Na een 3-weekse rondreis gaan we nog een week naar Koh Chang. Ik ben me nu aan het oriënteren hoe wij het beste van Bangkok naar Koh Chang kunnen reizen. Per vliegtuig (127 euro een retour) - taxi - bus? Is het toch het beste om met het vliegtuig te gaan, omdat je daarmee de reistijd beperkt of valt het nogal mee vergeleken met de andere transportmogelijkheden, gezien het feit dat je met vliegen toch ook wel veel tijd kwijt bent?
Heeft iemand hiervoor een advies?
Gevraagd reisadvies van Bangkok naar Koh Chang
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Soi 24
- Expat
Re: Gevraagd reisadvies van Bangkok naar Koh Chang
Je boft Smallcat ik heb het twee weken geleden nog gedaan, dus ik heb alle kennis nog paraat. Ga naar busstation Ekkamai. Eerste bus vertrekt om 6.30 uur rechtstreeks naar de pier van Laem Ngop voor de oversteek naar Koh Chang. Reisduur 5 uur, prijs 284 THB, de zogenaamde government bus. Prima verbinding, een pauze onderweg, prima bus (airco,flesje drinken en wat te snoepen), niets op aan te merken.
Heb geen ervaring met vliegen naar Trat, dan taxi naar Trat en vervoer naar de pier. Maar het lijkt me stug dat het alles bij elkaar sneller is, wel zeker is dat je in ieder geval ongeveer 25 x duurder uit bent. Je bent voor de taxi naar Suvarnabuhmi of Don Muaeng waarschijnlijk al net zoveel kwijt als voor de totale busreis.
Bij terugkomst bleef de bus zelfs wachten op de pont en vertrok daardoor gewoon een half uur later, dat gaan ze op het vliegveld zeker niet voor je doen........
Keuze lijkt niet zo moeilijk..........
Heb geen ervaring met vliegen naar Trat, dan taxi naar Trat en vervoer naar de pier. Maar het lijkt me stug dat het alles bij elkaar sneller is, wel zeker is dat je in ieder geval ongeveer 25 x duurder uit bent. Je bent voor de taxi naar Suvarnabuhmi of Don Muaeng waarschijnlijk al net zoveel kwijt als voor de totale busreis.
Bij terugkomst bleef de bus zelfs wachten op de pont en vertrok daardoor gewoon een half uur later, dat gaan ze op het vliegveld zeker niet voor je doen........
Keuze lijkt niet zo moeilijk..........
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)