bericht door joepattaya » maandag 29 september 2008, 06:41

Oh ja, en nog 1 klein tipje: Staar je niet blind op de informatie die je vindt op de diverse fori betreffende visa, extenties, voorwaarden. Als de informatie al uit eerste hand is, dan is deze informatie van toepassing op die ene persoon, onder die bepaalde omstandigheden, op die bepaalde locatie.
In deze draad vond ik al zo veel onzin, die als algemene informatie verwoord werd, dat ik mijn peroonlijke ervaringen met non-immigrant 'B', 'ED' en 'O' visum maar niet neerpen. Een 'non-immigrant visum' wordt hier als HET visum genoemd, terwijl er al zo'n 14 verschillende non-immigrant visums zijn.

Tipje aan de oorspronkelijke poster: Als je werkelijk van pan bent om voor een jaar of langer naar Thailand te verkassen, dan is een dagje investeren om goede info bij de Thaise Ambassade weg te halen geen overbodige luxe en zij kunnen exact bepalen, samen met julie wat de beste mogelijkheden zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Ben
Expat
Expat

#30 Bericht door Ben » maandag 29 september 2008, 07:06

joepattaya schreef:Oh ja, en nog 1 klein tipje: Staar je niet blind op de informatie die je vindt op de diverse fori betreffende visa, extenties, voorwaarden. Als de informatie al uit eerste hand is, dan is deze informatie van toepassing op die ene persoon, onder die bepaalde omstandigheden, op die bepaalde locatie.
In deze draad vond ik al zo veel onzin, die als algemene informatie verwoord werd, dat ik mijn peroonlijke ervaringen met non-immigrant 'B', 'ED' en 'O' visum maar niet neerpen. Een 'non-immigrant visum' wordt hier als HET visum genoemd, terwijl er al zo'n 14 verschillende non-immigrant visums zijn.

Tipje aan de oorspronkelijke poster: Als je werkelijk van pan bent om voor een jaar of langer naar Thailand te verkassen, dan is een dagje investeren om goede info bij de Thaise Ambassade weg te halen geen overbodige luxe en zij kunnen exact bepalen, samen met julie wat de beste mogelijkheden zijn.

VISA OP MAAT :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”