Zie bijgaand artikel uit The Nation, helaas worden er een aantal binnenlandse vluchten geschrapt. persoonlijk maakte ik graag gebruik van de vluchten door Nok Air van en naar Bkk <-> Ubon. Nu maar op zoek naar alternatieven.
3 Airlines cut routes to save costs
BANGKOK: -- Three low-cost airlines - Nok Air, One-Two-Go and Thai AirAsia - have cut and rescheduled flights in response to record-high jet fuel prices.
Effective yesterday, Nok Air cut three domestic routes - Bangkok-Chiang Rai, Bangkok-Ubon Ratchathani and Bangkok-Krabi. It is also considering reducing its 21 flights a week to Phuket.
Affected travellers are being transferred to Thai Airways International and Thai AirAsia.
The domestic route changes followed the cancellation of its international Bangkok-Bangalore and Bangkok-Hanoi flights.
"We're losing money," an airline representative said, who declined to confirm if losses were as high as Bt1 billion as had been reported. The reports have fuelled expectations that the airline would be shut down soon.
Meanwhile, One-Two-Go has cut the number of Bangkok-Chiang Mai and Bangkok-Phuket flights from 28 per week to 21, starting yesterday. The flight frequency to Hat Yai has also been cut by half to seven, while those to Chiang Rai and Nakhon Si Thammarat are down from seven to two flights per week. The daily flight to Surat Thani is to continue.
Thai AirAsia has cancelled the weekly flight to Xiamen, China, due to lack of passengers.
Tassapon Bijleveld, chief executive officer of Thai AirAsia, said operating costs had jumped from 30 per cent to 50 per cent due to spiking oil prices.
"However, we have no further plans to reduce or cut more flights," he said.
The airline planned to add more international routes from Bangkok to Hong Kong and Guangzhou, China, within the next two or three months. It is also studying scheduling flights to
Bali. The airline recently started flights to Jakarta and Ho Chi Minh City.
Thai AirAsia has increased its flights to Phuket and Chiang Mai. The airline expected the number of passengers to reach 4.6 million this year, a 25-per-cent growth rate.
To survive the lower passenger traffic due to higher travelling costs, the airline has approached 15 corporate clients to encourage more business travel.
To boost loyalty, the airline has launched a programme paying up to Bt1,800 to compensate passengers whose flights are delayed more than three hours.
-- The Nation 2008-07-02
Minder binnenlandse vluchten als gevolg van brandstofprijzen
Moderator: Loempia
- Piehans
- Volwaardig lid
-
- Waarschuwing!
Re: Minder binnenlandse vluchten als gevolg van brandstofprijzen
ze mogen het vliegveld in korat wel eens weer losgooien. het is een schande dat de 2e grootste stad van het land niet beschikt over een vliegveld en konkhean en shangmai en andere plaatsen wel.
-
- Expat
Wees nu even reeel.sombat schreef:ze mogen het vliegveld in korat wel eens weer losgooien. het is een schande dat de 2e grootste stad van het land niet beschikt over een vliegveld en konkhean en shangmai en andere plaatsen wel.
Om bij het vliegveld te komen heb je een half uur nodig.Wachttijd ook minimaal een half uur.
Vluchttijd 60-90 minuten !?!
In Bangkok Don Muang wachten op je bagage en dan nog vervoer regelen naar de stad.(30 minuten)
Ik ben in een 2 1/2 tot 3 uur in centrum Bangkok MET mijn eigen vervoer.
Prijs van een vlucht ????
Ik zou het wel willen hoor voor het gemak vooral bij verdere vluchten vanuit Don Muang maar verder zijn er niet zo veel voordelen,lijkt me

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Waarschuwing!
ik vind het veillig om te vliegen. vliegveld korat een half uur rijden dat klopt. half uur wachten klopt ook. maar dan dutch vliegen 60 tot 90 minuten, dat klopt niet ik denk zo,n half uur. bagage afhandeling Don Meung dat probleem ken ik niet want ik reis alleen met hand bagage. de prijs laten we het daar maar niet over hebben. de reden dat ze het vliegveld hebben dicht gegooit destijds was dat het niet uit kon.
dutch schreef:Wees nu even reeel.sombat schreef:ze mogen het vliegveld in korat wel eens weer losgooien. het is een schande dat de 2e grootste stad van het land niet beschikt over een vliegveld en konkhean en shangmai en andere plaatsen wel.
Om bij het vliegveld te komen heb je een half uur nodig.Wachttijd ook minimaal een half uur.
Vluchttijd 60-90 minuten !?!
In Bangkok Don Muang wachten op je bagage en dan nog vervoer regelen naar de stad.(30 minuten)
Ik ben in een 2 1/2 tot 3 uur in centrum Bangkok MET mijn eigen vervoer.
Prijs van een vlucht ????
Ik zou het wel willen hoor voor het gemak vooral bij verdere vluchten vanuit Don Muang maar verder zijn er niet zo veel voordelen,lijkt me