First Time Thailand....aanpassen reisschema!
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
First Time Thailand....aanpassen reisschema!
Hallo,
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 3 weken naar Thailand te trekken. Vertrek op 1 juli 09. We zouden enkel de heen en terugvlucht naar Bangkok te boeken. En eventueel de eerste nacht in Bangkok. We willen wel het een en ander zien van Thailand maar willen zeker niet hele dagen op bussen en treinen zitten. Ik denk dus dat we het bij de omgeving van Bangkok en het zuidelijke deel van Thailand houden. Tenzij 3 weken lang genoeg is om ook nog naar het noorden te trekken?? Na enig opzoekingswerk en dit forum doorpluist te hebben zijn dit de plaatsen waar ik zeker wil geweest zijn. Als jullie tips hebben over minder toeristische plaatsen die zeker de moeite zijn...die zijn altijd welkom.
Bangkok...de klongs....grand palace...sfeer opsnuiven
Kanchanaburi....erawan watervallen...river kwai...death realway ...jungle rafts
Khao Sok Nationaal Park ....
Koh Sumai
Krabi...dorp Ao Nang ....maya bay....
Welke excursies zijn er nog aan te raden vanuit deze gebieden, of zijn dit er zovele dat we ons geen zorgen hoeven te maken?
Hoe kunnen we ons het best tussen deze gebieden verplaatsen en in welke volgorde?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groeten, Steve
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 3 weken naar Thailand te trekken. Vertrek op 1 juli 09. We zouden enkel de heen en terugvlucht naar Bangkok te boeken. En eventueel de eerste nacht in Bangkok. We willen wel het een en ander zien van Thailand maar willen zeker niet hele dagen op bussen en treinen zitten. Ik denk dus dat we het bij de omgeving van Bangkok en het zuidelijke deel van Thailand houden. Tenzij 3 weken lang genoeg is om ook nog naar het noorden te trekken?? Na enig opzoekingswerk en dit forum doorpluist te hebben zijn dit de plaatsen waar ik zeker wil geweest zijn. Als jullie tips hebben over minder toeristische plaatsen die zeker de moeite zijn...die zijn altijd welkom.
Bangkok...de klongs....grand palace...sfeer opsnuiven
Kanchanaburi....erawan watervallen...river kwai...death realway ...jungle rafts
Khao Sok Nationaal Park ....
Koh Sumai
Krabi...dorp Ao Nang ....maya bay....
Welke excursies zijn er nog aan te raden vanuit deze gebieden, of zijn dit er zovele dat we ons geen zorgen hoeven te maken?
Hoe kunnen we ons het best tussen deze gebieden verplaatsen en in welke volgorde?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groeten, Steve
Laatst gewijzigd door steezz op woensdag 20 augustus 2008, 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jim
- Volwaardig lid
Re: First Time Thailand....wat zeker doen?
heb je al een lonely planet?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- komt net kijken
Re: First Time Thailand....aanpassen reisschema!
Nopes, ben enkel begonnen met informatie die ik hier teruggevonden heb.
Beetje aan het rond surfen en beginnen lezen over Thailand en beslist dat dit onze volgende reis zal worden.
Ik ben er graag op tijd bij i.v.m. de vliegtickets:-)
Beetje aan het rond surfen en beginnen lezen over Thailand en beslist dat dit onze volgende reis zal worden.
Ik ben er graag op tijd bij i.v.m. de vliegtickets:-)
-
- kenner
Wij zijn hebben in Bangkok de fietstocht van Andre Breuer gedaan.
Echt een aanrader, want je komt op plekken die je normaal gesproken niet snel zal zien.
Gr. Mitch
Echt een aanrader, want je komt op plekken die je normaal gesproken niet snel zal zien.
Gr. Mitch
HAPPY PEOPLE MAKE PEOPLE HAPPY !!
