van Udon Thani naar Ubon Ratchathani
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
van Udon Thani naar Ubon Ratchathani
We willen in dec. 2 dagen in Udon Thani verblijven en vandaar naar Ubon Ratchathani reizen.
Gezien de afstand en onze reisstijl, op het gemak, niet meer dan een uur of 4 in een bus of
taxi, denken we hiervoor 2 plaatsen te kunnen aandoen, waar we 2 dagen willen blijven.
Heel graag tips, we staan dus niet om 6 uur op om de bus van 7 uur te nemen en in de plaatsen waar we slapen,vinden we eten en zeker ook drinken heel erg gezellig en belangrijk.
De vraag is dus, is dit zo te doen per bus? iemand enig idee wat de kosten van een taxi zal zijn?
Is dit te doen in 2 x 4 uur en heel graag tips voor steden of dorpen.
Alvast bedankt.
Gezien de afstand en onze reisstijl, op het gemak, niet meer dan een uur of 4 in een bus of
taxi, denken we hiervoor 2 plaatsen te kunnen aandoen, waar we 2 dagen willen blijven.
Heel graag tips, we staan dus niet om 6 uur op om de bus van 7 uur te nemen en in de plaatsen waar we slapen,vinden we eten en zeker ook drinken heel erg gezellig en belangrijk.
De vraag is dus, is dit zo te doen per bus? iemand enig idee wat de kosten van een taxi zal zijn?
Is dit te doen in 2 x 4 uur en heel graag tips voor steden of dorpen.
Alvast bedankt.
-
- Volwaardig lid
Re: van Udon Thani naar Ubon Ratchathani
Je kunt ook in de bus slapen, terwijl je slaapt, schiet je toch lekker op. 

- -
-
- Veel ervaring
Weet ik, maar als ik slaap zie ik niets.
- willem
- Volwaardig lid
maar de bus rijdt meestal in de nacht.zie je toch al niet zoveel.toch?
vroeger komt nooit meer terug.
-
- Veel ervaring
mijn vraag is, gaat er ook op de dag een bus naar een naar mogelijke steden/dorpen op de route
waar we 2 dagen kunnen verblijven. wij gaan dus niet in een nachtbus.
waar we 2 dagen kunnen verblijven. wij gaan dus niet in een nachtbus.
-
- Zeer veel ervaring
Hallo Oni,
met de bus is (bijna) alles te bereizen. Je kunt kiezen uit ruwweg drie mogelijkheden t.w.
1) Udon Thani richting mekong dan naar het zuiden naar Ubon.
2) Udon Thani - Khon Kaen - Roi Et - Yasothon - Ubon
3) Udon Thani - Khorat - Buriram - Surin - Ubon
afhangkelijk van wat je wilt kies je de route.
route 1 dwars de Isandoor tot Nakhon Phanom (overnachten) en Mukdahan overnachten
busvervoer zeer regelmatig ook overdag.
route 2 naar Khon Kaen met de trein ( de bus volgt de snelweg) dan naar Roi Et (overnachten)
dwars door de isan veel kleine dorpjes goede mogelijkheden om tripjes te maken.
route 3 als je khmer ruines houdt.
met de trein naar Khorat hier overnachten dan met de bus naar Buriram (overnachten) hier vandaan bv Prasit hin Phanum Rung en dan verder naar Ubon.
Nogmaals probeer info te verzamelen wat je doen / zien wilt en pas daarop je route aan.
Prijzen van taxis weet ik niet, zelf regel ik via mijn vriendin, een kennis van haar met een auto,
en die betaal ik eten / brandstof (die ook in Thailand steeds duurder word) en een kleine vergoeding afhankelijk van het tijdsbeslag. totaal voor een dag 1500 a 2000 bath
veel plezier
in het "echte" Thailand
met de bus is (bijna) alles te bereizen. Je kunt kiezen uit ruwweg drie mogelijkheden t.w.
1) Udon Thani richting mekong dan naar het zuiden naar Ubon.
2) Udon Thani - Khon Kaen - Roi Et - Yasothon - Ubon
3) Udon Thani - Khorat - Buriram - Surin - Ubon
afhangkelijk van wat je wilt kies je de route.
route 1 dwars de Isandoor tot Nakhon Phanom (overnachten) en Mukdahan overnachten
busvervoer zeer regelmatig ook overdag.
route 2 naar Khon Kaen met de trein ( de bus volgt de snelweg) dan naar Roi Et (overnachten)
dwars door de isan veel kleine dorpjes goede mogelijkheden om tripjes te maken.
route 3 als je khmer ruines houdt.
met de trein naar Khorat hier overnachten dan met de bus naar Buriram (overnachten) hier vandaan bv Prasit hin Phanum Rung en dan verder naar Ubon.
Nogmaals probeer info te verzamelen wat je doen / zien wilt en pas daarop je route aan.
Prijzen van taxis weet ik niet, zelf regel ik via mijn vriendin, een kennis van haar met een auto,
en die betaal ik eten / brandstof (die ook in Thailand steeds duurder word) en een kleine vergoeding afhankelijk van het tijdsbeslag. totaal voor een dag 1500 a 2000 bath
veel plezier
in het "echte" Thailand
-
- Veel ervaring
Heel erg bedankt voor de info, we gaan alles lekker bekijken, weet nu dat we alles ook per bus
overdag kunnen doen, kan voorlopig weer vooruit.
vrgr.
overdag kunnen doen, kan voorlopig weer vooruit.
vrgr.