Ik heb een dubbele filterinstallatie maar...... etc.etc.
Een plaatselijke speciaal firma heeft er bij "geholpen" maar....etc.etc.
TIT(This Is Thailand

Moderator: Loempia
Je moet het niet zo persoonlijk opvatten, maar als ik dat alledag tegenkom, dan kan ik dat toch gewoon vertellen Elst? Of gaan we nou ineens op leeftijd of duur van verblijf discrimineren en daaruit automatisch opmaken dat iets niet of wel waar is.elst99 schreef:Ok, dat je in je jonge enthousiasme naar voren brengt dat het onzin is 1, maar dat je na 6 maanden de wijsheid in pacht hebt is 2. Wil graag van je weten waar er huizen beneden de 10.000 bht te huur zijn! En waar? En zijn dat huizen waar "Farang" willen of kunnen wonen. Dan is het zo, dat ik best wel weet dat er zulke woningen zijn, maar dat is voor de meeste "farang" geen optie! Absoluut geen komfort, zoals je al schreef, geen airco, geen warm water, en midden tussen de thais, (is niks mis mee) maar je zult je dan wel moeten aanpassen aan hun leefomstandigheden. Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Inderdaad als je je daar niet aan ergert dan kun je voor 5000 Bht wonen. Niks mis mee, maar daar moet je je wel bij neerleggen. Dat doe je in Nederland niet en kan me ook niet voorstellen dat je dat in Thailand doet.
Dan boodschappen doen in Hua Hin, wie vertel je wat, na 10 jaar, 10 maanden per jaar!!! Ok, de versmarkt, of de dagmarkt zoals wij dat noemen, die handteert toch echt wel prijzen voor Thais en Farangs, geeft niet, heb daar echt geen problemen mee, maar je bent als farang toch beslist duurder uit! Vergelijk dat maar is met een markt met Pranburi of Chaaam, zelf datkun je met Mart overleggen!!!
Dus!!! ls je al een opsomming geeft na 6 maanden Hua Hin en je zegt dat een "farang" onzin verkoopt, wil ik als een "farang" met 10 jaar ervaring wel even een hartig woordje doorspreken! Zoals je ziet kun je met 26 veel onzin vertellen maar niet aan mij. Voorlichting moet je goed doen, maar geen valse. Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.
Toch een prettig weekend, dit moest ik effe kwijt
Zoals we uit Nederland zelf weten zijn er in elk land verschillende bevolkingslagen die goede en slechte buurten met zich meebrengen. Ook de Thaise soi's kunnen dus slecht maar zeker ook goed zijn.Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Ik heb nog nooit in Isaan gewoond en heb daar ook helemaal geen kennis van. Snap ook even niet waar je heen wilt met die opmerking?Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.
elst99 schreef:Ok, dat je in je jonge enthousiasme naar voren brengt dat het onzin is 1, maar dat je na 6 maanden de wijsheid in pacht hebt is 2. Wil graag van je weten waar er huizen beneden de 10.000 bht te huur zijn! En waar? En zijn dat huizen waar "Farang" willen of kunnen wonen. Dan is het zo, dat ik best wel weet dat er zulke woningen zijn, maar dat is voor de meeste "farang" geen optie! Absoluut geen komfort, zoals je al schreef, geen airco, geen warm water, en midden tussen de thais, (is niks mis mee) maar je zult je dan wel moeten aanpassen aan hun leefomstandigheden. Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Inderdaad als je je daar niet aan ergert dan kun je voor 5000 Bht wonen. Niks mis mee, maar daar moet je je wel bij neerleggen. Dat doe je in Nederland niet en kan me ook niet voorstellen dat je dat in Thailand doet.
Dan boodschappen doen in Hua Hin, wie vertel je wat, na 10 jaar, 10 maanden per jaar!!! Ok, de versmarkt, of de dagmarkt zoals wij dat noemen, die handteert toch echt wel prijzen voor Thais en Farangs, geeft niet, heb daar echt geen problemen mee, maar je bent als farang toch beslist duurder uit! Vergelijk dat maar is met een markt met Pranburi of Chaaam, zelf datkun je met Mart overleggen!!!