-
- Volwaardig lid
Je hebt nog bijna een jaar om alles uit te zoeken,
Ga eerst eens lekker lezen, kijk wat je wilt,
Het noorden is mooi, het zuiden met zijn stranden en eilanden ook, (aan 1x Thailand heb je gewoon niet genoeg)
Het land is te groot om alles te gaan zien, en jachtig reizen is al helemaal niet leuk,
Voorpret is leuke pret, duik er lekker in, en kristaliseer uit je info wat je wilt doen en zien,
Ga eerst eens lekker lezen, kijk wat je wilt,
Het noorden is mooi, het zuiden met zijn stranden en eilanden ook, (aan 1x Thailand heb je gewoon niet genoeg)
Het land is te groot om alles te gaan zien, en jachtig reizen is al helemaal niet leuk,
Voorpret is leuke pret, duik er lekker in, en kristaliseer uit je info wat je wilt doen en zien,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
-
- heeft ervaring
Ik zou het de eerste keer idd houden bij BKK en het zuiden.
Je kan altijd nog een keer terug voor het (nog mooiere) noorden en de meeste mensen willen ook terug naar Thailand na de eerste keer.
Zelf ben ik er nu 5 keer geweest in de afgelopen 11 jaar en ik moet je wel zeggen dat het in zeer rap tempo heeeeeeeel erg druk aan het worden is.
Samui is echt een supertoeristisch eiland geworden.
Tip is om ook een paar dagen naar het veel rustigere Koh Phagnan te gaan.
Als je er niet komt rondom een full moon party is het er heerlijk rustig en prachtig.
Vooral het noorden vond ik mooi.
Een uurtje met de boot vanaf Samui en je bent in een andere wereld.
Een beetje zoals het noorden van Samui was toen ik er voor het eerst kwam.
Koh Tao is ook een leuk eiland. Wel drukker dan Phagnan maar je kan er heel erg mooi duiken en snorkelen.
Als ik jullie was zou ik dan ook Krabi overslaan en lekker die drie eilanden aan de oostkant doen.
Of een paar eilanden aan de westkant en Samui laten voor wat het is.
Veel plezier met voorpretten!
Je kan altijd nog een keer terug voor het (nog mooiere) noorden en de meeste mensen willen ook terug naar Thailand na de eerste keer.
Zelf ben ik er nu 5 keer geweest in de afgelopen 11 jaar en ik moet je wel zeggen dat het in zeer rap tempo heeeeeeeel erg druk aan het worden is.
Samui is echt een supertoeristisch eiland geworden.
Tip is om ook een paar dagen naar het veel rustigere Koh Phagnan te gaan.
Als je er niet komt rondom een full moon party is het er heerlijk rustig en prachtig.
Vooral het noorden vond ik mooi.
Een uurtje met de boot vanaf Samui en je bent in een andere wereld.
Een beetje zoals het noorden van Samui was toen ik er voor het eerst kwam.
Koh Tao is ook een leuk eiland. Wel drukker dan Phagnan maar je kan er heel erg mooi duiken en snorkelen.
Als ik jullie was zou ik dan ook Krabi overslaan en lekker die drie eilanden aan de oostkant doen.
Of een paar eilanden aan de westkant en Samui laten voor wat het is.
Veel plezier met voorpretten!
-
- komt net kijken
Heykes, alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hier men schema aangepast aan u tips neele.
Is men reisroute goed of ga ik ergens de mist in?
Tussen haakjes de dingen waar ik nog raad of tips kan gebruiken.
1 Aankomst Bangkok……..nacht1
2 Bangkok sfeer opsnuiven…dagexcursie….nacht 2
3 Bangkok dagexcursie…nacht3
4 Busrit naar Kanchanaburi….nacht 4 (waar slapen?) (prijs) (reisduur)
5 Kanchanaburi….nacht 5
6 Rit naar Erawan national park….nacht 6 (waar slapen?)
7 Rit naar Bangkok….nachttrein naar Surat Thani…nacht 7 (1ste of 2e klasse nemen? Prijsverschil?) of misschien toch beter met het vliegtuig?
