gaarne tips rondreizen in hoogseizoen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring

gaarne tips rondreizen in hoogseizoen

#1 Bericht door foureyes » zondag 06 juli 2008, 15:27

Mijn man en ik hebben al een ticket voor 3 maanden. Vertrek 3 december, terug 1 maart.
Qua accommodatie hebben we bij aankomst 1 nacht in een hotel in Bangkok geregeld. Verder niks.
We wilden wat rondreizen en hadden gedacht om van Bangkok naar Cha-Am of Hua Hin te gaan en daar een korte tijd in een bungalowtje of zo te gaan zitten. Maar ... kennissen van ons hebben gezegd dat het hoogseizoen is en dat we zoiets ruim van tevoren moeten boeken. Nou hoeven we niet per se naar Cha Am of Hua Hin. Ergens anders in de buurt van de kust waar het minder druk is vinden we ook prima. Hebben jullie suggesties?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: gaarne tips rondreizen in hoogseizoen

#2 Bericht door Borat » zondag 06 juli 2008, 17:18

Het is vooral druk omdat Australie zomervakantie heeft en het in Europa en USA kerst is. Daarom geeft het voornamelijk een piek rond kerst en oudjaar, verder valt het volgens mij wel mee maar ik weet niet hoe het met Thaise feestdagen zit. Reizen en overnachten in de 2 weken van kerst.......veel zal vol zitten zeker aan de kustplaatsen.

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring

#3 Bericht door foureyes » dinsdag 08 juli 2008, 09:18

Dit is even schrikken zeg! We hebben net via sawadee.com een bungalowtje gehuurd in Cha-Am. Goedkoopste wat we konden vinden: 1400 baht per nacht. Voor 1 week in december a.s.
Als dat ons voorland is in het hoogseizoen, zijn we bij terugkomst hartstikke failliet. Kan dat niet goedkoper? We hebben een ticket voor 3 maanden. Dit drukt de voorpret behoorlijk moet ik zeggen.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Corinne » dinsdag 08 juli 2008, 09:55

In het hoogseizoen is alles duurder dan in het laagseizoen.
Met je drie maanden ticket zou je het beste op voorhand een huis/appartement of wat dan ook moeten huren voor langere tijd dan ben je het goedkoopst uit.
Maar als je gaat rondreizen dan heeft dat ook geen zin.
December is gewoon nog duur en druk.
Vanaf maart zakken dan weer de prijzen tot ong. november.

Het kan misschien allemaal goedkoper maar ja wat wil je? Beetje luxe of houten bedje onder een klamboe in een houten hutje aan het strand zonder airco?
Ik denk dat U nog even goed moet kijken wat alles nu kost in die tijd dat jullie willen gaan.
Het is tenslotte volop hoogseizoen dan.

Veel succes met de voorbereidingen.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door weten » dinsdag 08 juli 2008, 11:33

Ik zou in de eerste plaats naar een geusthouse kijken dat is vaak het goedkoopste. Waarom niet in Isaan beginnen misschien weet ik wat voor je een vriend van mji heeft daar een huis misschien wil die dat verhuren. En dan zak je af naar het zuiden tegen die tijd is het wl. goedkoper.Je huurt een scooter goedkoper vervoer bestaat niet(wel uitkijken verkeer is chaot.maar ik was er vrij snel aan gewend sávonds niet rijden) hoop dat je er wat aan heb.gr.weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door Bomo88 » dinsdag 08 juli 2008, 13:11

Koop een lonely planet of een rough guide, dan zul je zien dan nog genoeg mogelijkheden zijn die goedkoper zijn, alleen kun je die niet van te voren via sawadee.com ofzo boeken. Sommige guesthouses hebben wel een emailadres of je kunt ze als je in Thailand bent een paar dagen van te voren bellen. Tussen Hua Hin en Chumphon zijn nog vele wat rustigere mooie stranden, of ga naar de kust tussen Pattaya en Koh Chang, daar gaan voornamelijk de Thaise mensen zelf op vakantie.
Kijk ook eens op http://www.travelfish.org

