taxi of ander transport tussen Hua Hin en CHa-am
Moderator: Loempia
- jumbo
- Expat
taxi of ander transport tussen Hua Hin en CHa-am
Voor een maat op zoek naar taxi of ander transportmogelijkheden tussen Hua Hin en CHa-am
Verblijven in Cha-am en dan stappen in Hua Hin...
Bestaan er bussen of taxi's die dat doen?
Verblijven in Cha-am en dan stappen in Hua Hin...
Bestaan er bussen of taxi's die dat doen?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Re: taxi of ander transport tussen Hua Hin en CHa-am
Vanuit Hua Hin voldoende taxi's "lees: lui met een auto" die wel een ritje Chaam willen doen (+/-300 baht), staan er 's avonds genoeg langs de weg en in de straten. Tuktuk kan ook maar ik weet niet of je wel 's avonds/'s nachts 20km in een open bakkie over de weg geraast wil worden.
- jumbo
- Expat
thxPhillostar schreef:Vanuit Hua Hin voldoende taxi's "lees: lui met een auto" die wel een ritje Chaam willen doen (+/-300 baht), staan er 's avonds genoeg langs de weg en in de straten. Tuktuk kan ook maar ik weet niet of je wel 's avonds/'s nachts 20km in een open bakkie over de weg geraast wil worden.
-
- komt net kijken
Beste Jumbo
Ik lees heel veel op het forum
Door mijn 1e vakantie in thailand ben geen kenner vindt ik
Maar heb tijdens dir forum en vakantie onze kenner leren kennen Mart.
Deze heeft mij een hele goede taxi chauffeur bezorgt
Om je een voorbeeld te geven Mart had voor mij hotel geregeld in Cha-am en taxi.
Ik kwam aan om 4 uur snachts Bangkok en de taxi chauffeur stond netjes klaar.
Hij is de hele vakantie met ons mee geweest van alles bezocht en was altijd punctueel.
Ik weet zeker als mart online was had hij je allang een mail gestuurd
Maar ja Mart is druk met de bouw hahaha
De taxi chaufeur heet Nipon en zijn tel nr 0892513555 en spreekt ook prima engels
Groeten Jan
Om je een voorbeeld te geven Mart had voor mij hotel geregeld in Cha-am en taxi.
Hij is de hele vakantie met ons mee geweest van alles bezocht en was altijd punctueel.
Maar ja Mart is druk met de bouw hahaha

De taxi chaufeur heet Nipon en zijn tel nr 0892513555 en spreekt ook prima engels
Groeten Jan
-
- Veel ervaring
Hoewel het niets met taxi Hua Hin en Cha Am te maken heeft, ben ik erg nieuwsgierig hoe Cha Am u bevallen is.
ben een aantal dagen in Hua Hin geweest, vond het leuk maar heb het wel gezien, niet erg Thais.
ben een aantal dagen in Hua Hin geweest, vond het leuk maar heb het wel gezien, niet erg Thais.
-
- komt net kijken
Beste oni
Mij is Cha-am goed bevallen ben nog niet op heel veel plaatsen geweest in thailand.
Bangkok, Chaam, Hua Hin ,petchaburi, river kwai.
Maar ben als oud marineman veel in azie geweest en dus best wel redelijk bekent.
Maar in het alg houden wij niet van dat massa toerisme en Cha-am is nog echt thais.
We zijn wel een paar keer naar HuaHin geweest maar dat is mij te westers om elke dag te zijn.
Maar opzich om savonds of een dag heen te gaan best leuk.
Wat wij zo mooi aan Cha-am vonden smorgens vroeg is vooral nog echt thais de monniken lopen er nog op straat en krijgen eten aangeboden er is er smorgens vroeg al veel thaise handel.
Als je dan lekker zit te ontbijten en het is al leuk druk op straat heel aziatisch en voor ons een perfecte vakantie.
Daarnaast hadden wij een leuke taxi chaffeur want ik heb de pest aan overvolle bussen en gezamelijk op pad.
Nipon kenden goed de weg en bracht naar de mooie reservaten en tempels en de prijs viel reuze mee, als een hele dag met je oppad ging.
In Cha-am nog eenkeer een paar keer een scooter gehuurd en naar de visserhaven en de echte thai opgezocht.
