China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11806
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#16 Bericht door jumbo » zondag 22 juni 2008, 06:15

Borat schreef:water als brandstof, hoe moet ik dat zien???? :?
nooit van de waterstofbom gehoord??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofbom
ook een vorm van combustion
beheersing en vrijkomende hitte is een groter probleem als de te leveren energie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#17 Bericht door Jack » zondag 22 juni 2008, 08:24

Even terug naar het begin van deze topic, afgelopen week telefonisch contact gehad met EVA Air te A'dam. Van het stoppen van vluchten van A'dam is daar niets bekend,
Ik heb al geboekt voor 23 december, A´dam BKK, er was nog maar net plaats, de kisten schijnen al weer aardig vol te zitten. Het ticket kostte met name door de duurdere kerosine wel Euro 200 meer dan een jaar geleden.
Homo sapiens non urinat in ventum

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#18 Bericht door Borat » zondag 22 juni 2008, 11:39

Jim schreef:water = zuurstof + waterstof
eerst opsplitsen (kost helaas energie :) )
daarna samenvoegen (levert energie op)

het verbrandingsproduct is water dus als je dorst krijgt moet je even aan de uitlaat sabbelen ;)
dan praten we dus over kernfusie en niet ff bij de pomp de tank met water vullen haha

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#19 Bericht door Harm » maandag 23 juni 2008, 20:55

Borat schreef:
Jim schreef:water = zuurstof + waterstof
eerst opsplitsen (kost helaas energie :) )
daarna samenvoegen (levert energie op)

het verbrandingsproduct is water dus als je dorst krijgt moet je even aan de uitlaat sabbelen ;)
dan praten we dus over kernfusie en niet ff bij de pomp de tank met water vullen haha

Waterstof kan als brandstof dienen in een verbrandingsmotor. BMW heeft een brandstofmotor, de Hydrogen 7, ontwikkeld die zowel op benzine als op waterstof loopt. Een andere toepassing is het waterstofvliegtuig. Waterstofbrandstofcellen worden beschouwd als een manier om in de toekomst goedkoop en milieuvriendelijk elektrische energie te produceren. Er moet dan echter eerst waterstof geproduceerd worden, en daar is energie voor nodig - ten minste zo veel energie als er naderhand door het waterstof geleverd wordt. Het spreekt vanzelf dat deze energie op een milieuvriendelijke manier opgewekt moet worden.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#20 Bericht door joepattaya » woensdag 25 juni 2008, 03:05

Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. Het duurt altiijd even voordat een vliegtuigmaatschappij de hogere kosten doorberekend aan de klant, maar daar wordt altijd in voorzien. Denk maar niet dat een maatschappij schade lijdt, direct door een hogere brandstof prijs.

Als EVA en China Air vluchten inkrimpen dan is dat niet DIREKT vanwege de hogere brandstof prijzen, maar vanwege de teruglopende vraag naar tickets, maar ook: er zijn vanaf heden tot en met de afloop van de Olympische spelen verschrikkelijk strenge maatregelen afgekondigd op de invoer en uitvoer van goederen (van en naar China), waardoor het zo goed als onmogelijk is als luchtvaartmaatschappij om hierdoor vluchten ook nog rendabel te krijgen. Zoals we allemaal misschien weten, vliegen met name China Air en EVA met zgn. combi-toestellen.
Dus als in een tijdsbestek van 2 maanden de aanbod van passagiers en het aanbod van vracht sterk teruglopen, dan ga je dus inkrimpen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 191
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 19:12
Locatie: utrecht /Sikoraphum

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#21 Bericht door Piehans » maandag 30 juni 2008, 18:34

In aanvulling op dat wat Joepattaya al aangaf hierbij maar weer 's een artikeltje.

Airlines to cut long-haul flights to Thailand next year
BANGKOK: -- Several major airlines including Thai Airways International are cutting long-haul flights into Thailand next year in line with a forecast 12-per-cent drop in the number of inbound tourists, said the Association of Thai Travel Agents.
ATTA president Apichart Sankary said that although the Tourism Authority of Thailand targets 17 million visitors next year, only 15 million may arrive.
Starting from today, THAI will suspend its New York-Bangkok service. The company has also reduced flight frequencies, re-routed flights with particular impact on its US operations and introduced other cost-cutting measures.
"Other airlines such as Lufthansa are also considering reducing long-haul flights between Thailand and Europe," said Apichart.
Thailand is expected to miss this year's visitor target of 15.7 million. ATTA, which encompasses inbound travel agencies, expects the number to reach only 15 million.
While domestic tourism will be more sluggish than last year due to political conflict, Apichart attributed the lower number of foreign visitors to efforts in Europe and the United States to lure tourists from the Middle East.
Maitree Narukhatpichai, president of Phuket Tourism Association, admitted that foreign tourists' bookings for the island this month had dropped 15-20 per cent from last year's level due to political tensions, which were driving away visitors from major markets.
Seni Phuwasethavorn, president of the Koh Samui Tourism Business Association, said the high season would not be as active as last year due to the higher cost of travelling.
For instance, the ferry fare from Surat Thani to the island will soon be increased by 20 per cent. Currently, Samui's hotel occupancy rate is at 60 per cent, down from 70-80 per cent in the same period last year.
-- The Nation 30-06-08

