Onzin!elst99 schreef: Huurhuizen van 10.000 kom je bijna niet meer tegen. Eten en drinken zijn ook goed omhoog gegaan. Het is natuurlijk altijd nog goedkoper als in Nederland, maar toch!
Van 15.000 per week zou je het kunnen redden, maar dan nog is het geen luxe.Heb het dan over huishoudgeld he, niet over auto/verzekeringen/tandarts etc.
Ik kom hier om de haverklap huizen van 10.000 en lager tegen (ook Hua Hin). Vorige week eentje aangeboden gekregen van 2 slaapkamers grote keuken, tuin, carport, gemeubileerd (en nee geen thaise houten bank maar een zachte stoffe bank) voor 6000 bahtjes.
Als ik hier verder naar een varkens-slager ga (nee geen markt maar een varkensslager in het centrum, waar een nl-slagerij een puntje aan kan zuigen) ben ik nog geen 300 baht kwijt voor 4,5 kilo vlees.
Als je zelf alleen naar de tesco gaat omdat de rest "eng" is, ja dan betaal je meer.. schuursponsen op de dagmarkt zijn van hetzelfde merk als in de Tesco, maar goed ik ga ook 1 x per week naar de tesco (ben af en toe een beetje lui

Ach misschien heb ik in deze situatie geluk met een thaise vriendin die kwa inkoop werelden voor mij laat opengaan, maar veel of weinig geld besteden is ook hier in Hua Hin een keuze.