zelf rijden Ayutthaya naar Pak Chong?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
zelf rijden Ayutthaya naar Pak Chong?
Eind november tot eind december ga ik een vierweekse rondreis maken door Thailand. Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of het te doen is om een auto te huren in Ayutthaya en hiermee naar Pak Chong te rijden. Ik wil vanuit Pak Chong namelijk Khao Yai bezoeken en het lijkt me handig om dan een auto te hebben.
Ik begrijp dat het vast mogelijk is om een auto te huren ein Ayutthaya, maar het gaat mij meer om het verkeer. Is het daar te doen, of is het daar ook megadruk?
Ik begrijp dat het vast mogelijk is om een auto te huren ein Ayutthaya, maar het gaat mij meer om het verkeer. Is het daar te doen, of is het daar ook megadruk?
-
- Volwaardig lid
Re: zelf rijden Ayutthaya naar Pak Chong?
auto rijden in Thailand is best te doen maar er zijn veel verschillen:
je rijd links ( huur een automaat schakelen met links is niet makelijk in het begin )
er rijd / loopt van alles op een weg ( auto's koeien fietsen )
thai houden zich maar weinig aan verkeers regels.
Rijd in het begin niet als de zon onder is . in het donker is het nog meer opletten de helft van de bestuurders beschik nl niet over de juiste verlichting en er zijn ook veel dronken mensen op de weg in de late uurtjes
maar er is ook een voordeel thai worden niet boos in het verkeer .
persoonlijk vind ik het rijden in thailand geen probleem ook behoorlijke afstanden of rijden in bangkok niet maar er zijn ook mensen die het afraden.
neem de tijd voor je reis en stop regelmatig ben altijd alert in het verkeer
je rijd links ( huur een automaat schakelen met links is niet makelijk in het begin )
er rijd / loopt van alles op een weg ( auto's koeien fietsen )
thai houden zich maar weinig aan verkeers regels.
Rijd in het begin niet als de zon onder is . in het donker is het nog meer opletten de helft van de bestuurders beschik nl niet over de juiste verlichting en er zijn ook veel dronken mensen op de weg in de late uurtjes
maar er is ook een voordeel thai worden niet boos in het verkeer .
persoonlijk vind ik het rijden in thailand geen probleem ook behoorlijke afstanden of rijden in bangkok niet maar er zijn ook mensen die het afraden.
neem de tijd voor je reis en stop regelmatig ben altijd alert in het verkeer
-
- Waarschuwing!
dat is te doen daar. goede wegen. ik schat in van ayutia naar pakchong zo,n 1,5 uur rijden.
-
- Volwaardig lid
Indien je nooit links heb gereden, is het niet meteen aan te raden. Zelf heb ik eerst een motertje gehuurd en ben rond gaan toeren in de omgeving van Pattaya en Rayong. Nadat ik aan het liks rijden gewent was een auto gehuurd en later gekocht. Nu rijdt ik overal in Thailand, behalve in delen van Bangkok waar ik de weg nog niet ken.
sukses Loe
sukses Loe
-
- Volwaardig lid
Een motor is lastiger dan een auto ! in een auto word je steeds herinderd dat je links moet rijden omdat het stuur rechts zit op een motor niet !
wat wel opletten is in een auto is dat je links afstand houd je rijd nl snel teveel naar links.
wat wel opletten is in een auto is dat je links afstand houd je rijd nl snel teveel naar links.
Loe schreef:Indien je nooit links heb gereden, is het niet meteen aan te raden. Zelf heb ik eerst een motertje gehuurd en ben rond gaan toeren in de omgeving van Pattaya en Rayong. Nadat ik aan het liks rijden gewent was een auto gehuurd en later gekocht. Nu rijdt ik overal in Thailand, behalve in delen van Bangkok waar ik de weg nog niet ken.
sukses Loe
-
- Volwaardig lid
Inderdaad links inschatten is bij mij na 4 jaar autorijden nog soms een probleem.
Laatst nog een ongelukje gehad, dat ik iemand links van me plat drukte tussen een andere auto en mijn auto. Gewoon dat ik het niet goed inschatte (kostte me 5 uur wachten en 2.500 THB).
Ook bij parkeren er soms last van. Vrij grote schade gehad bij het achteruit inparkeren tegen zo een electriciteit-paal die zowat midden op de weg stond. Dacht dat ik er langs kon maar dat was dus niet zo.
Niet te snel rijden gaat me ook nog steeds niet goed af maar wordt steeds beter.
Voortdurend vooruit op de weg kijken is mijn devies en je niet laten afleiden door je passagier, mooi uitzicht ed.
De weg zoeken (zoals in Bangkok) in je eentje is lastig omdat je teveel afgeleid wordt. Ook al omdat het engels op de naamsraatbordjes en de verkeersborden klein is.
Een moment van een seconde dat je niet vooruit op de weg kijkt kan al fataal zijn door het ongecontroleerde verkeer van alle weggebruikers inclusief de loslopende honden.
Wat de honden betreft rem ik alleen als ik zeker weet dat het kan. Er pas 1 doodgereden bij 160.000 km rijden in Thailand valt het nog wel mee.
Laatst nog een ongelukje gehad, dat ik iemand links van me plat drukte tussen een andere auto en mijn auto. Gewoon dat ik het niet goed inschatte (kostte me 5 uur wachten en 2.500 THB).
Ook bij parkeren er soms last van. Vrij grote schade gehad bij het achteruit inparkeren tegen zo een electriciteit-paal die zowat midden op de weg stond. Dacht dat ik er langs kon maar dat was dus niet zo.
Niet te snel rijden gaat me ook nog steeds niet goed af maar wordt steeds beter.
Voortdurend vooruit op de weg kijken is mijn devies en je niet laten afleiden door je passagier, mooi uitzicht ed.
De weg zoeken (zoals in Bangkok) in je eentje is lastig omdat je teveel afgeleid wordt. Ook al omdat het engels op de naamsraatbordjes en de verkeersborden klein is.
Een moment van een seconde dat je niet vooruit op de weg kijkt kan al fataal zijn door het ongecontroleerde verkeer van alle weggebruikers inclusief de loslopende honden.
Wat de honden betreft rem ik alleen als ik zeker weet dat het kan. Er pas 1 doodgereden bij 160.000 km rijden in Thailand valt het nog wel mee.
pluk de dag (carpediem)
-
- komt net kijken
Goed te rijden van Autthaya naar Pak Chong. Ben zelf diverse keren in Kao Yai geweest. Twee keer op eigen gelegenheid met openbaar vervoer (met trein naar Pak Chong en dan met pick-upbusje naar de ingang van Kao Yai) en één keer met een geleende auto van familie.
Omdat het in Kao Yai makkelijk was om mee te liften heb ik een auto daar niet echt gemist. Een eigen auto scheelt wel wat tijd als je alle uithoeken van het park wil bekijken.
Omdat het in Kao Yai makkelijk was om mee te liften heb ik een auto daar niet echt gemist. Een eigen auto scheelt wel wat tijd als je alle uithoeken van het park wil bekijken.
Mensen zouden veel langzamer moeten luisteren