Cha-am heeft verdere een leuke thaise boulevard en strand met thaise boulevard bedoel ik met veel thaise eettentjes en souveniers kraampje en bakfietjes(betjacs) waar allerlij waar wordt verkocht.
Als je een luxe boulevard zoekt moet je in Cha-am niet zijn.
Groeten Jan
Mij is Cha-am goed bevallen ben nog niet op heel veel plaatsen geweest in thailand.
Maar ben als oud marineman veel in azie geweest en dus best wel redelijk bekent.
Maar in het alg houden wij niet van dat massa toerisme en Cha-am is nog echt thais.
We zijn wel een paar keer naar HuaHin geweest maar dat is mij te westers om elke dag te zijn.
Wat wij zo mooi aan Cha-am vonden smorgens vroeg is vooral nog echt thais de monniken lopen er nog op straat en krijgen eten aangeboden er is er smorgens vroeg al veel thaise handel.
Als je dan lekker zit te ontbijten en het is al leuk druk op straat heel aziatisch en voor ons een perfecte vakantie.
Daarnaast hadden wij een leuke taxi chaffeur want ik heb de pest aan overvolle bussen en gezamelijk op pad.
Nipon kenden goed de weg en bracht naar de mooie reservaten en tempels en de prijs viel reuze mee, als een hele dag met je oppad ging.
In Cha-am nog eenkeer een paar keer een scooter gehuurd en naar de visserhaven en de echte thai opgezocht.
Cha-am heeft verdere een leuke thaise boulevard en strand met thaise boulevard bedoel ik met veel thaise eettentjes en souveniers kraampje en bakfietjes(betjacs) waar allerlij waar wordt verkocht.
Groeten Jan
INTRESSE IN THAILAND WIL ER EEN HUIS KOPEN
- jumbo
- Expat
kosterink schreef:Beste Jumbo
Maar ja Mart is druk met de bouw hahaha![]()
Groeten Jan
het ging mij meer om vervoer tussen Cha-am en HuaHin, Mart ken ik persoonlijk en
de weg tussen Bangkok en Cha-am ook

Maar bedankt voor je informatie het kan nuttig zijn voor anderen
- jumbo
- Expat
Mijn ervaring met Cha-am is hetzelfde, vandaar dat ik voor de avonden transport zoek nar HuaHin, daar is het nachtleven wat uitgebreiderkosterink schreef:Beste oni
Groeten Jan
- Jim
- Volwaardig lid
met massa's thaise toeristenkosterink schreef: Maar in het alg houden wij niet van dat massa toerisme en Cha-am is nog echt thais.

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Het lijkt me gemakkelijker en veiliger in Hua Hin te overnachten en overdag met genoeg keuze aan vervoer naar Chaam.jumbo schreef:Mijn ervaring met Cha-am is hetzelfde, vandaar dat ik voor de avonden transport zoek nar HuaHin, daar is het nachtleven wat uitgebreider
pluk de dag (carpediem)
-
- komt net kijken
Beste Jim,
Ook thai hebben vakantie lijkt me, geen probleem dus gezamelijk vakantie houden.
En wij zijn in hun land en we moeten ons aanpassen aan hun gewoontes en traditie's.
Dit is precies het soort vakantie ik altijd zoek.
Heb door mijn marine ervaring al veel gezien van de wereld en neem van mij aan als wij ons aanpassen en respect hebben voor hun cultuur traditie's enz dan maak je hele leuke dingen mee.
Als ik kijk in veel toeristen gebieden waar hilton's burgerkings zarra's guzzi's verrijzen als paddestoelen dan zegt me deze eenheidsworst niks, wel leuk om een avond door te lopen maar verder heb ik er niks mee.
Om het echte land te proeven moet je tussen de gewone man zijn en die vindt je in thailand zeker nogwel in Cha-am.
Wij gaan bijv ook altijd eten waar veel locale mensen komen, dit kan zijn in een restaurant of een simpel kraampje langs de straat.
Wil je een avondje luxe ga je in dit geval naar Huahin maar ik verblijf liever in Cha-am.
Mart had dan ook voor ons een leuk Hotel geregeld Kaenchan Beach Hotel.