Overigens "heb ieder nadeel sijn voordeel" zoals j.c. :idea: al eens beweerde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11806
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#22 Bericht door jumbo » dinsdag 01 juli 2008, 01:47

joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen
of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .

huh????
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#23 Bericht door joepattaya » dinsdag 01 juli 2008, 02:08

jumbo schreef:
joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen
of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .

huh????
:o ja, nou ik hetzelf na lees, moet ik toch ook even denken: "Wat staat er nou eigenlijk?" :shock:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#24 Bericht door dutch » dinsdag 01 juli 2008, 02:11

jumbo schreef:
joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen
of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .

huh????
Bij mijn zeer recent bezoek aan Nederland viel mij op, dar bij het bekijken van etalages van reisburo's,er NIET EEN was met promotiemateriaal over Thailand.
Echt NIET EEN !!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#25 Bericht door max » dinsdag 01 juli 2008, 11:04

EVA Air minder naar Amsterdam

30 juni 2008

Het Taiwanese EVA Air vliegt komende winter minder op Amsterdam. De luchtvaartmaatschappij ziet het passagiersaanbod door hoge brandstofprijzen en de ecotax afnemen.

Van de huidige vier vluchten per week vervalt de dinsdag. Per 2 september wordt er dan alleen nog op woensdag, vrijdag en zondag van Amsterdam naar Bangkok en Taipei gevlogen.

Volgens EVA Air is er sprake van veel concurrentie op voornamelijk de Bangkok-route. Vanaf Schiphol vliegen ook China Airlines en KLM naar de Thaise hoofdstad. De ecotax zorgt ervoor dat steeds meer reizigers voor Duitsland kiezen als vertrekpunt. Vanuit Düsseldorf vormt daardoor LTU een concurrent voor EVA Air.

In december weer terug
Per 2 december worden in het vluchtschema weer 4 wekelijkse vluchten naar Amsterdam opgenomen. Traditioneel wordt er in die periode weer meer gevlogen naar Thailand vanwege een aantal grote feestagen, zoals de verjaardag van de koning en oud & nieuw. Zo'n 80 procent van de passagiers die met EVA Airways vanaf Amsterdam vliegt heeft Thailand als eindbestemming.

Ook vluchtreductie in buitenland
Nederland is niet het enige land waar EVA Air ingrijpt. Zo wordt ook de geplande uitbreiding in Wenen op de lange baan geschoven.
bron: http://www.reisrevue.nl

Zoals ik het goed in dit artikel lees verandert er dus weinig, er wordt 3 maanden door EVA Air niet op dinsdag op Schiphol gevlogen.

EVA vliegt ieder jaar een periode met een B747 minder, de dinsdagvlucht op Schiphol wordt dan enkele maanden uit de dienstregeling gehaald, dit om een B747 een grote beurt te geven, alleen was dit voorheen altijd eerder in het jaar.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#26 Bericht door Jack » dinsdag 01 juli 2008, 18:46

EVA vliegt ieder jaar een periode met een B747 minder, de dinsdagvlucht op Schiphol wordt dan enkele maanden uit de dienstregeling gehaald, dit om een B747 een grote beurt te geven, alleen was dit voorheen altijd eerder in het jaar.
Volgens mij zetten ze soms ook combi jumbo´s in, half vracht en half passagiers, hiermee `speelt` men ook me de capaciteit.
Homo sapiens non urinat in ventum

bluesparkle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2007, 13:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#27 Bericht door bluesparkle » woensdag 02 juli 2008, 08:28

Net voor het hoogseizoen 2 december gaan ze weer vliegen...
Dus voor het echte winterseizoen zal het geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11806
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#28 Bericht door jumbo » donderdag 03 juli 2008, 01:20

dutch schreef:
jumbo schreef:
joepattaya schreef:Als airline-bedrijven op kosten gaan besparen, dan is dat niet DIRECT vanwege de gestegen brandstof prijzen, maar vanwege de gedaalde vraag naar tickets.
De vraag naar tikcets daalt, onder meer, door de gestegen ticket-prijs of de brandstof toeslagen
of de milieu-toeslagen (zoals die in Nederland). Ja de consument betaald uiteindelijk de hogere brandstof kosten. .

huh????
Bij mijn zeer recent bezoek aan Nederland viel mij op, dar bij het bekijken van etalages van reisburo's,er NIET EEN was met promotiemateriaal over Thailand.
Echt NIET EEN !!
laagseizoen en het www??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#29 Bericht door elst99 » donderdag 03 juli 2008, 07:30

Jumbo je vermelde ergens in je topic de www. awgroup. com en http://www.traveller2000.com.airfare/intl.-results.asp kan ze helaas niet openen. Zou je effe willen kijken of ze nog juist zijn?

Bij voorbaat dank,

Elst99
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: China airlines en EVA air in de problemen door olieprijzen ?

#30 Bericht door dutch » donderdag 03 juli 2008, 09:32

[huh????[/quote]

Bij mijn zeer recent bezoek aan Nederland viel mij op, dar bij het bekijken van etalages van reisburo's,er NIET EEN was met promotiemateriaal over Thailand.
Echt NIET EEN !![/quote]

laagseizoen en het www??[/quote]

Alle landen van de wereld wel Jumbo ,behalve Thailand.
Het was opvallend omdat Thailand toch als een zeer belangrijk vakantieland bekend staat.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”