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » dinsdag 08 juli 2008, 13:14

foureyes schreef:Mijn man en ik hebben al een ticket voor 3 maanden. Vertrek 3 december, terug 1 maart.
Qua accommodatie hebben we bij aankomst 1 nacht in een hotel in Bangkok geregeld. Verder niks.
We wilden wat rondreizen en hadden gedacht om van Bangkok naar Cha-Am of Hua Hin te gaan en daar een korte tijd in een bungalowtje of zo te gaan zitten. Maar ... kennissen van ons hebben gezegd dat het hoogseizoen is en dat we zoiets ruim van tevoren moeten boeken. Nou hoeven we niet per se naar Cha Am of Hua Hin. Ergens anders in de buurt van de kust waar het minder druk is vinden we ook prima. Hebben jullie suggesties?
Laat ik allereerst stellen dat het goed is om nu vooraf dan toch maar e.e.a. wat nader te onderzoeken maar....... ik sta toch wel versteld van het feit dat men voor 3 maanden naar het andere einde van de wereld wil gaan en daarvoor reeds een vlucht heeft geboekt en vervolgens komen de vragen pas. Dankzij een "kennis" die nog zo attent is om er op te wijzen dat jullie in het Thaise hoogseizoen er op uit gaan met alleen de aankomst nacht vastgelegd. :?
Verder schrikken jullie van een prijs van 1400 baht/nacht voor een bungalowtje :(
Voor velen is een zo'n verre reis van 3 maanden een langdurige en leuke tijd van voorbereiding en uitzoekwerk.Dit schijnt er bij jullie niet gebeurd te zijn.
Never mind,ik hoop dat jullie veel nuttige antwoorden zullen krijgen :|

Ik heb geen idee van jullie leeftijd (er zijn er niet zoveel die zomaar 3 maanden vrij van studie of werk kunnen krijgen)en dat zou mijn "oordeel" misschien veranderen kunnen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Bean » dinsdag 08 juli 2008, 15:27

Van een kennis van me .

http://www.baanhuahinresort.com/gallery.htm

Niet superdeluxe maar wel schoon en toch rustig gelegen
zwembad eetgelegenheden ruimvoldoende aanwezig in de buurt
en niet ver uit centrum. shoppingmall 5 tot 10 op loopafstand strand 5 tot 10 min .
Leuk personeel

in december jan feb maart een gemaleerd gezelschap uit europa .
wel op tijd boeken .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring

#9 Bericht door foureyes » donderdag 10 juli 2008, 11:06

Hartelijk bedankt voor alle tips. En Expat: we zijn eerder in Thailand geweest (Koh Samui), wel in het laagseizoen moet ik zeggen.
Dus we wisten echt wel dat het in het hoogseizoen duurder zou zijn. En we hebben onze plannen in zoverre bijgesteld dat we voor een langere periode ergens iets gaan huren. Het is bijna voor de bakker. En voor minder geld dan het bungalowtje dat we de eerste week in Cha Am hebben gehuurd. Hoewel dat ook niet duur is - considering - maar wel als je dat 3 maanden lang zou moeten doen. En we gaan zeker de kust langs onder Hua Hin. Misschien dat het daar minder druk is? En een scootertje is ook een hele goeie tip. 8-)
's Avonds niet rijden weet ik ook. Mijn man heeft op Koh Samui bijna een brommer omver gereden in het donker. Die scheurde 100 km per uur zonder licht.

