marriage visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: marriage visa

#16 Bericht door Ben » dinsdag 19 augustus 2008, 05:25

sjeng schreef:Ik heb maar fff met de thai mbc gebeld en die verzekerden mij dat ik een non imm o heb. kostte 120 eurie en is dus multiple entry (M).
wie weet het beter?

Ja dat is mogelijk dat jij een non IMM o hebt 120 euro kost een multiple entry

Dus elke 90 dagen even de grens over als je verder hier niets regeld.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door sjeng » dinsdag 19 augustus 2008, 12:36

recap,
niks meer doen in bkk en elke 90 dagen fff naar laos,
naar de ambassade en bewijs van inkomsten en bewijs van goed gedrag legaliseren,
verder naar de immigratiedienst met trouwakte, bewijs van inkomsten, bewijs van goed gedrag.
dan een marriage visa voor 1 jaar en elke 3 maanden melden bij immigratiedienst of politie.

ps heb ik ook een gezondheidsverklaring nodig? en zo ja waar kan ik die laten maken in bkk?

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » dinsdag 19 augustus 2008, 15:53

sjeng schreef:recap,
niks meer doen in bkk en elke 90 dagen fff naar laos,
naar de ambassade en bewijs van inkomsten en bewijs van goed gedrag legaliseren,
verder naar de immigratiedienst met trouwakte, bewijs van inkomsten, bewijs van goed gedrag.
dan een marriage visa voor 1 jaar en elke 3 maanden melden bij immigratiedienst of politie.

ps heb ik ook een gezondheidsverklaring nodig? en zo ja waar kan ik die laten maken in bkk?

Niet om gevraagd
Officieel moet je die als nodig bij de GGD halen en op het ministerie van binnelandse zaken laten stempelen in Den Haag .

50 + retirement veel makkelijker :D :D

Henk T
Expat
Expat

#19 Bericht door Henk T » woensdag 20 augustus 2008, 03:54

Ben geeft een opsomming van de Rules & Regulatons ten aanzien van een Non-Imm. O-A (Retirement) Visa en schrijft o.a. het volgende:

5.2 At the end of the 90-day stay , the foreigner must report to the immigration officer in his or her residence area and report again every 90 days during his or her stay in Thailand. The foreigner may report to the police station if there is no immigration office in his or her residence area.

Zelf woon ik in de provincie Khon Kaen waar zich geen Immigration Office bevindt. Toch heb ik nog nooit ergens eerder gehoord of gelezen dat ik ook naar een police station kan gaan voor mijn 3-maandelijkse stempeltje. De opties die ik heb zijn Nongkhai, Korat of opsturen naar Bangkok.

Zijn er mensen die voor zo'n stempeltje/formuliertje inderdaad naar een police station stappen zonder daardoor in de problemen te komen?

Ook lees ik ergens over doktersverklaringen en bewijs van goed gedrag.
Ik heb een retirement visa maar ze hebben mij er nooit naar gevraagd!
Ben, op welke website kan ik dit regelement vinden?

groetjes
Henk

Ben
Expat
Expat

#20 Bericht door Ben » woensdag 20 augustus 2008, 04:11

Henk T schreef:Ben geeft een opsomming van de Rules & Regulatons ten aanzien van een Non-Imm. O-A (Retirement) Visa en schrijft o.a. het volgende:

5.2 At the end of the 90-day stay , the foreigner must report to the immigration officer in his or her residence area and report again every 90 days during his or her stay in Thailand. The foreigner may report to the police station if there is no immigration office in his or her residence area.

Zelf woon ik in de provincie Khon Kaen waar zich geen Immigration Office bevindt. Toch heb ik nog nooit ergens eerder gehoord of gelezen dat ik ook naar een police station kan gaan voor mijn 3-maandelijkse stempeltje. De opties die ik heb zijn Nongkhai, Korat of opsturen naar Bangkok.

Zijn er mensen die voor zo'n stempeltje/formuliertje inderdaad naar een police station stappen zonder daardoor in de problemen te komen?

Ook lees ik ergens over doktersverklaringen en bewijs van goed gedrag.
Ik heb een retirement visa maar ze hebben mij er nooit naar gevraagd!
Ben, op welke website kan ik dit regelement vinden?

groetjes
Henk

Hallo Henk ,

Met bezoeken aan politie geen ervaring voor stempel maar je kan het de
immigratie vragen of het mogelijk is het antwoordt zal wel uitmonden in
opsturen naar Bangkok .

Gezondheids verklaring en goed gedrag is verschillend de een wel de ander niet
maar het is meer bedoeld voor NON B visa divm evt werk wat men gaat doen .

Bv in het onderwijs

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”