8 Transfers naar Khao Sok National Park…nacht 8 (waar slapen)
9 Khao Sok National Park…nacht 9
10 Khao Sok National Park…nacht 10
11 rit en boottocht naar Koh Samui…..nacht 11
12 Boottocht naar Koh Tao……nacht 12 (waar slapen)
13 Koh Tao…….nacht 13
14 Koh Tao…nacht 14
15 Transfer naar Koh Phagnan of een ander eilandje …nacht 15/16/17 (tips?)
Volgende dagen verder op een van deze eilandjes of nog enkele dagen Bangkok.
Kan iemand mij zeggen met welk bedrag ik moet rekening houden voor 3 weken Thailand in de maand juli? Aangezien het geen hoogseizoen is ga ik ervan uit dat slaapgelegenheid vinden geen probleem zal zijn,wel?
Hoeveel dagen op voorhand moet ik men trein of vliegticket vanuit Surat Thani naar Bangkok terug boeken?
Ik heb hier men schema aangepast aan u tips neele.
Is men reisroute goed of ga ik ergens de mist in?
Tussen haakjes de dingen waar ik nog raad of tips kan gebruiken.
1 Aankomst Bangkok……..nacht1
2 Bangkok sfeer opsnuiven…dagexcursie….nacht 2
3 Bangkok dagexcursie…nacht3
4 Busrit naar Kanchanaburi….nacht 4 (waar slapen?) (prijs) (reisduur)
5 Kanchanaburi….nacht 5
6 Rit naar Erawan national park….nacht 6 (waar slapen?)
7 Rit naar Bangkok….nachttrein naar Surat Thani…nacht 7 (1ste of 2e klasse nemen? Prijsverschil?) of misschien toch beter met het vliegtuig?
8 Transfers naar Khao Sok National Park…nacht 8 (waar slapen)
9 Khao Sok National Park…nacht 9
10 Khao Sok National Park…nacht 10
11 rit en boottocht naar Koh Samui…..nacht 11
12 Boottocht naar Koh Tao……nacht 12 (waar slapen)
13 Koh Tao…….nacht 13
14 Koh Tao…nacht 14
15 Transfer naar Koh Phagnan of een ander eilandje …nacht 15/16/17 (tips?)
Volgende dagen verder op een van deze eilandjes of nog enkele dagen Bangkok.
Kan iemand mij zeggen met welk bedrag ik moet rekening houden voor 3 weken Thailand in de maand juli? Aangezien het geen hoogseizoen is ga ik ervan uit dat slaapgelegenheid vinden geen probleem zal zijn,wel?
Hoeveel dagen op voorhand moet ik men trein of vliegticket vanuit Surat Thani naar Bangkok terug boeken?
Laatst gewijzigd door steezz op donderdag 21 augustus 2008, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- heeft ervaring
Khao Sok is wel een eindje weg dus dat lijkt me niet in het schema passen.
Wat betreft je vragen waar je moet slapen, dat ligt helemaal aan je budget.
Ik reis heel duur naar Thaise maatstaven dus ik ben geen goede tipgever als je goedkope acco's zoekt.
Bezoek http://www.sawadee.com eens. Daar vindt je alle info over hotels etc.
Het is ook echt leuk om je op die manier voor te bereiden.
Wat betreft je terugreis naar BKK.
Boek gewoon een vlucht van Samui naar BKK op je laatste dag.
Je neemt de dag daarvoor een lekker hotel op Samui en vraagt voor een late check out.
Je vliegt dan met de laatste vlucht naar BKK en bent daar om 23.00. Je hoeft dan niet opnieuw in te checken maar moet nog ongeveer drie uur wachten op je terugvlucht naar Amsterdam.
De goedkoopste en comfortabelste manier vind ik.
Een vlucht Samui BKK kost volgens mij een euro of 50.
Wat betreft je vragen waar je moet slapen, dat ligt helemaal aan je budget.
Ik reis heel duur naar Thaise maatstaven dus ik ben geen goede tipgever als je goedkope acco's zoekt.
Bezoek http://www.sawadee.com eens. Daar vindt je alle info over hotels etc.
Het is ook echt leuk om je op die manier voor te bereiden.
Wat betreft je terugreis naar BKK.
