nooit van de waterstofbom gehoord??Borat schreef:water als brandstof, hoe moet ik dat zien????
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofbom
ook een vorm van combustion
beheersing en vrijkomende hitte is een groter probleem als de te leveren energie
Moderator: Loempia
nooit van de waterstofbom gehoord??Borat schreef:water als brandstof, hoe moet ik dat zien????
Ik heb al geboekt voor 23 december, A´dam BKK, er was nog maar net plaats, de kisten schijnen al weer aardig vol te zitten. Het ticket kostte met name door de duurdere kerosine wel Euro 200 meer dan een jaar geleden.Even terug naar het begin van deze topic, afgelopen week telefonisch contact gehad met EVA Air te A'dam. Van het stoppen van vluchten van A'dam is daar niets bekend,
dan praten we dus over kernfusie en niet ff bij de pomp de tank met water vullen hahaJim schreef:water = zuurstof + waterstof
eerst opsplitsen (kost helaas energie)
daarna samenvoegen (levert energie op)
het verbrandingsproduct is water dus als je dorst krijgt moet je even aan de uitlaat sabbelen
Borat schreef:dan praten we dus over kernfusie en niet ff bij de pomp de tank met water vullen hahaJim schreef:water = zuurstof + waterstof
eerst opsplitsen (kost helaas energie)
daarna samenvoegen (levert energie op)
het verbrandingsproduct is water dus als je dorst krijgt moet je even aan de uitlaat sabbelen
joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .
jumbo schreef:joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .
huh????
Bij mijn zeer recent bezoek aan Nederland viel mij op, dar bij het bekijken van etalages van reisburo's,er NIET EEN was met promotiemateriaal over Thailand.jumbo schreef:joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
huh????
bron: http://www.reisrevue.nlEVA Air minder naar Amsterdam
30 juni 2008
Het Taiwanese EVA Air vliegt komende winter minder op Amsterdam. De luchtvaartmaatschappij ziet het passagiersaanbod door hoge brandstofprijzen en de ecotax afnemen.
Van de huidige vier vluchten per week vervalt de dinsdag. Per 2 september wordt er dan alleen nog op woensdag, vrijdag en zondag van Amsterdam naar Bangkok en Taipei gevlogen.
Volgens EVA Air is er sprake van veel concurrentie op voornamelijk de Bangkok-route. Vanaf Schiphol vliegen ook China Airlines en KLM naar de Thaise hoofdstad. De ecotax zorgt ervoor dat steeds meer reizigers voor Duitsland kiezen als vertrekpunt. Vanuit Düsseldorf vormt daardoor LTU een concurrent voor EVA Air.
In december weer terug
Per 2 december worden in het vluchtschema weer 4 wekelijkse vluchten naar Amsterdam opgenomen. Traditioneel wordt er in die periode weer meer gevlogen naar Thailand vanwege een aantal grote feestagen, zoals de verjaardag van de koning en oud & nieuw. Zo'n 80 procent van de passagiers die met EVA Airways vanaf Amsterdam vliegt heeft Thailand als eindbestemming.
Ook vluchtreductie in buitenland
Nederland is niet het enige land waar EVA Air ingrijpt. Zo wordt ook de geplande uitbreiding in Wenen op de lange baan geschoven.
Volgens mij zetten ze soms ook combi jumbo´s in, half vracht en half passagiers, hiermee `speelt` men ook me de capaciteit.EVA vliegt ieder jaar een periode met een B747 minder, de dinsdagvlucht op Schiphol wordt dan enkele maanden uit de dienstregeling gehaald, dit om een B747 een grote beurt te geven, alleen was dit voorheen altijd eerder in het jaar.
laagseizoen en het www??dutch schreef:Bij mijn zeer recent bezoek aan Nederland viel mij op, dar bij het bekijken van etalages van reisburo's,er NIET EEN was met promotiemateriaal over Thailand.jumbo schreef:joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
huh????
Echt NIET EEN !!