grens overgang Thailand-Cambodja

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hammie47
komt net kijken
komt net kijken

grens overgang Thailand-Cambodja

#1 Bericht door hammie47 » zondag 24 augustus 2008, 18:21

Ik heb begrepen, dat ik bij de grensovergang Aranya Prathet, via een stuk niemandsland naar Cambodja moet lopen. Ik reis met een reis gezelschap (van Summum reizen).
Ik zou graag willen weten, hoe lang dat stuk is. Ik neem aan dat ik dan met mijn eigen koffers moet lopen, en dan is het wel prettig te weten, of ik dan koffers met wieltjes moet aanschaffen.

Hans

Ben
Expat
Expat

Re: grens overgang Thailand-Cambodja

#2 Bericht door Ben » zondag 24 augustus 2008, 19:37

hammie47 schreef:Ik heb begrepen, dat ik bij de grensovergang Aranya Prathet, via een stuk niemandsland naar Cambodja moet lopen. Ik reis met een reis gezelschap (van Summum reizen).
Ik zou graag willen weten, hoe lang dat stuk is. Ik neem aan dat ik dan met mijn eigen koffers moet lopen, en dan is het wel prettig te weten, of ik dan koffers met wieltjes moet aanschaffen.

Hans

Pak um beet 1000 meter maar voor een paar batjes dragen ze je koffer wel en jou erbij . wel kort bij blijven ze kunnen alles gebruiken :D

En waarom regelt Summum dat niet :?:

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door henkypenky » woensdag 17 september 2008, 13:56

hammie47 schreef:... neem aan dat ik dan met mijn eigen koffers moet lopen, en dan is het wel prettig te weten, of ik dan koffers met wieltjes moet aanschaffen.

Hans
nou ... aan die wieltjes heb je daar niet echt veel hoor .
neem liever zo weinig mogelijk bagage mee , het best een gemakkelijk te dragen tas of kleine koffer plus een rugzakje of schoudertas .
grote koffers heb je ( overal , vind ik persoonlijk ) alleen maar last mee .
maar ... de overland route naar cambodja is een belevenis !
ga je ook nog via battambang of enkel naar siem-reap ?
veel plezier !
live and let live !

hammie47
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door hammie47 » woensdag 17 september 2008, 14:38

Dank voor je antwoord. Op zich een goede aanvulling, maar ik heb inmiddels al begrepen dat de koffers op een karretje gaan en door een local naar de overkant gebracht worden. Eigenlijk ook wel logisch, met een georganiseerde rondreis, zoals wij gaan doen. Jawel, ik zal de koffers goed in de gaten houden...:-)

Wij zijn eerst in Bangkok (was ik in januari j.l. ook al, zie: (http://van-der-ham.net/travels/). Daarna naar Ayuthaya en dan naar Khao Yai nationaal park.
Dan de grens over naar Siem Reap (Angkor) en na 3 dagen, door naar Battambang (2 dagen, incl. een halve dag op- en rond het Tonlé sap meer).

Daarna terug naar Thailand, voor 3 dagen op Koh Chang. Lijkt dat wat?

Groet,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”