Een prima hotel ,de kamer kon wel een behangetje gebruiken, maar verder een prima hotel, beslit geen hilton maar daar geef ik ook niks om, s´morgens ontbijten gewoon tussen de thaise vakantieganger, een enkele buitenlander zoals ik prima toch.
In de hotelkamer heb je toch de meeste uren je ogen dicht behalve als ik mijn vrouw in de ogen kijk
Mijn volgende vakantie in Thailand zal dan ook gaan naar de Isaan en Chang mai en mischien verruil ik mijn vakantie huis in Spanje nog wel voor thailand.
Maar zoals hier al veel over geschreven en gezegd eerst goed rondkijken en dan beslissen.
Hoop dat de regering eenkeer de beslissing neemt dat je als buitenlander onroerend goed op naam mag hebben.
Want bovenal vondt ik aan Thailand het mooiste de rust cultuur traditie´s natuur klimaat enz heel mooi, het enigste nadeel is de verre reis en vliegen wordt steeds duurder de komende jaren
Groeten Jan
Ook thai hebben vakantie lijkt me, geen probleem dus gezamelijk vakantie houden.
En wij zijn in hun land en we moeten ons aanpassen aan hun gewoontes en traditie's.
Dit is precies het soort vakantie ik altijd zoek.
Heb door mijn marine ervaring al veel gezien van de wereld en neem van mij aan als wij ons aanpassen en respect hebben voor hun cultuur traditie's enz dan maak je hele leuke dingen mee.
Als ik kijk in veel toeristen gebieden waar hilton's burgerkings zarra's guzzi's verrijzen als paddestoelen dan zegt me deze eenheidsworst niks, wel leuk om een avond door te lopen maar verder heb ik er niks mee.
Om het echte land te proeven moet je tussen de gewone man zijn en die vindt je in thailand zeker nogwel in Cha-am.
Wij gaan bijv ook altijd eten waar veel locale mensen komen, dit kan zijn in een restaurant of een simpel kraampje langs de straat.
Wil je een avondje luxe ga je in dit geval naar Huahin maar ik verblijf liever in Cha-am.
Mart had dan ook voor ons een leuk Hotel geregeld Kaenchan Beach Hotel.
Een prima hotel ,de kamer kon wel een behangetje gebruiken, maar verder een prima hotel, beslit geen hilton maar daar geef ik ook niks om, s´morgens ontbijten gewoon tussen de thaise vakantieganger, een enkele buitenlander zoals ik prima toch.
In de hotelkamer heb je toch de meeste uren je ogen dicht behalve als ik mijn vrouw in de ogen kijk

Mijn volgende vakantie in Thailand zal dan ook gaan naar de Isaan en Chang mai en mischien verruil ik mijn vakantie huis in Spanje nog wel voor thailand.
Maar zoals hier al veel over geschreven en gezegd eerst goed rondkijken en dan beslissen.
Hoop dat de regering eenkeer de beslissing neemt dat je als buitenlander onroerend goed op naam mag hebben.
Want bovenal vondt ik aan Thailand het mooiste de rust cultuur traditie´s natuur klimaat enz heel mooi, het enigste nadeel is de verre reis en vliegen wordt steeds duurder de komende jaren
Groeten Jan
INTRESSE IN THAILAND WIL ER EEN HUIS KOPEN
- jumbo
- Expat
Ik neem aan dat je dat bedoelt met het oog op het transport gevaar met Thaise chauffeurs?carpediem schreef:
Het lijkt me gemakkelijker en veiliger in Hua Hin te overnachten en overdag met genoeg keuze aan vervoer naar Chaam.
Cha-am heeft beduidend betere en goedkopere hotels....en er is nagenoeg geen verkeer en heerlijk rustig in de nacht
-
- Volwaardig lid
Ik neem aan dat je graag dus in de nacht weer naar Cha-am wilt?
Denk er wel aan dat de meeste chauffeurs dan wel moeten rijden omdat ze vaak niet meer kunnen lopen!!!
Dat hebben we verschillende keren ervaren!
gr. agnes
Denk er wel aan dat de meeste chauffeurs dan wel moeten rijden omdat ze vaak niet meer kunnen lopen!!!
Dat hebben we verschillende keren ervaren!
gr. agnes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!