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring

#10 Bericht door foureyes » vrijdag 11 juli 2008, 19:55

Vandaag de Rough Guide Thailand (2006) uit de bibliotheek gehaald. Hele nuttige informatie inderdaad.
Dus je ziet Expat : we zijn ons serieus aan het oriënteren. De tickets hadden we alvast geboekt omdat 333 Travel zei dat we niet te lang moesten wachten met boeken. Op hun aanraden hebben we het volledige bedrag meteen voldaan om brandstoftoeslagen te vermijden. Althans ... dat hopen we maar. We hebben nog tot begin december. Tijd zat toch om je over een en ander op de hoogte te stellen, nietwaar? :P

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » vrijdag 11 juli 2008, 20:08

foureyes schreef:Vandaag de Rough Guide Thailand (2006) uit de bibliotheek gehaald. Hele nuttige informatie inderdaad.
Dus je ziet Expat : we zijn ons serieus aan het oriënteren. De tickets hadden we alvast geboekt omdat 333 Travel zei dat we niet te lang moesten wachten met boeken. Op hun aanraden hebben we het volledige bedrag meteen voldaan om brandstoftoeslagen te vermijden. Althans ... dat hopen we maar. We hebben nog tot begin december. Tijd zat toch om je over een en ander op de hoogte te stellen, nietwaar? :P

Artikel 4 Reissom

1. De gepubliceerde reissom geldt per persoon, tenzij anders aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen zoals in de publicatie vermeld. *)

2. De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze de reisorganisator bekend waren ten tijde van het in druk geven van de publicatie.

3. Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

http://www.333travel.nl/parser.php?articleid=841

Mitmig
Expat
Expat

#12 Bericht door Mitmig » zaterdag 12 juli 2008, 09:52

Beste foureyes, als je onderstaand artikel uit de nation leest, hoef je je geen zorgen te maken over beschikbaarheid van accomodatie!!! Woon al jaren in thailand en heb nog nooit meegemaakt dat alles vol zat, en als het klopt wat in de nation staat zal het nog rustiger worden!!

Airlines to cut long-haul flights to Thailand next year

BANGKOK: -- Several major airlines including Thai Airways International are cutting long-haul flights into Thailand next year in line with a forecast 12-per-cent drop in the number of inbound tourists, said the Association of Thai Travel Agents.

ATTA president Apichart Sankary said that although the Tourism Authority of Thailand targets 17 million visitors next year, only 15 million may arrive.

Starting from today, THAI will suspend its New York-Bangkok service. The company has also reduced flight frequencies, re-routed flights with particular impact on its US operations and introduced other cost-cutting measures.

"Other airlines such as Lufthansa are also considering reducing long-haul flights between Thailand and Europe," said Apichart.

Thailand is expected to miss this year's visitor target of 15.7 million. ATTA, which encompasses inbound travel agencies, expects the number to reach only 15 million.

While domestic tourism will be more sluggish than last year due to political conflict, Apichart attributed the lower number of foreign visitors to efforts in Europe and the United States to lure tourists from the Middle East.

Maitree Narukhatpichai, president of Phuket Tourism Association, admitted that foreign tourists' bookings for the island this month had dropped 15-20 per cent from last year's level due to political tensions, which were driving away visitors from major markets.

Seni Phuwasethavorn, president of the Koh Samui Tourism Business Association, said the high season would not be as active as last year due to the higher cost of travelling.

For instance, the ferry fare from Surat Thani to the island will soon be increased by 20 per cent. Currently, Samui's hotel occupancy rate is at 60 per cent, down from 70-80 per cent in the same period last year.

-- The Nation 2008-06-30

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring

#13 Bericht door foureyes » dinsdag 15 juli 2008, 20:38

Zo. Dat is dus goed nieuws voor ons. Minder goed nieuws voor Thailand.
En wat die eventuele brandstoftoeslag betreft, zitten we dus snor.
Toevallig willen we ook met de ferry van Sura Thani naar Koh Samui. Die wordt dus 20% duurder.
Maar toch wel te betalen voor ons, denk ik? Hoe het ook zij, we gaan met de ferry en niet met Bangkok Airways, want die hebben ons vorig jaar een behoorlijke poot uitgetrokken. Bedankt voor alle info Expat!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”