Dus!!! ls je al een opsomming geeft na 6 maanden Hua Hin en je zegt dat een "farang" onzin verkoopt, wil ik als een "farang" met 10 jaar ervaring wel even een hartig woordje doorspreken! Zoals je ziet kun je met 26 veel onzin vertellen maar niet aan mij. Voorlichting moet je goed doen, maar geen valse. Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.
Toch een prettig weekend, dit moest ik effe kwijt
elst99, ik weet niet hoelang jij al in Thailand vertoeft, wat jij doet voor de kost (of deed), hoe oud je bent en hoe je staat in het leven, maar op een forum als dit geven mensen van de meest uiteenlopende pluimage, leeftijden, achtergronden, verblijfplaats hun meningen, suggesties en ideeen. Uit jouw posten kan ik tussen de regels opmaken dat er enige frustratie schuilt in je verblijf in Thailand, en dat kan; dat hebben de meesten wel eens, maar je valt ook steeds weer anderen aan, die hier hun ervaringen posten vanuit hun eigen situatie.elst99 schreef:Inderdaad Jumbo, je kunt beter in Bangkok huren of kopen dan in Hua Hin. Hua Hin is in vergelijking met Bangkok duurder. Ook de hotels,we kunnen in Bangkok voor 1500 Bht. goed wonen, in Hua Hin betaal je voor eenzelfde hotel al veel meer. Zelfs Condo's zijn in Bangkok veel goedkoper! Al eens uitgeprobeerd? Wanneer mijn thaise hulp boodschappen doet op de markt is ze echt goedkoper uit en daar heb je nog nooit van gehoord? Kom nou!
Ik heb niets tegen thais, hoe kom je er bij, dan woon ik daar toch niet. Ben alleen jaloers, dat ze zich nergens aan storen, niet aan lawaai of honden die uren liggen te blaffen, ze kunnen overal slapen (in bus, trein of op de markt in hun verkoopkraam) en hebben geen last van keiharde muziek (in winkels, op straat, of waar dan ook). En helaas daar hebben wij het wel is moeilijk mee.
Daar sluit ik mij volledig bij aandutch schreef:Wijs geschreven.
Geldt overigens ook voor vele andere onderwerpen op dit forum.
Laten we er ALLEMAAL aan denken
off-topicgreenthaiway schreef:Daar sluit ik mij volledig bij aandutch schreef:Wijs geschreven.
Laten we er ALLEMAAL aan denken![]()
Off-topic:
Dutch, wanneer ga jij naar NL op vakantie?
Hoe lang ben je niet in Nederland geweest?
Ik ben benieuwd hoe je het zult vinden als je lang daar niet bent geweest.Groet,
Norman
dutch schreef:off-topicgreenthaiway schreef:Daar sluit ik mij volledig bij aandutch schreef:Wijs geschreven.
Laten we er ALLEMAAL aan denken![]()
Off-topic:
Dutch, wanneer ga jij naar NL op vakantie?
Hoe lang ben je niet in Nederland geweest?
Ik ben benieuwd hoe je het zult vinden als je lang daar niet bent geweest.Groet,
Norman
Zal daar maar eens een nieuw topic aanwijden,lijkt me
Nog even wachten hou je op de hoogte gaat goed komen. Iedereen bedankt voor de informatie helemaal top.sombat schreef:is de plaatser van dez topic inmiddels al geemigreerd naar thailand?.
Zoals jezelf al zei jij en je vrouw hebben gewoon 1000 euro per maand nodig.weten schreef:Waar moet ik nu op rekenen aan vaste lasten om te leven in Thailand.
Gas water licht.
Huur van een normaal huis 3 kamers badkamer airco.
Dagelijkse boodschappen.
Verzekeringen hoe hoog af te sluiten Wegenbelasting allrisk verzekering middenklasse auto.
Ik ben 57 m'n vrouw is 51
Dit ivb.met mogelijkvertrek naar Thailand. Huis kopen voordeliger dan huren?, kan dat evt. contant betalen.
Ik ben bezig een financ. plan op te stellen en wil graag overal rekening mee houden ben net terug van Thailand en voel iets van heimwee.
Lees erg veel op het forum maar is me nog niiet helemaal duidelijk.
Please please geef me informatie. bvd.Weten