Boek gewoon een vlucht van Samui naar BKK op je laatste dag.
Je neemt de dag daarvoor een lekker hotel op Samui en vraagt voor een late check out.
Je vliegt dan met de laatste vlucht naar BKK en bent daar om 23.00. Je hoeft dan niet opnieuw in te checken maar moet nog ongeveer drie uur wachten op je terugvlucht naar Amsterdam.
De goedkoopste en comfortabelste manier vind ik.
Een vlucht Samui BKK kost volgens mij een euro of 50.
-
- komt net kijken
"Van Surat Thani treinstation naar Tree Tops Jungle Safaris. Een tocht van ongeveer 1½ uur met lokale airconditioning- of ventilator gekoelde bus". Die tree tops safari is toch in het khoa sok nationaal park, niet? Had deze info vanop een of andere site van een reisorganistie.
-
- komt net kijken
ik zou absoluut de reis afsluiten met een paar dagen bangkok. Als je een nachtvlucht hebt zou ik ook voor de nacht van vertrek een kamer boeken. Je kunt dan namelijk die dag op je gemak nog Bangkok door, en in de avond nog op je kamer relaxen en rustig douchen voor je naar de luchthaven vertrekt.
hotel overnachtingen hoef je in deze periode niet te reserveren omdat het laagseizoen is, maar let wel op, de walk-in rates liggen hoger dan het vooraf boeken bij sites als http://www.asiarooms.com en http://www.comethailand.com.
3 weken is te kort om heel Thailand door te reizen, jullie hebben nog genoeg tijd om te plannen. Een paar dagen Bangkok, dan naar Koh Tao, vervolgens Koh Samui is allemaal goed te doen, maar let vooral op je rust en reistijd. een kilometer in Thailand is 1000 meter, net als in Nederland alleen de reistijd kan soms langer zijn dan je denkt.
Voor reizen naar Samui zou je gebruik kunnen maken van Lomphrayah Ferries (http://www.lomprayah.com/)
Theo
hotel overnachtingen hoef je in deze periode niet te reserveren omdat het laagseizoen is, maar let wel op, de walk-in rates liggen hoger dan het vooraf boeken bij sites als http://www.asiarooms.com en http://www.comethailand.com.
3 weken is te kort om heel Thailand door te reizen, jullie hebben nog genoeg tijd om te plannen. Een paar dagen Bangkok, dan naar Koh Tao, vervolgens Koh Samui is allemaal goed te doen, maar let vooral op je rust en reistijd. een kilometer in Thailand is 1000 meter, net als in Nederland alleen de reistijd kan soms langer zijn dan je denkt.
Voor reizen naar Samui zou je gebruik kunnen maken van Lomphrayah Ferries (http://www.lomprayah.com/)
Theo
zwijgen is veelzeggend...
- Edje
- Expat
4, 5 en 6 ( Kanchanaburi en omgeving) kun je combineren en je overnachtingen hier plannen:
http://www.orientalkwai.com.
Een zeer mooi gelegen en goed verzorgt resort. Ze hebben een eigen vervoerdienst die alle plekken weten te bereiken. Ze halen je zelfs gratis op bij het busstation van Kanchanaburi.
http://www.orientalkwai.com.
Een zeer mooi gelegen en goed verzorgt resort. Ze hebben een eigen vervoerdienst die alle plekken weten te bereiken. Ze halen je zelfs gratis op bij het busstation van Kanchanaburi.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Hoi
Koh sok park-tree tops is super. 1 nacht in boomhut, 2 nachten op drijvend hutje, wel erg basic maar zeker doen,. Nachttrein vanuit bkk zoals je al zei en in Surrathani wordt je opgepikt voor tree tops ( wij hebben ticket, nachttrein en treetops geboekt bij BM air reizen in Bilthoven.Super geregeld, Je krijgt er 1 of 2 nachten bkk hotel bij en in dat hotel zity ook Greenwood travel,kun je alles regelen wat je maar wilt. Vanuit treetops zijn wij naar Koh Samui en Koh Phangan gegaan maar toch vonden wij Phuket en krabi mooier. Koh phangan is leuk voor de full moon party, lekker scootertje huren en eiland rondtouren.
