Niuwe regels betreffende de Work Permit

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Niuwe regels betreffende de Work Permit

#1 Bericht door Mario08 » woensdag 18 juni 2008, 08:59

Er zijn nieuwe regels opkomst betreffende het verrichten van arbeid en het verstrekken van werkvergunningen in Thailand.

Voor meer informatie:
http://www.thaivisa.com/forum/index.php ... try2040321

joepattaya
Expat
Expat

Re: Niuwe regels betreffende de Work Permit

#2 Bericht door joepattaya » maandag 23 juni 2008, 06:00

Mario08 schreef:Er zijn nieuwe regels opkomst betreffende het verrichten van arbeid en het verstrekken van werkvergunningen in Thailand.

Voor meer informatie:
http://www.thaivisa.com/forum/index.php ... try2040321
Daar gaan we weer: wederom krijgt Thaivisa het voor elkaar om de zaak goed aan het sch**ten te krijgen en gelukkig trappen de meeste thailandforum-leden er niet meer in.
De gepubliceerde wijzigingen zijn een ontwerp op een MOGELIJKE wijziging. Er is helemaal nog niets beslist en als het zo door blijft rommelen, dan wordt er dit jaar ook niets beslist. Hoe het ook zij: De opgesomde regels/verschillen, zijn beide afkomstig uit Politie verordeningen en als deze ingaan tegen de Koninklijke Besluiten, dan zijn ze als zodanig ongeldig.

Hetzelfde akkefietje speelde vorig jaar, toen Thai Visa aangaf, dat de regelgeving mbt het retirement-visa zou gaan wijzigen: voor gepensioneerde foreigner-foreigner koppels zou er niet langer 800,000 Baht nodig zijn, maar 2 keer dit bedrag en "meeliften" van een partner op het retirement-visum van de andere partner ging ook niet meer. Na veel heftige discussies, hart verzakkingen en andere ongein, bleek er WEL een kern van waarheid in te zitten, maar de wijziging in de Politie Verordening ging lijnrecht in tegen het Koninklijk Besluit en de zaak werd niet doorgezet.

Hetzelfde zie ik hier ook weer gebeuren: het is en blijft redelijk ingrijpend, alleen zie ik niet hoe 1 en ander geregeld gaat worden met dit "deportation fund".
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Mario08 » maandag 23 juni 2008, 07:41

Het schijnt dat de regeling zelfs al van kracht is per 22 februari. De vertaling van Sunbelt is de vertaling van een stuk dat het ministerie de arbeidsbureaus doet toekomen.
Overigens zijn beide vertalingen niet afkomstig uit politieverordeningen, het zijn stukken van het ministerie van arbeid en behelzen de oude en de nieuwe regeling. Over het deportatiefonds moeten wel nog allerlei regelingen worden aangenomen.

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 24 juni 2008, 01:15

Ik zie er overigens neit zoveel problemen mee, je kan indien je werkgever er geen brood inziet om wat voor reden dan ook het geld als achtergestelde lening aan je WG lenen en dan is het leed geleden voor de WG

storm in een glas water en via mijn WG ben ik nog niet geinformeerd waarschijnlijk omdat men er niet vanaf weet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Mario08 » dinsdag 24 juni 2008, 01:54

De veranderingen zijn niet groot en gelden volgens mij alleen voor nieuwe aanvragen. Zolang je niet van werkgever verandert blijf je onder de oude regeling vallen.

dutch
Expat
Expat

#6 Bericht door dutch » dinsdag 24 juni 2008, 05:38

Overigens niet echt een reden om zo badinererend te doen over Thaivisa.
Juist de immigratie rubrieken van hun site zijn zeer informatief en uitgebreid.
Ik vond het bericht van Sunbelt die informatie bieden die momenteel voorhanden is.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » dinsdag 24 juni 2008, 06:02

dutch schreef:Overigens niet echt een reden om zo badinererend te doen over Thaivisa.
Juist de immigratie rubrieken van hun site zijn zeer informatief en uitgebreid.
Ik vond het bericht van Sunbelt die informatie bieden die momenteel voorhanden is.
Badinerend? Valt nogal mee. ThaiVisa heeft er nogal eens een handje van om dit soort info vroegtijdig te publiceren. Ik kwam dit in het verleden regelmatig tegen en heb daarover vorig jaar op het ThaiVisa-forum creselijk in de cllinch gelegen met een aantal super-moderatoren. In het desbetreffende geval hebben ze hun keutel ingetrokken.
Het klopt wel, dat ze goede informatie geven betreffende allerlei legale aangelegenheden, maar soms is de drang naar een primeurtje iets groter dan de drang naar het publiceren van feiten.

Je ziet ook hier weer dat Mario een stuk van een Ministerie, overgenomen door ThaiVisa, publiceert terwijl een belangrijk deel van de "nieuwe" regeling nog uitontwikkeld dient te worden.
Naar mijn bescheiden, dienen dit soort publicaties achterwege te blijven totdat 1 en ander daadwerkelijk een feit is.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » dinsdag 24 juni 2008, 07:17

Weet het niet joep.
Beter vooraf anticiperen en eventueel voorbereid zijn.
Van die "echtparen regeling" (2 x 800.000) zijn er toch een aantal gevallen gemeld en wat moet je dan?.....afwachten?
De waarheid zal wel in het midden liggen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » zaterdag 28 juni 2008, 03:11

dutch schreef:Weet het niet joep.
Beter vooraf anticiperen en eventueel voorbereid zijn.
Van die "echtparen regeling" (2 x 800.000) zijn er toch een aantal gevallen gemeld en wat moet je dan?.....afwachten?
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Ja Dutch, anticiperen.....da's een waar woord.
Ik was altijd iemand die (vooral in het Westen) goed op de zaken voorbereid wilde zijn en anticipeerde me suf door alles goed voor te bereiden en niets aan het toeval over te laten.
Tijdens de laatste 5 jaar (verblijf Thailand) heb ik geleerd (door schade en schande), gewoon op mijn hoede te zijn en de zaken maar op me af te laten komen. Het is hier gods-onmogelijk om je fatsoenlijk voor te bereiden, want als het eenmaal zo ver is, dan verandert er weer van alles.

Ik zie het wel gebeuren.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”