geld naar nederland storten !

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: geld naar nederland storten !

#16 Bericht door jumbo » zondag 27 juli 2008, 03:48

Wereldvreemd schreef:Ik ben het met je eens dat er de nodige liefhebbers zijn van dollars. Ik denk dat er op dit moment wel een aantal overheden zich realiseren zich teveel op de dollar ingezet te hebben.

Als er een overheid besluit te gaan afbouwen, dan kan dit serieuze consequenties hebben. Ik weet het, dat zou van die overheid niet slim zijn, maar in Azie worden wel vaker misstappen met valuta gemaakt. Waarschijnlijk gaat dit gebeuren als de dollar 10 - 15% wint.

Voorlopig dus gewoon euro's aanhouden en nog even wachten.

het gaat niet om liefhebbers, de grootste zakenpartner is zowel afname als toelevering is de US in de deze regio althans. Verder zijn alle grote noteringen in deze US$....
Het zal je dus duidelijk zijn dat inwisselen van valuta niet eenvoudig zal zijn ;)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: geld naar nederland storten !

#17 Bericht door Wereldvreemd » zondag 27 juli 2008, 10:42

jumbo schreef: het gaat niet om liefhebbers, de grootste zakenpartner is zowel afname als toelevering is de US in de deze regio althans. Verder zijn alle grote noteringen in deze US$....
Het zal je dus duidelijk zijn dat inwisselen van valuta niet eenvoudig zal zijn ;)
Helemaal mee eens, maar vergeet niet dat er bij de OPEC al een balletje opgegooid is om de notering te wijzigen. Daarnaast worden door de huidige crisis de interne Aziatische markten belangrijker met als gevolg dat deze zakenpartner belangerijk blijft, maar minder.

Volgens mij raken we off topic, maar ik vind de discussie op zich leuk.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”