Kanchanaburi: in de hoofdstraat zitten erg veel hotelletjes/Guesthouses. Wij hebben geslapen hij Jolly frog,echt backpackers hotel,basic maar erg gezellig en dacht 7 euro per kamer. Huur daar een scooter en ga zelf naar erawan watervallen en ga ook zeker naar de tijgertempel!!!! Ligt er +/- 2 a 3 uur rijden vandaan!! Echt een ervaring.
Veel succes
Inge
Koh sok park-tree tops is super. 1 nacht in boomhut, 2 nachten op drijvend hutje, wel erg basic maar zeker doen,. Nachttrein vanuit bkk zoals je al zei en in Surrathani wordt je opgepikt voor tree tops ( wij hebben ticket, nachttrein en treetops geboekt bij BM air reizen in Bilthoven.Super geregeld, Je krijgt er 1 of 2 nachten bkk hotel bij en in dat hotel zity ook Greenwood travel,kun je alles regelen wat je maar wilt. Vanuit treetops zijn wij naar Koh Samui en Koh Phangan gegaan maar toch vonden wij Phuket en krabi mooier. Koh phangan is leuk voor de full moon party, lekker scootertje huren en eiland rondtouren.
Kanchanaburi: in de hoofdstraat zitten erg veel hotelletjes/Guesthouses. Wij hebben geslapen hij Jolly frog,echt backpackers hotel,basic maar erg gezellig en dacht 7 euro per kamer. Huur daar een scooter en ga zelf naar erawan watervallen en ga ook zeker naar de tijgertempel!!!! Ligt er +/- 2 a 3 uur rijden vandaan!! Echt een ervaring.
Veel succes
Inge
-
- komt net kijken
Een topper in Kanchanaburi, wij vinden dat tenminste wel, is Bamboo guesthouse.
Neem een kamer op 1 van de drijvende huisjes op de River Kwai.
(Misschien) een klein nadeel...je slaapt op een matras op de grond en hebt geen eigen badkamer.
Je moet niet last hebben van zeeziekte (bootjes varen langs huisje, waardoor je in je kamer meewiegt met de golven
) en het ook niet vervelend vinden om honderden kikkers in de avonduren te horen!!!
Hahaha...klinkt heel erg, maar na 1 nachtje slaap je er echt gewoon doorheen.
Niet voor het weekend boeken, anders hoor je niet alleen de kikkers, maar ook tientallen karaokeboten met vals zingende mensen!
Kamers en ged.badkamer zijn netjes en schoon, vriendelijk personeel, soms wel handen en voetwerk met communiceren als beide eigenaren even boodschappen aan het doen zijn.
Maar dat heeft ook wel z'n charme...
Wij betaalden (maart 2009) 200 baht voor zo'n huisje.
Een iddylisch huisje met een perfect sereen en stil uitzicht over de River Kwai. En vanaf je loopplank iedere ochtend en avond het water induiken!!!
Neem een kamer op 1 van de drijvende huisjes op de River Kwai.
(Misschien) een klein nadeel...je slaapt op een matras op de grond en hebt geen eigen badkamer.
Je moet niet last hebben van zeeziekte (bootjes varen langs huisje, waardoor je in je kamer meewiegt met de golven

Hahaha...klinkt heel erg, maar na 1 nachtje slaap je er echt gewoon doorheen.
Niet voor het weekend boeken, anders hoor je niet alleen de kikkers, maar ook tientallen karaokeboten met vals zingende mensen!
Kamers en ged.badkamer zijn netjes en schoon, vriendelijk personeel, soms wel handen en voetwerk met communiceren als beide eigenaren even boodschappen aan het doen zijn.

Wij betaalden (maart 2009) 200 baht voor zo'n huisje.
Een iddylisch huisje met een perfect sereen en stil uitzicht over de River Kwai. En vanaf je loopplank iedere ochtend en avond het water induiken!!!